• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tromsø - Brann

Started by Xminator, July 31, 2005, 18:19:58 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Miller er en joker, og vet å avgjøre kamper i Tromsø ;)

Sharpy

Mitt lag:

Opdal
Sigurdsson, Bjarnason, Soma, Hanstveit
Knudsen, Scharner, Haugen, Winters (tja, hvorfor ikke?)
Miller
Sæternes


Miller har kun fungert når han har spilt hengende spiss, men da har han til gjengjeld fungert fordømt bra. Winters er flink til å holde bredde, samtidig som han kan skjære inn. Knudsen har vært bra de gangene jeg har sett ham denne sesongen, og det er igrunn hipp som happ hvem man velger av Guntveit og Sigurdsson.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

DJ_ADG

med Runar Normann i topp form é  Tromsø et lag vi mÃ¥ passe osss for.

En glad nyhet;
2 nor norske lag på direkte nedrykk, la oss få tromsø ned te jumbo.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

KennethS

Opdal

Guntveit, Bjarnasson, Soma, Hanstveit

Miller, Haugen, Scharner, Helegbe

Winters, Sæternes
tå på Brann

Brannfrelst

Opdal
Guntveit Bjarnason Soma Kalvenes
Sanne Haugen Knudsen Helegbe
Walde Miller

Fler her som vil blø for drakten.
2.10.07-Gullet kom hem!

BrannSupporter

Mitt forslag:

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Soma - Hanstveit
Knutsen - Miller - Scharner - Helegbe
Winters - Sæternes

power


Mr_Soma

Dylan på kanten?
Spar meg.

paf

Mye kreative forslag her av folk som knapt har sett en del av spillerne de foreslår spille. Foreslår at vi alle tar en tur på Brann2-kampen i morgen, så kan vi snakkes når vi faktisk har oversikt over tilgjengelige spillere.

Nixon

Quote from: "paf"Mye kreative forslag her av folk som knapt har sett en del av spillerne de foreslår spille. Foreslår at vi alle tar en tur på Brann2-kampen i morgen, så kan vi snakkes når vi faktisk har oversikt over tilgjengelige spillere.


Enig at det ble mange rare lagoppstillinger i denne tråden...

Er uansett klar til å se Helegbe spille sin første seriekamp i den røde drakten i morgen!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

tintin

vi må hvertfall for enhver pris ikkje sette miller og scharner sammen midt på midten, det har vi vel prøvd ut nok ganger uten hell no...

Opdal
ørn2 ørn soma hanstveit
knudsen haugen scharner walde
winters sæternes

Alexåsane

Opdal
ørn2 ørn soma hanstveit
miller haugen scharner helegbe
winters sæternes

Jeg velger helegbe på venstresiden fordi han er den eneste jeg ikke vet e ubrukelig på venstresiden, lever i håpet.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Sharpy

Kan man be om et minimum av en forklaring for hvorfor dere setter opp de forskjellige lagoppstillingene? Ikke for det, jeg skrev ikke mange linjene selv, men det er litt rart å se at så mange velger å plassere Helegbe i førsteelleveren uten egentlig å ha sett ham i aksjon enda.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen


enavgutta

Vel, hvis ikke vi vinner denne kampen tror jeg seriøst jeg trenger en pause fra alt som har med Brann å gjøre. Har vært tungvint å være mentalt ødelagt annenhver uke denne våren og sommeren.

Xminator

Med langvarig avhengighet av Brann burde vel ikke det komme som noen bombe enavgutta :p

Er litt enig med Alexåsane sin begrunnelse for å ha Helegbe fra start :p Han er vel den eneste som ikke har fått sjansen til å ikke være Kvisvik enda ;)

KEO

[Er litt enig med Alexåsane sin begrunnelse for å ha Helegbe fra start :p Han er vel den eneste som ikke har fått sjansen til å ikke være Kvisvik enda ;)[/quote]

Helegebe får sikkert starte, men det viktigeste er at vi faktisk unngår å bruke Miller&Sharner i lag på midtbanen. Det fungerer dårlig.
Og for all del Winters er ikke noe Høyre eller venstre ving han er spiss.
En del utsagn her inne minner meg om Norges sine glansdager med fotball landslaget der vi startet med 5 spisser fordelt utover hele midtbanen.. Det fungerte jo forbanna bra!!
Nu kør vi!

Sharpy

Quote from: "KEO"Og for all del Winters er ikke noe Høyre eller venstre ving han er spiss.
En del utsagn her inne minner meg om Norges sine glansdager med fotball landslaget der vi startet med 5 spisser fordelt utover hele midtbanen.. Det fungerte jo forbanna bra!!


