• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ropert og tromme

Started by Gnomen, July 03, 2005, 22:46:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gnomen

Føler at dette fortjener en egen tråd:

Hva med å ordne en kar som kan stå med "ropert" for å fyre opp stemningen? Jeg gir egentlig F'en i hva folk mener om det, om det hører hjemme eller ikke.. Det som er et faktum er at det fungerer, og det får opp stemningen!!

Så hva sier dere til det? Mange klubber som benytter seg av dette, og hvorfor ikke fikse en tromme i samme slengen, vi kan trenge det nå som Hansa og SS synger sammen, vanskelig å holde riktig takt begge steder..

Det er mye som kan gjøres for å få opp kvaliteten og engasjementet..

SS er ikke lenger Store Stå men Stille Stå.. Og det kan vi ikke leve med!!
nomen...

rødesk

tromme mener jeg at vi kunne brukt, men det e det ikkje så alt for stor stemning for her inne då, men..
Ropert tror eg ikkje vi trenger..
de få gangene en har gått opp på gjerdet harjo det funket konge vil eg si.. hele lang siden har hengt seg på!
Min mening
oen må gå...!

Gnomen

Quote from: "rødesk"tromme mener jeg at vi kunne brukt, men det e det ikkje så alt for stor stemning for her inne då, men..
Ropert tror eg ikkje vi trenger..
de få gangene en har gått opp på gjerdet harjo det funket konge vil eg si.. hele lang siden har hengt seg på!
Min mening


Ja, men det er jo litt av det jeg mener... hadde vel kanskje ikke trengt en ropert, men en som fyrer opp stemningen og sørger for at alle blir med.. Tromme for å holde takten.. Kan ikke forstå hvorfor tromme er en uting, den hjelper jo bare folk med å holde takten, noe vi faktisk trenger veldig mye!
Kanari har det, og der funker det som bare det!!
nomen...

rødesk

Quote from: "Gnomen"
Quote from: "rødesk"tromme mener jeg at vi kunne brukt, men det e det ikkje så alt for stor stemning for her inne då, men..
Ropert tror eg ikkje vi trenger..
de få gangene en har gått opp på gjerdet harjo det funket konge vil eg si.. hele lang siden har hengt seg på!
Min mening


Tromme for å holde takten.. Kan ikke forstå hvorfor tromme er en uting, den hjelper jo bare folk med å holde takten, noe vi faktisk trenger veldig mye!
Kanari har det, og der funker det som bare det!!


tromme funker fett.. men det e jo ikkje noe stemning for det så det blir vel aldri noe av!.. det höres mye diggere ut med tromme og synest eg!
oen må gå...!

Gnomen

men trommen har faktisk en viktig funksjon, det at den hjelper å holde takten.. som jeg sa over--> nå som hansa og SS prøver å synge sammen.

Ja, jeg ogsÃ¥ mener at tromme høres bra ut, men hvem er det som bestemmer dette da? Det kan jo i det miste prøves, om det er slik at ingenting nytt skal testes ut pÃ¥ SS sÃ¥ er det bare Ã¥ gi opp hele gjengen!  Noe mÃ¥ gjøres..
nomen...

Northside

eg stemmer for det som eg alltid har sagt... sa det før mange av klubbene i Norge brukte det men fikk bare vite at det var på tryne og ville aldri bli innført i Norge.

Jaja, no e vi nesten eneste klubben som ikke har det...

Brannfrelst

Klanen har verken trommer eller roperter,se for en stemning de klarer å lage.
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Blææ

Ja til tromme,masse trommer.Bongotrommer,skarptromme,
stortromme......
Kan vi ikke bytte ut publikum med en trommemaskin?
Da ville stemningen sikker vært formidabel...
Disse trommene kombinert med en ropert,styrt styrt av en lett tvilsom Mullah som har lang ropert erfaring fra  bønneinnkalling ved Moskeen og fra titusenvis av "allah akkbar" rop sÃ¥ tror jeg dere har truffet blink igjen nede pÃ¥ SS.
Vi kan også bytte ut laget med en gjeng buekorpsgutter..
ont follow me,Im lost too

Northside

Quote from: "krøvel vellevold"


først om trommer, har du sett filmer fra andre lag som bruker trommer? Det ser bra ut, det høres bra ut, og det funker utrolig bra.
Det e jo sikkert en grunn  til at sÃ¥ mange lag utenfor Norge bruker det.

