• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mulige motstandere i UEFA-kvalik

Started by krøvel vellevold, July 27, 2005, 08:13:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Har snoket litt rundt på en side som heter xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa.
Trekningen for UEFA-cupens 2.kval.runde (hvor Brann kommer inn), er noen innviklede greier. Men såpass har eg fått med meg: Lagene er delt inn i tre geografiske soner. Brann er i den nordre sonen med 19 lag, og er ett av de 10 seedete lagene. Brann kan møte ett av de 9 useedete lagene fra nordre sone, eller ett av lagene som antagelig blir flyttet fra den søndre sonen for at det skal bli likt antall seedete og useedete lag i sonen.

Disse lagene kan Brann møte: (De vil være 9 etter 1.kval.runde som er ferdig i morgen. Resten blir enten slått ut i morgen, eller vil bikke over til den seedete halvdelen).

Longford og Cork (Irland), Carmarthen og Rhyl (Wales), Ekranas og Atlantas (Litauen), IBV og Keflavik (Island), B36 og NSì (Færøyene), Alliansi og MyPä (Finland), Pétange og Etzella(Luxembourg), Linfield og Portadown (Nord-Irland), Ventspils og Metalurgs (Latvia), TVMK Tallinn og Flora Tallinn (Estland).

Det 20. laget i den nordre sonen vil bli flyttet fra den søndre sonen (for å oppnå et partall i alle sonene). Dette blir et lag fra enten Serbia, Kroatia, Bulgaria, Slovenia, Kypros, Makedonia, Bosnia, Malta, Albania, Andorra eller San Marino. Men sjansen er altså bare 10% for at det kan bli ett av disse.
Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Og trekkningen er på Fredag 29.07.05, i mellomtiden tar vi en ventepils?
<BRANN> ..... DKFM

mobli

Jeg kunne godt tenkt meg å ha Rhyl eller Carmarthen som motstander. Mest for min egen del, slik at jeg hadde fått kort avstand til bortekampen.

Jeg vil helst unngå baltiske lag, da Brann ikke har verdens beste statistikk mot dem.

Idiakez

Vi kan ikke møte Esbjerg(Danmark) i neste kvalifiserings runde. Hvis de går videre blir de seedet sammen med oss.

krøvel vellevold

Laget som kan dukke opp fra den søndre sonen er en av disse:
OFK Beograd (Serbia), Rijeka og Inter Zapresic (Kroatia), Lokomotiv Plovdiv (Bulgaria), Publikum Celje og NK Domzale (Slovenia), Apoel Nicosia og Omonia Nicosia (Kypros), Baskimi Kuvanovo og Vardar Skopje (Makedonia), NK Zepce og Siroki Brijeg (Bosnia), Hibernian og Birkirkara (Malta), Teuta og Elbasan (Albania), Santa Julià (Andorra) og SP Domagnano (San Marino). Men det er som sagt bare 10% mulighet for at det blir ett av disse. Imildlertid er Birkirkara, Zepce, Hibernian, Santa Julià og Domagnano på god vei ut, mens Apoel Nicosia og Omonia (Kypros), Baskimi (Makedonia) og Domzale (Slovenia) på vei videre.

Når det gjelder de tidligere nevnte useedete lagene fra den nordre sonen (som vi med 90% sannsynlighet skal møte), så er følgende lag på vei ut:
Ekranas (Litauen), Pétange og Etzella (Luxembourg), NSí (Færøyene) og Portadown (Nord-Irland). På vei videre er Cork (Irland), Alliansi (Finland), Keflavik (Island) og Metalurgs (Latvia).
Legg ned hele klubben!

cm

Om du hadde ventet med denne tråden til imorgen tror jeg det hadde spart deg for mye om og men :)

krøvel vellevold

Quote from: "cm"Om du hadde ventet med denne tråden til imorgen tror jeg det hadde spart deg for mye om og men :)
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er ikke gøy å diskutere uten "hvis", så spekuler i vei Krøvel ;)

KEO

I første runde er det en fordel å møte ett italienskt lag, de er langt fra formen og tror det passer Brann sin spille stil bra!!
Nu kør vi!

Straffe!!!

Føler vel muligens vi har noe uoppgjort med Basel. Noen som kan ringe Paldan...?

paf

Kjære krøvel!
Kan du forklare formatet for oss og veien til Finalen? Jeg trodde det var gruppespill med dobbel serie på fire lag før det ble sluttspill av noe slag litt som i CL, men jeg har åpenbart tatt feil.
Jeg regner også med at du kommer med god og relevant reiseinformasjon i løpet av fredag når trekningen er foretatt.

