• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Rosenborgs respekt for nystemten

Started by Per Anders, June 20, 2005, 16:57:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Per Anders

Har nevnt dette før, og la merke til det igjen. Da vi sang nystemten før kampstart sto Rosenborgspillerne dønn i ro i respekt for oss og nystemten. Har lagt merke til dette i tidligere sesonger også. De er faktisk den eneste klubben som oppfører seg skikkelig under vår "nasjonalsang". All honnør til dem for det! Jeg synes det vitner om god moral og sunne holdninger.

viks

SÃ¥ faktisk noen RBK supportere som klappet etter Nystemten var avsunget...

Måtte nesten gni meg i øynene...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Per Anders

Tror faktisk at trønderne har respekt for oss, selv om de har vært overlegne fotballmessig i mange år. Jeg har alltid følt meg godt mottatt de gangene jeg har vært i Trondhjem, og den gangen jeg var på Lerkendal (cupkamp i 1994) fikk jeg oppleve bare smil og hyggelige folk.

De vi må rette kanonene mot nå er Vålerengen og rasket fra "hovedstaden". DET er våre virkelige fiender!

'ETTAR DI!'

skip

La også merke til dette i går. Sikkert Nils Arne Eggen som gav spillerne klar beskjed om å vise vanlig folkeskikk! De verste må utvilsomt ha vært Sandefjord. Husker før siste kvalikkamp, de stod og hoppet og sprang rundt under nystemten. Der og da irriterte meg ganske kraftig. Men siden kampen endte som det gjorde, så gikk det egentlig greit.

viks

Enig med deg.

Har også bare møtt vennligsinnede de gangene jeg har tatt turen nordover. Mulig det er bare fordi de har vært overbærende med "de som aldri vinner noe, men likevel er like engasjerte", men dog.

Når det er sagt, så er jeg oppdratt til og "mislike" trøndere. Helt fra jeg i min ungdom leste om Bengt Martin Olsen og Marvin Wiseth kranglet om hvem som hadde de beste hamburgerne osv. Men etterhvert som jeg har fått noen år på baken og vært ute og reist litt så har jeg stiftet endel bekjentskaper oppe i Bartebyen, og når sant skal sies så er det faktisk rimelig ålreite folk. De er stort sett jordnære med beina godt plantet på jorden, og selv om de har vært bedre enn oss i fotball en stund så har de fleste erkjent at Bergen er storebror likevel.

Det samme kan dessverre ikke sies om pakket fra tiggerstaden. Av en eller annen grunn så går de rundt og innbiller seg at dettte landet hadde gått under hadde det ikke vært for den trauste byen deres. De er verdensmennesker, og tror de lever i en metropol. Nei, jeg blir rett og slett kvalm bare av og tenke på østlandspakk og enga patrioter.

Det er en grunn til at samtlige bortesupportere i TL kan stikke innom på fotikken og ta seg en øl, utenom disse "apeberget"/"klanen" folkene...

Nei, som du sier. Det er Vålerengapakket som er våre ekte rivaler.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

R.I.P.Super-ray

Quote from: "viks"
Men etterhvert som jeg har fått noen år på baken og vært ute og reist litt så har jeg stiftet endel bekjentskaper oppe i Bartebyen, og når sant skal sies så er det faktisk rimelig ålreite folk. De er stort sett jordnære med beina godt plantet på jorden, og selv om de har vært bedre enn oss i fotball en stund så har de fleste erkjent at Bergen er storebror likevel.


Hallo? Hva i alle dager er det du skriver?

Hater rosenborg, hater trønderpakket!
Men hyggelig at de viste respekt for nasjonalsangen vår..
7 SUPER RAY - LEGENDE

krøvel vellevold

Jeg elsker å generalisere og feie over alt og alle med en jævla kam (eller noe i den duren). Unge trøndere: Drittsekker som sier "trættæn på rad", "vi spælle i sjæmpjåns liig", osv. Eldre trøndere: Hyggelige folk som sier "det e arti' me bærgænsera", "æ like bærgænsera".

