• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

PVM nå?

Started by Nemesis, July 14, 2005, 08:39:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nemesis

http://www.dagbladet.no/sport/2005/07/14/437446.html

Ham-kam kjøper som aldri før.............  Det blir gjerne PVM i sommer da!!
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Skotten

Så langt er det spisser de henter, forståelig etter å ha sett den duoen de stillte med mot Brann. Det må ha vært de mest ufarlige spissene noensinne (Kottila ikke medregnet).

Jeg synes det er her Brann bør sette inn ressursene, får vi Vaagan Moen nå er vi styrket til resten av sesongen, men har vanskelig for å se at Brann ikke allerede har forsøkt å godsnakke med Ham-Kam ledelsen, i og med at de for en stund siden hadde Vollvik i ryggen (med sin sedvanlige vifting av pengesedler).

Vi får følge med, signerer Ham-Kam en venstrekant tror jeg det er en del av spillet som tilslutt sender Vaagan Moen over til Bergen og gjør ham klar til Moldekampen.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Bolsen

Han dansken som de har fått er spiss, og Ringberg er også spiss..
De trenger nok en ny ving på plass før de slipper han.

Nemesis

Visste ikke at hamkam hadde noe særlig med cash, så min teori er at de har begynnt å bruke av PVM pengene og at de er på jakt etter en venstrekant.... Har en god følelse av at han kommer i sommer :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

viks

Felix Adlemåla kan jo spille venstrekant, så de har jo en back up sånn sett, men de har jo han Abidun og Ramiro Corrales som også er non-eu så de sliter vel litt sånn sett og..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kenny

Jeg har hele tiden hatt en følelse av at PVM blir Brann-spiller i løpet av sommeren. Men tror det hele ikke kommer til å bli avgjort før helt på tampen av overgangsvinduet. Den som lever får se!

Håper i det lengste! For vi trenger en venstrekant!

Lennono8

Brann slipper Kvisvik til FFK, FFK slipper Ringberg til Ham-Kam, Ham-Kam slipper PVM til Brann...
Ringen er sluttet...

KennethS

Quote from: "Lennono8"Brann slipper Kvisvik til FFK, FFK slipper Ringberg til Ham-Kam, Ham-Kam slipper PVM til Brann...
Ringen er sluttet...


Nei ikkje før Rosenborg har kjøpt alle 3
tå på Brann

naitsirk

Felix Ademola te hønefoss.

sjansen for pvm no blir vel litt mindre

R.I.P.Super-ray

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Lennono8"Brann slipper Kvisvik til FFK, FFK slipper Ringberg til Ham-Kam, Ham-Kam slipper PVM til Brann...
Ringen er sluttet...


Nei ikkje før Rosenborg har kjøpt alle 3


Moderatorer: Hvorfor i alle dager blir ikke denne slettet når de andre nedenfor ble slettet? Er KennethS forgudet? Kansje en kompis av dere? God natt!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Xminator

Fordi KennethS kom med en skarp replikk, hahahahah er ikke det samme.

Tilbake til topic: Ademola har vert 3 non-EU for Hamkam denne sesongen, og det er hovedgrunnen til at han går. I forhold til PVM betyr det fint lite.

Nixon

Leser i BA i dag at Vollvik mer eller mindre har sagt at han kan kjøpe ut PVM allerede nå. Men at Brann ikke virker interessert. Visstnok fordi Brann ikke vil gi Vollvik mer oppmerksomhet hvis jeg tolker BA rett.

Min mening er at Brann må svelge noen kameler og gjøre et skikkelig forsøk på å hente PVM nå. Hvis de må "krype" til Vollvik får det ikke hjelpe. Man trenger ikke være noe fotballgeni for å skjønne at Brann må gjøre noe for å henge med. Ikke bare om gullet, men faktisk også om retten til å spille RL og UEFA-cup neste år. Veien er ikke lang ned til en 5.-7. plass.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

naitsirk

virke litt som om mim,ifølge artikkel i bt, har gitt opp gullet i år og konsentrere seg mot neste sesong.

utrulig irriterande i hvertfall, når me ligg godt ann te kanskje ta gullet

Xminator

Om Start tar 3 poeng så er jeg fristet til å si det samme. Start jobben med å bygge opp laget for sesongen 2006.

Dette er å gi opp gullet:
* Spille inn TFL på høyre selv om han er ett stykke fra formen.
* La Andresen bli skadefri
* Ikke bruke Sæternes og Winters uten at de er 100% klare til match.
* Hente PVM nå! Det vil ta tid å spille han inn i systemet. Den jobben kan ikke starte tidlig nok, men vil gå ut over prestasjonene våre.
* Flytt Scharner ned i forsvar.
* Spille for å underholde og ha det gøy. Nå blir det for mye alvor, ref: Scharners utblåsninger i dagens aviser. Totalt unødvendig.

