• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bluss og GALSKAP!!!!!

Started by Gnomen, July 02, 2005, 23:50:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gnomen

Denne tråden kommer sikkert til å bli steng og jeg kommer sikkert til å bli kastet ut av forumet... men dette må jeg bare få ut!

Det jeg har lyst å ta opp er hvorfor dere i BBB er så utrolig negativ til bruk av pyro på tibunen.. jeg vet jo fra før av at BBB styres av en gjeng med kjerringer, og at styret helt sikkert elsker NFF og familielivet... Men hvorfor? hvor er galskapen?

Det er rett og slett patetisk at så mange supportere kan stå sammen og si at det er ok å angi sine egne om det blir blusset eller fyrt opp en røykbombe.. greit at mange av dere ikke er der for å lage liv, faktisk en god del av dere som går på SS som bare kan holde dere hjemme!!

Nå må SS få fingeren ut av ræven, og skjerpe seg..

Jeg er for pyro, jeg er for masse flagg, hopping og SYNGING!! Faen ta, slik SS og BBB er nå er det rett og slett ikke noe mer enn en parodi på en supporter-gruppe!!

Og når skal BBB ordne lokale til å snekkre flagg og annen tifo i? Dere gidder jo faen ikke å løfte en finger for å ordne noe slikt selv om det har vært et ønske om det i lang tid!!!!

Da takker Gnomen for seg.. jeg kommer nok tilbake under et annet nick ;)
nomen...

rødesk

Er så enig i det du sier her!.. Bra innlegg..
Blir du utestengt fra forumet på grunn av den meldingen skjønner eg ikkje en dritt.. det der var et bra innlegg med mangen brae argumenter

Men hvorfor kan ikkje du være den første som tar på deg ansvaret for å lage litt liv med bluss og røyk??.. Gjør du det henger nok fler seg på..
Det kan jeg nesten love deg!!!.. Vi henger så langt bak svensk og dansk fotball at det e flaut..

Enig, Noe må gjøres!

Endret: Vist du blir utestengt, Kall deg gnomen nr2.. så vi vet at det e du ;D
oen må gå...!

Gnomen

jeg kan love deg at jeg gjør det, men da må jeg være sikker på at de som står rundt meg ikke tyster.. og det er jo det alle er så utrolig redd for.. for hvem har lyst å bli kastet ut av Stadda resten av sesongen?!

Men når det er sagt, så kan jeg si at jeg er en ganske sta person, så om jeg bestemmer så kan du regne med at det er så godt som gjort ;)

Ble kastet ut en gang tidliger.. tro jeg het "Tjohei", når jeg logget meg på som "Tjohei_is_back" eller noe i den stilen så ble jeg kastet uten at jeg hadde sagt noe "dumt" :P
nomen...

Nixon

Tror nok du overvurderer deg selv litt her. Utestenge deg for dette? Snakk om narsisme. Det må nok mer krutt til enn dette oppgulpet...

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor så mange klager på at BBB er mot bluss på tribunen. Ville vært rart hvis BBB gikk inn for noe som kan gi Brann pengebøter. Men hvis det er så viktig for deg er det vel bare å smugle noe bluss inn. Lag litt galskap selv! Du er jo så tøff her på forumet det skulle vel gå greit.

Og såvidt jeg vet har BBB sin tifogruppe lokaler...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gnomen

De har ikke lokaler.. ikke så jeg vet om ihverfall..

Kan si det med en gang at jeg ikke kommer til å la meg provosere av slike som deg Nixon..

Om ledelsen i BBB velger å være så utrolig kjedelig så er det greit for meg, jeg regner ikke med at ledelsen kommer til å støtte noe slikt uansett.. jeg tenker selvfølgelig på medlemmene i BBB..

Men BBB kan vel ordne lokaler?

Er det greit for det at jeg blusser da?
nomen...


Nixon

Riktig. Kjør på Gnomen! For jeg kan ikke fatte og begripe at du må ha BBB sin godkjennelse for å lage litt galskap. For det er ikke BBB som utestenger deg resten av sesongen, men Brann.