KennethS

Quote from: "krøvel vellevold"Har snoket litt rundt på en side som heter xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa.
Trekningen for UEFA-cupens 2.kval.runde (hvor Brann kommer inn), er noen innviklede greier. Men såpass har eg fått med meg: Lagene er delt inn i tre geografiske soner. Brann er i den nordre sonen med 19 lag, og er ett av de 10 seedete lagene. Brann kan møte ett av de 9 useedete lagene fra nordre sone, eller ett av lagene som antagelig blir flyttet fra den søndre sonen for at det skal bli likt antall seedete og useedete lag i sonen.

Disse lagene kan Brann møte: (De vil være 9 etter 1.kval.runde som er ferdig i morgen. Resten blir enten slått ut i morgen, eller vil bikke over til den seedete halvdelen).

Longford og Cork (Irland), Carmarthen og Rhyl (Wales), Ekranas og Atlantas (Litauen), IBV og Keflavik (Island), B36 og NSì (Færøyene), Alliansi og MyPä (Finland), Pétange og Etzella(Luxembourg), Linfield og Portadown (Nord-Irland), Ventspils og Metalurgs (Latvia), TVMK Tallinn og Flora Tallinn (Estland).

Det 20. laget i den nordre sonen vil bli flyttet fra den søndre sonen (for å oppnå et partall i alle sonene). Dette blir et lag fra enten Serbia, Kroatia, Bulgaria, Slovenia, Kypros, Makedonia, Bosnia, Malta, Albania, Andorra eller San Marino. Men sjansen er altså bare 10% for at det kan bli ett av disse.



Kan vel bli vanskelig for Brann og møte Portadown som mest sannsynlig ryker ut mot Viking i kveld.
tå på Brann

brann-mann

Quote from: "Straffe!!!"Føler vel muligens vi har noe uoppgjort med Basel. Noen som kan ringe Paldan...?


Tror vi kan ringe Brændesætheren også, hvis noen husker det syke målet han hadde mot de på staddaren!
oma é vår mann!

YadaYada

Ja, men jeg husker best mÃ¥let til Wassberg'en..  :wink:
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Andrés

Quote from: "paf"Kjære krøvel!
Kan du forklare formatet for oss og veien til Finalen? Jeg trodde det var gruppespill med dobbel serie på fire lag før det ble sluttspill av noe slag litt som i CL, men jeg har åpenbart tatt feil.
Jeg regner også med at du kommer med god og relevant reiseinformasjon i løpet av fredag når trekningen er foretatt.


Etter det jeg har forstÃ¥tt, sÃ¥ gikk UEFA tilbake til det gamle formatet med trekning av hver runde, en borte og en hjemmekamp med en avsluttende finalen pÃ¥ en bestemt arena, fordi lagene mente at gruppespill pÃ¥ CL mÃ¥ten ble for mye rot. Dette var dessuten et prøveprosjekt fra Uefa's side... Mulig jeg har hørt feil, men man finner vel informasjon  her...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

DJ_ADG

På UEFA sinm side står alt som man trenger åvite om UEFAcupen;, her kan man også følge trekingen direkte i morgen kl14:00
http://www.uefa.com/Competitions/UefaCup/index.html

UEFA Cup
Regulations of the UEFA Cup, 2005/06 competition;
http://www.uefa.com/newsfiles/19070.pdf
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Yngve

Quote from: "DJ_ADG"På UEFA sinm side står alt som man trenger åvite om UEFAcupen;, her kan man også følge trekingen direkte i morgen kl14:00
http://www.uefa.com/Competitions/UefaCup/index.html

UEFA Cup
Regulations of the UEFA Cup, 2005/06 competition;
http://www.uefa.com/newsfiles/19070.pdf


For dei som ikkje gidd å lesa linken så er UEFA cupen rimleg enkel.