Og når du snakker om hopping, nei folk gjør det ikke lenger og eg gidder ikke å prøve lenger pga det føles ganske dumt når kun meg og kompisen ved siden av hopper, og det blir ikke bedre når folk ber oss slutte pga de ikke ser kampen eller fordi vi dulter borti folk.
Men her kan tromme faktisk hjelpe, folk får rytmen i seg og kanksje begynner å hoppe.

Vi trenger ikke gå mer enn 3 år tilbake for å finne kamper hvor folk ramlet vegg i mellom når Brann scorte, tror alle disse bølgebryter gjerdene har satt en stopper for dette (sikkert derfor de e der), i tillegg så e det så utrolig åpent på bbb feltet at dersom du detter ned et trinn så kan det hende du ikke treffer noen pga det e jo aldri fult!

Ellers så må eg si meg ganske enig i forklaringen din på pakket som står på ss per dags dato! å det irriterer!

BL

Det er jo ikkje verre enn at noen tar med seg en tromme og ropert så merker vi då om det funker eller ikkje.
Hansa-
Felt Z

grei

Ja, dette har de drevet med i Bodø i alle år, og jeg må si de fått til en helt enorm stemning der oppe, noe sånt må vi få til her og. Da mangler vi bare et symbol i klasse med tannbørsten de har der oppe, kanskje en fantastisk lang (og rektangulær?) tanntråd som man kan tylle seg inn i, eller en enorm flaske korrekturlakk for å symbolisere vårt ry som landets mest dyslektiske fotballfans, kun fantasien setter grenser her folkens, ta med trommer, høye hatter og klovnebukser, da er vi i gang.

SeTrE

Quote from: "grei"Ja, dette har de drevet med i Bodø i alle år, og jeg må si de fått til en helt enorm stemning der oppe, noe sånt må vi få til her og. Da mangler vi bare et symbol i klasse med tannbørsten de har der oppe, kanskje en fantastisk lang (og rektangulær?) tanntråd som man kan tylle seg inn i, eller en enorm flaske korekturlakk for å symbolisere vårt ry som landets mest dyslektiske fotballfans, kun fantasien setter grenser her folkens, ta med trommer, høye hatter og klovnebukser, da er vi i gang.



Fantastisk stemmning i bodø????HALLO....da må du ta deg turen opp og høre, vært der 2 ganger, og det eneste man hører der er noen tromme slag og HESTKUKK rop!!

Trommer hører til i håndballhaller!

Ropert derimot har jeg trua på, kommer til og skape et bra trykk, og kanskje vi unngår og starte flere sanger på LIKT!!!noe jeg synes skjer altfor ofte!

krøvel vellevold

Quote from: "SeTrE"
Quote from: "grei"Ja, dette har de drevet med i Bodø i alle år, og jeg må si de fått til en helt enorm stemning der oppe, noe sånt må vi få til her og. Da mangler vi bare et symbol i klasse med tannbørsten de har der oppe, kanskje en fantastisk lang (og rektangulær?) tanntråd som man kan tylle seg inn i, eller en enorm flaske korekturlakk for å symbolisere vårt ry som landets mest dyslektiske fotballfans, kun fantasien setter grenser her folkens, ta med trommer, høye hatter og klovnebukser, da er vi i gang.



Fantastisk stemmning i bodø????HALLO....da må du ta deg turen opp og høre, vært der 2 ganger, og det eneste man hører der er noen tromme slag og HESTKUKK rop!!

Trommer hører til i håndballhaller!

Ropert derimot har jeg trua på, kommer til og skape et bra trykk, og kanskje vi unngår og starte flere sanger på LIKT!!!noe jeg synes skjer altfor ofte!


Tror nok den godeste Grei er en smule ironisk i sitt innlegg...

Men det er jo utrolig at enkelte her inne har de mest talentløse og mest latterliggjorte supportergjenger som sine forbilder; nemlig Bodø/Glimt (trommer) og Fyllingen (ropert). Men det er vel ikke alle her på forumet som var født den gangen Tommy Sulen herjet med den blågule roperten sin på Varden Kunstgress i 1990, eller da Glimt-fansen var som ivrigst med tannbørsten og sambaorkesteret sitt i 1993...