Men du feiger vel ut vil jeg tro...

Når det gjelder lokaler leste jeg i en annen tråd at tifogruppen brukte lokaler på BMV laksevåg.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gnomen

greit da sier vi det nixon..

noen flere som er med? send en PM.. kan prøve å ordne noe til i morgen da, hvis ikke kan jeg garantere at jeg skal samle en liten "blusse-hær" til etter ferien..

PS: Jeg prøver ikke å være tøff.. jeg brenner virkelig for dette her og mener at det er en helt nødvendig del av tribunelivet!
nomen...

SeTrE

Stå på Gnomen...vi er mange som vi som vil støtte deg...

Når først en tørr og gjøre det, vil flere henge seg på...særlig på borte kamper, er det bare og ta sjangsen........

Brannfrelst

BBB har ingen egne TIFO lokaler der vi kan mekke ihop noe. Ikke som er åpen for alle iallefall. Henger meg på eg om andre blusser :) Men er det noen som gjør det? Nei :P
Er vel en gjeng som peker deg ut å får deg utestengt resten av året da.
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside

bbb støtter deg ikke dersom du bruker pyro, det er greit. Men de trenger faen ikke gå mot deg og hjelpe politi med å finne synderen?

eg var med på den røykbomben og vi fikk ganske mye shit på oss med en gang....


Tifo-gruppen har loka i BMW Laksevåg men de lar ikke/eller får ikke lov å la vilt fremmede bare ture inn der. Har derfor spurt uttallige ganger om en av lederene ikke kan være med oss å låse opp bbb rommet eller der på Laksevåg slik at vi kan lage noen flagg, men det blir nei hver gang pga de aldri har tid.

Begynt å bli ganske lei av dette tullet og gidder ikke spørre mer, maler heller noen flagg i garasjen uten overhead etc, så får de heller bare se litt stygg ut, det er hvertfall beste altervativer til å få bedre "små tifo" på stadion.

Men at hele gjengen her blir utestengt no skal du ikke se bort fra, e en grunn til at eg bruker dette navnet....

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Tifo-gruppen har loka i BMW Laksevåg men de lar ikke/eller får ikke lov å la vilt fremmede bare ture inn der. Har derfor spurt uttallige ganger om en av lederene ikke kan være med oss å låse opp bbb rommet eller der på Laksevåg slik at vi kan lage noen flagg, men det blir nei hver gang pga de aldri har tid.


Hmmm. Er ikke bra at tifogruppen ikke skal være mer behjelpelig enn dette. Hva er de redd for? At noen skal lage tøffere bannere enn de? Blir litt sånn vi-er-BBB-sin-offisielle-tifogruppe-og-har-hundretusen-kroner-og-egen-nøkkel-holdning.

Hvis det er stor interesse for tifo-dugnader og BBB har et ledig lokale bør de gjøre det de kan for å legge tilrette for at flest mulig kan møte opp og slå seg løs.

Når det gjelder BBB og pyro bør dere tenke på at selv om kanskje styre og stell er uenige i forbudet fra NFF, har BBB mange hensyn å ta. Er jo litt viktig at supporterklubben har et godt forhold til Brann.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Northside

Quote from: "Nixon"
Når det gjelder BBB og pyro bør dere tenke på at selv om kanskje styre og stell er uenige i forbudet fra NFF, har BBB mange hensyn å ta. Er jo litt viktig at supporterklubben har et godt forhold til Brann.


den har eg full forståelse for, de skal jo ikke oppmuntre til pyro, men når det skjer så kan de kanskje være litt mer nøytrale å heller la onkel bøå gjøre jobben sin å finne synderen?

Stoffi

Gnomen taler mine tanker.

Gjør man noe "ulovlig" på SS, blir man angitt av sine egne, og ikke bare av den vanlige mann/gutt, men har sett styremedlem aktiv på den fronten og.
De ødelegger så utrolig mye.