Oslo-folk: Maser om at bergensere er selvopptatte og arrgogante. Det må i så fall være verdensrekord i å kaste stein i glasshus. De ser kun Oslo, og alt utenfor Oslo er villmark og bønder. Oslo stikker av med alle pengene, "her skal vi bygge opera", Oslo, Oslo, Oslo, blablabla, Oslo. De er liksom så utrolig urbane, og tror de bor i en verdensmetropol. Noe mer nedlatende enn Oslo-folk (og spesielt Klans-folk) finnes ikke i dette land.
Legg ned hele klubben!

tauraren1

Er det ikke en trønder som har laget Nystemten?
ordan har "vi" det i dag da?

krøvel vellevold

Quote from: "tauraren1"Er det ikke en trønder som har laget Nystemten?


Jo, det er det. Og han kunne selvsagt ikke laget en sånn sang til Trondheim... Det er mange trøndere som elsker Bergen: Gustav Lorentzen (i Knutsen og Ludvigsen), Johan Nordahl Bruun (Nystemten), Olav Kyrre (grunnleggeren av Bergen, -Trondheim var vel ikke bra nok), Henrik Meyer (bytegneren som tegnet giganttegning av Bergen lenge før han tegnet Trondheim) og Idar Vollvik (trenger vel ikke presentere ham).
Legg ned hele klubben!

mr-bolstad

når vi først snakker om Nystemten, jeg mener Tor Endresen bør være fast forsanger på stadion. Eneste personen som klarer å holde normalt tempo uten å komme opp i usedvanlige høyr toner, er den mannen!

ellers så sier vi som Davy, "Ha en nystemt aften" 8)
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Nixon

Quote from: "Per Anders"Har nevnt dette før, og la merke til det igjen. Da vi sang nystemten før kampstart sto Rosenborgspillerne dønn i ro i respekt for oss og nystemten.


Supporterne skal også ha ros for at de stod i ro og holdt kjeft. Noen klappet sågar etterpå. Men benken til RBK satt, i motsetning til f.eks. benken til LSK som reiste seg. Så respekten gjaldt bare de 11 på banen.

Hmm... Det vil jo si at Rønningen satt under Nystemten. Han burde i alle fall visst bedre. Pakk!!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Dinho

Quote from: "R.I.P.Super-ray"
Quote from: "viks"
Men etterhvert som jeg har fått noen år på baken og vært ute og reist litt så har jeg stiftet endel bekjentskaper oppe i Bartebyen, og når sant skal sies så er det faktisk rimelig ålreite folk. De er stort sett jordnære med beina godt plantet på jorden, og selv om de har vært bedre enn oss i fotball en stund så har de fleste erkjent at Bergen er storebror likevel.


Hallo? Hva i alle dager er det du skriver?

Hater rosenborg, hater trønderpakket!
Men hyggelig at de viste respekt for nasjonalsangen vår..


Nok et konstruktivt og velinformernde innlegg av vår alles kjære R.I.P. Kanskje du burde fokusere på de tre første bokstavene i aliaset ditt...

andreas27

riseth så rett på endressen foresten.

brannsupporteren:-D

Jeg la og veldig fort merke til at rbk supporterne var stille under nystemten. Dette syns jeg er helt fantastisk at de gjør, det stÃ¥r det utrolig mye respekt av!  

Og som folk har nevnt før meg nå så har jeg og blitt "oppdratt" til å hate rbk, altså mine foreldre har aldri sagt til meg: her i huset hater vi rbk og sånn er det med den saken hehe men jeg har jo gått på stadion siden jeg var liten og da har det alltid vært den "stemningen" rundt rbk. Det finnes utrolig mange kjekke folk i trondheim og de er alltid hyggelig når en kommer på besøk til kamper og slikt. Jeg må si meg enig i at det er Enga som er våre verste fiender, makan til selvgode idioter har jeg aldri sett makan til! BERGEN UT AV NORGE! :wink:
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

