• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sensuren!

Started by gjøken, July 07, 2005, 11:25:19 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

gjøken

otball er ikkje et spill på liv og død...
Det er viktigere enn soom så!!!!

Kararay

er helt enig.....
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Satan 3

Striler ut av Bergen

Nixon

Quote from: "Kararay"er helt enig.....


Det vil jeg tro at du er når du tross alt sitter på samme maskin som trådstarter. Er vel samme person også vil jeg tro...
Rød makt på Hansa

Kararay

det er litt vanskelig når eg sitter i danmark da...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

arild

Quote from: "gjøken"


MÃ¥ si meg enig her.. mye rar sletting her..

Nixon

Quote from: "Kararay"det er litt vanskelig når eg sitter i danmark da...


Vel, det gjør gjøken også...
Rød makt på Hansa

Kararay

Er ikkje gjøken en trekkfugl da? eg er nemlig på det hvite hus. og kor gjøken er det vet eg ikkje for eg kan verken se eller høre han
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Nixon

Quote from: "Kararay"Er ikkje gjøken en trekkfugl da? eg er nemlig på det hvite hus. og kor gjøken er det vet eg ikkje for eg kan verken se eller høre han


Du har hørt om IP-adresser?
Rød makt på Hansa

Northside

haha, Nixon e fyren som har slettet innleggene :P

arild

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Kararay"Er ikkje gjøken en trekkfugl da? eg er nemlig på det hvite hus. og kor gjøken er det vet eg ikkje for eg kan verken se eller høre han


Du har hørt om IP-adresser?


Samma faen om han e enig med seg selv. han har jo rett i det han sier..

Laxevaag

Hvordan har det seg at du ser Ip-adressen til de som skriver innlegg?
Er du moderator?
Bataljonenforumet virker en smule inspirert av stalinisme.

mobli

Quote from: "Laxevaag"Hvordan har det seg at du ser Ip-adressen til de som skriver innlegg?
Er du moderator?
Bataljonenforumet virker en smule inspirert av stalinisme.


Moderatorer: GamleErik, KjellMo, Thorleif, Bataljonen, Bjarte, Nixon, henk, Geddi

Står på forsiden av dette forumet.

Selvfølgelig ser Nixon ip-adresser da.

Men man skal ikke stole blindt på ip-adresser heller, at to stykker har samme ip-addresse i loggen betyr nødvendigvis ikke at det er samme person.

Tror stor sett de fleste hvor jeg jobber vil ha den samme ip-addressen ut på internett pga proxyserver[/b]

Xminator

Normalt er det ikke proxy engang. Det holder lenge med en gateway/router. Hjemme kjører jeg alt gjennom en egen brannvegg og ingen kan skille hvilke av de maskinene jeg/familien min skriver fra. Det stopper ikke der, for ISP-en min kjører all trafikken fra flere hundre brukere gjennom samme ruter. Og det er ikke mulig å skille to fra det nettet fra hverandre.

Men jo, to fra samme ip - i danmark - på ett Brannforum er en smule tanke mistenkelig ;)

Nemesis

Det bør være en viss takhøyde her inne, tross alt er det et diskosjonsforum. De fÃ¥ innleggene jeg har fÃ¥tt slettet har jeg ingen problemer med, det har stort sett vært kødd som ikke bringer noe ny dimensjon i diskusjonen. Men sÃ¥nn som stadion debatten, den burde vært en priortert trÃ¥d, det er jo helt tydelig at dette er et hett tema. Vi er jo her for Ã¥ diskutere, uenighet er jo grunnen til at vi gidder Ã¥ svare pÃ¥ innlegg.  Hvis vi kun skal starte trÃ¥der der alle er enig, sÃ¥ mister forumet sin misjon. (tenker utelukkende pÃ¥ stadiondebatten)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Lurkin

Altfor mye useriøst her inne uansett. Nixon4Prez.
Berømte Brann fra Bergen

monzilla

litt konstruktiv kritikk, en stengt tråd faller jo raskt nedover, men ved å gi tilbakemelding i tråden før den blir stengt leser folk kanskje hvorfor den blir stengt, og ikke gjør samme feilen igjen. Er også svært frustrerende å poste en tråd som en selv mener er innenfor rimelighetens grenser, for å se at den blir slettet.