Greier noen å organisere noe bluss og røyk, er ikke jeg sen å be. Men blir jeg angitt, sier jeg farvel til SS for godt. Sikkert noen som synes det er vel og bra, men da mister SS 3-5 meget kraftige stemmer som synger halsen tørr på hver kamp.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Det vi kan gjøre vi her e å fikse dette selv, vi avtaler en kamp, f.eks Enga. Kjøper inn mye bluss, koster ca 25k per stk. (?) så bare bruker vi alt der, det vi ikke kan fyre opp selv gir vi til andre... alltid noen som e med å fyre opp dersom folk kommer med det.
Men då må vi være mange! ikke 5 stk som står samlet, då kommer onkel blå på flekken.

Stoffi

Quote from: "Stoffi"Gnomen taler mine tanker.

Gjør man noe "ulovlig" på SS, blir man angitt av sine egne, og ikke bare av den vanlige mann/gutt, men har sett styremedlem aktiv på den fronten og.
De ødelegger så utrolig mye.

Greier noen å organisere noe bluss og røyk, er ikke jeg sen å be. Men blir jeg angitt, sier jeg farvel til SS for godt. Sikkert noen som synes det er vel og bra, men da mister SS 3-5 meget kraftige stemmer som synger halsen tørr på hver kamp.


Edit:

Var litt for kjapp der. Deler ikke Gnomen sine tanker om BBB ledelsens kjærlighet for NFF og at de skal være kjerringer. De er flotte folk som faktisk gidder å gjøre noe for oss supportere. Eneste jeg er misfornøyd med, er alt som har med såkalt ulovlig TIFO og internjustis å gjøre.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BL

Hansa-
Felt Z

Snublefot



Gnomen

Quote from: "Snublefot"


Ja, Brann vil få en bot, men vif vil vel få den største siden de har ansvaret for sikkerheten...
nomen...

rødesk

ka blir det til no då?.. noe blussing röyk i de kommende kampene?
oen må gå...!

Northside

Enga blusset mot RævBK sist runde (runde 12)


Det var vel samme kampen som Kjernen fyrte av røykbomber på?

Stoffi

Alle de "store" blusser, utenom oss. Sier vel egentlig det meste.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

krøvel vellevold

Ja det er jo kjempesmart å annonsere her på forumet hva som skal skje... Det er ikke bare Brann-supportere som leser her inne. Det kan være onkel blå, det kan være Enga-fans som vil sabotere, et.c. Er selvsagt enig i at bluss er stiligere inne blant folk enn tinnsoldater foran tribunen. På tribunen ser det mer impulsivt og mindre koreografert ut. Men jeg er ikke begeistret over at folk her inne mer enn gjerne skal tøffe seg og ta seg til rette, når Brann tross alt kan bli skadelidende i form av bøter.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: "krøvel vellevold"Ja det er jo kjempesmart å annonsere her på forumet hva som skal skje... Det er ikke bare Brann-supportere som leser her inne. Det kan være onkel blå, det kan være Enga-fans som vil sabotere, et.c. Er selvsagt enig i at bluss er stiligere inne blant folk enn tinnsoldater foran tribunen. På tribunen ser det mer impulsivt og mindre koreografert ut. Men jeg er ikke begeistret over at folk her inne mer enn gjerne skal tøffe seg og ta seg til rette, når Brann tross alt kan bli skadelidende i form av bøter.


Jeg tror nok Brann har god nok råd til å betale en slik bot eller to...det er vel såvidt jeg har forstått ikke snakk om all verden...det bør de unne oss...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

C@Bøe_79

Dette innlegget har ikke noe med mitt verv i Tifo-gruppen og gjøre..
Det er 1000% personlig...

Hvis noen kan skaffe 30 000kr så bare bluss i vei,for det er størrelsen på boten:)
Men det vil også føre til utestenging av vedkommende med bluss..
Det er bare slik reglene i norsk fotball er,sorry..

