• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ingen ståplasser

Started by krøvel vellevold, July 15, 2005, 08:09:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Xminator

Hansa er ikke ett aktuelt alternativ for min egen del. SS har for meg alltid vært langsiden. Spillerene som møter SS når de går inn på banen, eller lagene som stiller opp før kamp med SS i bakgrunnen er av de sterkeste varemerkene Brann har. SS som møter opp en time før kamp (selv om de nok sang bedre før kampen på tidlig 90'tall).

Nummererte billetter og folk kommer ikke før 10 minutter før kamp.

Med mindre Brann setter av feltet midt på nye nordre langside og selger billettene unumerert som "Supporterbilletter", så er dette en skandale.

mobli


Per Anders

Hehehehehehehehehehe...............

Hva sa jeg.

Nå er det også slik at av sikkerhetsmessige grunner skal det lages såkalt "buffersone" (sikkerhetssone) rundt bortesupporterne, så kapasiteten på 20500 blir nok bare såvidt over 20000.

Dette er så ynkelig at jeg har ikke ord.

Xminator

Første steg på veien til ett stadion som kun synger på 5-0, og tribuner domniert av tidens motefarger - ikke lagets farger.

Nixon

Quote from: "Xminator"Første steg på veien til ett stadion som kun synger på 5-0, og tribuner domniert av tidens motefarger - ikke lagets farger.


Så ille er det ikke. Den syngende delen kan jo faktisk få et oppsving hvis de samles på nedre del av Hansa. Det har jo vært et ønske fra mange på SS den senere tid. Hvis man går inn for unummererte seter må jo folk også komme litt tidlig for å sikre seg de beste plassene bak målet.
Rød makt på Hansa

Per Anders

Nixon!

Hadde du virkelig håpet at din gode venn hadde tatt ferie...? :-) Hvis du ikke har lagt merke til det, så er vi faktisk enige om det aller meste, bortsett fra en forskjell på 3-4000 sitteplasser. Men hva tror du om denne sikkerhetssonen de er pålagt å ha rundt bortesupporterne? Vil ikke den føre til minst et par hundre færre plasser?

Pr. i dag er makskapasiteten på 17600. Tar vi med Vålerengenkampen om et par uker så er det 4 kamper hittil i år som har trukket mer eller mindre fullt hus. Det på et stadionanlegg med 11000 sitteplasser under tak, med de fasilitetene vi kjenner til (toaletter, pølseboder etc.). Er det virkelig noen her inne som ikke tror at det blir kaptein kaos når vi får kun drøye 2500 flere plasser på et flunkende nytt anlegg?

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

Kirk

Jeg var vel en av de første som tvilte på at det ville bli egne ståplasser, men det ble avfeid med at Bjørn Dahl hadde lovet det i dette berømte møte med Bataljonen. Fint hvis noen av de som faktisk var på dette møtet kunne fortelle hva som egentlig ble sagt, men det er jo litt interessant at dette løftet ikke blir holdt.

Hvorfor kan en jo bare spekulere i. Så vidt meg bekjent er det vel ikke noen praktiske hindringer som gjør det uaktuelt. Ergo må det jo være viljen det står på. Ingen kan si noe på den enorme jobben Bjørn Dahl har gjort for Brann, men for meg fremstår han som en typisk selger-type. Og selgere kan som kjent av og til «pynte litt» på sannheten for å få  folk på sin side. Så da spørs det om vi kan ta de 20 500 plassene for god fisk. Som tidligere nevnt tyder tegningene på at vi havner på i underkant av 19 000 seter, inkludert VIP-plasser. Og det er før vi trekker fra plasser til presse, vakter og bortesupportere.

Lurer i grunnen litt på hvordan maktfordelingen er mellom Brann og Stor Bergen i denne prosessen, om Brann blir overkjørt her, eller om de har gått inn i dette med åpne øyne.

Per Anders

Jepp. Bare vent. 19000 sitteplasser ender vi nok med. Egentlig greit nok, for da går det ikke 40 år før det er storstadion på Nygårdstangen. Bjørn Dahl har gjort en fantastisk jobb for Brann på mange måter, men nå skyter han seg selv i foten.

krøvel vellevold

Quote from: "Per Anders"Jepp. Bare vent. 19000 sitteplasser ender vi nok med. Egentlig greit nok, for da går det ikke 40 år før det er storstadion på Nygårdstangen. Bjørn Dahl har gjort en fantastisk jobb for Brann på mange måter, men nå skyter han seg selv i foten.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Per Anders"Hvis du ikke har lagt merke til det, så er vi faktisk enige om det aller meste, bortsett fra en forskjell på 3-4000 sitteplasser.
Rød makt på Hansa

Xminator

Vent og se, det dukker nok opp tilbud om flere VIP.plasser - denne gangen på nordre langside.

