• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Charlie Miller TIFO / FLAGG

Started by enavgutta, June 24, 2005, 23:29:14 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

enavgutta

Kjære Brann supportere og Charlie Miller fans!Brannlogo hvor Brann er byttet ut med Miller

R.I.P.Super-ray

Hehe, forguder virkelig Charlie du.

Uansett, godt forslag, bidrar gjerne med en hundrings!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Nixon

Jeg stiller selvsagt med en hundrings eller to!
Men da vil jeg ha det på foran øvre del av felt Z!:)

Når det gjelder bildet skal vel det helst være et tilnærmet portrettfoto. Noe kanskje det blir vanskelig å få tak i. Så mitt tips hvis det ikke det strømmer inn bilder er å ta kontakt med skbrann.org. De har en dyktig fotograf og har i alle fall dette bildet, om ikke flere.
http://www.skbrann.org/klubben/spillerstallen/spiller?spillerID=155

Og hvis nøden er stor kan kanskje BA eller BT hjelpe. Men de er erfaringsmessig lite lystne til å gi vekk bilder.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BL

Eg bidrar med penger! Ikkje noe problem.
Hansa-
Felt Z

Nemesis

Kjempe bra jobbet!  Stiller med en 100-lapp/to

Håper flere synes dette forslaget var godt...

Et lite tips: vent med bestillingen til vi vet at han skal spille for oss i høst sesongen
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Northside

godt forslag, selv om eg står på ss skal eg prøve å støtte, kanskje tilbake betalingen fra båt2 går til din konto og ikke min :wink:

Men må vente å se litt, kjedelig å kjøpe noe slikt dersom han stikker i sommer.

Kristoffer M

Bra tiltak! En annen god idé er å bestille skotske flagg på nettet. Tviler på at de koster allverden.. Da hedrer man i tillegg Charlies landsmann, Robbie, noe han mener jeg fortjener!

Brann-Peter!

Quote from: "enavgutta"På hver av sidene vil det være et bilde av Miller.
(til bildene av Miller av trenger vi 2 stykker av meget høy oppløsning, så her oppfordrer jeg dere til å sende meg til beste bildene dere har folkens)


Jeg vil råde deg til å bruke to forskjellige bilder på banneret da dette vil se mye mer proft ut, og ikke en uferdig kladd laget i paint.

Forøvrig glimrende å høre at du virkelig trår til på tifo-fronten!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

enavgutta

Takk for responsen så langt folkens, håper flere tegner seg. Da blir det to forskjellige bilder. Hvilke håper jeg det kommer flere forslag på.

Virker som det er stemning for en hundrelapp og da trenger vi ca 40 stykker som kan støtte prosjektet.

Brannfrelst

Skjønner ikke helt hva du mener med 300 cm x 130 cm,altså 6 meter bredt og 2 meter og 10 cm. Hva er egentlig størrelsen?
Ellers kunne det jo vert interessant å bidra,men er det mulig å få sett en skisse først?
2.10.07-Gullet kom hem!

enavgutta

Flagget er 6 meter i lengden. (bortover) og 2 meter og 10 centimeter i høyden. Hvordan det vil se ut har jeg prøvd å forklare. Uansett får jeg ikke den endelige korrektur før flagget er bestilt.

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Ellers kunne det jo vert interessant å bidra,men er det mulig å få sett en skisse først?


Herregud! Er jo ikke akkurat nytt kjøkken du skal kjøpe. Ethvert Miller-banner med Brannlogo og bilde av Miller blir jo bra uansett!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brannfrelst

Provoserte jeg deg der nixon? Huff. Nytt kjøkken kunne jeg faktisk trenge også.   8)
Dessuten,etter det jeg fikk med meg så skulle Brann vere byttet ut med Miller i logoen,så det blir en Brann/Miller logo.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Du mener din mor kunne trengt nytt kjøkken...?

Ellers blir man provosert over slik unødvendig dilldall!
Se skisse først meg midt i ræven.
Støtt saken eller la være!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Brannfrelst

Hun kunne nok trenge det hun også ja. Støtter saken jeg. Stridsøksen begravd??
2.10.07-Gullet kom hem!