Tror det er mer desperasjonens utslag som spiller inn her. Vi har ikke kantspillere, og vi har ikke lyst til å benke verken Winters eller Miller. Miller har ikke spilt bra annet enn som hengende spiss, og Winters er trolig en langt bedre breddeholder, samtidig som han har kapasiteten til å utfordre og avansere en mot en.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

janjan

Mitt lag for onsdagen:

                                        Opdal

Guntveit         Soma                          Bjarnason                Hanstveit

Knudsen         Scharner                     Haugen                    Helegbe

                                Miller          Winters


Sigurdsson er ute av form, Sæternes likeså. Bedre å gi han 45 minutter hvis ting ikke fungerer på topp. Dessuten tåler han ikke hardt kampprogram. Helegbe har ingenting å bevise og er ung, vil ikke bli slaktet om han ikke får det til i sin første kamp. Dessuten kan ikke høyrekanten vår fungere dårligere enn den gjør per nå. Knudsen begynner å ligne mannen som var i form på høstsesongen 2004. Dessuten trenger vi løpskraft og innsatsvilje på midtbanen.

Med Ludvigsen, Andresen og Vaagan Moen på plass holder midtbanen meget høyt nivå. Det er forsvaret som er lagdelen der vi trenger akutt forsterkning.

C@Bøe_79

Helegbe spiller mest sannsynlig idag på Stadion kl:18.00 for Brann 2..
Vil du se hva han duger til,så møt opp og bli overresket..
Bare BakkeGud som kan måle seg i teknikk,men da var Bakkegud i storform..
Minner kanskje litt om Jay Jay Okocha..

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Charlie Winters

Opdal

Sigurdson Bjarnason Soma  Hanstveit

guntveit Scharner Haugen Helegbe

Sæternes Winters
RANN vinner!

Xminator

Helegbe blir nok ikke slaktet om han ikke får det til. Mjelde derimot... Skal ikke mye fantasi til for å se setningen "gamblet med å bruke Helegbe fra start" ført i pennen av Tore Strand, Knut Langeland, Gorm eller Pamer. En av dem klarte det jo med Trond Fredrik Ludvigsen. Uten at en kjeft her inne hadde protestert for hardt om han ble presentert som spilleklar før kampdagen :p

Xminator


BrannSupporter

Jeg er ganske sikker på at Helegbe ikke starter kampen mot TIL når han i kampen mot VIF, ikke fikk et innhopp en gang. Men regner med han slippes innpå i løpet av kampen.

KEO

Quote from: "BrannSupporter"Jeg er ganske sikker på at Helegbe ikke starter kampen mot TIL når han i kampen mot VIF, ikke fikk et innhopp en gang. Men regner med han slippes innpå i løpet av kampen.


Det kommer nok litt ann på hvordan han spiller i kveld for Brann 2.
Spiller han stort i 45 min her så tror jeg han blir tatt ut og starter mot TIL
Nu kør vi!

Henki

Noen som har peiling på om det er mulig å se kampen noe sted? (bortsett fra på Alfheim da...)
Ballen skal fremover!

BrannSupporter

Du kan jo se den på webtv. Både tv2 og NRK.

Henki

Quote from: "BrannSupporter"Du kan jo se den på webtv. Både tv2 og NRK.


Joa, det vet jeg jo forsåvidt. Burde vel presisert at jeg lurte på om det er noen puber her i byn man kan se kampen.
Ballen skal fremover!

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

No.16


Xminator

Hmm synd det ikke er ett "polling"-system i dette forumet. Kunne vært intressant å se hvor mange som vil ha de forskjellige sentrale midtbaneduoene.

Xminator

Slik jeg leser dagens BT er Guntveit skadet og uaktuell fra start mot Tromsø.

Det eneste jeg er noenlunde sikker på er at Scharner og Haugen bør starte sentralt.
Miller på høyrekant? Ingen typisk kantspiller, og der Kvisvik holdt bredden trekker Miller innover i banen. Med Guntveit ute er det kanskje det beste alternativet?
Ser helst at Knudsen starter på høyre. Da vet vi hva vi får.