Selv lurer jeg på å forlange pengene tilbake for mine to vip-hvermansen. For meg er SS på motsatt tribune en veldig viktig del av totalopplevelsen på Stadion. Og i kontrakten jeg skrev under står det at jeg har muligheten for å trekke meg på ett slikt grunnlag.

Xminator

Jeg er rimelig sikker på at det midt på Nordre Langside blir ett felt minst like stort som feltet bak mål i Hansa. Det er dette som burde bli supporterfelt. Jeg driter i om det blir med eller uten seter. Det er plasseringen som er viktig.

Per Anders

Da tror vi forskjellig Nixon. Fair enough det. Jeg tror ihvertfall at vi kommer til å se det samme her som i Stavanger, bare det at vi har større dimensjoner i Bergen og det er et større potensiale her. Når jeg snakker om stappfullt, så mener jeg ikke at det vil være 20500 på hver kamp, men noe bortimot det på de fleste kampene.

Northside

Kan de ikke lage slike plasser som de har i andre land? Der har du seter som e beregnet for å stå på, dvs det e sitteplasser men du har ikke den stolryggen der som kan være plagsom når du står.

Har ikke bilder av det no, men skal se om eg finner noe

sturlalv

Slike seter?



Bildet er fra Westfalenstadion, og er hentet fra www.stadionwelt.de

Sturlalv

Xminator

Det må i så tilfelle inn bølgebrytere. Vanlige seter fungere fint som ståplasser. Så lenge ingen tråkker på baksiden av klappsetene :p

BL

Jaja, så det er sånn Store Stå skal dø ut....
Hansa-
Felt Z

Northside

Quote from: "sturlalv"Slike seter?


ja, noe slikt.

ikkesitt

Apropos eventuelle ståplasser i fremtiden ; kan det være mulig med en mobil løsning hvor en kan skyve vekk en sitteseksjon og skyve inn en ståseksjon hvis setene er festet på sksinner. Det vil jo være desisert flest kamper hvor det skal være ståplasser tillatt og det vil vel bare være noen få høstkamper hvor man må ha 100% sitteplasser i E-cup.

ikkesitt

grei

Quote from: "krøvel vellevold"Da er det altså bestemt.... !


Altså og altså fru Blom. Opplysningene stemmer sikkert de, men hva med en kildehenvisning? Har ikke sett noe om dette i BT eller de vanlige nettsidene.

Xminator

Ba, dagens papir, notis øverst på siden.

enavgutta

Dette med setene så mange av oss komme et halvt år siden. Nå får jeg håpe for alles del at ikke vi opplever flere "skandaler". Er jo mange som har spådd lavere kapasitet enn det man har gått ut med i media. Vi får vente og se ... Men når det kommer til stykket tror jeg Brann tenker på seg selv og ikke supporterne. :-(

mr-bolstad

tror kansje det er like greit med sitteplasser!
da vil store stå dekke et større område og dermed få et høyere lydnivå.
dessuten vil andre personer på nordre tribune bli revet med, osv, osv

tror det blir bra!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Xminator

Om det blir nordre langside da. Sitter som sagt med en stygg følelse av at det blir flere VIP-plasser for salg sommeren 2006.

mr-bolstad

Quote from: "Xminator"Om det blir nordre langside da. Sitter som sagt med en stygg følelse av at det blir flere VIP-plasser for salg sommeren 2006.


Så vidt jeg husker var Bjørn Dahl fast bestemt på å ha SS der vi er idag, men han kan jo ha forandret mening et par ganger siden den gangen!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Ingo

Hvorfor ikke plassere den stående gjengen på enden av Nordre sitte, vis a vis Hansa.
Der vi disponerer alle 22 radene.
Kanarifansen står jo på enden av sittetribunen, det viser at man kan klare å ha en stående gjeng i enden samt at de som sitter ikke mister noe sikt.
Man får bedre oversikt over banen med den plasseringen, enn på nedre del av Hansa.
Eg tror med en slik plassering vil gi et  løft til vår syngene gjeng.
Lydmessig vil det være bedre enn N Hansa, siden man står helt oppunder taket.