Even

Quote from: "Brannfrelst"Skjønner ikke helt hva du mener med 300 cm x 130 cm,altså 6 meter bredt og 2 meter og 10 cm. Hva er egentlig størrelsen?
Ellers kunne det jo vert interessant å bidra,men er det mulig å få sett en skisse først?


Er det jeg som roter foredelig eller?
Sist jeg sjekket var 300 cm 3 meter og 130 cm=1m og 30 cm?

DJ_ADG

Quote from: "enavgutta"[
Prisen totalt sett er på 4700 NOK.


kjøpe tifo, ikkje noke for oss. skal vi ha noe må vi male det selv

Ka med dette;

Vi kan lett male dette selv og billig, eller bestlie det dyrt på http://www.barmyflags.com/flagdesigner.php

Man kan jo skrive mere en bare Miller og Winters, men det é llett og bilig. og viser det det skal.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BL

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "enavgutta"[
Prisen totalt sett er på 4700 NOK.


kjøpe tifo, ikkje noke for oss. skal vi ha noe må vi male det selv

Ka med dette;

Vi kan lett male dette selv og billig, eller bestlie det dyrt på http://www.barmyflags.com/flagdesigner.php

Man kan jo skrive mere en bare Miller og Winters, men det é llett og bilig. og viser det det skal.


Kanskje dere burde vurdere kjøpe-tifo? Tenker på det geniale (malte) Brann-banneret.
Hansa-
Felt Z

BL

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Ellers kunne det jo vert interessant å bidra,men er det mulig å få sett en skisse først?


Herregud! Er jo ikke akkurat nytt kjøkken du skal kjøpe. Ethvert Miller-banner med Brannlogo og bilde av Miller blir jo bra uansett!


Helt enig med Nixon her. Hvis det er så trange kår for deg at du må se en skisse av noe så enkelt som et banner før du spytter inn penger, så er det kanskje like greit å la vær.
Hansa-
Felt Z

enavgutta

Er helt uenig DJ AGD, denne TIFOen her kommer til å se gjennomført profesjonell ut. Se på andre lag som har bra TIFO - det er ikke akkurat snekret & malt i garasjen. Finnes selvsagt unntak da.

Ellers har jeg nylig kjøpt et skotsk flagg og likte Miller/Winters designforlsaget ditt.

Northside

Quote from: "enavgutta"Er helt uenig DJ AGD, denne TIFOen her kommer til å se gjennomført profesjonell ut. Se på andre lag som har bra TIFO - det er ikke akkurat snekret & malt i garasjen. Finnes selvsagt unntak da.

Ellers har jeg nylig kjøpt et skotsk flagg og likte Miller/Winters designforlsaget ditt.


tror du tar litt feil der du, pleier å være omvendt. Tifo pleier faktisk å bli snekret i en garasje, en stor en då selvsagt (eller en annen form for bygg/plass).

- Det ser kanskje ikke slik ut men de har faktisk malt det...


Uansett, kjøpt eller ikke, bedre enn ingenting. Dersom du velger å kjøpe det ferdiglaget så e det opp til deg, ser nok bra ut fordi :wink:

DJ_ADG

Quote from: "enavgutta"Er helt uenig DJ AGD, denne TIFOen her kommer til å se gjennomført profesjonell ut. Se på andre lag som har bra TIFO - det er ikke akkurat snekret & malt i garasjen. Finnes selvsagt unntak da.


Vi é ikkje profesjonell, det har vært holt på med tifo i ca10 år, og å male
OH-bannere har vi bare gjort mot LSK i år. Italienere har holt på medtifo siden 60-talletog male fine OH-bannere i 15/20år så de e profesjonell. Og eg menner at det ikkje nøvendlig viss trenger å se så profft ut.

Her é noen eksempler  på fabrikk bannere og noen malte;
Fabrikk;

Amatør;

Amatører som har bruk god tid;



Eg skjønner deg, enavgutta. Det ser ganske bra ut og det é lett. Men personelig noe vi har malt selv, på en måtte mer sjel i det. Det \e min menig og du har din mening. Fastit har nok ingen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Mr_Soma

Spytter mer enn gjerne inn penger i ett slikt "prosjekt" :)
Bare si hvor og når du Enavgutta!