Endre

Skrev selv et innlegg som dette for en stund siden, men det ble slettet (bombe!)
Er selv administrator for et stort forum, og vi har klare retningslinjer for moderatorene, bl.a om at sletting skal begrunnes! Når innlegg blir slettet og tråder stoppet uten begrunnelse skaper det bare forvirring og frustrasjon.

Håper bataljonen.no tar tak i dette og lærer seg litt kutyme for forumbruk.

Brems

Nixon er oppe og går, spør dere meg!

Bjarte er den som er mest ute å kjøre på disse punktene...

Brems! Med sin egen IP!  :roll:

Bjarte

Det er 1851 registrerte brukere i dette forumet, og det er altså 7-8 som pr. dags dato er kritisk til sensuren. Det vil altså si 0,38% av brukeren. Og selv om vi tar med de ca. 20 som er blitt utestengt i løpet av 2 år, så vil ikke dette tallet bli over 1,5%. De tilbakemeldingene jeg personlig får fra folk jeg treffer på rundt i Brann-miljøet sier faktisk til meg at de har sluttet å gå inn her fordi det er for mye "drittpreik" og at vi både må utestenge flere og slette flere innlegg/tråder.

Vi har, og dette har ihvertfall vært samlet enighet om i de tidligere styrene, hatt helt klare meninger om hva vi ønsker med forumet. Dette har det vært tråder om tidligere, og for de som ønsker det, så må de gjerne lete de fram, da jeg akkurat nå ikke orker etter å ha vært på jobb i 16 timer.

De fleste av oss mod'er har jobber, og det til dels krevende jobber i perioder. Vi går stort sett raskt igjennom trådene, og dersom vi finner noe vi mener er ikke i tråd med de intensjonene vi har med forumet eller de reglene vi har i forumet, så sletter vi. Noen ganger tar vi oss tid til å sende en advarsel, mens andre ganger har vi rett og slett ikke tid til det. Og dette vil vi fortsette med, dersom det ikke nå er noen som vil påta seg å ansette en av oss på heltid.

Det jeg har slettet mest av i det siste er 2 ting; innlegg om rettskriving (har ingenting med Brann å gjøre) og innlegg som kun inneholder f.eks. "enig" eller "jævla bra" osv. (I henhold til reglene; "En trenger ikke komme med ett innlegg der en sier bare 'enig').

Tenk dere dette forumet som en forsamling med mennesker som møtes en gang hver mÃ¥ned. Og hver eneste gang var det en som reiste seg og maste om den samme tingen. Og hver eneste gang var det en haug med folk som reiste seg og sa "enig", eller "kult" eller "jeg er ikke enig", og ikke noe annet. Hvor mange av dere hadde da giddet Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ hvert eneste møte i lang tid? Eller hvor mange av dere hadde ikke da gitt beskjed til de som  gjorde dette om og om igjen at nÃ¥ er det nok? Jeg har ikke noe imot at stadiondebatten diskuteres, og jeg er helt enig i at det er en viktig sak, men dersom dere virkelig leser igjennom alle trÃ¥dene og innleggene i de, sÃ¥ skal dere nok se at det samme sies om og om igjen, og at det gÃ¥r i akkurat det samme fra de samme personene. Og om det stÃ¥r det ogsÃ¥ i reglene noe om.

Helt til slutt, og det er godt mulig at jeg har glemt noe, vil jeg si at jeg personlig ALDRI har slettet noe fordi jeg er uenig med meningen til debattanten. Men jeg har 2 eller 3 ganger i løpet av de 2 årene jeg har vært moderator slettet innlegg med en feiltagelse. De som startet de trådene har da fått PM hvor jeg har beklaget dette.

Vil atter en gang ta med en liten kopi av reglene slik at alle kan påminnes hva det går i. Ber dere også huske at det er 7 andre moderatorer, men jeg er fullstendig klar over et det er meg enkelte ser på som den store, stygge ulven, da det er jeg som stort sett åpner kjeften. Det får nå så heller være, men jeg har nå svart på hvitt (DN) at jeg faktisk er en intelligent og hyggelig person. Og tro det eller ei, men fyren som skrev det var faktisk edru...:-) Da ønsker jeg dere alle en riktig god arbeidsdag, og sier god natt til meg selv.