Xminator

Igjen, jeg ser på den eneste plasseringen som vil holde SS "levende" de neste årene som midt på nordre langside, og jeg tar det som en selvfølge at alle 22(eller 23 -24 -25) radene disponeres. Enden av tribunen ser jeg som lite aktuelt, da kan man like gjerne stå i svingen.

Her *må* Brann se til hva VIF har gjort med klanen og deres plassering på Ullevåll. Jeg er fullt klar over at denne plasseringen er kommet som ett resultat av at Klanen en stund var de eneste som viste interesse for *alle* kampene til VIF.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Igjen, jeg ser på den eneste plasseringen som vil holde SS "levende" de neste årene som midt på nordre langside, og jeg tar det som en selvfølge at alle 22(eller 23 -24 -25) radene disponeres. Enden av tribunen ser jeg som lite aktuelt, da kan man like gjerne stå i svingen.


Hvordan i himmelens navn skal vi kunne stå midt på langsiden uten å sperre for utsikten til de som sitter ved siden av? Og tror du Brann vil gå med på at de beste og dyreste sitteplassene skal devalueres til ståtribune med dertil priser?

Med dagens planer for Stadion, så er de enste stedene man kan stå uten å sperre for sikten:

1) Bakerst på tribunen som en lang remse. Selvsagt TOTALT uaktuelt for oss, og heller ikke aktuelt for Brann som selvsagt vil selge disse gode setene for "sittepris". 2) I et hjørne. Jeg vil ikke at den syngende gjengen skal gjemmes bort i et hjørne. 3) En hel lang-/kortside (+litt av hjørnene). Brann vil selvsagt aldri gå med på at så mange plasser blir ståplasser med dertil lavere billettinntekter. Og så mange (ca 3500- 5000) blir vi ikke i den syngende gjengen uansett. 4) Nedre Hansa. Ca 2000 om man tar med nedre del av hjørnene. Her kan den syngende gjengen samle seg på midten, og så kan andre som ønsker å stå (med eget sete) for en billigere penge enn sitteplass, stå rundt.  Dessuten slipper vi å ha solen i øynene!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Har jo etterhvert skjønt at du springer storkapitalens ærend her ja. Ser ikke at det skal være noe problem med utsikten for de som sitter. Det er tross alt ett avgrenset felt her, og det blir innganger og gåareal som lager naturlige siktlinjer mellom supporterfelt og "vanlige" felt.

Resultatet med BBB/SS i Hansa blir ett tribunebilde med "casual"-stil. Tribunebildet med SS/BBB på nordre langside blir rødt. Det finnes da vist nok bilder fra kampene til at du kan se forskjellen.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Har jo etterhvert skjønt at du springer storkapitalens ærend her ja. Ser ikke at det skal være noe problem med utsikten for de som sitter. Det er tross alt ett avgrenset felt her, og det blir innganger og gåareal som lager naturlige siktlinjer mellom supporterfelt og "vanlige" felt.

Resultatet med BBB/SS i Hansa blir ett tribunebilde med "casual"-stil. Tribunebildet med SS/BBB på nordre langside blir rødt. Det finnes da vist nok bilder fra kampene til at du kan se forskjellen.


Javel, men da syns jeg du skal prøve å overbevise Bjørn Dahl om at vi må få stå på midten av Nordre. Da ordner han det, og alle som sitter på siden ser sikkert helt fint over de som står. For det har jo du sagt! Når du først har ham på tråden, så kan du sikkert fikse et stadion med 25 000 plasser på Nygårdstangen også, og at det blir fullt på alle kampene. Forresten, det må jo være 60 000 plasser hvis vi skal bygge for de store festene som CL-semifinale i 2037.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg ser det som en naturlig oppgave for BBB å jobbe for slike ting. Er egentlig skuffet over at så lite informasjon om en så viktig del av totalpakken Brann - både fra BBB og Brann.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Igjen, jeg ser på den eneste plasseringen som vil holde SS "levende" de neste årene som midt på nordre langside,  