Venstrekanten da? Miller? Sanne? Helegbe? Ikke klare førstevalg og godfølelse for noen av valgene. Sanne gjør en grei kamp offensivt mot Molde, men suger skikkelig på defensiven. Miller vil som på høyresiden slite med plasseringen. Og gjøre livet surt for Hanstveit når essediri, årst og strand spiller over venstresiden vår. Uten at de to andre valgene gjør livet lettere for Hanstveit. Helegbe er vel den eneste som spiller "i posisjon", men som som kjent novise med lagets (manglende) spillestil og norsk fotball generelt. Mener likevel at Mjelde i Guntveits fravær bør gamble her. Enten med Miller eller med Helegbe.
Favoritten min til å starte på venstre er derimot Walde. Tror han er den som vil balansere midtbanen best på venstre. Han jobbet helhjertet hjemover mot VIF, og slo en del bra innlegg.

Så tirsdagsmidtbanen min (den før lunsj :p) er:
Knudsen - Scharner - Haugen - Walde

Håper de fleste ser hvilken håpløs oppgave det er å sette sammen en fungerende midtbane med dagens stall :p

Roffarne

Er det helt utenkelig å legge Kalven inn bakerst og trekke Hanstveit frem som ving?
Javel, så sliter vi litt defansivt da, men jeg mener Erlend har kapasitet til å gjøre en brukbar jobb i begge rettninger. Dessuten var det ikke akkurat skremmende mye Engen fikk til mot oss i etablert forsvar, så en kalv til eller fra kan vel ikke utgjøre allverdens? Og med Haugen løpende i øst og vest er det ikke utenkelig at han kan dekke noe av rommet som oppstår bak Hanstveit når han stikker fremover.

Hva poll angår kan vel Nix`en fikse noe?

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

NÃ¥ var det den rollen du foreslÃ¥r Scharner ikke fikk til mot VIF :p Ville ogsÃ¥ brukt Haugen som det defensive ankeret, og Scharner+ Miller liggende i front. Litt slik en hvis Chelseaguru  fantaserer om nÃ¥r han har vÃ¥te drømmer om Gerrard.

Om 3-5-2 hadde fungert i Brann? Heller tvilsomt. Det hadde nok blitt "back to basic" neste kamp :p

Nemesis

er stygt redd for at den siste linjen du skrev er korrekt.....

Men hva med Spurkeland pÃ¥ kanten da?  er jo en sjanse Ã¥ ta.....men?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

KEO

Nu kør vi!

enavgutta

Er bekymret over at Mjelde vil gi Sanne tillit fra start....No må det snart være nok med prøving og feiling her.

Xminator

Nå er vel strengt tatt Miller på venstre minst like mye prøving og feiling. Faktisk er det komplett umulig å sette opp en midtbane nå uten å gamble så det synger. Spesielt når Guntveit nå er ute med skade.

Sharpy

Og hvem hadde trodd før sesongen at det var venstrekanten vi kom til å slite mest med?
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Roffarne

Skal bare se at TIL tråkker til nå som de er kvitt jornalist-treneren sin.
Det er ikke annet å forvente enn at Brann blir offer for "Nilsen"-effekten.


BrannSupporter

Ja nå som TIL har sparket treneren sin ville det være enda mer typisk at de vant. Den såkalte "ny trener effekten" som skjelden varer lenge. Men lag med ny trener vinner gjerne de første par kampene så er alt tilbake til det vanlige igjen.

Stoffi

Quote from: "BrannSupporter"Mitt forslag:

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Soma - Hanstveit
Knutsen - Miller - Scharner - Helegbe
Winters - Sæternes



Akkurat nå, det optimale laget.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sharpy

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "BrannSupporter"Mitt forslag:

Opdal
Guntveit - Bjarnason - Soma - Hanstveit
Knutsen - Miller - Scharner - Helegbe
Winters - Sæternes



Akkurat nå, det optimale laget.


Nja. Miller og Scharner har vel bevist at de ikke fungerer sammen på den sentrale midtbanen. I hvert fall har laget bevisst at det ikke fungerer med disse to sentralt.

Nei. Enten må vi benke Miller eller Winters. Hvis ikke er alternativet å putte en av disse på venstrekanten. Personlig syns jeg det er spennende med Winters i denne rollen. Gambling, sier dere? Vel, ikke like mye som å kjøre på med Helegbe fra start.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

BrannSupporter

Miller kan bli vraket mot Tromsø



Brann er i Tromsø allerede


Jeg legger merke til at troppen som er i Tromsø kun har 4 forsvarsspillere. Hva hvis en blir skadet...?

mr-bolstad

Quote from: "BrannSupporter"

Jeg legger merke til at troppen som er i Tromsø kun har 4 forsvarsspillere. Hva hvis en blir skadet...?

Da har de tre! :lol:
get land, Eget Landslag.
Brann!!


Straffe!!!

Bortsett fra at Kalven ikke er med på turen da

Go Up