• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Farvel Miller!

Started by Per Anders, July 06, 2005, 13:07:47 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Per Anders

Leser på vg.no at Miller er på vei tilbake til Skottland. Trist, men sant. Takk for mange flotte scoringer god innsats for Brann!

Xminator

I følge BT er det kun snakk om uformelle samtaler. Det vil uansett frigjøre lønnsmidler til en god spiller og i tillegg kommer en eventuell kompensasjon. Klubbens egne tilhengere tviler på at klubben har penger til å kjøpe og lønne Miller (tror det snakkes om 2.5 mill i året inkludert sign-on-fee), og er heller lunkne til Miller som spiller. De mener han har en tendens til å kun spille bra når det er snakk om å gjøre seg attraktiv for andre klubber. At Miller velger pengene bør ikke komme som noen overraskelse, all den tid vi fikk han på samme måte selv.

stla

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283019

Men det her suger jo noe så sinnsykt hvis det er tilfellet...!!!!! Nå har man nesten klart å stable tidenes Brann lag på plass og så forsvinner 2 av de beste spillerne mitt i sesongen!!!!!!! argh......!!!! Fint og flott at folk skal være sammen med familier og greier, men det blir da f.... meg ikke seriegull av slikt!!! så utrolig irriterende at ikke folk kan klare å gå en eneste j.... kontrakt ut tiden... Hvis dette blir utfallet riktignok...
Da frykter jeg fort at det blir en meningsløs 5 plass eller ligendene.. PVM får vi jo ikke glede av før neste år uansett og da er sikker Soma, Scharner, Sæternes og resten av gjengen solgt uansett!!!!

EMOM

Nixon

Tipper han spiller ut sesongen av to grunner. Dundee har ikke penger til å kjøpe han ut. Brann har nå gitt signaler om at de vil beholde Miller ut sesongen selv om han da går gratis. Miller resten av sesongen kan være verdt mye mer enn de småpengene de kunne fått for han nå.

Så da blir det nok et gripende farvel på slutten av sesongen. Vet ikke om jeg orker flere sånne...
Rød makt på Hansa

Lurkin

Tror Nixon har rett.

Uansett er det kjipt, og Raymond er enda ikke erstattet. Vi trenger noen umiddelbart.
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Quote from: "Lurkin"Uansett er det kjipt, og Raymond er enda ikke erstattet. Vi trenger noen umiddelbart.


Mulig jeg husker feil. Men jeg synes å ha lest for noen uker siden at Mjelde kanskje har en plan om å la Winters spille på venstrekanten. Han har visstnok spilt der tidligere i karrieren med noenlunde hell. I så fall kommer Brann og Winters til å trene på dette i ferien.

Men høyst sannsynlig blir det Cato "Klippekort" Guntveit som tar venstrekanten.
Rød makt på Hansa

Lurkin

Ja, huff, Cato eier ikke kreativitet.
Berømte Brann fra Bergen

Skotten

Miller må være tidenes mest populære innbytter på Stadion. Selv om han skriver under ny kontrakt er han fortsatt ikke mer enn 3.valg i de posisjonene han ønsker å spille.

Liker Miller, men ikke til enhver pris. Viser det seg at han for alt det er verdt forsøker å komme seg vekk eller presser Brann til å lønne ham langt over det som er forsvarlig, så kan han bare forsvinne. Miller kan lett erstattes når Brann er så slagkraftig på overgangsmarkedet som de er nå.

Og jeg driter i at han er Skotsk.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Sharpy

Quote from: "Nixon"Så da blir det nok et gripende farvel på slutten av sesongen. Vet ikke om jeg orker flere sånne...


Hehe... Sånn som enkelte hauser opp Charlie (en veldig god spiller, misforstå meg rett), kommer vi nå til å få høre at han ikke bare er bedre en Kvisvik, men større enn Kniksen også.

Nei, takk for en fin sesong, Miller. Hyggelig å bli kjent med deg, og god tur.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

SeTrE

Quote from: "Lurkin"Tror Nixon har rett.