For å ta Brann sitt opplegg, sidan det er det relevante for oss, Så skal me i 2 kvalifiseringsrunde møte eit useeda lag frå 1 kvalikrunde.
Kjem me oss igjennom den kjem me til 1 ordinære runde. Der er me useeda og kjem til å møte eit seeda lag. Kjem me oss igjennom den er me i gruppespelet der det er 5 lag som spelar 1 kamp mot kvart av dei andre laga. Ikkje dobbelkamp som er vanleg. Deretter er eg for usikker med kva som skjer til at eg gidd å skrive det. Leit litt sjølv. Forøvrigt har eg skreve detta i ein tidlegare tråd:

Qualifying round 2

Northern-zone
seeded
1 Genk Bel 19,477 U Q2
2 Standard Bel 18,477 U Q2
3 Halmstad Swe 13,076 U Q2
4 Viking Nor 12,666 U Q1 (FP)
5 Hibernian Sco 12,477 U Q2
6 Aberdeen Sco 11,477 U Q2
7 Djurgården Swe 10,076 U Q2
8 OB Den 8,676 U Q2
9 Midtjylland Den 8,676 U Q2
10 Brann Nor 7,666 U Q2
11 EfB Den 6,676 U Q1 (FP)

Om me då skulle klare å kvalifisere oss til fyrste runde, noko me bør og skal klare, så vert me ikkje seeda og kjem til å møte STERK motstand... her er dei ti fyrste seeda laga:

Round 1
seeded
1 Valencia Spa 122,996 U 1
2 Liverpool Eng 102,544 U 1
3 Deportivo Spa 95,996 Int
4 Roma Ita 71,918 U 1
5 Leverkusen Ger 65,025 U 1
6 Parma Ita 62,918 U 1 (TH)
7 Feyenoord Net 61,099 U 1
8 Stuttgart Ger 58,025 U 1
9 Monaco Fra 52,759 U 1
10 Ajax Net 51,099 U 1

Men klarar me å unngå dei er det realistiske sjangsar til å kvalifisere seg til gruppespelet, og då kan det verte særs moro å gå på stadion i år! Her er dei neste 15 laga som er seeda:

11 Galatasaray Tur 50,872 U 1
12 AEK Athene Gre 47,714 U 1
13 Hertha Ger 46,025 U 1
14 Boavista Por 45,135 U 1
15 Auxerre Fra 44,759 U 1
16 Besiktas Tur 37,872 U Q2
17 PAOK Gre 35,714 U 1
18 Sochaux Fra 34,759 Int
19 Betis Spa 33,996 U 1
20 Basel Swi 33,889 C Q3
21 Wisla Pol 32,930 C Q3
22 Liberec Cze 32,223 Int
23 Middlesbrough Eng 31,544 U 1
24 Espanyol Spa 28,996 U 1
25 Partizan Ser 28,929 C Q2


Vanskelig, men slettest ikkje uoverkommeligt!

Eg gler meg som den ungen eg er!

Alle tal finn ein her

http://home.wanadoo.nl/g.mentink/seedings%20Europacup%2005-06.html

krøvel vellevold

Quote from: "paf"Kjære krøvel!
Kan du forklare formatet for oss og veien til Finalen? Jeg trodde det var gruppespill med dobbel serie på fire lag før det ble sluttspill av noe slag litt som i CL, men jeg har åpenbart tatt feil.
Jeg regner også med at du kommer med god og relevant reiseinformasjon i løpet av fredag når trekningen er foretatt.


Vi kommer inn i 2.kval.runde. Deretter kommer 1.ordinære runde. Så kommer gruppespillet med 5 lag. Her spilles ENKEL serie. Altså 2 hjemme og 2 borte. Deretter blir det 1/16-finale og cupspill videre.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Har jeg forstått uefa.com rett, så er den nordre sonen delt inn i to grupper. Nå står det mellom Metalurgs (Lijepaja, Latvia), Alliansi (Vantaa, Finland), Linfield (Belfast, Nord-Irland), Rhyl (Rhyl, Wales) og B36 (Tórshavn, Færøyene).
Legg ned hele klubben!

Xminator

Den listen der kan ikke være oppdatert. Som de fleste har fått med seg spiller ikke Liverpool Uefa-cupen.

Xminator

For å foregripe begivenhetene (er det 2 eller 3 kvalikkrunder før første runde), så hadde det vært litt kult å møte Leverkusen :p Bra betalt for Brann blir det også med tysk lag. Og det burde være en overkommelig motstander for oss.

DJ_ADG

Muligemotstandere;

Metalurgs (Latvia)
Allianssi (Finland)
Linfield (Nor-Irland)
Rhyl (Wales)
B36 (Færøyene)
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

DJ_ADG

Quote from: "Xminator"For å foregripe begivenhetene (er det 2 eller 3 kvalikkrunder før første runde).
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)


BL

Quote from: "Mr_Soma"E trekkningen igang eller?


http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=82834

QuoteOBS: Den nordre trekningsgruppen trekkes sist, så det kan drøye til 14.15 før de norske lagenes motstandere blir klar.
Hansa-
Felt Z


mobli

Quote from: "Mr_Soma"Lukter Metalurgs Liepajas.


