• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hetsing av Flo

Started by Texas, July 27, 2005, 21:29:21 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Texas

Leser i div. aviser at supporterene planlegger massiv hetsing av Flo. Skjønner ikke vitsen. Greit nok at han var brann spiller og gikk til Chelsea uten at brann fikk mer enn en million for him (fra flo's egen lomme) (husker jeg rett nå?) Har ingenting imot Flo i det hele tatt. Føler meg også trygg på at de fleste brann supporterene her inne hadde tatt det samme valget som han gjorde om de fikk sjansen...vet at eg slenger inn en brann fakkel no, men ingen av oss har noen gang vært i samme situasjon, og kan heller ikke sette oss inn i den.

`Nisse

Jeg tar imot Flo som resten av VIF laget.

naitsirk

ja da e berre te å motta han som kva som helst bortelagsspelar.
piping,men får for gudsskuld ikkje håpa tifo gjengen har laga noko flo greie.
burde i so fall konsentrert seg meir om sitt lag.
Hetsing av flo virke jo og som om brann hadde lyst på han og blir på ein måte som med ødegård.(mange styggeord som hagla rundt om då)

nummer9


BL

Hansa-
Felt Z

BrannSupporter

Jeg må si at jeg er i mot hele tifo opplegget når det gjelder TAF. Som en annen skrev tidligere i tråden, jeg vil ta han i mot som de andre engen-spillerne.

Lurkin

Flo, Hulsker, Berre og Hoseth er hetseobjekt i mine øyner. Noe TIFO-ting blir for drøyt, vi er Brann-supportere - ikke antiEnga-supportere.
Berømte Brann fra Bergen

Mr_Soma

Hvorfor skal vi alltid være så negative når vi gjør noe "utenom det vanlige" ?

Folk maser om at vi må konsentrere oss om Brann 100% og ikke drive å synge "Hater Enga" osv.

Selvfølgelig er det Brann som er førsteprioritet her - herregud.

Men man må få lov å lage en liten rosin i pølsen også.

Over halvparten her inne var vel ikke mer enn 10 år eller yngre da Flo svek Brann, og ålte seg videre på flyet til London.

Sleipe faen.

abe78

Gi gass! Vi er ikke korgutter... Flo fortjener dette, han brydde seg ikke om klubben den gang - og det bør straffe seg. Tror en del her er for unge til å huske dette sviket her. Han er et mye større svin en hva Karadas noen gang kommer til å bli.

Vålerenga stiller vel med Flo og Hulsker på topp - da kommer minst en av de til å filme seg til en straffe!
.og husk!

enavgutta

TIFO gjengen røpet seg allerede på NRK sporten ikveld. Velfotjent verbal hets skal ha få neket Flo.

Denne kampen kan vi nesten ikke vente på. Ser frem til et Stadion som piper mannen fullstendig i senk hver gang/ hvis han er borte i ballen.

Kom igjen folkens !!

Lille Lars

Hva er poenget med å hetse Flo? Han er en av de bedre spillerne som har vært i Brann og han avslo jo tilbud fra andre klubber, deriblant Europa når han kom fra TIL..
Burde vel heller hetse Rekdal som gang på gang har utalt seg negativt om klubben? Skjønner han godt foressten..
rann er ikke så gode!

R.I.P.Super-ray

Quote from: "BL"


Blir ihvertfall ikke i år.. Har allerde spilt mot TIL denne sesongen!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Xminator

Hehe, har folket glemt at de faktisk måtte stenge Roparten noen dager etter Flofarsen? Det var tider det :p

Det var den første Bosman fra Brann. Helland, Guntveit med flere har tatt omtrent samme stuntet senere (okay, litt mindre penger med i bildet!) uten å få vondt blod mot seg.

Det luktet uansett lang vei av hele exiten til Flo. Og det er like greit jeg og Kjenner ikke går på de samme festene :p

Mr_Soma

Flo virket nervøs allerede da NRK journalisten konfronterte han med hva han kom til å vente seg her i Bergen på Sporten idag.

