• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Slovener på prøvespill

Started by Xminator, July 13, 2005, 12:48:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator


Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Her tror jeg Brann skal sjekke kildene sine, eventuelt ikke la spilleren måle høyden med fingrene i en stikkontakt ;)

Nemesis

Mulig at buffalo sko fortsatt er inn i slovenia.......
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Tja, de spiller jo med røde og hvite sko, så hvorfor ikke røde platåsko?

Nemesis

Langt hår og platåsko..... høres ut som det er han derre i wig wam som skal spille midtstopper fremover vær........

POL/Vollvik har dratt en spøk på oss... De lovde en STOR spiller, også fikser de en middelmådig spiller (måtte mine ord bli gjort til skamme) på 1,97...  Sånn sett har vi fått en stor spiller.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Skotten

T: We remember you as a forward, but the last year you're playing in defence. How do you feel playing closer to your goal?
C: I am satisfied with my play in defence, but I can still make some effort. Thanks to my former role as a forward, it's easier to play in defence. I can anticipate some moves of my opponent. I can also say that playing in defence is easier than attacking opponent's goal because as an attacker, you are always under the pressure to score.

Deler av et intervju med Cipot. Har spilt i både angrep og forsvar. I utgangspunktet høres det ikke helt halvgalt ut med en spiller som kan være backup for to plasser.

Men tviler på om han er god nok for noen av plassene i Brann. Men tar gjerne feil.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

naitsirk

e vel ikkje so gale å starta landskampar.
slovenia e jo minst eit lika god landslag som norge.

mr-bolstad

Quote from: "naitsirk"e vel ikkje so gale å starta landskampar.
slovenia e jo minst eit lika god landslag som norge.

om ikke bedre!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

naitsirk

ja, men ser at han spele i Al Arabi. e vel ikkje noko styrke teikn da.

har jo ikkje høyrt om han, so han e vel ikkje i europa klasse. men da hadde vel han heller aldri vore på prøvespel i brann

Nixon

Quote from: "naitsirk"har jo ikkje høyrt om han, so han e vel ikkje i europa klasse. men da hadde vel han heller aldri vore på prøvespel i brann


Opp med hånden alle som hadde hørt om Scharner...:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

naitsirk

nei,nettopp

da e da eg håpe på.

PS.hadde høyrt om han gjennom proevolution på xbox

DrMeland

Quote from: "Nixon"Opp med hånden alle som hadde hørt om Scharner...:)
rMeland

Xminator

Men ikke gratis Meland. Hva om dette er en høyere versjon av Hangeland? Som vel har en prislapp på godt over 30 millioner i Norge. Brann *skal* være på utkikk etter spillere som styrker laget - uavhengig av posisjon eller nasjonalitet.

ostraume

Synes det er pussig at folk er skeptiske til en slovener med masse landskamper men positiv til en skotte (Mcguire) uten noen. De anglofile hadde vel hatt ereksjon i ukesvis om Brann hadde signet en tredje skotte.

Spennende å se om denne sloveneren kan levere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

jinxter

Litt mer slovensk info på dårlig engelsk :
"To tell you the truth I didn't like the guy untill recently. I Slovenija he started in Mura like a forward, than he moved to Maribor where he landed in defence. From Maribor he was off to Qatar where I don't know but I think he was in defence too. But I thought he was a poor defender really, both in club and in NT under our former selektor Prasnikar. But now our new selektor Oblak gave him another chance with this new NT hes building and Cipot seems like another guy. I belive this is the case becouse Brane is playing him as a defensive midfielder, now this rolle seems like suits him best. He's really agressive, runs all over the place, doesn't give up, defensively he's great I think (in the NT that is as I havent seen him play in club for quite some time). He's a bit weak in building the play and delivering the ball, but he can do that too. So overall, as a DM he's a good choice, not for a top club in top leagues, but for a any club anywhere else, he should do OK."

Hentet fra  http://www.xtratime.org/forums/showthread.php?p=3119750#post3119750

Nummer10

Det er Sæternes for andre gang!"
Egil "Drillo" Olsen etter Sæternes` 3-1 scoring i cupfinalen 2004! FOR EIN KAMP! FOR EIN SPELAR!