Fra reglene: "Men vi er opptatt av at vi holder oss til sak og at det ikke brukes til 'chatting'. Unødvendige kommentarer, og det vi ser på som barnslige innlegg vil bli fjernet. Har man sagt noe i en tråd trenger man ikke å gjenta det senere i tråden. Det virker også som enkelte må ha ett ord med i hver eneste tråd som blir startet. Grei regel her er at dersom en ikke har noe nytt å tilføre diskusjonen, så styr unna. Ingen får premie for flest mulig innlegg! Og husk at den som tier, samtykker. En trenger ikke komme med ett innlegg der en sier bare 'enig'. Vi fjerner ikke noe bare fordi vi er uenig med noen og i utgangspunktet fjerner vi ikke noen tema så lenge det er relatert til Brann eller Bataljonen. Derimot vil vi fjerne tema som ikke er relatert til Brann, som f.eks. fjern Semb-aksjonen.

Andre lags supportere er også velkommen så lenge de 'vet å oppføre seg'. Harselering og innlegg som kun er laget for å provosere får de ta på sine egne sider eller på sider som VGD. Men her vil de bli fjernet. Og ved gjentagende ganger vil de også bli utestengt fra 'Tribunens Røst'.

Vi forventer ikke at 100% av de som leser dette er enig med oss. Alle er vi forskjellig og vi vil aldri klare å gjøre alle tilfreds i forhold til hva vi mener og gjør. Vi gjør det vi mener er rett og det holder for oss".

Bjarte

Quote from: "Endre"Skrev selv et innlegg som dette for en stund siden, men det ble slettet (bombe!)
Er selv administrator for et stort forum, og vi har klare retningslinjer for moderatorene, bl.a om at sletting skal begrunnes! Når innlegg blir slettet og tråder stoppet uten begrunnelse skaper det bare forvirring og frustrasjon.

Håper bataljonen.no tar tak i dette og lærer seg litt kutyme for forumbruk.


Er alle, dvs. 100% av de som er med i forumet absolutt enig med dere?

Og kanskje det er dere som må ta tak i dette istedet og lære dere kutyme for forumbruk. Det kommer vel an på øynene som ser?

TERD

Quote from: "Nixon".....
Du har hørt om IP-adresser?

Uansett virker det drøyt at moderator skal bruke informasjon som kun han har til å underminere andre deltakere som moderator er uenig i. For det første er det barnslig og helt meningsløst av moderator å gjøre en slik diskusjon offentlig. Dersom Nixon synes det er viktig, er vel en privat melding å foretrekke. Jeg ser ikke så stor forskjell på innlegg som "helt enig", "ok" etc, og "du er jo samme person". For det andre er jo ikke argumentet "du er jo samme person" noe som er relevant for temaet, og i såfall så sier forum-reglene at man skal styre unna diskusjonen.

Eller gjelder ikke forumets regler for dets moderatorer?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Om ønsket er ett virkelig seriøst forum, så dropp dette tullet med "nick". Det anonymiserer debatten. Krev fullt navn og ha manuell godkjenning av nyregistrerte brukere. Flightsim.no bruker denne måten å drive forumet sitt på. Det blir fremdeles en del opphetet debatt, men folk bruker generelt litt mer tid når de poster i eget navn.

Og igjen, ikke bare steng tråder. Siste post i stengte tråder burde være fra moderator, med kort oppsumering av emnet og hvorfor tråden stenges. Tråder burde aldri slettes med mindre det er snakk om straffbare forhold, salg eller ren spam/reklame/masseposting.

abe78

Uten å ha lest absolutt alle detaljer i denne saken her så kan jeg stille meg bak moderatorene. De har en viktig oppgave og IP adresse er et vanlig og viktig virkemiddel mot en rekke problemer. Man kan for eksempel se slik som i denne tråden (at noen har diskutert med seg selv) eller man kan bruke det til å si at bestemte brukere (IP-adresser) ikke lenger skal få opprette kontoer.