Flo skal ikke komme "gratis" fra dette her - han viste i 97' hvor stor denne egoræven hans er.

Men som sagt, de fleste her inne var vel 9-10 år når dette skjedde, og eneste de husker Flo for var når han hadde lekestue med Brasil i Marseille året etter.

Flo eier ikke klubbfølelse i det hele tatt.

enavgutta


BL

Quote from: "R.I.P.Super-ray"
Quote from: "BL"


Blir ihvertfall ikke i år.. Har allerde spilt mot TIL denne sesongen!


Lov å håpe han blir i denne klubben i mer enn 6 mnd då.
Hansa-
Felt Z

Stalin

Jeg ble FLAU på vegne av bataljonen når jeg så innslaget på tv2!

Jeg blir flau av å være brannsupporter når en sånn gjeng med idioter
greier å spytte ut sånne ting på tv!

HERREGUD! var det en av lederne av bataljonen som sto frem på tv
sånn som det? Overasker meg ikke!

Dette er direkte PINLIG!

Mr_Soma

Quote from: "enavgutta"Og vi vinner jo kampen på lørdag folkens? Guttene våre pleier jo stort sett å bruke bortetapenet i forrige kamp som motivasjon for å ta igjen og vinne hjemme :-D

Andrés

Det min gode mann.. Det hadde vært et herligt scenario.. :-D
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Dinho

Quote from: "Stalin"Jeg ble FLAU på vegne av bataljonen når jeg så innslaget på tv2!

Jeg blir flau av å være brannsupporter når en sånn gjeng med idioter
greier å spytte ut sånne ting på tv!

HERREGUD! var det en av lederne av bataljonen som sto frem på tv
sånn som det? Overasker meg ikke!

Dette er direkte PINLIG!


Siden du er så ille berørt av dette her, så bør du kanskje holde deg vekke på lørdag slik at du unngår å blid rød i kinnene dine når hele stadion kommer med "pinlige" bemerkninger.

Stalin

Frister igrunn mer å sitte på bortesjeksjonen imorgen!

No.16

Flo fortjener all drit han kan få,han e en JUDAS..
Tror som mangen andre her at d er en del her som ikke husker hkordan han forlot oss..
Og t deg Texas: han betalt ikke en kr fra egen lomme,slik han sa han skulle...


Han må koke i drit

No.16

Quote from: "Stalin"Frister igrunn mer å sitte på bortesjeksjonen imorgen!


Visst det frister så sier vel det litt om kalla supporter du e

pusuren

Quote from: "Stalin"Frister igrunn mer å sitte på bortesjeksjonen imorgen!

UnnamedFeeling

Helt utrolig at tifo-gruppen bruker tid og energi på dette her. Fotballspillere skifter klubb rett som det er - greit nok, Flo-saken var "noe spesiell" - men ser ikke helt poenget med å bruke all sin tid, energi og penger (det koster i hvert fall litt) på å "hetse" en spiller som forlot klubben for 8 år siden.

Det må vel være bedre å lage et eller annet som hyller de spillerne som spiller for Brann i dag. Slik denne saken har utviklet seg, framstår Bataljonen og Brannsupporterne som grinete - og som det tidligere har blitt nevnt her; de fleste på SS i dag har vel knapt hørt om "Flo-saken" for 8 år siden?
quot;Det er godt med alt som er gjort", sa mannen. Han tørket seg i ræven før han dreit.

Andrés

Jeg har...  

En ting er å lage et banner kor det står "Du har fortsatt ikke betalt oss det du skylder oss" med klar adresse til nevnte flo.

En annen ting er å slenge direkte dritt til han...

Flo sa med gråtkvalte øyne på riksdekkende tv for 8 år siden at han ville gjerne betale de nevnte pengene til Brann, noe SK Brann ikke har sett noe av i ettertid...

