• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Store Stå idag var rett og slett PATETISK!!!!

Started by KennethS, July 31, 2005, 04:14:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Nå har strengt tatt SS vert bedre for 10 år siden i snart 10 år, så ikke noe nytt fra den fronten. Og sammenlignet med den gjengen som stod første kampen med delt SS så er gjengen i dag mye større. Så noe blir da gjort riktig.

KEO

Greit nok, jeg mener ikke at 15-16 åringer er mindre supportere enn andre. Men det jeg prøver å få frem er at vi kan ikke forsette med denne utviklingen som vi har nå. Jeg tror ikke lik pris uansett alder spiller noe rolle. Det som slår meg er at på de fleste borte kamper så er det bedre stemning og lyd enn på SS på hjemme bane.  og det er ikke så mangen fjortiss jenter der?? eller!
Nu kør vi!

gamlefar

Det burde ikke være aldersgrense, mye av "problemene" rundt dette hadde vært løst hvis de sjekket om du var medlem.  Vedder på at store deler av de fjortisene som står(/sitter!!) på BBB-feltet ikke er medlemmer. Tviler på at alle de fjortisjenetene som heller skriver på mobil og forteller hverandre om hvor fulle de var på den og den festen og ikke ser kampen, melder seg inn i Bataljonen hvis det blir skjerpet inn på dette området.

Kanskje burde vi hatt medlemskort med bilde på også, så de ikke bare kan låne hverandres kort.

Northside

Quote from: "KEO"Greit nok, jeg mener ikke at 15-16 åringer er mindre supportere enn andre. Men det jeg prøver å få frem er at vi kan ikke forsette med denne utviklingen som vi har nå. Jeg tror ikke lik pris uansett alder spiller noe rolle. Det som slår meg er at på de fleste borte kamper så er det bedre stemning og lyd enn på SS på hjemme bane.  og det er ikke så mangen fjortiss jenter der?? eller!


sant, til Molde tror eg ikke vi var mer enn 4-5 personer på bussen under 18år (27 stykker reiste med den). Men det kan ha noe med at det koster mye å reise for en person som går på skole og lever av lommepenger fra foreldrene, slik var det hvertfall for meg før.

krøvel vellevold

Syns ikke Flo fikk mer hets enn det burde være. Men heldigvis spilte han ikke hele kampen, for da hadde vel ikke syngingen handlet om annet enn Flo og atter Flo. Helt greit med skikkelig pipekonsert da han kom innpå, og da han hadde ballen. Herlig ironisk jubel når han slo feilpasninger. Men bannerne med "Hore André" og sånt, var lite oppfinnsomme. Ikke slemme, men derimot ganske barnslige. "Homo-Hoseth" blir for dumt! Tror homoer generelt tar seg mer nær av den slags barnsligheter enn Hoseth selv gjør. Dette er jo mer homohets enn Hoseth-hets! Har hørt at 5% av alle mennesker er homser, så statistisk var det 800 homser på Stadion i forgårs. Ikke det at homser pleier å bry seg om fotball, men lesber gjør jo det... (Oi, her var jeg visst litt fordomsfull selv...) Klanen sang mye, men de hadde jo enten uavjort/ledelse i 85 minutter av kampen. Og i motgang er de like dårlige som alle andre.
Legg ned hele klubben!

runarnormann

[/quote]

En gutt med et hjemmesnekret "fuck off Flo" banner med en langefinger. [/quote]

Originalt!  Supporterne i Europa skjelver...
egenden Alf Dahl

slang

E helt enig med trådstarteren! Greit at Flo fikk en real pipekonsert, men "hore andre flo" banneret var bare pinlig. Syns store stå burde bruke mye mer tid på å støtte sitt eget lag enn å hetse motstanderen.
ansa 08

Xminator

Jeg synest enkelte kan bruke mer tid på sin egen innsats enn å kritisere alt og alle andre :p

Sharpy

En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Satan 3

Hå-hå. "Fuck off Flo" banneret er en klassiker!
Striler ut av Bergen

Zebra

Det er klart at en del folk på SS prøver å rettferdiggjøre sin innsats på VIF-kampen. Det er derfor ikke mulig å argumentere på fornuftig vis med disse menneskene. Dette er sannsynligvis samme gjengen som ikke klarer å oppføre seg sivilisert utenfor stadions vegger. Brann-supportere som stiller dritings på SS og knapt får med seg noe av kampen, annet enn når det skal pipes mot Flo. Hjernekapasiteten er såpass nedsatt at de eneste ordene de kommer på i farten er hore og fuck off. Gjør alle ordentlige Brann-supportere en tjeneste og hold dere på fotballpuben neste gang.