Det er en del useriøst her inne og en del veldig gode trÃ¥der.  Jeg synes det er greit Ã¥ luke ut Ã¥penbare brudd pÃ¥ reglementet. Det kan nesten være like greit Ã¥ bare slette poster - da slipper man den lange (idiotiske) diskusjonen "hvorfor er dette ulovlig?". Selv om jeg kan være enig i at det beste er bare Ã¥ lÃ¥se trÃ¥den og kort forklare hvorfor trÃ¥den ble lÃ¥st.

Godt jobbet Bjarte og Nixon.
.og husk!

Nemesis

Quote from: "Bjarte"Det er 1851 registrerte brukere i dette forumet, og det er altså 7-8 som pr. dags dato er kritisk til sensuren. Det vil altså si 0,38% av brukeren. Og selv om vi tar med de ca. 20 som er blitt utestengt i løpet av 2 år, så vil ikke dette tallet bli over 1,5%. De tilbakemeldingene jeg personlig får fra folk jeg treffer på rundt i Brann-miljøet sier faktisk til meg at de har sluttet å gå inn her fordi det er for mye "drittpreik" og at vi både må utestenge flere og slette flere innlegg/tråder.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

runarnormann

Til en viss grad enig med traadstarter.  Er ogsaa blitt sensureret uten aa faa grunnlag for det og vet det er frustrerende.  Har ogsaa vaert offer for Nemesis og Nixons paranoide teorier og er enig at de er noksaa banale.

Jeg er imidlertid helt enig med Nixon at vi maa ha en form for sensur paa forumet, men dette maa begrenses til direkte personangrep, rasisme, homofobi og lignende.  Ikke innlegg som har en annen mening enn Nemesis og Nixon.
egenden Alf Dahl

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Om ønsket er ett virkelig seriøst forum, så dropp dette tullet med "nick". Det anonymiserer debatten. Krev fullt navn og ha manuell godkjenning av nyregistrerte brukere. Flightsim.no bruker denne måten å drive forumet sitt på. Det blir fremdeles en del opphetet debatt, men folk bruker generelt litt mer tid når de poster i eget navn.

Og igjen, ikke bare steng tråder. Siste post i stengte tråder burde være fra moderator, med kort oppsumering av emnet og hvorfor tråden stenges. Tråder burde aldri slettes med mindre det er snakk om straffbare forhold, salg eller ren spam/reklame/masseposting.


Det som er positivt med nickname er at man kan komme med kontroversielle meninger uten å risikere at folk legger deg for hat. Spesielt hvis du skriver nedlatende om andre klubber/fans, kan det bli ubehagelig hvis feile folk (andre lags fans) blir provosert over hva du har skrevet i fullt navn. Det er ikke mange år siden VIF-fans var ute etter å ta navngitte Brann-supportere pga ting som var blitt skrevet. Men jeg forstår også dem som mener det vil bli en mer seriøs debatt hvis man skrev under med fullt navn. Da må man liksom stå for det man skriver!

Når det gjelder sletting/stenging av tråder, syns jeg det blir for dumt at moderator skal gjøre slikt bare fordi "de er lei av DEN debatten". F.eks. den stadig tilbakevendende stadiondebatten. Hvis folk er lei av stadiondebatten, så får de heller la vær å lese den tråden, eller la være å svare. Kommer det masse svar, tyder jo det på at det fremdeles er marked for debatten. Dessuten må man ikke glemme at det hele tiden kommer nye folk på forumet som ikke har vært med og diskutert det samme emnet tidligere.

Jeg er heller ikke enig i det som står i reglementet om at "den som tier samtykker". I så fall har jeg samtykket i massevis her inne på forumet som jeg ikke er enig i. For mye av det jeg er uenig i, gidder jeg ikke svare på. Om folk ønsker å støtte et innlegg med å skrive f.eks. "helt enig med deg, Xminator", så må vel det være OK. I hvert fall nå som man får alle innleggene på én side. (I motsetning til på den gamle bst-siden der man måtte klikke seg inn på hvert eneste innlegg).
Legg ned hele klubben!

Northside

Når det kommer idiotiske innlegg, lag en post hvor du sier ka som e gale og hvorfor du ikke liker den tråden, så strenger du den.
Då får folk en grunn for at tråden ble stengt, i tillegg så vet de hvem som gjorde det.


Dersom tråden/posten e helt på fjeset så kan dere slette den helt, men muligens sende en pm til han som lagde posten/tråden.