Dagens unge er så til de grader historieløse, og har heller ingen peiling på supporterkultur. En dag står vel hele Store Stå med klovnehatter, ansiktsmaling, trompeter, bongotrommer, roperter, klappeluer (à la Danmark 86-VM), kjeledresser, russefløyter, parykker, osv. osv. Og veldig mange av de som står på SS i dag, kjenner f... ikke engang melodien på de mest elementære supportersanger. Mange av sangene har linjer med helt feil melodi/tonefall. De har gjerne vært innført riktig, men så har det sklidd ut. Er det rart alle som stod på SS i gamle dager har flyttet opp på sitte?
Legg ned hele klubben!

Ingo

Krøvel står du på store stå eller!!

Nixon

Quote from: "Ingo"Krøvel står du på store stå eller!!


Jeg tar meg den frihet å svare på Krøvel sine vegner: Er vel knapt noen som har stått lenger enn Krøvel på SS. Og han står der fortsatt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

C@Bøe_79

Først: Folk kan ikke rase ned mot gjerdet pga bølgebrytere som kom opp
når BBB-feltet ble til..

Andre: Ropert er bare dumt,vi har klart oss uten i mange år.
Bare de siste årene det har gått til helvete...

Tredje:Trommer er og blir dumt,det skaper en takt og da klapper folk..
Og det er blitt presisert i alle år at klapping skal forekomme på minimalt av sangene våre..

Fjerde: Hei hå hei hå vi er Store Stå SKAL HOPPES TIL...

Femte: Hadde folk kunnet sangene hadde det blitt bedre...

Sjette: Dette er noe hver eneste en må ta seg selv i nakken og gjøre noe med..

Syvende:Jeg er ikke den beste Brann-supporteren..

Christian Bøe
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Gnomen

Quote from: "grei"Ja, dette har de drevet med i Bodø i alle år, og jeg må si de fått til en helt enorm stemning der oppe, noe sånt må vi få til her og. Da mangler vi bare et symbol i klasse med tannbørsten de har der oppe, kanskje en fantastisk lang (og rektangulær?) tanntråd som man kan tylle seg inn i, eller en enorm flaske korekturlakk for å symbolisere vårt ry som landets mest dyslektiske fotballfans, kun fantasien setter grenser her folkens, ta med trommer, høye hatter og klovnebukser, da er vi i gang.


konstruktivt.. må si du er flink til å diskutere!

Dette innlegget var jo først og fremst rettet mot folk med litt engasjement i blodårene..

Jeg mener fremdeles at tromme og ropert kan bli en fin kombinasjon. SS har jo også en tendens til å synge litt for fort, og er langt i fra samstemt på mye.. Men jeg kommer ikke til å kjøpe meg en tromme, det må bli opp til tifo-gruppen!

PS: Folk må møte på Onsdag!
nomen...

Gnomen

Quote from: "C@Bøe_79"Først: Folk kan ikke rase ned mot gjerdet pga bølgebrytere som kom opp
når BBB-feltet ble til..

Andre: Ropert er bare dumt,vi har klart oss uten i mange år.
Bare de siste årene det har gått til helvete...

Tredje:Trommer er og blir dumt,det skaper en takt og da klapper folk..
Og det er blitt presisert i alle år at klapping skal forekomme på minimalt av sangene våre..

Fjerde: Hei hå hei hå vi er Store Stå SKAL HOPPES TIL...

Femte: Hadde folk kunnet sangene hadde det blitt bedre...

Sjette: Dette er noe hver eneste en må ta seg selv i nakken og gjøre noe med..

Syvende:Jeg er ikke den beste Brann-supporteren..

Christian Bøe


Det andre punket ditt holder ikke.. det vil jo bare si at vi trenger det!
nomen...