Jeg kommer til å ta imot han som jeg tar imot alle motstanderlag. Flo svek oss kraftig for 8 år siden. Noen lag var villige til å betale opp imot 20 millioner for flo, for 8 år siden var det ekstremt mye mer penger enn det er i dag...

Om dere som føler det er flaut å være Brannsupporter etter å ha sett diverse innslag på tv ikke klarer å skjønne hvorfor folk er sinte på Flo, så har dere ikke forstått mye:-P
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Northside

Herregud, tydlig at mange her ikke husker en dritt av hvordan Flo forlot oss! Hvordan kan dere mene at vi ikke skal være mot han???
Det var klubber som var villig til å betale mange millioner, noe som kunne komt Brann godt med på den tiden, alikavel bare turte han til Chelsea uten at vi fikk 1kr. han kunne i det minste skreve en mini kontrakt slik at vi fikk en slunt penger.


Og ka e gale med at tifo-gruppen lager noe til han? Tifo skal være:
Støtte til laget
hyllest til spillerene/en
Noe morsomt, negativt mot motstander.
Noe morsomt, negativt mot en spiller.
Skape stemning, farge på tribunen.


Det er no helt dønn vanlig at folk har negative ting mot motstanderen i form av et banner eller lignende! At vi bruker tid på det kan jo dere bare drite langt faen oppi! Sikkert ingen av dere som syter her har løftet en finger på dette banneret, eller stilt på dugnad i år. Dermed har dere ingenting dere skulle sagt når vi lager noe slikt!

chris_henrik

Peddilusken var på radioen i morges og gikk ut mot det planlagte anti-Flo banneret.
<BRANN> ..... DKFM

Stalin

Quote from: "UnnamedFeeling"Helt utrolig at tifo-gruppen bruker tid og energi på dette her. Fotballspillere skifter klubb rett som det er - greit nok, Flo-saken var "noe spesiell" - men ser ikke helt poenget med å bruke all sin tid, energi og penger (det koster i hvert fall litt) på å "hetse" en spiller som forlot klubben for 8 år siden.

Det må vel være bedre å lage et eller annet som hyller de spillerne som spiller for Brann i dag. Slik denne saken har utviklet seg, framstår Bataljonen og Brannsupporterne som grinete - og som det tidligere har blitt nevnt her; de fleste på SS i dag har vel knapt hørt om "Flo-saken" for 8 år siden?

De fleste på SS idag var ikke født under Flo-saken..

Og ja syns det er helt latterlig at bataljonen bruker tid på å hetse en motspiller! iaffal Flo som gjorde så mye bra for brann også!

Dere må da skjønne at ikke alle her i livet vil dø for brann og Bergen, slik er det! Drømmeverden.. Hallo dere, kom dere tilbake til den realistiske verden!

hocey

Flo saken minner så alt for mye om Sol Campbell saken. For å friske opp minnene er det nok å si at avtalen med Chelsea var klar samme dag som han hadde lov å snakke med andre klubber. Alle husker også Flo's patetiske presse konferanse der han snakket om at han ikke ønsket at ting skulle bli slik de hadde blitt og han hadde lyst å spille for Brann igjen når han kom tilbake. Flo sin karriere er ødelagt av en mann; nemlig Gunner Martin Kjenner. For et talent den mannen hadde, men gutten sløste det vekk I jakten på cash. Så god som han var I Brann og I Chelsea ble han aldri igjen fordi jakten på penger ble viktigere (gikk til klubber som ikke passet han I det hele tatt). Blir patetisk å høre snakk om at Azar var en judas når en tenker tilbake på mr Stryn. Der har dere en mann som sviktet Brann (og Tromsø som også hadde rett på penger fra en evt overgang). Folk som mener noe annet om Flo er enten ikke Brann supportere eller er historieløse!
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Straffe!!!

