• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Reise med Brann i Europa

Started by krøvel vellevold, July 22, 2005, 10:21:36 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Det nærmer seg tiden for UEFA-cup, og det er bare en uke igjen til trekningen av Branns motstander i siste kvalikrunde. Imidlertid vil det på det tidspunkt være mindre enn to uker til første kamp, og i verste fall (reisemessig, om ikke sportslig) så får vi bortekamp først. Dette er veldig knapp tid og det er vanskelig å få tak i billige flybilletter så nærmt avreise. I tillegg er det jo aldri godt å si om kampen kan bli flyttet etter trekningen, feks at borte/hjemme byttes, eller at de spiller onsdag i stedet for torsdag. Sånne forandringer er jo spesielt festlige når det er snakk om turer til Europa, og man gjerne har kjøpt en urefunderbar flybillett til 4500 kroner!

Samtidig reiser Brann ofte med charterfly til kampene i Europa, og fyller opp et 50-seters fly med spillere, støtteapparat, presse og sponsorer. Da er det ikke mye plass igjen til supportere. De blir det gjerne bare plass til hvis noen av sponsorene takker nei til å være med.

Kunne ikke Bataljonen gått i dialog med Brann og forhandlet seg frem til noen plasser på charterflyet? At vi i hvert fall fikk forkjøpsrett til noen plasser? Det hadde jo kanskje vært en idé å leie inn et litt større fly. Nå pleier ikke jeg å leie charterfly så ofte, så jeg vet ikke hvor mye dyrere det ville blitt med et litt større fly. Men i så fall kunne man jo f.eks. lagt ut masse plasser til allment salg til en overkommelig sum for supportere. Nå vil nok sikkert Jæger &Co mene at 8-10000 er overkommelig, men jeg snakker om 4-5-6000 kroner alt ettersom hvor langt vi skal. Denne summen bør inkludere overnatting, flyreisen og transport mellom flyplassen/hotellet/stadionet.

Kunne ikke dette vært en idé? Da får man en tur til en overkommelig pris, slipper å stresse med flybestilling og hotellbestilling, slipper å være redd for at kampen blir flyttet etter man har bestilt fly, og Brann ordner alle formaliteter. Er sikker på at det er mange flere som hadde reist til Europa, hvis de hadde kunnet ordne alt gjennom Brann.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Jeg mener å huske at Brann har sagt at de er skeptisk til å dele fly med supportere da de tror det vil bli veldig forstyrrende for spillerne. En helt utrolig innstilling for å være helt ærlig. Har det siste året delt fly (rutefly)med Brannspillerne 3-4 ganger og ingen har blitt forstyrret i kortspillet så langt jeg registrerte.

Kan jo være at de har endret mening. For ideen er jo kjempegod og det er slett ikke uvanlig i andre klubber at supportere får reise med klubben sitt charterfly. VIF har f.eks. gjort det i stor utstrekning når de spiller Europacupkamper. 2600 kroner tar klubben for supportere som vil være med spillerflyet til kampen mot FC Haka i starten av august. Overnatting kommer i tillegg, men klubben kan ordne dobbeltrom for kr. 400,-.

VIF klarer det altså.
Så hvorfor ikke Brann?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"VIF klarer det altså.
Så hvorfor ikke Brann?


Det har med holdningen til fansen å gjøre. Klanen med sine 11000 medlemmer er en maktfaktor i klubben. De er selve fundamentet av VIF-tilhengere. Til sammenligning er Bataljonen som en kuriositet å regne, og Brann gir en god faen i oss. Supporterne har alltid vært sett på som et nødvendig onde som de er så uheldige å måtte belemres med, selv om Dahl & Co sier andre ting i festtaler og på BBB-medlemsmøter.
Legg ned hele klubben!

michael

Dessuten står flyene som Klanen charter i Oslo, skal Bataljonen leie inn ett må vi betale en del penger mer. For flyet må fly til bergen, så til destinasjonstedet. Og det blir alt for dyrt, fly er ikke akkurat billige i drift.

krøvel vellevold

Quote from: "michael"Dessuten står flyene som Klanen charter i Oslo, skal Bataljonen leie inn ett må vi betale en del penger mer. For flyet må fly til bergen, så til destinasjonstedet. Og det blir alt for dyrt, fly er ikke akkurat billige i drift.


Her har du misforstått hele poenget! Jeg snakker ikke om at Bataljonen skal leie noe fly. Jeg snakker om at det bør være plass til supportere på Branns charterfly. I de fleste tilfeller reiser Brann til e-cup med eget charterfly - et trangt 50-seters. Her får vi ikke plass fordi sponsorene prioriteres foran supporterne. Poenget er at Bataljonen burde gå i dialog med Brann for å få dem til å leie et større fly. Det dette vil koste ekstra, kan muligens finansieres av at det selges plasser til vanlige supportere. Eventuelt at Brann kunne tilby supporterne et x antall plasser, og de plassene fansen ikke har kjøpt innen et par dager, kan gå til sponsorer som ikke allerede har fått plass på flyet.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Et større fly vil jo også gi større komfort til spillerne. Tenk hva litt ekstra benplass kan gjøre med leggene til Sæternes...

En vinn-vinn-situasjon!
Rød makt på Hansa

KEO

En Mail til Bjørn Dhal kan vell ikke skade, så her har Lederen i Bataljonen en jobb å gjøre. Tror spillerene til Brann vil synest dette er positivt.
Tross alt så driver jo de innen en underholdningsbransje så det er jo litt kjipt når de spiller borte så er det ingen som liker det de gjør.

Tror faktisk at man kunne få samlet en god del folk til sånne turer som dette, kommer jo litt ann på kor i verden vi reiser da. Men de fleste plassene har vell ett par puber anyway.
Nu kør vi!

Go Up