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Klaus_Brann

Quote from: "C@Bøe_79"


Helt enig..men det begynner å bli på tide å få orden på ss...
Det er sinnsykt tafatt at ss flere ganger i løpet av en kamp begynner å synge på forskjellige sanger..
Vi må da kunne synge høyt nok til at hele ss klarer å få med seg at vi synger, istedet for at de starter en ny sang rett etter at en sang er startet.
det er sinnsykt irriterende...Husker en borte kamp for noen år siden hvor det var ganske dårlig liv i syngingen, hvor det var en kar som ble ganske forbannet.
Han gikk rundt til alle Brann supporterne som var der og ba de dra seg til helvete ut av stadion, eller begynne å synge.
Det funka sinnsykt bra...en sånn skulle vi hatt på ss...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gnomen

Quote from: "C@Bøe_79"


Hva faen tror du jeg mener når jeg sier at vi trenger en ropert? Mener selvfølgelig ikke at fyren skal stå der å synge HELE sangen.. men en forsanger som du sier!
nomen...

C@Bøe_79

Ropert er det absolutte lavmål i mine øyne,enten han roper et ord eller en sang..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Ingo

Det har jo funket med ropert før, det er jo ingen tvil om  nÃ¥r Hanøy var "pÃ¥ gjerdet" var jo den sangen med klart mest trykk  i pÃ¥ SS.
Men eg tror med forsangere på hver sin side av inngangen på SS kunne funket vel så bra, et pluss er jo at de fleste kunne akseptere det fremfor en med ropert.

sekto

Heia Fyllingen! La oss hente inn Tommy Sulen i samme slengen da.. SÃ¥ blir det nok bra liv.

Ropert må vi kunne klare oss uten. Eneste grunnen til at vi skulle trenge en tromme måtte være for å få ned farten på sangene vi spoler igjennom på hver kamp.

Blææ

Hvor gamle er dere egentlig?
12...13? Ok la gå,jeg gir dere 14...
Bare det Ã¥ seriøst diskutere trommer og roperter vitner om en gjeng som ikke vet hva supporterkulturen i Bergen gÃ¥r ut pÃ¥,tifos som knapt kan kallest tifo samt en tystermentalitet som overgÃ¥r det meste trekker ikke akkurat opp interessen.. helst skal alt  leggest ut pÃ¥ nett og diskuterest opp og ned før de er vist pÃ¥ stadda osv,tydelig at ingen av dere har den minste snøring pÃ¥ hva dere holder pÃ¥ med.
Tør ikke blusse,da blir det bot..Røybombe er fy fy og du ender opp med 355 tystere på SS som alle peker på deg og roper ut med pakket for det har de hørt Guttene på Hansaen synge...Et flagg pr kamp for det koster penger og bruke to.. bla bla bla..
Dere klager altid over at ingen gidder å komme på dugnad...har aldri tanken slått dere at i Bergen driter man i store tegneserier og slikt annet fjas som Klansskallene har sett på tv fra Italia?
Og man driter ivertfall i den mest tåpelige tifo gruppen Norge har sett,tilogmed Oddrane som en sånn ca 5 medlemmer i supporterklubben sin har tifos som går dere en høy gang.
Jeg har et forslag som dere bør overveie:Legg ned denne tegneserieaktiviteten dere holder på med og bruk heller energien deres på vokal støtte til laget under kampene istenden for å løpe opp og ned i kjelleren bak SS for å lage bannere som kun dere internt forstår.
Helt til slutt:skaff dere et liv og kom dere i arbeid.
ont follow me,Im lost too

Klaus_Brann

Quote from: "Blææ"Hvor gamle er dere egentlig?
12...13? Ok la gå,jeg gir dere 14...
Bare det Ã¥ seriøst diskutere trommer og roperter vitner om en gjeng som ikke vet hva supporterkulturen i Bergen gÃ¥r ut pÃ¥,tifos som knapt kan kallest tifo samt en tystermentalitet som overgÃ¥r det meste trekker ikke akkurat opp interessen.. helst skal alt  leggest ut pÃ¥ nett og diskuterest opp og ned før de er vist pÃ¥ stadda osv,tydelig at ingen av dere har den minste snøring pÃ¥ hva dere holder pÃ¥ med.
Tør ikke blusse,da blir det bot..Røybombe er fy fy og du ender opp med 355 tystere på SS som alle peker på deg og roper ut med pakket for det har de hørt Guttene på Hansaen synge...Et flagg pr kamp for det koster penger og bruke to.. bla bla bla..
Dere klager altid over at ingen gidder å komme på dugnad...har aldri tanken slått dere at i Bergen driter man i store tegneserier og slikt annet fjas som Klansskallene har sett på tv fra Italia?
Og man driter ivertfall i den mest tåpelige tifo gruppen Norge har sett,tilogmed Oddrane som en sånn ca 5 medlemmer i supporterklubben sin har tifos som går dere en høy gang.
Jeg har et forslag som dere bør overveie:Legg ned denne tegneserieaktiviteten dere holder på med og bruk heller energien deres på vokal støtte til laget under kampene istenden for å løpe opp og ned i kjelleren bak SS for å lage bannere som kun dere internt forstår.
Helt til slutt:skaff dere et liv og kom dere i arbeid.