Punktene over er ikke det samme som at vi tar færre poeng. Det er å flytte fokus over fra tabell til prestasjon. De går selvsagt for 3 poeng i hver kamp uansett.

SeTrE


enavgutta


naitsirk

SeTre skreiv:

"Neeei huff, tror vi igjen ødela mulighetene til seriegull ved og selge vår beste spiller!!! og ikke fikk henta inn en erstater!"

ja da va jo venstrekanten og gå fotballen te raymond me mangla i går

Xminator


naitsirk

om vollvik betaler so e da greit for meg.
synst faktisk brann bør bruka pengane sine no på ein skikkelig god spiss som ikkje har ein treffprosent på 5-10%.

igår hadde brann muligheten te å vinna klart sjølv med alle baklengsmåla,men sæternes har vist vore te doktoren og tatt ei vaksinasjonssprøyta.ei langvarig so dan.

utrolig surt med tanke på at både vif og viking vant og at lsk faktisk kan ta oss igjen i måro.

tintin

kvisvik ville jo gå før sesongen og, men brann sa nei pga det sportslige. de trengte rett og slett kvisvik med videre, ikkje et vondt ord om raymond og hans avgjørelse, har forståelse for den, men kan ikkje se at brann kunne slippe han lettere no en før sesongen...

Xminator

Joda, det er bare å plukke ut en spiss som scorer i hver kamp, helst to. Tror egentlig ikke Rosenborg har noen planer om å selge Helstad til oss - uansett pris. Og da er det ikke noen igjen. Synd å si det, men stikk fingeren i jorda og håp Sæternes holder seg skadefri resten av sesongen. For han er på øverste hylle hva gjelder spisser i eliteserien.

Brann vinne klart? Molde hadde maksimal uttelling. Med 3 i trynet hadde det vært i overkant med uavgjort. Dette var Glimtkampen i reprise, så får vi håpe den blir en kuriositet denne også.

Den som ikke tåler å tape fotballkamper bør egentlig vurdere å finne en annen hobby enn "supporter". Og spesielt "Brannsupporter".

naitsirk

synst sæternes får litt vel mykje skryt og da atpåtil når han ikkje har scora sidan 16.mai.
han har vel 5 assist,men ifølge han sjølv so va da altfor mange.
han virka frisk og på hugget i byrjinga av sesongen,men sidan mai/juni har han virka daff og uinspirert.
då blir da dumt av mim å ha han me på laget.bruk miller i stadenfor.

Da må vel for faen gå ann å kritisera sæternes.virka på enkelte her inne som om han e freda.

Xminator


Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1690897.ece

Det jobbes iherdig med å få PVM til Bergen nå.
Min bekymring er at HamKam sitter med alle de gode kortene på hånden. De er fornøyd med handelen slik den er og trenger ikke å selge nå. Så det kan bli dyrt. Men kanskje verdt det likevel...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

TERD

Quote from: "Nixon"Min bekymring er at HamKam sitter med alle de gode kortene på hånden.

For å si det på en annen måte; dersom Brann har betalt 10 MNOK uten å ha en eneste klausul om tidligere overgang, er det skandaløst forhandlingsarbeid fra Branns side. Prisen er jo etter mangens mening allerede høy, uansett når han måtte komme.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

abe78

.og husk!

jegløh

Quote from: "abe78"


Dette høres mystisk ut. Kan noen kaste lys over situasjonen?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

kabelmann

De henviser vel alle til samme artikkel hvor det er feil i originalartikkelen. Såvidt meg bekjent har PVM halvannet år igjen av kontrakten, men kommer til Brann etter sesongen. Skulle Brann og Ham-Kam møtes i cupfinale lurer jeg meg på om han ikke har en klausul som sier at han spiller for Ham-Kam.

Handelen er likevel merkelig. 10 millioner er hårreisende, men det er en helt annen sak.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Brann har kjøpt PVM fra 1. november. Men han kan ikke spille for oss før 15. november da overgangsvinduet åpner. Så noe cupfinale for oss blir det uansett ikke dersom han ikke kommer før nåværende vindu stenger 31. august.

Og det med Bosman er jo bare tull. Må i så fall være verdens dyreste...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Candyman

Til dere som ønsker en bedre spiss enn Sæternes:
Vi har alle sett potensialet som bor i han, men han har ikke fått det ut etter sommeren. Jeg mener det har direkte sammenheng med at bredden i angrepsspillet vårt er borte. Alle som har spillt spiss, vet at dersom du har to gode vinger på laget ditt, så får du mye mer rom i midten å løpe i, fordi backene må trekke ut mot siden. Det etterlater ofte to meget forvirrede midtstoppere. Kan vingene i tillegg legge innlegg (som våre desverre ikke er så gode til), så må de i tillegg ligge med ett bra mellomrom mellom hverandre, og ikke sideforskyve så mye, fordi krossballen fra en ving til en annen raskt kan komme. Får vi PVM og TFL inn på laget nå, så tror jeg mye ordner seg og hylekoret stilner….
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Brann_ruler

PVM nå?