Når dere utestenger folk så kan dere godt sende en mail med en forklaring!!!! Ganske irriterende å bli utestengt helt uten grunn(hvertfall etter din mening).


og maset med 1800 brukere, tviler på mer enn 100 stykker av de e noe lunde aktiv her om dagen. Ser stortsett de samme navnene hele tiden eg :wink:

Nixon

Quote from: "runarnormann"Har ogsaa vaert offer for Nemesis og Nixons paranoide teorier og er enig at de er noksaa banale.


Nå vet ikke jeg helt hva du tenker på. Har vel knapt diskutert med deg i det hele tatt. Såvidt jeg husker var vi uenig om Mjelde er rett mann for Brann eller ikke. Og det var vel en ganske saklig diskusjon? Du gav meg i alle fall kreditt for det i et innlegg.

Quote from: "runarnormann"Jeg er imidlertid helt enig med Nixon at vi maa ha en form for sensur paa forumet, men dette maa begrenses til direkte personangrep...


Vel, hva skal man kalle signaturen din da?
"Nemesis is living proof that God has a sense of humour" begynner vel å nærme seg direkte personangrep...
Rød makt på Hansa

Xminator

Han tenker på en av de "nå kritiserer vi profilene etter seier"-trådene. Der det plutselig dukket opp en hauk nick som var veldig enige - og alle hadde arvet diverse brannfloppers navn ;)

Nemesis

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Har ogsaa vaert offer for Nemesis og Nixons paranoide teorier og er enig at de er noksaa banale.


Nå vet ikke jeg helt hva du tenker på. Har vel knapt diskutert med deg i det hele tatt. Såvidt jeg husker var vi uenig om Mjelde er rett mann for Brann eller ikke. Og det var vel en ganske saklig diskusjon? Du gav meg i alle fall kreditt for det i et innlegg.

Quote from: "runarnormann"Jeg er imidlertid helt enig med Nixon at vi maa ha en form for sensur paa forumet, men dette maa begrenses til direkte personangrep...


Vel, hva skal man kalle signaturen din da?
"Nemesis is living proof that God has a sense of humour" begynner vel å nærme seg direkte personangrep...


La nÃ¥ han fÃ¥ kose seg litt pÃ¥ min bekostning :-)  Det er gjerne en av de fÃ¥ gledene han har her i livet....    ellers er det verdt Ã¥ legge til at av samme mannen har jeg blitt kalt halvape, itillegg til "han vet hvor jeg bor"......   personangrep?    

Når runarnormann presterer å skrive at personangrep må sensureres, ja da har jeg bare en ting å si: Det var virkelig den rette ræven som feis!
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Har ogsaa vaert offer for Nemesis og Nixons paranoide teorier og er enig at de er noksaa banale.


Nå vet ikke jeg helt hva du tenker på. Har vel knapt diskutert med deg i det hele tatt. Såvidt jeg husker var vi uenig om Mjelde er rett mann for Brann eller ikke. Og det var vel en ganske saklig diskusjon? Du gav meg i alle fall kreditt for det i et innlegg.

Quote from: "runarnormann"Jeg er imidlertid helt enig med Nixon at vi maa ha en form for sensur paa forumet, men dette maa begrenses til direkte personangrep...


Vel, hva skal man kalle signaturen din da?
"Nemesis is living proof that God has a sense of humour" begynner vel å nærme seg direkte personangrep...


Signaturen er jeg enig burde vaert fjernet.  Den ble skrevet da jeg oppdaget at Nemesis begynte aa dra meg med i en debatt han hadde med en annen person paa nettet, noe jeg siktet til med det paranoide.  Hadde faktisk glemt at den var der fremdeles.  Men blaas i det, signaturen er fjernet og beklagelse lagt til.  Gidder ikke aa diskutere snoeen som falt i fjor.

Det jeg mener er at sensuren ikke maa fjerne innleggene paa grunn av meningen til skriverne (slik jeg mistenker de av og til har gjort), men istedenfor fjerne de som er rettet som direkte personangrep eller andre fornaermende utsagn (og foer du sier noe, Nemesis, saa regner jeg med et par av mine kommentarer i dette.  Igjen sikter jeg til beklagelse.)