Det er litt leit å måtte forklare dette for deg, men supporterkulturen har (heldigvis) utviklet seg de siste årene, slik at vi har fått inn ""nye" elementer på fotballkamper..som f.eks. "store tegneserier", noe som er sinnsykt stilig...ære være de som holder på med det, og får håpe for framtidens skyld at vi blir mye bedre på dette..og at flere stiller opp..
Det er ikke lenger bare syngingen som gjelder, det er snakk om å lage en ramme rundt kampen..og den rammen blir så til de grader lagd ved å ha ordentlig tifo,noe som er stemningsskapende og tøft å se på...Og jeg tror nok de ikke blir slitt ut så mye av å lage tifo, slik at man ikke kan bidra på den vokale fronten.
Jeg er enig med at det er en del tystere og at de skulle fått trøkket Brann skjerfet langt inn i kjeften så de holdt kjeft, men det er enda verre med folk som til stadighet (ja du vet hvem jeg sikter til) skal klage, kjefte og sutre over at folk faktisk prøver å gjøre noe positivt for Brann supportere, folk som prøver å ta supporterkulturen til et nytt og høyere nivå...selv om du tydeligvis ikke har sett disse teite tegneseriene på tv fra Italia, så er det heldigvis noen som har gjort det, og de har skjønt at dette faktisk kan se litt tøft ut i Norge og....
gleder meg til å se deg med bluss på stadion neste hjemmekamp, siden du tydeligvis har plenty med spenn å betale bøter med!!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: "Blææ"Hvor gamle er dere egentlig?
12...13? Ok la gå,jeg gir dere 14...
Bare det Ã¥ seriøst diskutere trommer og roperter vitner om en gjeng som ikke vet hva supporterkulturen i Bergen gÃ¥r ut pÃ¥,tifos som knapt kan kallest tifo samt en tystermentalitet som overgÃ¥r det meste trekker ikke akkurat opp interessen.. helst skal alt  leggest ut pÃ¥ nett og diskuterest opp og ned før de er vist pÃ¥ stadda osv,tydelig at ingen av dere har den minste snøring pÃ¥ hva dere holder pÃ¥ med.
Tør ikke blusse,da blir det bot..Røybombe er fy fy og du ender opp med 355 tystere på SS som alle peker på deg og roper ut med pakket for det har de hørt Guttene på Hansaen synge...Et flagg pr kamp for det koster penger og bruke to.. bla bla bla..
Dere klager altid over at ingen gidder å komme på dugnad...har aldri tanken slått dere at i Bergen driter man i store tegneserier og slikt annet fjas som Klansskallene har sett på tv fra Italia?
Og man driter ivertfall i den mest tåpelige tifo gruppen Norge har sett,tilogmed Oddrane som en sånn ca 5 medlemmer i supporterklubben sin har tifos som går dere en høy gang.
Jeg har et forslag som dere bør overveie:Legg ned denne tegneserieaktiviteten dere holder på med og bruk heller energien deres på vokal støtte til laget under kampene istenden for å løpe opp og ned i kjelleren bak SS for å lage bannere som kun dere internt forstår.
Helt til slutt:skaff dere et liv og kom dere i arbeid.


Greit at folk kan være litt negativ av og til og muligans klage på noe, men det må noe være grenser på kor negativ det går an å bli! Tydlig at du har stått opp på feil fot de siste dagene...

Tror de fleste her e over 14år og ikke under, de som e i tifo-gruppen og bryr seg om slikt har hvertfall en snittalder på langt mer enn 14år.
og ja, de fleste her har en jobb, hvertfall de som ikke går på skole.