Hvor mye av Nordre langside (med de beste og dyreste sitteplassene) mener du Brann burde se av til Store Stå? Kapasiteten blir vel ca 4500 på hele langsiden. Skal vi ta de 1000 midterste (og beste) plassene? Da vil jo gjengen aldri kunne bli mer enn 1000 mann noensinne. For det blir jo salg av partoutkort rundt! Skal vi forlange 2000? Tror ikke Brann går med på å "kaste vekk" de 2000 beste plassene til supporterne, for å si det sånn! Vi vil jo få problemer med å overbevise dem om at vi vil bli stort flere enn i dag! Nedre Hansa er derimot den tribunen Brann vil regne som minst attraktiv, og dermed den eneste tribunen Brann vil kunne avse til noe (i deres øyne) så primitivt som "ståplasser med sete" i et så stort antall at vi har mulighet til å kunne vokse oss til en stor supportergjeng! Midtre langside vil være veksthemmende, fordi vi vil være avgrenset av partoutkortfolk på begge sider. Og er det ikke i supporternes interesse å stå et sted vi kan stå billig? Hvis Brann f.eks. tar 250-300 kroner for de midterste feltene på langsiden, tviler jeg på at de vil selge sesongkort for BBB til 1000 kroner året... Men nederst på kortsiden burde det være realistisk å få sesongkort ikke mye dyrere enn dette!  Det er faktisk en grunn til at de fleste supportergjenger i verden står bak mål og ikke på langsiden...
Legg ned hele klubben!

sturlalv

Nei, hvorfor la folk stå på langsidene når man kan sette inn slike stoler  :wink:



Mangler nesten bare fjernkontroll, så man kan spole frem til målene...

Sturlalv  :)

Xminator

(Regner med at bildet (bildene) blir seende litt feil ut, man må trykke på bildet i dette forumet for å få frem orginal).

Fritt stjålet fra skbrann.org


Bildet er skissen rettet mot altanen. Her er det en del ting som bør endres slik jeg ser det.

1. Den midterste utgangen er overflødig på nordre. Går ut fra at den tjener som spillerinngang på søndre.
2. Inngangene bør trekkes opp under taket. Dette er slik det er på gamle sitte i dag. (http://www.brann.no/bkgr/stadion_1280.jpg)

De to punktene over vil få tribunearealet til å virke stort, og ikke som på Color Line Stadion der tribunene blir totalt overskygget av noen svære innganger.

Ett supporterfelt bør plasseres mellom de to inngangene. Ett areal tilsvarende det man har mellom inngangene på gamle sitte i dag vil være ideelt (altså litt smalere enn skissert på "nye gamle sitte". Tror det blir en del færre enn de 2000 setene du har skissert i tidligere tråder Krøvel.

krøvel vellevold

Tegningen du viser til er en frihåndstegning totalt blottet for pålitelige detaljer. Normalt vil en langside bli delt inn i omtrent 7 seksjoner. Med en langsidekapasitet på ca 4500, blir det ca 642 seter på hver seksjon. Hvis SS tar midtsekjsonen, vil vi for all fremtid være låst på dette antallet. Det var smart, Xminator!
Legg ned hele klubben!

Xminator

1284 da vet du, funker det også. Det er ingen lov som sier at ikke det midterste feltet kan ha to bredder :p Og hva gjør det at SS er låst til ett gitt antall? At BBB får solgt ut feltet før sesongstart? Trodde i og for seg dette ikke var noe problem så lenge alle de andre på Stadion mer eller mindre vil oppleve det samme...

La oss nå si at det blir solgt fullt ut på senterfeltet i evig tid. Hva skjer? Jo de som søker mot miljøet vil få seter inn mot senterfeltet. Det syngende feltet kan i teorien vokse til hele stadion for den del :p Akkurat det skjer ikke, og rundt 1000 plasser er allerede i overkant. 5-deling av nordre langside er naturlig.

(PS! Nordre langside (sitte) er delt i 5 i dag :p)

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"1284 da vet du, funker det også. Det er ingen lov som sier at ikke det midterste feltet kan ha to bredder :p


Likevel vil feltene rundt være besatt av folk som har partoutkort og ikke er mulige å flytte på. Hadde ikke du så voldsomme visjoner? Da bør jo ikke en syngende gjeng på max 1284 være nok for all fremtid? Og Brann vil heller aldri gå med på et større felt om vi ikke kan bortimot fylle det opp allerede fra kamp 1! Det nytter ikke å argumentere til Brann med at vi satser på å bli 2000 mann i løpet av noen år, hvis dette er de 2000 beste og dyreste plassene på Stadion!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er ikke lett å være visjoner på ett stadion med 5000 plasser for lite Krøvel. Noen må gi - andre må ta - og realistisk sett er 1200 plasser mer enn rikelig. Og hva sesongkortene gjelder - det er rikelig med mennesker som har sesongkort på nedre Hansa i dag, hva med disse? Eller passer det ikke i argumentasjonen din?