Hadde utvilsomt vært en meget god forsterkning før innspurten. Spesielt med situasjonen i dag med viktige spillere ute.

Håper et utålmodig publikum vil gi PVM tid og sjanser til å etablere seg. Det er ikke en Kvisvik kloning som kommer, og dette tror jeg enkelt ser for seg (håper).

Det er dagens spillere som må få troen og humøret tilbake. Ikke lett når Pamer og andre ulver leter under enhver stein for å kunne rope skandale.

Uansett krysser fingere for å PVM kommer og vi kan få større dybde i stallen, og litt vingspill på banen.

Xminator

PVM, kontraktstid og vilkår ble diktert av hamkam. De satt på alle kortene. Det gjør de enda.

Bruk pengene på andre spillere, og la PVM sitte der han gjør til 1. november. De har fått nok penger som det er i Hamar. Det er da rikelig med andre hull i stallen vår som bør fylles i god tid før sesongoppkjøringen 2006 :

Men klart, om det ligger noen ferske kroner merket PVM på skrivebordet til Per Ove, med tilsvarende merkelap "KUN Vaagan Moen, INGEN andre", så for all del :p Da er det andres penger og andres problemer...

For meg er ihvertfall dette en typisk mediapotet. Satt ut av Bjørn Dahl for å ta litt av trykket bort fra laget. Om det virker er en annen problemstilling.

Tom C

Quote from: "Xminator"Bruk pengene på andre spillere, og la PVM sitte der han gjør til 1. november. De har fått nok penger som det er i Hamar. Det er da rikelig med andre hull i stallen vår som bør fylles i god tid før sesongoppkjøringen 2006 :


Uenig. Som Brann Ruler sier, så tror  jeg at vi savner vingspillet såpass mye at å få PVM nå hadde vært en enorm opptur. Derfor tror jeg det desidert viktigst hullet i Brann pr dags dato er venstrevingen.

Quote from: "Xminator"Men klart, om det ligger noen ferske kroner merket PVM på skrivebordet til Per Ove, med tilsvarende merkelap "KUN Vaagan Moen, INGEN andre", så for all del :p Da er det andres penger og andres problemer...


Det er vel opp og avgjort at Brann ikke kjøper noen nye spillere fremover med mindre noe helt spesielt skjer. Men de må jo undersøke mulighetene for å få hentet PVM litt tidligere. Spesielt ettersom de har en gentlemans agreement med Ham Kam som sier at PVM kan gå tidligere dersom tabellsituasjonen deres tilsier det. Og når man ser på den seneste poengfangsten til Ham Kam, så må de vel innse at plassen deres begynner å bli trygg ettehvert...

Tror som noen nevnte tidligere at spissene til Brann ville blomstret igjen hvis de hadde fått noen vinger som kunne fore de litt med innlegg istedenfor de evinnelige lange pole-ballene fra forsvaret. Pr i dag spiller jo Brann samme fotball som VIF og LSK (Les: Måking frem til spissene) uten å ha de rette typene foran til å ta imot disse ballene.
Aldri mer Obos....

Bruiser

No speler jo ikkje LSK sånn lenger da. Vi gjer derimot det, og alt for ofte. Det er smertelig åpenbart at vi treng to klassiske vinger for å kunne spele ordentlig fotball.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Xminator

Hamkam ble sendt ut av cupen med 4-0 (setter ting litt i perspektiv :D)

PVM nå da? ;) Også verdt å nevne at Vaagan Moen klikket, tok en Mcallister og fikk direkte rødt kort.

Brannfrelst

Quote from: "Xminator"Hamkam ble sendt ut av cupen med 4-0 (setter ting litt i perspektiv :D)

PVM nå da? ;) Også verdt å nevne at Vaagan Moen klikket, tok en Mcallister og fikk direkte rødt kort.


Urutinert av Vaagan Moen. Veldig stygg takling. Håper han kan skjerpe seg til han kommer i Brann trøyen. Mons er jo redd for å få kort og takle stygt.
Men hent nå mannen no!
2.10.07-Gullet kom hem!

oppedal

Quote from: "Brannfrelst"Men hent nå mannen no!


Det er lettere å si det, enn å gjøre det. Brann har prøvd flere ganger. Det er ikke Branns feil at han ikke får forlate Ham/Kam. Det er Ståle Solbakken som er så utrolig sta! Sørens tulling han der...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Falkman

Regner med at de ser på han som en erstatter for PMV fra og med neste sesong.

Go Up