Skulle hatt flere initiativtakere som deg!

Stå på!

jegløh

Quote from: "Brannfrelst"Hun kunne nok trenge det hun også ja. Støtter saken jeg. Stridsøksen begravd??


Hva med et banner av Brannfrelsts mors nye kjøkken?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Northside

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Brannfrelst"Hun kunne nok trenge det hun også ja. Støtter saken jeg. Stridsøksen begravd??


Hva med et banner av Brannfrelsts mors nye kjøkken?


oi, du e bare helt utrolig morsom du!

jegløh

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Brannfrelst"Hun kunne nok trenge det hun også ja. Støtter saken jeg. Stridsøksen begravd??


Hva med et banner av Brannfrelsts mors nye kjøkken?


oi, du e bare helt utrolig morsom du!


Elegant parèrt. Ser ut som jeg har møtt min overmann hva språklige vendinger og humoristiske formuleringer angår. Hvorfor ikke lage en instruksjonsvideo om språklige finesser?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

Er endelig bilde for flagget bestemmt?

Det hadde vært tøft med Millers hode i Che Guevara lignende stil:



eller?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Roffarne

Quote from: "Nemesis"Er endelig bilde for flagget bestemmt?

Det hadde vært tøft med Millers hode i Che Guevara lignende stil:



eller?


Siden de har så mye til felles?
Siden Miller selger seg til høystbydende, mens Che sloss mot kapitalisme?
Strålende.

Nixon

Quote from: "Roffarne"Siden de har så mye til felles?
Siden Miller selger seg til høystbydende, mens Che sloss mot kapitalisme?
Strålende.


He he. Godt poeng!

Greit at bildet av Che er tøft, men det er ikke dermed sagt at det passer for alt. Kan ikke se at Charlie Miller skal ha noe til felles med en kommunist fra Argentina som har blitt et verdenssymbol på opprør og revolusjon. Symboleffekt er en ting som må tas med i beregningen når man skal lage slike banner. Kan ikke se noe likhetstrekk her, utenom at det er tøft.

Nei, skulle man laget noe skikkelig som kunne fortalt noe om Miller og hans opphav burde man laget noe med røtter i Skottland. "Charlie Braveheart" var en avisoverskrift etter Rosenborgkampen. Hadde passet perfekt på et banner med bilde av den klassiske Mel Gibson-utgaven med sverd og det hele. Selvsagt med ansiktet til Miller manipulert inn.
http://www.filmlisten.no/cgi-bin/visfilm.cgi?id=44
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nemesis

Quote from: "Roffarne"
Siden de har så mye til felles?
Siden Miller selger seg til høystbydende, mens Che sloss mot kapitalisme?
Strålende.


Tar poenget......  men Charlie er jo en fighter og litt revolusjonær av seg :-)..

Braveheart er jo et kjempe forslag (gjerne med rævbk trener perry liggende under sverdet :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

enavgutta

Liker Braveheartidèen Nix'en. Det er meget mulig å få laget dette, men da trenger man enda bedre bildekvalitet og flere kroner i kassen. Et slik TIFO burde også vært høyere og krever mye mer planlegging i forkant av kamp.

Synes forslaget mitt er ganske greit. Logo med Millers navn og to passende bilder på sidene. Prisklassen er en tredjedel og det kan se ut til at interessen for å støtte prosjektet er tilstede og vi kan snart sette i gang. Mangler fremdeles en ca 20 stykk interesserte.

Håper flere melder seg :-)

Og hvilke bilder som skal brukes er ikke avklart. Satser på flere forslag her !

viks

>Denne tråden burde vært for Raymond og ikke for Charlie. Mannen fortjener en avskjed en konge verdig!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jegløh

Quote from: "Nemesis"

Tar poenget......  men Charlie er jo en fighter og litt revolusjonær av seg :-)..

Braveheart er jo et kjempe forslag (gjerne med rævbk trener perry liggende under sverdet :-)



Folkens. Jo mer ambisiøst forslagene blir jo mindre sjanse er det for at det blir virkelighet. Føler ofte at folk skal overgå hverandre hva galskap angår.