Xminator

Igjen, kom med alternativene... Innse at Walde ikke er god nok for Brann (enda). Ett par tre år i Songdal/Løvham/(fyll inn bergensklubben i 1. neste sesong) vil gjøre bedre enn 5 sesonger på benken til Brann, og 2. divisjon med umotiverte førstelagsspillere.

Mico

Quote from: "Nummer10"


Nå har jo Brann nettopp hentet to unge nordmenn.

Ellers skjønner jeg ikke dette med å absolutt skulle hente norske spillere. Jeg ønsker også at Brann har en del spillere fra nærområdet rundt Bergen, men ellers stiller jeg meg likegyldig til om spillerne er fra nordnorge, østlandet, Skottland eller Afrika.

Må huske på at det i flere tiår har vært tradisjon for Brann å se mot spillermarkedene i andre land.

Nummer10

jaja....eg meint jo det au...(oi, det var sånn jeg ikke skulle skrive det). åltså at de burde hente inn lokale spillere. For hvis man henter inn så mange utlendinger så slipper ikke unge tallenter til! Og på den måten blir det ikke det samme hvor de kommer fra!
Det er Sæternes for andre gang!"
Egil "Drillo" Olsen etter Sæternes` 3-1 scoring i cupfinalen 2004! FOR EIN KAMP! FOR EIN SPELAR!

Xminator

Det bør ringe noen bjeller hos nummer10 når de unge talentene ikke klarer å holde ett lag i 1. divisjon, og at det faktisk er noen år siden Bergen hadde ett lag i 1. divisjon i det hele tatt.

Skal Brann være ett topplag må det hentes spillere fra hele landet. Og med tanke på den prisingen som er mellom norske klubber, selv fra klubber nede i divisjonssystemet, noe som ikke blir bedre nå som klubbene får mer penger fra TV-avtalen, så *må* Brann hente spillere fra utlandet også. For å være ett topplag.

Klart, om nummer10 er fornøyd med ett Brannlag som kjemper i bunnstriden og rykker ned annethvert år, så kan han jo egentlig trekke nordover til Sogndal.

Xminator

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtm?articleID=82140

Imponerte på første trening. Riktig høyde er 193 (agenter bruker fiskermål :p). Vist seg som god på dødball. Mjelde vil se ham i kamp før han vil uttale seg om fremtiden til Cipot.

Det ligger vel i kortene at Brann henter en midtstopper nå som Walde er gått til Løvham.

Nummer10

jo, eg e me på den, xminator. men det er jo hele 93 utenlandske spillere i norge og det vil jo hindre talent utvikling på langsikt! Synes det burde settes en grense for hvor mange utlendinger det skal være...
Det er Sæternes for andre gang!"
Egil "Drillo" Olsen etter Sæternes` 3-1 scoring i cupfinalen 2004! FOR EIN KAMP! FOR EIN SPELAR!

Henki

Quote from: "Nummer10"jo, eg e me på den, xminator. men det er jo hele 93 utenlandske spillere i norge og det vil jo hindre talent utvikling på langsikt! Synes det burde settes en grense for hvor mange utlendinger det skal være...


Så lenge nivået på en del av utlendingene i Tippeligaen er så bra som det er nå kan jeg ikke forstå at det skal være negativt for talentutviklingen. Jo bedre matching talentene får jo bedre vil de jo bli. Spør du meg ihvertfall.
Ballen skal fremover!

cm

Men, slik det er idag består ikke Norge av verdens beste fotballspillere. Hvis man får et tak på hvor mange spillere fra eu-land vi kan ha(vi har jo grense på to utenfor eu) vil kvaliteten på Tippeligaen gå ned, dette kan føre til at interessen fra publikum kan gå ned, noe som vil generere mindre penger til norsk fotball. Dette kan gå utover talentutviklingen. De norske spillerne som er god nok vil tidsnok få prøve seg, bare bra at nivået er høyt og konkurransen stor.

Xminator

Ett tak på utlendinger i norsk fotball er totalt urealistisk så lenge vi er med i det europeiske arbeidsmarkedet.