Hilsen fast SS-gjenganger.

enavgutta

Vi på Hansa undrer oss over at det ble tatt lite intiativ til "Sk Branns Bergens stolthet". Kun en gang klarte man å bryte lydmuren bort til oss.

Eikeland

Faktum er at ingenting er som i "gamledager".

De syngende suporterne er spredd(kan diskuteres om dette er en positiv eller negativ trend). Etter min mening er dette ingenting annet en negativt. SS som før var en "fryktet" supportertribune og holdt internasjonal standard. nå virker SS som en undergruppe av den offisielle gruppen for medlemmer under 18 år. Idag kommer det førstegangs stadiongjengere på SS. Det kommer et utall nye mennesker på SS hver dag. Ikke pga fornying, men dette er folk som svipper innom fra tid til annen og egentlig ikke bryr seg stort. Vil det hjelpe med 18 års aldersgrense? vil dette samle de syngene suporterne fra hele stadion?.
Jeg tror at det som må gjøres eg å flytte BBB til de nederste feltene på hansa. Prisen vil automatisk høynes noe som gjør at de som ikke absoludt ikke vil stå med den syngene gruppen kan finne en annen plass og være eller holde seg hjemme. Om bbb blir flyttet til disse feltene finnes det hundrevis av syngene supportere på feltene rundt. Dette gjør at alle kan synge samstemt for første gang på et par år. etter hvert vil det forhåpentligvis bli fylt på med enda fler syngene sjeler i bbbfeltet, feltene rundt og i hjørnene mellom langsidene. At hansasvingen skal tettes vil også skape en mye større lydeffekt. Vi kan skape en syngende gruppe som latterliggjør de fleste andre i norden. Nå blir vi nesten latterliggjort selv. la oss skape en "the kop" på hansa.

Eikeland
eir Hasund

DJ_ADG

Quote from: "enavgutta"Vi på Hansa undrer oss over at det ble tatt lite intiativ til "Sk Branns Bergens stolthet". Kun en gang klarte man å bryte lydmuren bort til oss.


EG og noen venner forsøkte og forsøkte, men de som sjedde ofte var folk heller startet på hets sanger te Flo. og  det overdøyet de som startetlittt mer særiøse sanger. Men snart é det ny kamp. Og då skal vi få den til mer en en gang, kansje dokker på Hansa og skulle forsøkt å starte den, kansje letter å få startet den fra hansa, enn fra SS.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

monzilla

av en eller annen merkelig grunn satt jeg på felt D, og jeg må si at den hetsingen av flo er kraftig overdrevet. Under oppvarmingen var det litt, og når han kom utpå var det litt, men bortsett fra det var det nesten ingenting.

KEO

Quote from: "monzilla"av en eller annen merkelig grunn satt jeg på felt D, og jeg må si at den hetsingen av flo er kraftig overdrevet. Under oppvarmingen var det litt, og når han kom utpå var det litt, men bortsett fra det var det nesten ingenting.


Er sterkt uenig i deg der! satt selv på C og de siste 10 minuttene var SS mer opptatt med å slenge dritt til VIF spillere enn å oppmuntre sitt eget lag!!
Nu kør vi!

monzilla

kan si meg enig med de 10 siste minuttene, men på vanlige kamper der vi ligger under pleier ikke jeg å høre et bjeff de ti siste (med mindre vi scorer da)

syma

er enig med monzilla. Synes ikke det var så gale. Hetsing av andre spillere og lag er det jo i alle kamper. Litt ekstra i denne kampen. Hele denne påståtte mediaskapte flo hetsen er jo helt på tryne. Fatter ikke hva som er så gale med denne lille! hetsen.

Men er enig at det blir patetisk/barnslig/pinlig med hore og homo. Men det er da ingenting å henge seg opp i. Ihvertfall ikke for media og Wathne!

Northside

Tror egentlig ikke spillerene tenker over ka vi synger, hvertfall de fra utlandet, dvs så lenge vi synger noe og lager stemning så er de fornøyd, og det er jo nettopp det vi gjør når vi hetser andre spillere/lag.

men er enig med de fleste her at det må ikke bli for mye av det, er jo bedre å konsentrere seg om eget lag.

Laxevaag

Quote from: "Eikeland"Faktum er at ingenting er som i "gamledager".