Uansett er det kjipt, og Raymond er enda ikke erstattet. Vi trenger noen umiddelbart.

Gnomen

Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Lurkin"Tror Nixon har rett.

Uansett er det kjipt, og Raymond er enda ikke erstattet. Vi trenger noen umiddelbart.


Hvor da? på venstrekanten?
nomen...

Mico

Quote from: "Gnomen"
Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Lurkin"Tror Nixon har rett.

Uansett er det kjipt, og Raymond er enda ikke erstattet. Vi trenger noen umiddelbart.


Hvor da? på venstrekanten?


Ja, hvorfor ikke?
Intil man får Moen tror jeg dette ville kunne være en god løsning.
Problemet med Miller på høyresiden var nok mye at han og Kvisvik var for like. Nå har man en rask mann på høyresiden, og da kan jeg se for meg at Miller vil kunne gjøre en jobb i rollen Kvisvik hadde tidligere.
Blir veldig forutsigbart for forsvarslinjen når man vet at det aldri kommer noen løp fra kantene. Ludvigsen vil nok skape rom for Miller.

SK BRANN

ill Shankly to Tommy Smith, who tried to explain that his bandaged knee was injured :
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!"

R.I.P.Super-ray

Miller - en pengegrisk faen.

Ha en dårlig tur tilbake. Savnet vil du ikke bli!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Stoffi

Endel av beundringen for Miller forsvinner for min del.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

naitsirk

no synst eg nesten miller fortjene pipekonsert på neste heimakamp!!!!

SeTrE

Jaaa, tenkte meg at miller kunne tatt over rollen til kvisvik, selvom han ikke har venstre som godfoten, tror jeg at han kan få til en veldig fin figur der ute på siden....Han er kreativ og kan slå de stikkerne Sæternæs trenger for og putte og samtidlig så klarer han og dribble av en mann eller to...

Neeei, dette blir bra det gutter...TFL inn på høyre og miller på ventre...bedre enn Kvisvik og cato synes nå JEG !!!

espen

Jeg må nesten si meg enig, Miller er en fantastisk flott ballkunstner som har mye å tilby brann. Men vi kan ikke hoppe på lønnskarusellen igjen bare for å beholde ham. Slik jeg har tolket saken så har brann strukket seg meget mye for å beholde ham, og hvis han er så utrolig pengegrisk at han bare skal ha og ha så får han bare dra.

JEg synest det blir latterlig hvis han kan tro at han kan melke brann systemet. Og at det er det eneste vi supportere og brann betyr for ham.

Beklager, men jeg synest at de som spiller på laget skal ha Hjertet i brann også.

my two cents

keo_

Nå blir jeg nesten sint!!! som mangen andre her hadde jeg håpet at når Kvisvik dro kunne Miller få mer spille tid, men så ser det ut som at han drar hjem igjen! Nå ble jeg sinna!!!
b][size=18]I MEINE[/size][/b]

keo_

Quote from: "naitsirk"no synst eg nesten miller fortjene pipekonsert på neste heimakamp!!!!


Vil du at han skal dra???? Vi får heller heie på han så han blir, så kan vi heller pipe på han når han er klar for den skotske klubben!
b][size=18]I MEINE[/size][/b]

Nixon

Quote from: "keo_"Vi får heller heie på han så han blir, så kan vi heller pipe på han når han er klar for den skotske klubben!


Så du mener at vi skal pipe på Miller? Du om det...
Rød makt på Hansa

keo_

Hvis miller snakker med andre klubber for at han vil at brann skal høyne kontraktstilbudet er jo det uhørt!!! er det pga hjemlengsel gir vi han en skikkelig farvel!!
b][size=18]I MEINE[/size][/b]

BigDipper

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283019
Denne artikkelen sier hvertfall at POL kommer til å slippe han uten kompensasjon i sommer. Litt rart, for da er jo poenget med å slippe han, å få en ny spiller, uaktuelt.
ar du sett min fetter styggen?