Christian Bøe
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Gnomen

Quote from: "C@Bøe_79"Dette innlegget har ikke noe med mitt verv i Tifo-gruppen og gjøre..
Det er 1000% personlig...

Hvis noen kan skaffe 30 000kr så bare bluss i vei,for det er størrelsen på boten:)
Men det vil også føre til utestenging av vedkommende med bluss..
Det er bare slik reglene i norsk fotball er,sorry..

Christian Bøe


Bare en liten ting jeg lurer på.. ville du stått å pekt på han som gjorde det da? Jeg gir faen, jeg har ikke 30000, så de pengene måtte dere sett langt etter..
nomen...

Gnomen

Quote from: "krøvel vellevold"Ja det er jo kjempesmart å annonsere her på forumet hva som skal skje... Det er ikke bare Brann-supportere som leser her inne. Det kan være onkel blå, det kan være Enga-fans som vil sabotere, et.c. Er selvsagt enig i at bluss er stiligere inne blant folk enn tinnsoldater foran tribunen. På tribunen ser det mer impulsivt og mindre koreografert ut. Men jeg er ikke begeistret over at folk her inne mer enn gjerne skal tøffe seg og ta seg til rette, når Brann tross alt kan bli skadelidende i form av bøter.


Men det er jo som du sier mye tøffer blandt publikum, det ser rett og slett veldig bra ut.. Tror ikke det er noen som velger å blusse fordi de skal tøffe seg.. Da kan det bli meget dyr "tøffing" for vedkommende! Men det er verdt det om vi klarer å sette SS på kartet i norsk tifo-sammenheng...
nomen...

Klaus_Brann

Quote from: "C@Bøe_79"Dette innlegget har ikke noe med mitt verv i Tifo-gruppen og gjøre..
Det er 1000% personlig...

Hvis noen kan skaffe 30 000kr så bare bluss i vei,for det er størrelsen på boten:)
Men det vil også føre til utestenging av vedkommende med bluss..
Det er bare slik reglene i norsk fotball er,sorry..

Christian Bøe


Går den boten til personen (e) som blusser??eller til Brann...?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "C@Bøe_79"Dette innlegget har ikke noe med mitt verv i Tifo-gruppen og gjøre..
Det er 1000% personlig...

Hvis noen kan skaffe 30 000kr så bare bluss i vei,for det er størrelsen på boten:)
Men det vil også føre til utestenging av vedkommende med bluss..
Det er bare slik reglene i norsk fotball er,sorry..

Christian Bøe


Går den boten til personen (e) som blusser??eller til Brann...?


Går stortsett til Brann selv om du blir tatt, men blir du tatt kan du regne med like streng straff som spytteren! utestengelse og muligens bot.

Stoffi

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "C@Bøe_79"Dette innlegget har ikke noe med mitt verv i Tifo-gruppen og gjøre..
Det er 1000% personlig...

Hvis noen kan skaffe 30 000kr så bare bluss i vei,for det er størrelsen på boten:)
Men det vil også føre til utestenging av vedkommende med bluss..
Det er bare slik reglene i norsk fotball er,sorry..

Christian Bøe


Går den boten til personen (e) som blusser??eller til Brann...?


Går stortsett til Brann selv om du blir tatt, men blir du tatt kan du regne med like streng straff som spytteren! utestengelse og muligens bot.


Tragisk. Brann burde belønne slike folk i stedet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Stoffi"Tragisk. Brann burde belønne slike folk i stedet.


Betale boten og belønne?
I hvilken verden lever du?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"Tragisk. Brann burde belønne slike folk i stedet.


Betale boten og belønne?
I hvilken verden lever du?


samme som meg :wink:

neida, tror det var litt ironi der...

Laxevaag

Merkelig, har da ikke merket at hverken Spytteren eller Holderen har problemer med å komme seg inn på stadion. Har sett dem begge flere ganger.
Det med utestengelse er bare noe Brann bruker overfor journalistene, og for å tilfredstille opinionen.