Enkelt og greit er best.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "enavgutta"Synes forslaget mitt er ganske greit. Logo med Millers navn og to passende bilder på sidene. Prisklassen er en tredjedel og det kan se ut til at interessen for å støtte prosjektet er tilstede og vi kan snart sette i gang. Mangler fremdeles en ca 20 stykk interesserte.


Synes tifo-avdelingen kunne spyttet inn ett par tusenlapper. 2000 kroner er jo lite av de over hundretusen de har å rutte med. De kan jo også overta banneret hvis de ønsker det. Men slipper alt arbeidet. I tillegg blir tifo spredt til andre tribuner enn SS. Det må jo være verdt pengene!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nemesis

Quote from: "viks">Denne tråden burde vært for Raymond og ikke for Charlie. Mannen fortjener en avskjed en konge verdig!


Raymond kommer nok til å få den avskjeden som er han verdig, men da i form av tekst banner o.l foran SS på avsluttningskampen. Dette som duskuteres her er vel mer et flag som skal brukes (forhåpentlig) over lengre tid.  Men et eget Raymond flagg av samme kaliber burde vært på plass for lenge lenge siden.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

Quote from: "jegløh"Folkens. Jo mer ambisiøst forslagene blir jo mindre sjanse er det for at det blir virkelighet. Føler ofte at folk skal overgå hverandre hva galskap angår.

Enkelt og greit er best.


Ja og nei. Hvis man skal lage banneret selv er nok det helt rett.
Men hvis man kjøper et med digitaltrykk er det bare fantasien og photoshop-kunnskapene som setter grenser.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

howie

Quote from: "jegløh"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Brannfrelst"Hun kunne nok trenge det hun også ja. Støtter saken jeg. Stridsøksen begravd??


Hva med et banner av Brannfrelsts mors nye kjøkken?


oi, du e bare helt utrolig morsom du!


Elegant parèrt. Ser ut som jeg har møtt min overmann hva språklige vendinger og humoristiske formuleringer angår. Hvorfor ikke lage en instruksjonsvideo om språklige finesser?


Dokkar e helt med i saken ja!
Greier og holde dere seriøse og diskutere om emnet, uten unødvendige kommentarer!? Flott!

Quote from: "kris2ffer"Bra tiltak! En annen god idé er å bestille skotske flagg på nettet. Tviler på at de koster allverden.. Da hedrer man i tillegg Charlies landsmann, Robbie, noe han mener jeg fortjener!

Kunne sikkert blitt bra det og, men jeg synes ikke vi burde bruke skotsk flagg.

Men jeg støtter "hoved-forslaget" med en hundrings!
Bare send PM med konto nr. eller noe...
Blir banneret ferdig lagd da eller må det dugnad til?
Har du tenkt på det, enavgutta?

Men jeg synes ikke vi skal vente til etter miller har skrevet under kontrakten. Så lenge han ikke sier han vil vekke og vuderer kontrakt-tilbudet e det godt nok for meg. For med dette banneret vil jo han forstå at han e satt pris på hos oss supportere, så det gjør sikkert valget om og signere enda lettere...?

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BL

Quote from: "DJ_ADG"


Du bidrar ikkje, alle har skjønt det.

Kor langt på vei er du enavgutta? Mangler du mye?
Hansa-
Felt Z

enavgutta

Vel, vi trenger 20 bidragsytere til ca. og da har jeg belaget meg på å legge ut 1000 kr selv. Så hvis ikke responsen stiger ytterligere her på forumet så tror jeg det hele blir skrinlagt desverre.

Ting kan nok gjøres billigere, men dette vil se meget bra ut. Dessuten tror jeg bildene av Miller vil overraske folk positivt. All honnør til Scharner flagget - det var klasse. Men verken jeg eller folk jeg kjenner er med i den lokale syklubben.

Nixon

Quote from: "DJ_ADG"


Er ikke variasjon bra da? Hvis alle flagg/banner skal være et tøystykke med tekst på blir det lett kjedelig. Jeg er i alle fall villig til å betale litt for å smøre ansiktet til Miller opp på et banner.

Men det er jo klart at tifo-gruppen vil ha dette for seg selv...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BL

Quote from: "enavgutta"Vel, vi trenger 20 bidragsytere til ca. og da har jeg belaget meg på å legge ut 1000 kr selv. Så hvis ikke responsen stiger ytterligere her på forumet så tror jeg det hele blir skrinlagt desverre.