Kallingen

Quote from: "BigDipper"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283019
Denne artikkelen sier hvertfall at POL kommer til å slippe han uten kompensasjon i sommer. Litt rart, for da er jo poenget med å slippe han, å få en ny spiller, uaktuelt.


Artikkelen sier faktisk det motsatte. POL kommer IKKE til å slippe Miller uten kompensasjon 8)

Lurkin

Ergo; Peddi vil ikke slippe han i sommer.

Faen at folk skal pipe da, ingenting er avklart enda og hvis han går så har han gitt publikum mye.
Berømte Brann fra Bergen

abe78

Quote from: "keo_"
Quote from: "naitsirk"no synst eg nesten miller fortjene pipekonsert på neste heimakamp!!!!


Vil du at han skal dra???? Vi får heller heie på han så han blir, så kan vi heller pipe på han når han er klar for den skotske klubben!


Er han ikke klar da? Han virker like klar som Kvisvik for et par uker siden.
.og husk!

gamlefar

Forbanna Judas hele Miller, kan bare pelle seg vekk herfra.  Fortjener kraftig pipekonsert.


(Og til de som ikke skjønte det: Ja det er ironi)

azul

så så...

men Miller kan vi ikke la gå nå- han har tilrettelegger egenskaper som få andre- blir for tynt med Martin på midtbanen og Lille Haugen trenger kamptrening før han nærmer seg skolissene til Miller...

Selvfølgelig blir han ut sesongen, noe annet ville vært tåpelig.

Det mest bekymringsverdige med at han er i Skottland er at de har jæla bra øl der borte...

enavgutta

Om Miller ikke forlenger er det en sann skandale.

Men det er ikke slått fast ennå. Vi får bare håpe at han setter signaturen under Brann logoen tilsutt. Jeg synes uansett vi supportere fortjener en forklaring på hva som gjør at Charlie ser på nye muligheter. Er kontraktstilbudet for dårlig og hvor mye for dårlig? Er det POL som er vrien ? Er det familiære grunner? Sosiale grunner?

For Charlie vil en retur til Skottland være et alvorlig tilbakeskritt karriæremessig.

megleren

Jeg har vært en av de største kritikerne av Miller.. Nettopp fordi han er en stor egoist som sviktet Dundee og de trodde han også skulle fornye kontrakten.. Men så luktet han penger i Norge.. Forsvant fra Dundee og nå er han snart tilbake der for å loppe de også.. I  mine øyne vil han være en god foppalspiller men grisk.. Dermed mener jeg kort å godt.. La han sitte på benken å bli fet igjen.. Slik han var når han kom.. La de få det vi fikk.. En utrent skotte som Sportsklubben Brann har latt trene seg i form.. Som klubben har lønnet godt men ikke godt nok for denne griske skotten som selger sin egen bestemor for fem kroner visst han kan..
r og blir et sittesvin på Hansa

Corner

Miller pengegrisk? Gutten har ikke spillt en hel sesong for Brann, han kommer fra Skottland, han har bare et par sesonger igjen som proff spiller. Og han har ikke fått tillit. Derfor er det ikke dårlig gjort å prioritere familien, penger og karrieren foran Brann. Ikke å misforstå, eg mener ikke spillerne skal spille bare for pengene. Men se det fra Miller sin side, for han er Brann bare en middels god klubb fra Norge, han har samme forhold til Brann som Cato Guntveit til Dundee, pluss han har ikke fått tillit.  Pluss selvfølgelig vil han heller spille i Skottland en Norge. Og eg kan avslutte med, husk at Mille ikke er fast på start elveren han kan erstattes

morten_61

Quote from: "azul"så så...

men Miller kan vi ikke la gå nå- han har tilrettelegger egenskaper som få andre- blir for tynt med Martin på midtbanen og Lille Haugen trenger kamptrening før han nærmer seg skolissene til Miller...

Selvfølgelig blir han ut sesongen, noe annet ville vært tåpelig.

Det mest bekymringsverdige med at han er i Skottland er at de har jæla bra øl der borte...


