• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mvh NN

Started by sekto, July 13, 2005, 03:16:41 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

sekto

Dette har vært diskutert i mang en tråd, men nå tar jeg meg den frihet å starte en egen en. Denne er ikke ment som et hint til noen som helst. Om enkelte føler seg truffet, så får det så være. Tviler på den vekker den store debatten, men jeg får i hvert fall ut litt frustrasjon.

Det jeg føler for å lufte mine tanker om er dette med alle disse "anonyme kildene" som er ute å går her på forumet.

Nå ser jeg ikke bort fra en god del mennesker her som er såpass interessert i Brann, har sine kontakter blant spillere, trenere og de som sitter i administrasjonen. Jeg har selv kjente i Brannmiljøet, uten at jeg, som mange andre, vil gå inn på hvem dette er.
Problemet slik som jeg ser det er at om jeg blir servert noen opplysninger som er såpass sensitive at jeg ikke kan si det som det er, hvorfor bør jeg da gå ut å hinte frempå med noe som helst?

Hvem tjener det at jeg går ut å sier: Jeg har hørt dette fra en jeg kjenner, jeg kan ikke si hvem, men det er snakk om at en spiller, jeg kan ikke si hvem, kommer til klubben snart. Det er vel stort sett alltid spillere på vei til og fra Brann. Så at det er noe pågang, er ganske åpenbart.

Jeg har også litt problemer med hva folk har som sine sikre kilder på de tingene de sier. Det er en stor forskjell på at du hørte noe direkte fra Per Ove, og at en på din far sin jobb, kjenner søsteren til en som jobber i Veivesenet som hadde truffet Inge Ludvigsen på butikk og hørt han snakke med Per Ove om det som kanskje var en spillerovergang.

Det at man har hørt noe fra en som kjenner noen er ikke en sikker kilde. Det er knapt en kilde. Det er veldig mange som i lag med kamerater drar en liten skrøne og sier at  de kjenner noen som sier at Hassan e på vei tilbake til klubben, når det de egentlig burde sagt er: Jeg håper Hassan kommer tilbake til klubben.
Alle her inne på forumet kan ha lyst til å tro noe, og bare for å virke som de har peiling slenge inn i diskusjonen at dette har de fra sikkert holde øverst i Brann.

Det er veldig lite å gjøre med at folk påstår at de kjenner mennesker som vet ting, men jeg mener det er et par ting vi kan gjøre for å faktisk prøve å ha litt troverdighet i det vi sier.

1. Komme med ting som skal skje om 6 mnd er veldig lite interessant. Man kan lese avisen og så si: Jeg har fra sikre kilder at TFL kommer til Brann. Så vips, 6 mnd senere, så er han der. Kan du komme med at noe skjer i løpet av en dag eller to, så er det interessant. Det betyr nemlig også at om det viser seg ikke å stemme, så vil en god del huske dette til neste gang du kommer med et hett stalltips.

2. Om man ikke kan si noe om hvor man har tipset fra, så bør man kanskje ikke si noe i det hele tatt. Man trenger ikke si at dette kommer fra Bjørn Dahl, men man kan si at dette kommer fra en person høyt oppe i administrasjonen. På denne måten må man fakttisk underbygge en påstand litt. Dette vil også gjøre at flere av disse ville påstandene lettere kan avkreftes med en gang. De som kjenner Brann litt vet hvem som uttaler seg om hva og hvem som har kontroll på hva i klubben.

3. Ikke la det bli en statusting for folk å komme med disse tipsene. Det vil bare oppmuntre flere til å gjette på overganger osv.

Noen som har andre forslag til hva som kan gjøres for å luke vekk de useriøse anonyme kildene? Evt noen som er virkelig uenig med meg, så må de gjerne komme med det også.

monzilla

er enig med veldig mye av det du skriver.
Et litt artig eksempel her er at en jeg snakket med under cupfinalen hadde snakket med en sentral person i brann som hevdet at selveste landslagskapteinen var på vei til brann. Selvfølgelig fnyste jeg av dette, men så plutselig en månedes tid senere svirret ryktene om at han var på vei, så var han her plutselig.

Rykter er kommet for å bli, og jeg tror vi som slår ihjel tid her inne på forumet vet hvem som er mer eller mindre seriøs i postene de skriver, uten at jeg skal begynne å henge ut folk.

abe78

Tanta mi sier forresten at Figo har problemer med å gå til Liverpool fordi Brann signerer han om ikke vi får Hassan...

Ho sier også at en ukrainsk spiss som spiller for en kjent italiensk klubb nå vurderer tilbud fra Brann og Chelsea.  8)
.og husk!

Nemesis

Sikre kilder er jo alltid en artig greie.  Tråden starter alltid med et hett tips fra en som har en sikker kilde, så en som spør hvem kilden er, og til slutt 5-6 innlegg med hetsing/diskusjon rundt "sikre kilder".  

Selv har jeg mye kvalitetsinfo som jeg ikke gidder å fortelle :p, av den enkle grunn at diskusjonen sporer alltid helt av, og at påfølgende innlegg kun omhandler at det med "sikre kilder" er useriøst osv.  En annen grunn er at ingenting er sikkert før det står på brann.no   Et eksempel på dette er halveis i 2003 sesongen, da alt var rævva. Var MIM millimeter fra å få fyken, og Peddilusken satt i forhandlinger med Nils Arne Eggen. Alt var klappet og klart, men det låste seg på slutten av forhandlingene.... Bare tenk hvis jeg hadde skrevet det her inne, da hadde jeg fortsatt fått høre det....Går utifra at jeg ikke den eneste som vet dette, så dere så visste dette fra før, kan bare nikke bekreftende bak pc-skjermen, mens dere andre som skal til å skrive at dette var useriøst; ikke gjør det. Til dere kan jeg si at det var en spøk.....:p    Tolk det akkurat som dere vil.....

Løsningen på "sikre kilder" problematikken kan være å få en prioritert tråd (akkurat som linker-tråden), som vi kan kalle for rykter/ryktebørsen. Så kan folk skrive inn inside infoen der, på sikt siler vi ut de som faktisk vet noe og de som ikke vet noe......
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

I etterpåklokskapens navn er det vel helt greit, og vi kan påberope oss guds hånd. Om vi ble reddet fra (ikke av) NAE i siste sekund, hva pokker skal egentlig kunne stoppe ett seriegull 2005 da? ! (og for naitsirks skyld)!!!!!!!! !

naitsirk

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nøgd no xminator?

Xminator

Ikke før du greier deg med ett ! eller kanskje til og med lar det holde med ett . en gang i blant.

Go Up