Jeg vil for all del unngå de. Brann har en tendens til å drite seg ut mot baltiske og sveitsiske lag.

Blir the Rhyl eller Linfield er jeg fornøyd.

sturlalv

Alliansii har jo rykte på seg for å være en solid (og ikke minst ærlig) motstander...

...og det ble det. Da blir det enten storseier eller brune konvolutter som sikrer bonus & julegratiale!

Sturlalv :-)

gamlefar

Brann får hjemmekamp først mot allianssi

DJ_ADG

Brann skal spille mot Allianssi som kommer fra; Finland

EG kommer med klubb info så raskt eg klarer.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Mr_Soma

SÃ¥ ble det Allianssi da... det er vel overkommelig motstand!

Andrés

Vi bør klare dette... Herligt med europacupfotball igjen:-D
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?


viks

Grei trekning det der....

Hvordan blir veien videre nå da? Kan vi forvente og bli seedet i tredje kv.runde og nå eller? Etter tredje kvalikk er det rett til gruppespill?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

DJ_ADG

AZ Allianssi

Hjemmebane;
Pohjola Stadion har plass te 4700
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

sturlalv

Jaja, kan dette passere i Europa, så skjønner jeg ikke hva de klager over ift Stadion...



Flere bilder ligger her.

(OK, greit. Ser at det er noen uker siden min tyske kilde var på turné i Finland)

Sturlalv :-)

Idiakez

Litt nyheter om vår neste motstander i uefa cupen

All change at Allianssi
Tuesday, 28 June 2005
The 39-year-old Swiss coach Thierry Pister is to take charge of Finnish side AC Allianssi.

New investors
The 46-year-old Ari Tiittanen will stand down as coach after Wednesday's league match against Tampere United. His departure after three and a half years comes as little surprise after new investors joined the club earlier this month and appointed Belgian Olivier Suray as managing director. Pister played 347 matches in Belgian football, and has worked as a coach at RAEC Mons, KSK Beveren and KV Red Star Waasland.

New faces
Six new players have arrived in recent weeks. Swiss striker Jean-Pierre La Placa, Ukrainian forward Serguei Omelianovitch, along with four Belgians - midfielder Hocine Chebaïki, defenders Mustapha Douai and Kasim Yildiz, and goalkeeper Grégory Goffin. Allianssi will play CS Pétange of Luxembourg in the UEFA Cup first qualifying round next month over two legs on 14 and 28 July.

gamlefar

Er ikke noen 3. kvalikrunde, er bare 2.  Men vi mÃ¥ gjennom 1. ordinære runde før gruppespill. I 1. runde blir vi ikke seedet.

DJ_ADG

Quote from: "viks"Grei trekning det der....

Hvordan blir veien videre nå da? Kan vi forvente og bli seedet i tredje kv.runde og nå eller? Etter tredje kvalikk er det rett til gruppespill?


det hetter ikkje 3.kvalikk, det é bare 2 kvalikrunder og så 1.runde så gruppsespill, så egentlig har du helt rett, men bare feil navn på runden.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)


megleren

I serien i Finland har de kun tapt to kamper og ligger midt på tabellen. Men de spiller ofte uavgjort da og har negavtiv målforskjell.
r og blir et sittesvin på Hansa

Mr_Soma

De tapte forøvrig 8-0 borte mot Engen sin motstander i CL - FC Haka 7.Juli.

mobli

Det er også kort avstand Helsinki-Vaanta-flyplassen. Du kan t.o.m. se flytårnet i bakgrunnen, så det skal ikke være vanskelig å finne frem.

sturlalv


megleren

Det er den klubben i Finland som er kjent skyldig i kampfiksing.
r og blir et sittesvin på Hansa


megleren

Vel saken er at dette bør Brann klare! Alle mann til Finland.
r og blir et sittesvin på Hansa

Ã?ge


Andrés

Har aldri vært i finland før.. om noen kommer opp med en billig måte å dra over dit på, så er jeg bankers...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

kou

Quote from: "megleren"Det er den klubben i Finland som er kjent skyldig i kampfiksing.

Allianssi er ikke kjent skyldig, men det pågår vel etterforskning. Dersom de blir kjent skyldig kan det vel fort bli walkover her...

Mer om saken og Allianssi i UEFA-cupen hos Aftonbladet her og her og her.

I den siste saken står det at de får vite 22. juli om de kastes ut av ligaen. Det skjedde foreløpig ikke; mer om det her: http://www.tidningen.aland.net/se/sport/nyhet.asp?newsID=7089

Go Up