Ting kan nok gjøres billigere, men dette vil se meget bra ut. Dessuten tror jeg bildene av Miller vil overraske folk positivt. All honnør til Scharner flagget - det var klasse. Men verken jeg eller folk jeg kjenner er med i den lokale syklubben.


Det var dårlig! Trenger litt pynt i Hansa-svingen syns eg.

Kom igjen folkens!!!
Hansa-
Felt Z

Northside

Har sagt eg stiller med en 100 lapp når eg vet Miller blir i klubben, tror du kan få flere med deg når dette er sikkert, kanskje du også bør prøve å spørre folk rundt deg på neste hjemmekamp?
Muligens tifo-gruppen kan hjelpe til med en liten lapp...



Litt tidig:
du får kjøpt et 247 meter langt banner på IKEA for denne prisen, bredden på banneret er då 1,40 cm. (men då skal det selvsagt males osv osv....)

pusuren

Quote from: "enavgutta"Vel, vi trenger 20 bidragsytere til ca. og da har jeg belaget meg på å legge ut 1000 kr selv. Så hvis ikke responsen stiger ytterligere her på forumet så tror jeg det hele blir skrinlagt desverre.

Ting kan nok gjøres billigere, men dette vil se meget bra ut. Dessuten tror jeg bildene av Miller vil overraske folk positivt. All honnør til Scharner flagget - det var klasse. Men verken jeg eller folk jeg kjenner er med i den lokale syklubben.

Stiller opp med 400kr eller mer om jeg har det på odd kampen, skal til sverige om noen dager så vet ikke hvor mye jeg har igjen, men minst 400..

Men hvor er møtested?

enavgutta

Hyggelig å høre at stemningen stiger. Håper flere melder seg i nærmeste fremtid, og at vi får nyheten om Charlies fornyelse av kontrakten i løpet av uken. Når det gjelder betaling så kommer jeg til å sende alle som har tegnet seg her en privat melding samtidig som jeg legger ut kontonummeret , hvis vi oppnår nok bidragsytere da.

Har fått inn et par forslag til hvilke bilder som skal benyttes på banneret. Har også vært i kontakt med www.skbrann.org for å se om de har noen bra liggende i arkivet.

Når det gjelder forvaltningen av et slikt flagg hadde det kanskje vært greit om noen fra Felt Z meldte seg. Ser at Felt Z nettsiden har vært død et par år nå. Flagget bør uansett være en del av Hansatribunens bidrag.

sugarcane

Vi er 3 kamerater som har partoutkort på første rad på øvre z felt. Du kan med glede få plassere flagget/banneret der hvis det er ønskelig!

Nixon

Felt Z er et godt alternativ. Eller på andre siden av Hansa, ved Radio 1-studioet. Da får man litt symmetri med Scharner-banneret hvis det skal fortsette å henge der det hang sist.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Jeg kan eventuelt hive det nedover altanen fra min residens rett i bakkant. Det hadde nok blitt populært :D

kabelmann

Tenkte jeg kanskje skulle gi et lite bidrag her, dog med en annen vri.

Har satt opp en liten butikk på http://www.cafepress.com/kabelmann hvor jeg har designet noen t-shirts etc. Hvert produkt har en avanse på 4-6 dollar, og et eventuelt overskudd vil gå rett i dette flagget. Om/når flagget er fullfinansiert så vil disse pengene gå inn i andre prosjekter som måtte dukke opp.

Om folket ikke har sansen for teksten eller har forslag på andre ting så er det bare å komme med det så skal jeg se hva jeg kan gjøre. Kommer helt sikkert til å snekre sammen flere ting etterhvert også. Hvis alle synes dette ser drit ut, så fjerner jeg hele butikken ;)

Jeg vet ikke om dette er litt på kanten med tanke på bruken av navnet Brann - i så tilfelle får jeg heller ta og fjerne det.

Gjentar gjerne at dette er non-profit for min egen del. Om noen skulle finne på å kjøpe noe så vil alle pengene bli gitt vekk til flagg-prosjekter o.l.

Butikken: http://www.cafepress.com/kabelmann
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up