Et par poeng som ikke har kommet frem ovenfor:

Ja, det var andre interessenter inne for å hente Flo for 8 år siden, og det ble etter hva jeg forsto konkret diskutert overgang på 20 millioner til Southampton. Dette strandet visstnok på at Flo ikke klarte å bestemme seg, han fikk 2 ukers tenketid, men det var ikke tilstekkelig.

En halv time etter at han ble Bosman (noen uker etter overnevnte) skrev han under for Chelsea. Med andre ord ferdigforhandlet kontrakt og mer enn nok betenkningstid på en halv time - ingen penger til Brann og masse sign-on-fee til Flo og Griske-Gunnar Martin Kjenner.

Det var helt "ulovlig" å så mye som prate med andre klubber før Bosman-fristen gikk ut, langt mindre forhandle om noe som helst.

Er det rart man reagerer?

At man skal si ifra nå, hele 8 år etter, er jo bare et resultat av at det er første gang svinet faktisk er tilbake på en fotballbane i Bergen.

Forøvrig, men det er en annen diskusjon, er jeg generelt veldig enig i at vi bør konsentrere kreftene våre på å støtte Brann.

Men forstå at det gir en vond smak i munnen hver gang man hører navnet Tore Andre Flo!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Roffarne

Quote from: "UnnamedFeeling"og som det tidligere har blitt nevnt her; de fleste på SS i dag har vel knapt hørt om "Flo-saken" for 8 år siden?

Det sier vel mer om SS enn noe annet.
Dersom det er noen kreative sjeler i TIFO-gruppen som vil bruke tid på å oppplyse Hr. Flo om at han ikke er glemt, så all ære til dem.

Selv om mange ser ut til å mene at følelsene ovenfor Flo ble til hat på gunnlag at at han var den første bosman-spilleren vår, så vil jeg tørre å påstå at det samme hadde skjedd idag.
En mann som, frem til det gjennstår 6 mnd. av kontrakten, kategorisk nekter å forhandle med andre klubber samt nekter å skrive ny kontrakt, har mange slags fjærkre i mosen. Når han da tryller en kontrakt opp av hatten 2 timer etter han hadde lov til å gå i dialog med andre klubber og på denne måten snyter Brann for store summer, lukter det bæsj lang vei.
Flo (og la oss ikke glemme Kjenner) gav klart utrykk for at de spekulerte i bosman og

mobli

Quote from: "hocey"Flo saken minner så alt for mye om Sol Campbell saken. For å friske opp minnene er det nok å si at avtalen med Chelsea var klar samme dag som han hadde lov å snakke med andre klubber.


Hvis jeg ikke husker helt feil, så godtok Brann et tilbud på rundt 40 millioner for Flo fra en fransk klubb (Rennes?), men Flo avslo det fordi han ikke fikk god nok tid til å bestemme seg. Det var en av grunnene til at overgangen til Chelsea ble uglesett. Andre grunner er vel at  han spilte elendig for Brann den siste tiden før han gikk, samtidig som han spilte godt for landslaget.



Edit: Jeg skrev dette innlegget omtrent samtidig som Straffe!!! sitt innlegg over.

hocey

Jeg personlig har ikke spesielt mye I mot VIF og klanen. Men Flo er den mest dobbelmoralske og griske fyren som har entret stadionmatten. Mannen kunne både ha reddet Brann sin økonomi og likevel blitt steinrik selv og vært helt I Bergen til evig tid. I tillegg var mannen den første spilleren av betydning som forlot Norge som Bosman. En spiller Brann hadde hentet for millionen (det var mye penger I Norge da). Kan ikke huske noen andre av samme klasse som har forlatt Norge som Bosman.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

naitsirk

utrulig morsomt med tifo-gruppa som klager over lite pengar og ressurser i forhold te vif og at da e grunnen te at tifoen ikkje alltid e på topp.
viktig at tifogruppa då lage eit banner som vise at me endå ikkje har gløymt flo.
For meg so blir da som å slenga drit te eksdamo di når du treff på ho 8 år seinare.Patetisk.


hocey

Latterlig å begrense ytringsfriheten og skape et dårlig forhold til supporterne!