Hvorfor kan ikke vi diskutere dette emnet seriøst, ka e det med Bergen siden du og noen få andre ikke klarer å akseptere at det kommer nye ting til Bergen? Skal vi bare låse oss helt fast på dette gamle stadiet vi ligger på og aldri fornye oss?
"Tifo og tegnefigurer e fy fy pga det har vi aldri hatt før. " En gang mÃ¥ jo bli den første, og det e sikkert en grunn til at nesten alle land utenom Norge/Bergen har tifo og fÃ¥r bedre tifo hvert Ã¥r. Det e stemningsskapene og ser kult ut!  Unntaket e jo England, men det kommer av strenge regler hvor de f.eks ikke fÃ¥r ta med seg flagg inn pÃ¥ stadion.

nei, egentlig e det tåpelig av meg å svare på et så negativt og lite smart innlegg som dette, men det irriterer at folk skal være så forbanna negativ til alt og ikke innse at det nye faktisk kan være bedre enn det gamle!

Eneste eg e enig med deg i e at det e alt for mange tystere på ss og at disse personene ikke har en dritt på stadion å gjøre!

DJ_ADG

Quote from: "NorthsideFCDH"Det e stemningsskapene og ser kult ut!  Unntaket e jo England, men det kommer av strenge regler hvor de f.eks ikke fÃ¥r ta med seg flagg inn pÃ¥ stadion.
Quote from: "Blææ"
Tør ikke blusse,da blir det bot..Røybombe er fy fy............tilogmed Oddrane som en sånn ca 5 medlemmer i supporterklubben sin har tifos som går dere en høy gang.


Vil du bluss så gjør det selv, eg skal ikkje stoppe deg.
Og Oddrane e bra og gode, men det é for de få som é med derjobber veldig bra, og vi trenger større bannere for det skal se ut. Kom på en tifo dugnad å se kordan vi jobber og kem vi é før du utaler deg om noe du ikkje vet.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

viks

Var en eller annen luring som stod med tromme i Molde i helgen hvert fall...

Ikke noe særlig..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Klaus_Brann

Quote from: "viks"Var en eller annen luring som stod med tromme i Molde i helgen hvert fall...

Ikke noe særlig..


Var ikke der..Blant Brann supporterne??Hvorfor ble han ikke skjelt ut...Det er helt tragisk med tromme..
De som så LSK-Start kampen, hørte hvor forferdelig dårlig det blir med tromme....det passer rett og slett ikke inn...La brasilianere ta seg av slikt
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "viks"Var en eller annen luring som stod med tromme i Molde i helgen hvert fall...

Ikke noe særlig..


Var ikke der..Blant Brann supporterne??Hvorfor ble han ikke skjelt ut...Det er helt tragisk med tromme..
De som så LSK-Start kampen, hørte hvor forferdelig dårlig det blir med tromme....det passer rett og slett ikke inn...La brasilianere ta seg av slikt

Mr_Soma

Folk er redde for å tenke nytt her inne -

Tror svært få er klar over hvor lettere det er å holde rytmen når det er ett slagverk inne i bildet.

Da slipper vi 4'stemte sanger på SS.

Northside

Quote from: "Mr_Soma"Folk er redde for å tenke nytt her inne -

Tror svært få er klar over hvor lettere det er å holde rytmen når det er ett slagverk inne i bildet.

Da slipper vi 4'stemte sanger på SS.


Det er en positiv side!  Noen andre er:
Det høres bedre ut, lettere å hoppe til sangene (noe som er og ser kult ut) Og vi slipper klappingen for å holde rytme, vi kan heller høre på trommen/ene.

Yngve

Quote from: "viks"Var en eller annen luring som stod med tromme i Molde i helgen hvert fall...

Ikke noe særlig..


Det var ikkje inne på kampen i alle tilfelle.

viks

Quote from: "Yngve"
Quote from: "viks"Var en eller annen luring som stod med tromme i Molde i helgen hvert fall...

Ikke noe særlig..


Det var ikkje inne på kampen i alle tilfelle.


Jo det var det.

Vedkommende stod helt fremme med gjerde, mellom de to tribuneseksjonene våre. Det var en liten tromme, men den hørtes rimelig godt..