paf

Nå er det sånn at det kanskje er en trønderkeeper som mer enn noen annen har ansvaret for at Nystemten synges foran hver hjemmekamp. Harry Herstad hadde ikke gått med på dette rabiate supporterforslaget hvis det ikke var for at Rohnny Westad støttet helhjertet og entusiastisk opp under forslaget. Visste hva han gjorde den trønderen der.
Når det er sagt: Johan Nordahl Brun er et av trøndernes kjæreste barn og jeg kan tenke meg at det er mer av respekt for ham enn Nystemten at de holder seg i ro. (Artig diskusjon forresten :-) )

chris_henrik

Så opptak av kampen og det var utrolig få på tribunen som sang med. Merket ikke det så godt på selve stadion pga j**lig høyt lydvolum på Endresen, men kamerasveipene til NRK avslørte mange tause sjeler.
<BRANN> ..... DKFM

Stalin

"avslørte" høres jo ut som det var galt å ikke synge med.

Alexåsane

Quote from: "R.I.P.Super-ray"
Quote from: "viks"
Men etterhvert som jeg har fått noen år på baken og vært ute og reist litt så har jeg stiftet endel bekjentskaper oppe i Bartebyen, og når sant skal sies så er det faktisk rimelig ålreite folk. De er stort sett jordnære med beina godt plantet på jorden, og selv om de har vært bedre enn oss i fotball en stund så har de fleste erkjent at Bergen er storebror likevel.


Hallo? Hva i alle dager er det du skriver?

Hater rosenborg, hater trønderpakket!
Men hyggelig at de viste respekt for nasjonalsangen vår..


E så lei komentarene dine.. off.. Du hater og hater du. Gjeee deg.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

kabelmann

Det er praktisk talt ingen som synger med utover SS og kanskje deler av Hansa. Disse hører man i tillegg bare såvidt som noe støy i bakgrunnen da det sinnsvake volumet på høytalerne overdøver alt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nemesis

Quote from: "kabelmann"Det er praktisk talt ingen som synger med utover SS og kanskje deler av Hansa. Disse hører man i tillegg bare såvidt som noe støy i bakgrunnen da det sinnsvake volumet på høytalerne overdøver alt.


Litt uenig der..  forrige sessong var jeg en del pÃ¥ felt p (tror jeg), var en del som sang der ogsÃ¥. Problemet er at de synger for lavt. SS og Hansa synger sÃ¥ det runger godt, resten synger sÃ¥ du  knapt hører det 3 rader nedenfor.  Opp med volumet folkens!
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

pellerud

På felt A er det svært mange som gauler med av full hals !!

SKB e BEST!!!

HAter Trøndere! Dialekten,oppførselen ALT!
Møtte noen selvgode drittunger som skrek dritt om Kvisvik etter kampen til meg, alt eg hadde å si var; Trønderpakk!
Ikkje det at eg liker Engen noe bedre..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Brannfrelst

Eg vil si at eg hater klubben RBK. Supporterene er jo så som så,vi har jo alltid vert bedre enn dem. Når det gjelder VIF og Klanen,misliker jeg sterkt begge to. VIF som snart kan kalles Molde(Rekdal,Hulsker,Siem,Hoseth osv) er rett og slett en motbydelig klubb! Klanen er et par hakk verre! Feite griser som tror de er noe. Halvparten er nok innvandrere samt folk som trenger venner. For de skryter jo så mye av "familien klanen". Ut med pakket!
2.10.07-Gullet kom hem!

brannsupporteren:-D

Quote from: "Brannfrelst"Feite griser som tror de er noe. Halvparten er nok innvandrere samt folk som trenger venner

Hva i alle dager er det du har spist i dag da? Ro deg litt ned, trenger ikke bli rasistisk for å utrykke ditt "hat" for noen som heier på en annen fotballklubb, skjerpings.
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Nemesis

Quote from: "brannsupporteren:-D"
Quote from: "Brannfrelst"Feite griser som tror de er noe. Halvparten er nok innvandrere samt folk som trenger venner

Hva i alle dager er det du har spist i dag da? Ro deg litt ned, trenger ikke bli rasistisk for å utrykke ditt "hat" for noen som heier på en annen fotballklubb, skjerpings.