Northside

Quote from: "Laxevaag"Merkelig, har da ikke merket at hverken Spytteren eller Holderen har problemer med å komme seg inn på stadion. Har sett dem begge flere ganger.
Det med utestengelse er bare noe Brann bruker overfor journalistene, og for å tilfredstille opinionen.


tror ikke det e så veldig vanskelig å komme seg inn på stadion når du e utestengt, bare til å gå et sted du ikke pleier å gå....

Stoffi

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Stoffi"Tragisk. Brann burde belønne slike folk i stedet.


Betale boten og belønne?
I hvilken verden lever du?


Jeg lever i Bergen.

Ja, belønne folk som blusser og lager litt farge på tribunene. Hadde jeg vært Adm Dir i Brann, hadde jeg gledelig punget ut 30000 kr per kamp for å skape en enorm atmosfære på kampen.

Kanskje ikke du liker Bluss, flagg eller rødt for den saks skyld, alle er vi forskjellige.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Sunshine

Quote from: "NorthsideFCDH"bbb støtter deg ikke dersom du bruker pyro, det er greit. Men de trenger faen ikke gå mot deg og hjelpe politi med å finne synderen?

eg var med på den røykbomben og vi fikk ganske mye shit på oss med en gang....


Tifo-gruppen har loka i BMW Laksevåg men de lar ikke/eller får ikke lov å la vilt fremmede bare ture inn der. Har derfor spurt uttallige ganger om en av lederene ikke kan være med oss å låse opp bbb rommet eller der på Laksevåg slik at vi kan lage noen flagg, men det blir nei hver gang pga de aldri har tid.

Begynt å bli ganske lei av dette tullet og gidder ikke spørre mer, maler heller noen flagg i garasjen uten overhead etc, så får de heller bare se litt stygg ut, det er hvertfall beste altervativer til å få bedre "små tifo" på stadion.

Men at hele gjengen her blir utestengt no skal du ikke se bort fra, e en grunn til at eg bruker dette navnet....


Men nå får du jo det du har ventet på! Nå blir det flaggdugnad, og når ledelsen i tifo gruppen sier at de ikke har tid så er det nok en grunn for det! De brenner for dette her de og! Men det er ikke bare småflagg som skal lages vet du og planlegging av bannerene tar og tid, så å skrive her at du er "lei av dette tullet"  viser bare at du er ganske uvitende om det arbeidet ledelsen i tifo gruppen faktisk gjør! Men blir utrolig spennende å høre hvor mange som faktisk stiller opp når det blir;)

Northside

jepp, utrolig glad for at de fikset det til slutt... eg har mast en del på de no :wink:

Vet at de har en del å gjøre, men det må gå an å ha flere slike flagg dager? De kan ikke skylde på at de lager så mye annet som banner osv, pga de andre klubbene med flagg dager gjør jo akkurat det samme, de også har mye annet å gjøre men alikavel klarer de å ha tifo dugnader nesten hver uke, kanskje opp til flere ganger.

Men etter ka eg har hørt så må lederen av tfio-gruppen (det skulle visst være kun han som hadde adgang til nøkkel)  være med hver gang bbb rommet eller det på Laksevåg skal brukes. Då e det faktisk forståelig at de ikke kan ha dugnader hver eneste dag!

Men går det ikke an å gjøre noe med dette då? Er det bare her i Bergen det skal være så vanskelig å få til mange dugnader? Ganske rart med tanke på at vi har Norges nest største by, burde jo då vært muligheter å ordne på noe.

Og at tifo-gruppen brenne for tifo det tror eg på og er fult klar over, sikkert derfor de jobber med det.


Tifo-gruppen jobber bra de og gjør sitt beste (vil eg tro), men dersom de ikke klarer å få til flere slike "små" dungnader for å heve tifo nivået på stadion (då tenker eg små tifo som flagg og bannere vi kan bruke hver kamp. Muligens konfetti etc) så må vi/de finne en løsning. eventuelt å finne en ny person som kan ha ansvar og nøkkel for denne delen.
Sier ikke at noen bør få sparken, det tviler eg på ville kjedd, men at de kan "ansette" endå en leder slik at dersom han ene ikke kan, så kan kanskje han andre.