Og miller når ikke til skolissene til Haugen når det gjelder hjerte og innsats for Brann.

naitsirk

grunnen te at miller fortjene pipekonsert e at han kom te brann som eit vrak.brann og mim stabla han på beina, noko som ingen andre klubbar ville ha gjort.
når han fyrst kjem i form og spele bra, so ska han stikka. i tillegg so sette han brann i ei stor knipa.me blir svekka noko innforjævlig og utan erstattar på plass (ikkje sanne nivå) so blir kampen om gullet utrulig mykje vanskeligare.
har høyrt at både han og kona trivst bra i bergen og skjønne ikkje kvifor han ska ta ein flo no midt i sesongen.

Magnus Atle Kvamme

La Miller gå,han har ikkje gjort anna enn snakka om å forlata Brann siden han kom til Bergen.

Roffarne

Enig med foregående taler.
Maken til typete type skal du lete lenge etter.
God foppalspiller, ja bevares, men jeg orker ikke å åpne avisen og finne en ny artikkel om hvor lite tilfreds Tjokke-Charlie er hver eneste dag.
Vil han bli så signerer han den nye kontrakten fra POL uten noe mer dill-dall og vil han vekk så bør ikke noen felle en tåre over det.
Slutt å syt eller stikk, mann.
Hos de med hjertet i Brann høster du ingen sympati.

Xminator

QuoteOg han har ikke fått tillit.
Har ikke fått tillit?! (fristet til å ta en naitsirk og smelle på en 7-8 ! til). Han har jo mer eller mindre spilt fast siden han kom til klubben. Sanne har ikke fått tillit, Storesund har ikke fått tillit - Miller har fått en overdose tillit i forhold til prestasjon.

Xminator

I dag avviser Miller at han er/har vert i samtaler med Dundee, og Dundee selv sier de ikke er i en posisjon der de kan hente Miller (må styrke i andre posisjoner - har ikke råd og alt det der). (BT)

mobli

Nå skal det sies at Daily Record er en tabloidavis, og alt som står der angående overgangsrykter, bør tas med en stor klype salt.

azul

Miller er en av Branns beste spillere med profesjonell holdning til det han gjør. At han "har villet" bort, tror jeg må stå på diverse skrivekåte lokaljournalisters regning. Miller er viktig fordi han har evnen til å gjøre gode kamper når kollektivet svikter. Dessuten liker han å spille for publikum noe som er en viktig forutsetning når man spiller i Brann. Klart han mulker når han stadig vekk ble byttet ut etter ca nøyaktig 60 min hver kamp. Det vil være nok et merkbart tap om Charlige skulle forsvinne i sommer. Sånn er det bare med den saken.






"He was trapped in a haircut he no longer believed in"

B.B.

Grunnen til at Miller ofte har blitt byttet ut etter 60 min e jo rett og slett fordi han ikkje har holdt lenger. Først nå i det siste at han har vist at han kan stå en hel kamp, og det som spiss, ikkje som kantspiller.

Unntaket mot Odd, men då innrømte jo MIM at det kanskje ikkje var så lurt å ta han av.

Uansett. Eg e sikker på at Brann har gitt han et godt tilbud. Skriver han ikkje under så får det heller være... Han e ikkje så viktig at vi skal sprenge alle lønnsrammer for å holde på han. Eg har hele tiden trodd at han skulle forsvinne tilbake etter at kontrakten gikk ut. Sånn som det e no tror eg han blir i Brann ut sesongen og så stikker han.

Ser det e en taler her som forventer samme "gripende" avslutning for Miller som for Kvisvik.. Eg må le! Miller fortjener ikkje i nærheten av samme avdkjed som Super. Det e forskjell på 6 - 7 sesonger og 1 sesong. Den halve sesongen i fjor kan vi ikkje regne med, då var han jo like feit som meg. Husker debuten mot Molde, han var jo ikkje ute av midtsirkelen ! Trodde først Charlie var den nye Mølby:)