Haaper dette ordnet opp i alle misforstaaelser.  Egentlig for mye tragiske ting som hender i verden til aa bry seg om dette.
egenden Alf Dahl

Motyka

Quote from: "Bjarte"
De fleste av oss mod'er har jobber, og det til dels krevende jobber i perioder. Vi går stort sett raskt igjennom trådene, og dersom vi finner noe vi mener er ikke i tråd med de intensjonene vi har med forumet eller de reglene vi har i forumet, så sletter vi. Noen ganger tar vi oss tid til å sende en advarsel, mens andre ganger har vi rett og slett ikke tid til det. Og dette vil vi fortsette med, dersom det ikke nå er noen som vil påta seg å ansette en av oss på heltid.


Betryggende å se at lovens håndlangere bare skummer igjennom trådene og sletter litt her og litt der som det passer seg, stenger tråder når de blir for lange slik at vi får mange småtråder som gjør forumet uoversiktlig.
Ser ut som det er en regel som sier at ingen tråder skal bli over 10 sider, det er fyfy. Spøking og humor er forbudt, da dette ikke har noe med Brann å gjøre.
Og at moderatoren, i dette tilfellet Bjarte har en jobb er noe jeg tar rennefart, hopper og driter så jævlig langt oppi. Om han ikke har tid til å gjøre en skikkelig jobb som moderator så bør kanskje noen andre ta over, sikker mange her som har lyst. Mistenker jo Stoffi for å ha sendt en god del søknader om nettopp dette.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Alexåsane

Detter er da intet demokratisk samfun! Rett dere etter reglene eller finn dere et annet forum. Enkelt og greit.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Motyka

Quote from: "Alexåsane"Detter er da intet demokratisk samfun! Rett dere etter reglene eller finn dere en annet forum. Enkelt og greit.


Herlige ord! HEIL!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Vi poster anonymt, de sletter ikke fullt så anonymt. Greit nok :p

Motyka

Quote from: "Xminator"Vi poster anonymt, de sletter ikke fullt så anonymt. Greit nok :p


Hva i alle dager har dette med saken å gjøre?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

abe78

Tror ikke du har så mange med deg på dette Motyka.

Bataljonen har satt ned en del regler for dette forumet. Når disse ikke overholdes slettes eller stenges tråder. Disse reglene er liberale og innenfor det som en kan kalle normal folkeskikk.

Er enig med Alexåsane - det er ikke fritt frem her - vi har regler å forholde oss til.
.og husk!

monzilla

at trÃ¥der blir stengt er forstÃ¥elig, men jeg mener det er bedre Ã¥ stenge trÃ¥dene og forklare hvorfor de er stengt enn Ã¥ slette de.  Alle seriøse nettforum driver pÃ¥ denne mÃ¥ten, kunne vært en idè for Ã¥ fÃ¥ nivÃ¥et opp et hakk her inne

Bjarte

Quote from: "monzilla"at trÃ¥der blir stengt er forstÃ¥elig, men jeg mener det er bedre Ã¥ stenge trÃ¥dene og forklare hvorfor de er stengt enn Ã¥ slette de.  Alle seriøse nettforum driver pÃ¥ denne mÃ¥ten, kunne vært en idè for Ã¥ fÃ¥ nivÃ¥et opp et hakk her inne


Er helt enig at det hadde vært bedre å stenge tråder og forklart hvorfor. Men igjen, dette krever tid og blir igjen gjenstand for nye diskusjoner i nye tråder der folk ikke er enig med hvorfor den forrige tråden ble stengt. Som igjen betyr mer tid, som igjen......

Det å bli medlem på dette forumet er en helt frivillig sak. Det er ingen som tvinger noen til å være her. Men BBB sitt styre og de som de er satt til å moderere har både rett og plikt til å bestemme hvordan det skal være i BBB "sitt hus". Vil man påvirke det er det bare til å stille på årsmøtet.......

Det er ingen som tvinger noen til å ta turen innom på Fotballpuben, det er en helt frivillig sak. Men når man er der må man følge de som driver Fotballpuben og de som er satt til å utføre jobben sine regler.