Det finnes hvite innvandrere også :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Northside

Quote from: "brannsupporteren:-D"
Quote from: "Brannfrelst"Feite griser som tror de er noe. Halvparten er nok innvandrere samt folk som trenger venner

Hva i alle dager er det du har spist i dag da? Ro deg litt ned, trenger ikke bli rasistisk for å utrykke ditt "hat" for noen som heier på en annen fotballklubb, skjerpings.


og ka e rasistisk med det? er ikke helt med på den....

Men sant skal sies, de har ikke så mange innvandrere i klanen og fortball norge generelt.

brannsupporteren:-D

Quote from: "Nemesis"

Det finnes hvite innvandrere også :-)


Ja det er jo sant..Litt kortenkt der, beklager.
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

pusuren

Quote from: "andreas27"riseth så rett på endressen foresten.

Hater Riseth noe jævlig, men at han Unnskyldte seg for store stå begrunn av en takling på kvisvik står det reapekt av, ikke mange fotballspillere som gidd å gjøre noe sånt!

jegløh

Quote from: "Brannfrelst"Halvparten er nok innvandrere samt folk som trenger venner.


Blir aldri overrasket over hva moderatorene tillater og hva de ikke tillater. Har opplevd harmløse innlegg bli slettet og ovenstående, som muligens (trolig ikke) var ment fra forfatter å bety ikke-Osloborgere, blir tillat.

Vi har tidligere hatt kvinne- og homohets her inne som er gale nok. Disse innleggene viser tydelig at innleggssrkriverne er ignorante tosker, noe som gjør det litt mindre farlig.

Rasisme er i mine øyne meget verre. Vet lite om hva lovverket sier, men vil ikke bli forundret om et forum som trykker rasisme bryter loven.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

krøvel vellevold

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Brannfrelst"Halvparten er nok innvandrere samt folk som trenger venner.


Blir aldri overrasket over hva moderatorene tillater og hva de ikke tillater. Har opplevd harmløse innlegg bli slettet og ovenstående, som muligens (trolig ikke) var ment fra forfatter å bety ikke-Osloborgere, blir tillat.

Vi har tidligere hatt kvinne- og homohets her inne som er gale nok. Disse innleggene viser tydelig at innleggssrkriverne er ignorante tosker, noe som gjør det litt mindre farlig.

Rasisme er i mine øyne meget verre. Vet lite om hva lovverket sier, men vil ikke bli forundret om et forum som trykker rasisme bryter loven.


Er det rasisme å si at halvparten av Klanen nok er innvandrere? Er i det hele tatt innvandrere en rase? Det får da være måte på stakkarsliggjøring av en gruppe!
Legg ned hele klubben!

jegløh

Quote from: "krøvel vellevold"

Er det rasisme å si at halvparten av Klanen nok er innvandrere?


Ja, naturligvis. Setningen, som den står med de ordene, skal oppfattes korrekt hvis den oppfattes som en fornærmelse av en gruppe fordi mange av dem kommer fra et annet land. Ordet innvandrer forbinder i tillegg folk flest med mørkhudede.

Uansett hva forfatteren har ment, bør sikkerhetsmarginen i sånne politiske ukorrekte saker være høy. Hvis det er rom for å tolke et innlegg rasistisk (noe denne utvilsomt har), bør den fjernes.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

BL

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Brannfrelst"Halvparten er nok innvandrere samt folk som trenger venner.


Blir aldri overrasket over hva moderatorene tillater og hva de ikke tillater. Har opplevd harmløse innlegg bli slettet og ovenstående, som muligens (trolig ikke) var ment fra forfatter å bety ikke-Osloborgere, blir tillat.

Vi har tidligere hatt kvinne- og homohets her inne som er gale nok. Disse innleggene viser tydelig at innleggssrkriverne er ignorante tosker, noe som gjør det litt mindre farlig.

Rasisme er i mine øyne meget verre. Vet lite om hva lovverket sier, men vil ikke bli forundret om et forum som trykker rasisme bryter loven.