Men han har trent godt og e no en god spiller. Men når Winters e i form og Vaagan Moen kommer neste sesong så tror eg Charlie e tilbake som tredjevalg som spiss. Sånn som stallen e no så trenger vi han, men eg tror nok vi kommer til å se en ny spiss i stallen neste sesong..
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

fettnok

miller sier han ikke har vært i noen samtaler med dundee. virker som om viola har vært på ferde igjen, visst det stemmer er jeg begynt å bli litt lei den fyren.
ette går aaaaaldri bra!

pags

Tror det er noen som tar aviser alt for alvorlig her i forumet. Denne tiden av året kalles "Mad season" i england. Ikke uten grunn. Det er agurk tid i norge og nyheter om fotball selger J... mye aviser. Så ba kjører på med charlie stoff. Noe som ikke er helt unaturlig. Desverre er ikke det som står i avisene verdt papiret det er skrevet på.

Noen som husker at ba kjøte lundekvam på forsiden som så og si klar for brann? Ikke mange uker siden. Leste man artikkelen så viste det seg at han var klar for brann samme dag som griser flyr og han fyller 40. Spillet rundt miller er nok mest en avis greie for å selge aviser. Tror vi skal ha litt tålmodighet før vi dømmer han nord og ned.

Noen som husker utalen om Winters? Den var jo og skammelig feil sitert i norske medier. Manglet "i cuppen". Amatørlag i cuppen? Skulle mene det ja....

Drit i avisene. Vent til POL eller MIM blir sitert på brann.no

Bruiser

Med andre ord; drit en lang vei i å lage slike tråder som det her når ingenting er fastslått. Eg vil ha meg fråbedt den traumaen det er å måtte lese på forumet at kjære spelera er på vei vekk når dei egentlig ikkje er det.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Corner

Quote from: "Xminator"
QuoteOg han har ikke fått tillit.
Har ikke fått tillit?! (fristet til å ta en naitsirk og smelle på en 7-8 ! til). Han har jo mer eller mindre spilt fast siden han kom til klubben. Sanne har ikke fått tillit, Storesund har ikke fått tillit - Miller har fått en overdose tillit i forhold til prestasjon.


Miller har bare fått spilletid visst andre har vært skadet, eller i Royal legue. Han ble vraket i cupfinalen sånn at "ballkunstneren" Helge Haugen kunne prøve seg. Sanne og Storesund holder 1 divisjons nivå, de har ingen ting i Brann å gjøre

pusuren

Quote from: "Xminator"
QuoteOg han har ikke fått tillit.
Har ikke fått tillit?! (fristet til å ta en naitsirk og smelle på en 7-8 ! til). Han har jo mer eller mindre spilt fast siden han kom til klubben. Sanne har ikke fått tillit, Storesund har ikke fått tillit - Miller har fått en overdose tillit i forhold til prestasjon.

Ja helt enig 3 mål mot rbk er en dårlig prestasjon, skjønner ikke hva som feiler mjelde som lar han spille så mye...... :roll:

Stoffi

Quote from: "pags"


Drit i avisene. Vent til POL eller MIM blir sitert på brann.no


De sier aldri noe før en uke ETTER at det har skjedd..... Så vi er nok nødt til å lese aviser.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Gnomen

Hva skal han egentlig i den møkkaklubben Dundee?
Brann må jo være høyere på ønskelisten!!
nomen...

grei

For en Dundeetilhenger er sikkert Brann en møkkaklubb. Nivået i den skotske ligaen er ikke nødvendigvis så mye høyere, men med storlag som Glasgow og Celtic og nærheten til England er det mer prestisje i den skotske ligaen. Sett med deres (og de fleste andres) øyne er norsk fotball intet annet enn bakgård.

Kirk

Fra dagens BA:

Miller blir
- Charlie Millers er blitt en stjerne i Norge og han ønsker å bli, sier John Viola, Millers agent til Daily Mail.

Dermed ser det ut som Charlie Miller blir værende i Brann en stund til.

- Vi er midt i en evalueringsprosess, men det ser ut som at Miller blir i Bergen, sier John Viola.

- Charlie har blitt en stjerne i klubben og trives veldig godt, sier han.

SKB e BEST!!!

Konge hvis han blir igjen!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Go Up