De syngende suporterne er spredd(kan diskuteres om dette er en positiv eller negativ trend). Etter min mening er dette ingenting annet en negativt. SS som før var en "fryktet" supportertribune og holdt internasjonal standard. nå virker SS som en undergruppe av den offisielle gruppen for medlemmer under 18 år. Idag kommer det førstegangs stadiongjengere på SS. Det kommer et utall nye mennesker på SS hver dag. Ikke pga fornying, men dette er folk som svipper innom fra tid til annen og egentlig ikke bryr seg stort. Vil det hjelpe med 18 års aldersgrense? vil dette samle de syngene suporterne fra hele stadion?.
Jeg tror at det som må gjøres eg å flytte BBB til de nederste feltene på hansa. Prisen vil automatisk høynes noe som gjør at de som ikke absoludt ikke vil stå med den syngene gruppen kan finne en annen plass og være eller holde seg hjemme. Om bbb blir flyttet til disse feltene finnes det hundrevis av syngene supportere på feltene rundt. Dette gjør at alle kan synge samstemt for første gang på et par år. etter hvert vil det forhåpentligvis bli fylt på med enda fler syngene sjeler i bbbfeltet, feltene rundt og i hjørnene mellom langsidene. At hansasvingen skal tettes vil også skape en mye større lydeffekt. Vi kan skape en syngende gruppe som latterliggjør de fleste andre i norden. Nå blir vi nesten latterliggjort selv. la oss skape en "the kop" på hansa.

Eikeland


For første gang. Jeg er faktisk enig i alt som står i dette innlegget. Det at det er masse gjennomtrekk på SS, vet jeg selvsagt ikke, jeg har ikke stått der på mange år. Men du verden. Eikeland har skjønt det.

Ingo

At det er en del fjortiser (15-17 år) på SS er ikke noe nytt.
Det har det vært i alle år.
Problemmet er at det er for mye gjennomtrekk,og når man når en vist alder slutter en del å stå på SS.
Vil anta at endel av de "eldre" også  begynte  å stå på SS i 15-16 år alderen.
Det er ikke garanti at vi litt eldre lager så mye mer trøkk, det går mer på viljen enn alder når det gjelder å støtte laget verbalt.

Sittet selv på z feltet det har jo ikke tatt helt av der eller verbalt, selv om gjennomsnitts alderen er nærmere 30.

Corner

Quote from: "Torvanger"Pinlig at fjortisser slipper inn med bannere der det står Hore Andre Flo. Mer raffinement takk!


Pinlig at det forsatt finest ignoranter som skylder på fjortiser for alle verdens problemer

Corner

Quote from: "KEO"Har sagt det før og sier det igjen, innfør aldersgrense på SS 18+. Man kan ikke forvente at folk som ikke har vert i stemmeskifte kan lage lyd i fra seg. Ellers så er det patetisk å synge om motstanderen når vi liger under 2-1. Den 12 mann??? er det begrepet på vei ut stadion porten??


det er som regel godt voksne supportere som bare sitter der i 90 minutter og sier ting som herregud Martin Knutsen suger. Og kan ikke en 16 åring støtte Brann like bra som en 36 åring? skjerp deg

Brannfrelst

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "enavgutta"Vi på Hansa undrer oss over at det ble tatt lite intiativ til "Sk Branns Bergens stolthet". Kun en gang klarte man å bryte lydmuren bort til oss.


EG og noen venner forsøkte og forsøkte, men de som sjedde ofte var folk heller startet på hets sanger te Flo. og  det overdøyet de som startetlittt mer særiøse sanger. Men snart é det ny kamp. Og då skal vi få den til mer en en gang, kansje dokker på Hansa og skulle forsøkt å starte den, kansje letter å få startet den fra hansa, enn fra SS.


Hørte de starten den fra Hansa flere ganger,det latterlige var at Store Stå sang det samme i kjeften på Hansa.
2.10.07-Gullet kom hem!

DJ_ADG

Noen på SS hadde et amatør banner: HORE FLO. Ikkje verdens beste banner. Men eg vill på stå at en gjeng på Hansa avr like "barnselige". For på Hansa hadde noen et gangske proft banner der det sto DIN HORE med røde boksteaver, så det var ikkje bare SS som var barnselig.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Mr_Soma

Lurer på hva folk kommer til å si når Azar tar på seg Branndrakten igjen jeg -

For det gjør han.

Sharpy

Quote from: "Mr_Soma"Lurer på hva folk kommer til å si når Azar tar på seg Branndrakten igjen jeg -

For det gjør han.


Det håper jeg inderlig han gjør. Hjertelig velkommen er han også. At noen klarer å sammenligne Azar med Flo er ganske så utrolig.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

BL

Quote from: "Mr_Soma"Lurer på hva folk kommer til å si når Azar tar på seg Branndrakten igjen jeg -

For det gjør han.