Det e hvertfall min mening.

DJ_ADG

Eg har fått med meg at i Kanari é det sånn at tifo lokalet é åpent hver mandag kveld for de som vil male flagg . Det e noe eg gjerne ville hat her også, eks hver onsdag(ikkje mnadag for då har vi kamper)om hver uke é mye é jo okså annen hver uke et alternetiv.

Dette é det man trenger på et sånt rom;
overhead
pensler
rød og hvit maling (kansje sort også)
rød og hvit stoff
stenger
sy maskin


hadde også vært greit med en data og printer for å printe ut overhead, men det ganske dyrt og kansje lett for det kunne blit stjelt.

Men i morgen é hvertfal en start, HUSK å komme med inngangen te BBB fletet fra kl12 og utover
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

rødesk

Quote from: "DJ_ADG"Dette é det man trenger på et sånt rom;
overhead
pensler
rød og hvit maling (kansje sort også)
rød og hvit stoff
sy maskin


hadde også vært greit med en data og printer for å printe ut overhead, men det ganske dyrt og kansje lett for det kunne blit stjelt.

Men i morgen é hvertfal en start, HUSK å komme med inngangen te BBB fletet fra kl12 og utover


Ka med stenger til flaggene.. eg kan saom sakt ikkje komme på flagg dagen pga ferie.. men når eg kommer hem har eg trenk å lage et, men kor får man kjöpt stenger ??..
oen må gå...!

Northside

Quote from: "rødesk"
Ka med stenger til flaggene.. eg kan saom sakt ikkje komme på flagg dagen pga ferie.. men når eg kommer hem har eg trenk å lage et, men kor får man kjöpt stenger ??..


Tifo-gruppen har sikkert noen.

Du kan kjøpe på class Olson og i diverse rør butikker.

Du kan ta deg en tur over fjellet å stjele med deg noen av disse stengen som står langs veien om vinteren, ta de som e rød.  
(Men ikke ta alle fra en sving, tror brøytemannen kan bli sint når han skal ut en sein kveld i snøstorm dersom du gjør det)

C@Bøe_79

Jeg kan ikke si hva jeg hadde gjort,men for all del Tifo-gruppen har selvsagt lyst å blusse på tribunen..
MEN jeg sier MEN vi må følge det regelverket gitt til oss av Brann og NFF.
Vi holder på med ting som kan gjøre blussing tøffere enn å "tinnsoldat".
Det vi foretar oss går direkte på BBB..

Og hvis noen prøver og tenke tilbake på røykbomben,og at jeg "anga" han som gjorde det,så la meg bare si at når 20 stk står på SS er det lett å plukke ut vedkommende...
Og tviler STERKT at den/de personene hadde sett Tippeliga-fotball denne sesongen hadde det ikke vært for de anga seg selv...
De fikk også gode skussmål med seg til ledelsen i Brann,og de vet selv hvem de kan takke for det..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

SKB e BEST!!!

E veldig glad for at det har blitt satt opp flaggdager. Eg e også VELDIG for blussing, men e nok en av de som e større i kjeften enn i handlinger;)
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Stalin

Mye galskap her ja.. steike, flagg må vel være litt i drøyeste laget?

Northside

Quote from: "Stalin"Mye galskap her ja.. steike, flagg må vel være litt i drøyeste laget?


jepp, dersom du maler på pornografisk motiv, eller kanksje rasistisk, politisk eller noe lignende så kan du bli fratatt flagget :P

e vel en form for galskap det også?

DJ_ADG

Quote from: "Stalin"Mye galskap her ja.. steike, flagg må vel være litt i drøyeste laget?


ka é galskap?

Dette é galskap menner eg men det é BARE flagg;
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Go Up