Om bekymringen for norske talenter er reel, så utvid tippeligaen med 2-4 lag. Tettere kampprogram fører til at flere spillere i hver stall benyttes. Statistisk sett vil da flere norske spillere slippe til. For ikke å snakke om spillerene på de 2-4 nye lagene, det er jo svært usannsynlig at disse består av utelukkende utlendinger. Med 2 nye lag vil 40-60 norske spillere som ellers spiller 1. divisjon fått spille mot Brann, Viking, RBK, VIF, Start og de andre storlagene.

Mico

Personlig skjønner jeg egentlig ikke denne bekymringen for talenter heller. Mener i hvert fall at debatten som oftest blir veldig lite nyansert.
Personlig er jeg egentlig lite interessert i norsk landslagsfotball, og ser derfor ikke at Brann skal ha noe ansvar ovenfor å lage talenter til landslaget.

Men om man ser på tippeligaen så ligger den veldig langt bak mange andre ligaer. Er det nok at talentene bare får spilletid? Nei, da kunn man like gjerne lånt de ut til 1. div. Faktum er at de beste talentene i toppnasjonene spiller ganske fast i de ligaene allerede før de har fyllt 20. Og det er det norske talent trenger, en god liga der man får utviklet seg.

Når det gjelder Brann så er det jo topptalentene vi er ute etter, ikke neste Storesund, Walde og Haugen.
Vi ser at stortalentet Brann har som er fra området fikk sjansen i ung alder (Opdal er fortsatt ung for keeper å være), og at han har tatt denne sjansen. Talenter som han trenger å spille med og mot gode spillere for å bli bedre.
Og hva har Brann igjen for å ta inn norske talenter framfor utenlandske?
Det kan være sikrer med norske, mens markedet er mye større om man også ser mot utlandet.
Det viktige er at man får inn gode talenter til en billig penge. Aller helst fra Bergen, men om ikke har Brann mye å tjene på å hente billige utenlandske spillere.

viks

Prisnivået på unge norske spillere er helt urealistisk sett i forhold til spillernes evner sammenlignet med en del utlendinger. Da må man selvsagt også ta prisen på utlendingene i betraktning.

En tendens vi har sett de siste ti årene er jo at de fleste utlendingene kommer som Bosman spillere. Unge norske stor-talenter er sjelden Bosman spillere for og si det sånn..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nummer10

ja...Jeg ser det at kvaliteten ville kanskje synke på kortsikt, men det er jo sånn at HVis en en spiller forsvinner så kjøper man fra utlande i stede for å slippe de unge og lovende til. Synes verken Walde eller Storesund har gjort det dårlig når de har sluppet til. heller motsatt!!!
Det er Sæternes for andre gang!"
Egil "Drillo" Olsen etter Sæternes` 3-1 scoring i cupfinalen 2004! FOR EIN KAMP! FOR EIN SPELAR!

naitsirk

trudde da va cjipot som skulle diskuterast her

Kenny

Quote from: "naitsirk"trudde da va cjipot som skulle diskuterast her


Du kan så si Kristian... Har falt litt ut av kontekst her. Men men, vanskleig å diskutere en kar som nesten ikke har noe forhold til ennå. Vi får se hvordan han gjør sakene sine mot B'ham.

enavgutta

Eller kanskje det heller burde være en diskusjon om nye aktuelle spillere for Brann med veksthormoner i kofferten.

hostesaft

Sendte en mail til en kompis i slovenia. I følge han, så var han ikkje et veldig godt beskrevet blad siden han hadde spilt mye utenlands i rare land. Men skulle vere ein temmelig sterk hodespiller. Skulle vel berre mangla når han e nesten 2 meter høg
ut your nickers on and make me a cup of coffee!

Skotten

 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Daniel

Ivrige slovenere på forumet til skotten (følg link over)

Xminator

http://www.bt.no/btv/index.jhtml -> Torsdag

Cipot er "på bena" igjen. Røntgenbilder av skaden "før/etter" operasjon. Han har en forbannet lang metallstang naglet inne i benet. Han går uten gips, men har fortsatt vondt (bombe). Gjerningsmannen har fortsatt ikke gitt lyd fra seg.

Han regner med å være tilbake på banen allerede om ett halvt år. To slovenske toppklubber står klar til å ta imot ham.

Go Up