Folk kommer vel til å lure på kem Azar er. Er ikkje alle som er gamle nok til å huske når den tid kommer.
Hansa-
Felt Z

Toa

Nå er det litt forskjell på Azar som nærmest ble tvunget til å forlate Brann, og Bosman-horen Flo.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

Quote from: "DJ_ADG"Noen på SS hadde et amatør banner: HORE FLO. Ikkje verdens beste banner. Men eg vill på stå at en gjeng på Hansa avr like "barnselige". For på Hansa hadde noen et gangske proft banner der det sto DIN HORE med røde boksteaver, så det var ikkje bare SS som var barnselig.


"Hore andre". Rett skal være rett :p At Davy ikke liker at vi blander oss bort i tabloide ordspill får stå på hans regning.

Stoffi

Quote from: "Laxevaag"
Quote from: "Eikeland"Faktum er at ingenting er som i "gamledager".

De syngende suporterne er spredd(kan diskuteres om dette er en positiv eller negativ trend). Etter min mening er dette ingenting annet en negativt. SS som før var en "fryktet" supportertribune og holdt internasjonal standard. nå virker SS som en undergruppe av den offisielle gruppen for medlemmer under 18 år. Idag kommer det førstegangs stadiongjengere på SS. Det kommer et utall nye mennesker på SS hver dag. Ikke pga fornying, men dette er folk som svipper innom fra tid til annen og egentlig ikke bryr seg stort. Vil det hjelpe med 18 års aldersgrense? vil dette samle de syngene suporterne fra hele stadion?.
Jeg tror at det som må gjøres eg å flytte BBB til de nederste feltene på hansa. Prisen vil automatisk høynes noe som gjør at de som ikke absoludt ikke vil stå med den syngene gruppen kan finne en annen plass og være eller holde seg hjemme. Om bbb blir flyttet til disse feltene finnes det hundrevis av syngene supportere på feltene rundt. Dette gjør at alle kan synge samstemt for første gang på et par år. etter hvert vil det forhåpentligvis bli fylt på med enda fler syngene sjeler i bbbfeltet, feltene rundt og i hjørnene mellom langsidene. At hansasvingen skal tettes vil også skape en mye større lydeffekt. Vi kan skape en syngende gruppe som latterliggjør de fleste andre i norden. Nå blir vi nesten latterliggjort selv. la oss skape en "the kop" på hansa.

Eikeland


For første gang. Jeg er faktisk enig i alt som står i dette innlegget. Det at det er masse gjennomtrekk på SS, vet jeg selvsagt ikke, jeg har ikke stått der på mange år. Men du verden. Eikeland har skjønt det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KEO

det er som regel godt voksne supportere som bare sitter der i 90 minutter og sier ting som herregud Martin Knutsen suger. Og kan ikke en 16 åring støtte Brann like bra som en 36 åring? skjerp deg
Nu kør vi!

Brannfrelst

Ca 30% av alle på BBB feltet er under 18 år kan eg tenke meg. Men kan ikke noen spørre vaktene/Brann om de virkelig skjekker medlemskort på BBB? Kan tenke meg at hadde alle uten medlemskap vert utelukket ville det vert ca 200 mindre personer der. Flytt "den harde kjerne" til nedre Hansa,billettpris 120-130 kroner og innfør 16 års aldersgrense. Innse det,store stå er midlertig nedlagt.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Stoffi"


Etter det jeg har hørt kommer BBB til å gå inn for å flytte SS til nedre del av Hansa når de endelige stadionplanene skal bestemmes. Så sjansen for at overnevnte skribenter får ønske sitt oppfyllt er stor.

Men en ting dere må tenke på er at nedre Hansa da høyst sannsynlig vil ha de laveste billettprisene på hele Stadion når utbyggingen står ferdig. BBB vil nok sørge for det. Og da blir dere ikke kvitt problemet med gjennomtrekk. Kanskje det vil bli verre enn noensinne da medgangssupporterne bare vil finne tildels mye dyrere alternativer på andre tribuner...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Er helt overbevist om at "BBB" feltet ikke bør ha laveste pris på stadion. La Hansa være den familietribunen som den tross alt var tenkt som (selv om gnitne studenter med sittbehov kuppet saken :p). Og sett BBB på beste nordkant med priser som skremmer vekk de yngste :p

abe78

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"
Men en ting dere må tenke på er at nedre Hansa da høyst sannsynlig vil ha de laveste billettprisene på hele Stadion når utbyggingen står ferdig. BBB vil nok sørge for det. Og da blir dere ikke kvitt problemet med gjennomtrekk. Kanskje det vil bli verre enn noensinne da medgangssupporterne bare vil finne tildels mye dyrere alternativer på andre tribuner...