Og bare så det er sagt, jeg er moderator, ikke sensurist.

monzilla

Få ned klare retningslinjer, dersom en tråd bryter disse kan den slettes med henvisning til disse. Diskusjoner om hvorfor tråden ble slettet kan taes med en moderator på PM, der man evt. kan be om en forklaring på hvorfor den er blitt stengt. Er ikke så mye aktivitet på dette forumet at denne løsningen skulle være ugjennomførbar.

Yngve

Quote from: "Bjarte"
Er helt enig at det hadde vært bedre å stenge tråder og forklart hvorfor. Men igjen, dette krever tid og blir igjen gjenstand for nye diskusjoner i nye tråder der folk ikke er enig med hvorfor den forrige tråden ble stengt. Som igjen betyr mer tid, som igjen......

Det å bli medlem på dette forumet er en helt frivillig sak. Det er ingen som tvinger noen til å være her. Men BBB sitt styre og de som de er satt til å moderere har både rett og plikt til å bestemme hvordan det skal være i BBB "sitt hus". Vil man påvirke det er det bare til å stille på årsmøtet.......



Må me ha eit styremøtevedtak på at om du skal skrive kvifor ein tråd vert stengd? Det tar ikkje så lang tid å skrive kvifor ein tråd vert stengd. Døme: Useriøs diskusjon/Denne diskusjonen går i annen tråd/følg reglene/ osb så ordnar det seg raskt vil eg tru.

Motyka

Det må da virkelig være mye mindre tidkrevende at en moderator skriver en kort forklaring til hvorfor en tråd blir stengt enn å sitte å ta disse diskusjonene med gjevne mellomrom. Men det er nettopp her jeg tror de vil få problemer med å forklare seg om konkrete saker istedenfor generelt. Når tråder stenges enkelt og greit fordi de blir for lange, eller av ingen åpenbar sak overhodet så har moderatorer en dårlig sak.

Og med fare for å få dette inlegget slettet, tråden stengt, advarsel eller bli utestenge, det heter da virkelig sensor og ikke sensurist.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

runarnormann

Det heter vel egentlig
egenden Alf Dahl

viks

Må bare få komme med et lite hjertesukk i denne debatten..

Det slår meg at når det ikke skjer noe rundt Brann så starter folk tråder i øst og vest, om alt mellom himmel og jord i mangel på bedre ting og diskutere. ¨Så også denne tråden, som neppe hadde vært startet om vi lå an til og ta gull i oktober..

Personlig er jeg av den opfatningen at moderatorene burde slettet enda flere tråder, og de trådene jeg har sett som har blitt slettet, har ikke jeg trengt noen forklaring på hvorfor ble slettet da dette har vært til de grader innlysende..

Det finnes en del useriøse debatanter her inne som syntes det er gøy og mene det motsatte av alle andre, uten i det hele tatt og argumentere for dette, disse starter gjerne også en del tråder, som er håreisende i mine øyne.

Nå er det ikke slik at jeg skal opphøye meg selv til fortelle andre hva de skal mene, eller at alt jeg sier er rett. Men det er en gjengs opfatning i min vennekrets at det er en hel del svada inn på dette forumet, hvorpå spesielt noen brukere går igjen.

Et forum trenger moderatorer, og i mine øyne er jeg takknemmelig for den jobben de gjøre, selv om jeg personlig mener de kunne vært enda hardere, har inntrykk av at dette er en opfatning jeg deler med flere, i og med at antall debatanter i denne tråden ikke har vært allverden (mange som har chattet litt)..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Toa

Kan vel like greit bumbe denne tråden... ?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Toa

Jeg gjentar meg selv fra en annen tråd:

Forumet bør styres av folk som selv er aktive i diskusjonene. At det plutselig dukker opp en bruker du knapt nok kan huske å ha sett, som kjefter på andre brukere, sletter poster og stenger tråder, blir i mine øyne helt feil. At de i tillegg hele tiden skal holde en forhøyet formyndertone i sine innlegg gjør ikke at man respekterer denne personen noe mer.

Hvis de ikke selv har tid til jobben selv, så gi ansvaret til noen andre!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

tormi

SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

anders millar

Hvorfor kan en ikke bare lage et emne som heter "off-topic", da slipper en jo alt det der tullet..
Brann, må ha det bare må ha det..

Go Up