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"(PS! Nordre langside (sitte) er delt i 5 i dag :p) [img] ]


Nordre sitte er totalt umoderne og har 48 seter mellom trappene. Den anbefalte normen i England er 28. Noen nye stadioner strekker seg imidlertid opp mot 35-40. Ikke mer! Hansa og Viking Stadion har 39.

Og skulle vi ha to felt på langsiden; er det ikke da dumt å ha en jævla trapp/inngang midt på supporterseksjonen? På Nedre Hansa er det i hvert fall ingen inngang på selve tribunen!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Det er ikke lett å være visjoner på ett stadion med 5000 plasser for lite Krøvel. Noen må gi - andre må ta - og realistisk sett er 1200 plasser mer enn rikelig. Og hva sesongkortene gjelder - det er rikelig med mennesker som har sesongkort på nedre Hansa i dag, hva med disse? Eller passer det ikke i argumentasjonen din?


Det er ikke på langt nær så mange mennesker som har partoutkort på Nedre Hansa, som det vil bli på langsidene. Dessuten har alle fått beskjed om at ingen andre enn VIP hvermannsen er garantert å beholde sin nåværende plass! Dessuten; På Nedre Hansa snakker vi uansett ikke om de dyreste og mest attraktive plassene på Stadion.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Hvorfor skal du ha trapp midt i? Slå de to feltene sammen. Drit i hva som er vanlig, det er da ingen problemer å komme seg ut av gamle sitte slik det er i dag. Og den er delt i 5 den også.

Og om utgangene er problemet, så kan de presse inn 6 utganger så lengde det er oppe under taket (bare for deg Krøvel siden du er kverulant, når jeg sier oppe under taket, så er det selvfølgelig såpass langt ned at man får plass til trapper og lignende på innsiden). Hver utgang trenger jo ikke en trapp helt ned til gresset :p

Xminator

Jeg vet da pokker hvem du egentlig vil det beste for Krøvel. Må egentlig bare konkludere at du ikke bryr deg for mye om kulturen vi har skapt med syngende supportere plasser synlig på Stadion. Eller for den del de som bare vil ha med seg de 3 toppkampene om året. Mulig du har ett missforstått lojalitetsforhold til sittende ledelse i Brann - de er ikke feilfrie.

Og jeg har ingen problemer med å betale full pris for setene. Det tror jeg ikke de andre 1284 har heller. Kanskje med unntak av de helt yngste, men var det ikke av SS's interesse å øke alderssnittet litt? Da er uansett argumentet med at "dette er de dyreste setene" ikke noe å si. Og sesongkortandelen blant disse blir nok ikke lavere enn på feltene rundt.

Det eneste jeg helst ser er at billettene selges unumerert for å gi en ekstra grunn til å komme tidlig.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Hvorfor skal du ha trapp midt i? Slå de to feltene sammen. Drit i hva som er vanlig, det er da ingen problemer å komme seg ut av gamle sitte slik det er i dag. Og den er delt i 5 den også.

Og om utgangene er problemet, så kan de presse inn 6 utganger så lengde det er oppe under taket (bare for deg Krøvel siden du er kverulant, når jeg sier oppe under taket, så er det selvfølgelig såpass langt ned at man får plass til trapper og lignende på innsiden). Hver utgang trenger jo ikke en trapp helt ned til gresset :p


Du er jammen vittig! Det er faktisk regler for hvor mange trapper, utganger og rømningsveier man må ha per 1000 tilskuere, så det er ikke bare å fjerne noen utganger, og så er alt liksom greit...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Jeg vet da pokker hvem du egentlig vil det beste for Krøvel. Må egentlig bare konkludere at du ikke bryr deg for mye om kulturen vi har skapt med syngende supportere plasser synlig på Stadion. Eller for den del de som bare vil ha med seg de 3 toppkampene om året. Mulig du har ett missforstått lojalitetsforhold til sittende ledelse i Brann - de er ikke feilfrie.