Hvorfor skal vi bruke tromme bare fordi de gjør det i andre land? Ikke særlig nytenkende heller da, når halve eurpa gjør det..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Northside

Quote from: "viks"
Quote from: "Yngve"
Quote from: "viks"Var en eller annen luring som stod med tromme i Molde i helgen hvert fall...

Ikke noe særlig..


Det var ikkje inne på kampen i alle tilfelle.


Jo det var det.

Vedkommende stod helt fremme med gjerde, mellom de to tribuneseksjonene våre. Det var en liten tromme, men den hørtes rimelig godt..

Hvorfor skal vi bruke tromme bare fordi de gjør det i andre land? Ikke særlig nytenkende heller da, når halve eurpa gjør det..


Vi trenger ikke gjøre det pga alle andre gjør det, vi kan gjøre det pga det er en grunn til at alle andre gjør det!

Det er kanskje ikke nytenkende dersom du ser hele verden under et, men her i Bergen og Brann er dette nytenkende.

Yngve

Quote from: "viks"
Quote from: "Yngve"
Quote from: "viks"Var en eller annen luring som stod med tromme i Molde i helgen hvert fall...

Ikke noe særlig..


Det var ikkje inne på kampen i alle tilfelle.


Jo det var det.

Vedkommende stod helt fremme med gjerde, mellom de to tribuneseksjonene våre. Det var en liten tromme, men den hørtes rimelig godt..

Hvorfor skal vi bruke tromme bare fordi de gjør det i andre land? Ikke særlig nytenkende heller da, når halve eurpa gjør det..


Det må eg no seie at eg verkjeleg ikkje høyrde. Og det var ikkje på grunnav den gode stemninga me skapte..

No.16

Ropert er eg ikke en stor fan av..
Husker for mangen herrens Ã¥r siden,den gang eg spillte i Norway cup :)  :) ..
DÃ¥ hadde vi en tufs som gikk rundt med ropert og tro meg,du blir mektig irritert etter en stund

rødesk

Quote from: "No.16"Ropert er eg ikke en stor fan av..
Husker for mangen herrens Ã¥r siden,den gang eg spillte i Norway cup :)  :) ..
DÃ¥ hadde vi en tufs som gikk rundt med ropert og tro meg,du blir mektig irritert etter en stund
oen må gå...!


Rasmus_brann

Ropert trenger vi egentlig ikke.. Det er nok av folk med manne stemmer på bataljonen..... Men trommer hadde ikke vært så dumt.... Det har vært flere som har sagt et trommer hører hjemme på håndball kamper... ka i helvete!!! Det nokken sier om at på aspmyra hører du bare nokken tommeslag og folk som roper hæskuuk... joda. men når det er god stemning på stadda, hadde en eller ti trommer toppet det hele, det hadde vært hærlig helt hælig!!!! tenk dere det....
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Helegbe_er_en_stor_dverg!

Pluss at i Bodø bruker de en tromme med veldig skarp lyd.. vi måtte jo hatt en "bass-tromme", slik som kanari bruker.
i e Brann!!

Knasen

jeg sier, " gå for trommer". Høres drit kult ut om det kunne skje. En siden av stadion pleier jo å ha sån någenlude takt, men med trommer kan jo hele stadion være med. Og hvorfor all denne snakken om at den og den har trommer, og den og den har ikke trommer. bør vi ikke tenke på hva som er best for Brann?

Olve137

Hadde bare vært fett (som Big Puns siste diett) om en "oppropar" hadde hatt ropart, så han/hon ikkje gaular seg ihjel. Og afrikanske trommar, konge! Alle huskar vell fyren på Hansa for nokken år siden.... Gylne tidar, duvet.

Ellar Bauekorps, skandale at det ikkje e daglidags (ok, søndagar då...) på stadda

My Opinion!
ergen & Brann.

Kollevåg�

Koffor kan ikkje bare noen ta med seg en tromme/ropert og se om det funker då? Det e vel ikkje vanskeligere?!
#9829;Brann♥
♥Brann♥

Northside

Quote from: Koffor kan ikkje bare noen ta med seg en tromme/ropert og se om det funker då? Det e vel ikkje vanskeligere?!


Var noen som hadde planer om det sist kamp... får se om det blir noe utav på neste kamp :wink:

Go Up