Og hva mener Peddien med at Flo var uskyldig? Klarte ikke Flo å tenke selv?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Jeg er mye mer forbannet på Kjenner enn Flo for å si det slik...

abe78

Dette lukter skandale lang vei. Får ikke lov til å vise banneret? Fy faen - dette er drøy kost!

Til dere som mener Flo ikke er så værst like vel - hadde han blitt solgt for 20-40 millioner i '97 hadde Brann vært en annen klubb i dag. En som hadde vunnet noen seriemesterskap. Bare se hva pengene gjorde med Rosenborg.
.og husk!

Xminator

Vil også benytte anledningen til å sende noen varme tanker til spilleren ved navn Bosman, som gjorde navnet 1000 ganger mer kjent enn Bokløv(stilen for de som har glemt det). Og for den del suppehodene i klubben han spilte for, og som med sin arrogante oppførsel la grunnlaget for Bosman-dommen. 3 ganger 3 hurra!

Joda, Flosaken stinket lang vei. Det var så forbannet vanskelig å bestemme seg for de alternativene Brann fant for ham, og så smeller han navnetrekket under for første og beste klubb samme sekund som reglene gir ham lov til å starte samtaler med en annen klubb... Joda...

Det er derfor jeg egentlig synest det er forbannet greit at vi faktisk bruker *penger* på spillere nå. Nå er det vel bare Miller av profilene våre som er kommet på god gammel Bosman. Resten har vi mer eller mindre ærlig og redelig kjøpt. Uten kokelimonkesamtaler på mørke bakrom i København. Selv om vi er blitt ett Kjøpelag, så er vi ihvertfall ett Kjøpelag med Moral :)

C@Bøe_79

Det går ikke på Bosman,men det går på ulovlige samtaler og at han faktisk førte klubben bak lyset med å mest sannsynlig skrive under for Chelsea før bosman delen av kontrakten tredde i kraft....

Helland ga i sin tid beskjed om at han ville finne en annen klubb,samme gjelder Guntveit..  

Tifoen mot Vif vil være rettet mot Brann og Bergen.
"Flo-hetsen" er ikke Tifo-gruppen`s verk,men noe vi har hjulpet med i arbeidsløse stunder..
Og kan knapt kalles hets..

Christian Bøe
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

cm

Stalin uttaler at vi må innse at ikke alle her i livet vil dø for Brann og Bergen... Vi er da for faen ikke alle, vi er Brann-supportere og VI(ihvertfall jeg) kunne godt temmelig langt for at denne klubben skulle oppnå suksess. Ihvertfall når det gjelder engasjement og følelser for klubben.

Flo-saken er noen av de styggeste eksemplene fra de tidlige konsekvensene av Bosman-dommen. I senere tid har klubben signsert lengre kontrakter, eller spillerne har hatt såpass med samvittighet at de har signert en korttidskontrakt slik at klubben de har spilt for skal få litt igjen for at de har investert i lønn til spilleren selv, dyre medspillere slik at laget kan gjøre det godt i serien og Europa, gode treningsmuligheter osv. Som det er sagt mange ganger overfor, Flo ga faen, signerte på dagen 6 mnd før kontrakten hans gikk ut. Brann hadde hatt en helt annen mulighet til f.eks å unngå økonomisk ruin på slutten av 90- starten av 2000 med de pengene. Folk må ikke glemme at Flo, sammen med Solskjær og Carew er av de mest begavede spillerne Norge har fostret i nyere tid. Norske spillere var virkelig hot i 97, både vi og Rbk var i kvartfinale i europacupen dette året i henholdsvis cupvinnercupen og cl. Det kommer nok aldri til å skje igjen...

P-K

Er det én person vi virkelig har verket etter å markere vår vår avsky mot siden han vandret ut stadionporten, så er det Tore André Flo.
Han var godt hjulpet av Kjenner, men han gjorde trolig bare det han fikk beskjed om, nemlig å skaffe Flo best mulig avtale med ny klubb...