Og jeg har ingen problemer med å betale full pris for setene. Det tror jeg ikke de andre 1284 har heller. Kanskje med unntak av de helt yngste, men var det ikke av SS's interesse å øke alderssnittet litt? Da er uansett argumentet med at "dette er de dyreste setene" ikke noe å si. Og sesongkortandelen blant disse blir nok ikke lavere enn på feltene rundt.

Det eneste jeg helst ser er at billettene selges unumerert for å gi en ekstra grunn til å komme tidlig.


For å si det sånn: Jeg tror ikke folk flest på SS gidder å betale 250-300 kroner for en billett, hvis de kan slippe unna med 130 i svingen! Vi snakker om arbeiderklasse og skoleelever her.

Hovedproblemene er uansett at hvis vi står midt på, så skygger vi for sikten til de som sitter på siden. Og vi vil være "innestengt" mellom tusenvis av partoutkortinnehavere på begge sider, noe som gjør en fremtidig utvidelse av gjengen veldig vanskelig. Og som sagt: 1250 plasser midt på langsiden? Aldri om Brann går med på det!

Det er jo merkelig at en person som tror at Brann kan trekke 20 000 på hver kamp i fremtiden, ikke ser at supporergjengen kan vokse fra 600-700 til mer enn 1200! Du sier jo at potensialet er "helt unikt" i Bergen, osv. Jeg har ikke tro på en VOLDSOM økning i tilskuretallene på et nyutbygd stadion, men jeg har tro på at en langt større andel av de som allerede går på Stadion, kan tenke seg å bli med i den syngende gjengen hvis de bare får en bedre tribune enn dagens Store Stå. For nå sitter de heller andre steder.

Jeg også ville heller hatt langsiden enn kortsiden. Men da måtte vi vært mange nok til å fylle hele langsiden! Da hadde vi ikke stått i veien for folk som sitter, og vi hadde utgjort en så stor andel av stadionpublikummet at Brann pent hadde måttet høre på våre ønsker!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Xminator"Og jeg har ingen problemer med å betale full pris for setene. Det tror jeg ikke de andre 1284 har heller.


Tror nok det hadde blitt oppstyr dersom det kostet 250 spenn å sitte/stå på BBB-feltet...

Men selv om man lager et midtfelt adskilt med to innganger vil vel de som står uansett skygge for de som sitter rundt? Eller?

Ellers er det vel litt av en anakronisme at du visstnok ikke har motforestillinger mot å flytte hele Stadion til Nygårdstangen. Men å flytte SS innad på Stadion er helt utenkelig...:)

Men hvis alternativet er Hansa, hva med å flytte SS bort til nedre del av nye Klokkesvingen?
Mange fordeler. Jeg nevner i fleng:
- Bedre fasiliteter med mat, drikke og toaletter.
- Tribunen er brattere og nærmere banen.
- En liten forhøyning for å gi de som sitter bak fri utsikt vil stå i stil med svingen på andre siden, og Stadion vil fremstå mer estetisk.
- Og sist, men ikke minst: Man vil få to syngende gjenger på hver sin side av banen.
- To syngende svinger vil gi Brann store fordeler spillemessig. Vi ser jo allerede nå at Brann har mer trøkk når de spiller mot Hansa. Kan jo bare være noe jeg innbiller meg; men skårer de ikke oftere mot Hansa?
Rød makt på Hansa

Nixon

Og jeg slipper å ha Krøvel og hans likesinnede fra SS bort på Hansa...:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Ellers er det vel litt av en anakronisme at du visstnok ikke har motforestillinger mot å flytte hele Stadion til Nygårdstangen. Men å flytte SS innad på Stadion er helt utenkelig...:)

Men hvis alternativet er Hansa, hva med å flytte SS bort til nedre del av nye Klokkesvingen?


Hehe! Herlig observert angående flytting av stadion vs flytting av supportergjeng, Nixon! Du er mer oppegående enn jeg får inntrykk av når jeg ser deg på Stadion... :)

I Klokkesvingen får man sol i øynene de 3 kampene i året DET er aktuelt...
Legg ned hele klubben!

Xminator

QuoteEllers er det vel litt av en anakronisme at du visstnok ikke har motforestillinger mot å flytte hele Stadion til Nygårdstangen. Men å flytte SS innad på Stadion er helt utenkelig...:)


Flytte stadion, no problems, men jeg har da tidligere argumentert for at i så tilfelle bør dagens "altanen mot SS" fortsette. Mener å huske det var del av mitt lille bidrag til den 12. mann for noen år siden :p

Go Up