FEIL!

Sesongkort på sitteplasser* vil stoppe trekken en gang for alle.

*Enkle seter man kan stå på om man vil (vanlig i hele Europa).
.og husk!

Xminator

Feil? Så vidt meg bekjent kommer det sitteplasser i samtlige ender og kanter av Stadion når flytting blir aktuelt. Og der Hansa faktisk blir den gamleste tribunen. Så prisene på nedre del av Hansa blir nok de laveste på hele nye stadion. Der har Nixon helt rett. Den eneste måten å unngå at det blir gjennomtrekk er at a) plassene er blant de beste på stadion og b) prisene er blant de høyeste på stadion. Selv vil jeg ta med c) unumererte billetter så vi slipper halvtomme tribuner under oppvarmingen.

Eikeland

Det som er en mulighet er at BBB feltet vil være et felt for sesongkortinnehavere. Dette vil stoppe gjennomtrekken en gang for alle, og vi slipper for høye billettpriser på dette området. Om dette skal gjennomføres bør det gjøres med unummererte plasser.  Om BBB feltet skal flyttes til de dyreste plassene på midten av en langside(noe som er helt urealistisk) vil vi fremdeles har problemet med at de syngende supporterne sitter spredt.

Eikeland
eir Hasund

Nixon

Jeg tror ikke det er realistisk å ha et BBB-felt der man forlanger at alle må ha partoutkort. BBB har som målsetting å være en supporterklubb for alle, og da kan man ikke ekskludere de som av ulike årsaker ikke kan eller ønsker å ha partoutkort.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Stoffi

Quote from: "Nixon"Jeg tror ikke det er realistisk å ha et BBB-felt der man forlanger at alle må ha partoutkort. BBB har som målsetting å være en supporterklubb for alle, og da kan man ikke ekskludere de som av ulike årsaker ikke kan eller ønsker å ha partoutkort.


Uenig. Er ikke vestbredden et sted der folk har partoutkort? Er det ikke på samme måte overalt i hele Europa, f. eks. The Kop. Rett meg hvis jeg tar feil.
Ser ikke noe i veien for at det skal funke her og.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Vestbredden er kun for Klansmedlemmer, men man må ikke ha partoutkort for å stå der.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Stoffi

Quote from: "Nixon"Vestbredden er kun for Klansmedlemmer, men man må ikke ha partoutkort for å stå der.

Da tok jeg feil om det.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

KEO

Quote from: "Nixon"Jeg tror ikke det er realistisk å ha et BBB-felt der man forlanger at alle må ha partoutkort. BBB har som målsetting å være en supporterklubb for alle, og da kan man ikke ekskludere de som av ulike årsaker ikke kan eller ønsker å ha partoutkort.
Nu kør vi!

Nixon

Quote from: "KEO"Realistisk er det. for de som er innteresert i å stå i hovedfeltet til BBB i hver kamp kan jo bare kjøpe seg partoukort. dette vil jo medføre at de som bare kommer slentrene innom av og til får mye dårligere plasser og får plass på sidene.


Selvsagt vil de som kjøper partoutkort ta de beste plassene hvis man velger å selge nummererte. Men poenget var at man ikke bør reservere hele BBB-feltet til partoutkort.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

KEO

Selvsagt vil de som kjøper partoutkort ta de beste plassene hvis man velger å selge nummererte. Men poenget var at man ikke bør reservere hele BBB-feltet til partoutkort.[/quote]

Nei, man trenger ikke å reservere de til partoukort,men så lenge plassene er nummererte så vil nok folk kjøpe de beste plassene som partoukort. Og da vil du få dem tilhørligheten man trenger.
Nu kør vi!

Xminator

Og de vil komme slentrende 5 minutter før kampstart. Så det i 99 :p

Northside

Er ikke enig i at vi skal ha nummererte plasser, bedre at folk kommer tidlig under oppvarmingen og støtter laget (selv om ikke så mange synger då).

Blir også feil at vi som går på hver kamp skal betale mye for å skille ut dritt ungene, skjønner poenget med det, men mener vi som følger Brann overalt betaler nok som det e.


Brannfrelst

Quote from: "Geddi"


Ikke dumt. Dette kunne absolutt vert noe her. Er altfor mange som ikke tør å skrike,de bare står å smånynner med seg selv.
2.10.07-Gullet kom hem!

Go Up