Sannsynligvis hadde Brann rotet bort alle pengene for den overgangen også, men det er irrelevant.

Røde Roger og Cato Cato kan ikke sammenlignesmed Flo. Helland ville ha ny klubb og var heller ikke god nok. Cato hadde ventet i evigheter på en ny kontrakt, men Brann hadde avventet da det var først den sesongen han hadde gjennombruddet sitt. Da Aberdeen kom på banen hadde egentlig bare Brann seg selv å takke.

Azar ville spille for Brann, men ble jaget til Trondheim fordi vi trengte penger, og fordi noen hadde lurt ham til å tro han var midtstopper.

At drittungene på Store Stå er for unge til å kjenne til saken vil forhåpentligvis legemliggjøre seg ved at andre deler av Stadion går foran og viser Flo hva vi mener om ham.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

krøvel vellevold

Quote from: "naitsirk"For meg so blir da som å slenga drit te eksdamo di når du treff på ho 8 år seinare.Patetisk.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Tja om Ex-damen din ville tenke på frieriet ditt noen uker, for så en lørdags kveld ringe hjem igjen og fortelle at hun akkurat giftet seg med en fyr fra frankrike og lovet på tro og ære at hun ikke viste hvem han var klokken 6 samme dag, ville du da fremdeles glemt det når hun åtte år senere dukker opp i ditt bryllup med (rett nok 5.) ektemann?

Synest min sammenligning er bedre enn Naitsirks :p

mobli

Quote from: "Xminator"Tja om Ex-damen din ville tenke på frieriet ditt noen uker, for så en lørdags kveld ringe hjem igjen og fortelle at hun akkurat giftet seg med en fyr fra frankrike og lovet på tro og ære at hun ikke viste hvem han var klokken 6 samme dag, ville du da fremdeles glemt det når hun åtte år senere dukker opp i ditt bryllup med (rett nok 5.) ektemann?

Synest min sammenligning er bedre enn Naitsirks :p


Pluss at hun i tillegg skylder deg penger, siden du har brukt så mye på hun og ikke fått noe særlig igjen. Ihvertfall etter din egen mening.

Dinho

Quote from: "mobli"
Quote from: "hocey".


Hvis jeg ikke husker helt feil, så godtok Brann et tilbud på rundt 40 millioner for Flo fra en fransk klubb (Rennes?),


Edit: Jeg skrev dette innlegget omtrent samtidig som Straffe!!! sitt innlegg over.

Roffarne

Dessuten kan du jo være litt bitter dersom dere leverte inn en felles Lotto-kupong noen dager i forveien og du ikke ser ut til å ende opp med noe av vinner-potten.
Men du får i alle fall beholde hus-lånet.
Grei på den måten, x`en.

Kenny

Jeg er helt enig! Forstår ikke at folk gidder å bruke tid og energi på spillere som er ikke har satt sin for i Bergen by på 8 år! 8 år folkens!!! "Get a life" som Stalin sier støtter jeg fullt ut.

Synes egentlig at man er en bedre supporter når vi støtter opp om sitt eget lag fremfor å rakke ned på motstander.

Hvis jeg hadde spilt på Stadiongresset hadde jeg gitt mer av meg selv om folk sang for klubben min, fremfor å pisse på motstanderene... Det tror jeg også alle på Brann er enig med meg i.

Kan godt hende at jeg er for "stue-ren", men dette er meg, og den personen jeg har lyst å være. Holder meg for god til å oppføre meg som en ape ovenfor motstanderene.

Jeg gidder ikke å prøve å konvertere dere andre som ikke deler synes mitt, men synes det er viktig å forstå at det dere gjør, er det synet som andre utenforstående sitter igjen med. Og ofte ser "supportere" ut som gale aper rømt fra zoo'en.

Go Up