Er det rasisme å si at halvparten av Klanen nok er innvandrere? Er i det hele tatt innvandrere en rase? Det får da være måte på stakkarsliggjøring av en gruppe!


Sannheten er jo at Klanen knapt har en eneste innvandrer. Skal leite lenge på vestbredden før man finner en farget, hvis det er det folk mener med innvandrer her.
Hansa-
Felt Z

Nemesis

Innvandrere kan være svensker ogsÃ¥...  Sier du jævla svenske til en kan det hende han blir litt arg. Sier du jævla invandrer til samme personen, tror jeg ikke han tar seg sÃ¥ nær av det. :twisted:
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

jegløh

Quote from: "Nemesis"Innvandrere kan være svensker ogsÃ¥...  Sier du jævla svenske til en kan det hende han blir litt arg. Sier du jævla invandrer til samme personen, tror jeg ikke han tar seg sÃ¥ nær av det. :twisted:


Selvfølgelig. Charlie Miller er innvandrer. Er det han du umiddelbart tenker på når media nevner innvandrere, Nemesis. Du og meg vet hva ordet innvandrer er forbundet med. Du skal og være naiv for ikke å ha lagt merke til at det er de siste årene blitt negativt ladet.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Nemesis"Innvandrere kan være svensker ogsÃ¥...  Sier du jævla svenske til en kan det hende han blir litt arg. Sier du jævla invandrer til samme personen, tror jeg ikke han tar seg sÃ¥ nær av det. :twisted:


Selvfølgelig. Charlie Miller er innvandrer. Er det han du umiddelbart tenker på når media nevner innvandrere, Nemesis. Du og meg vet hva ordet innvandrer er forbundet med. Du skal og være naiv for ikke å ha lagt merke til at det er de siste årene blitt negativt ladet.


Er faktisk enig med deg i det!  Men det bør være sÃ¥pass spillerom her inne at folk kan sette ting litt pÃ¥ spissen, uten at det blir ropt ulv ulv. Ikke misforstÃ¥, det er totalt uakseptabelt med rasistiske utsagn, men litt i grÃ¥sonen mÃ¥ det være lov Ã¥ gÃ¥...:-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

krøvel vellevold

Quote from: "jegløh"
Quote from: "krøvel vellevold"

Er det rasisme å si at halvparten av Klanen nok er innvandrere?


Ja, naturligvis. Setningen, som den står med de ordene, skal oppfattes korrekt hvis den oppfattes som en fornærmelse av en gruppe fordi mange av dem kommer fra et annet land. Ordet innvandrer forbinder i tillegg folk flest med mørkhudede.

Uansett hva forfatteren har ment, bør sikkerhetsmarginen i sånne politiske ukorrekte saker være høy. Hvis det er rom for å tolke et innlegg rasistisk (noe denne utvilsomt har), bør den fjernes.
Legg ned hele klubben!

haar


Roffarne

Quote from: "pusuren"
Quote from: "andreas27"riseth så rett på endressen foresten.

Hater Riseth noe jævlig, men at han Unnskyldte seg for store stå begrunn av en takling på kvisvik står det reapekt av, ikke mange fotballspillere som gidd å gjøre noe sånt!

Dette lå jeg også merke til.
Riseth har alltid vært pakk og avskum i mine notater, men etter siste forestilling har han faktisk løftet seg til å bare være et svin.
Oppførselen oven for SS, samt lite filming og "fair" opptreden ellers taler for at Vidar er nesten like gøyal som i `95.

Snublefot

godt at det er flere som sÃ¥ at Riseth beklaget seg ovenfor SS....  jeg syntes ihvertfall det viste STOR respekt, og noe man sjeldent ser..

ville jo blitt litt dumt i grunn om alle spillerne skulle beklage seg for oss etter hver stygge takling..  men i dette tilfelle, bare løfte hÃ¥nden som en rask "sorry gutta, den var litt drøy"...   mitt inntrykk av Riseth ble ihvertfall løftet;)

Kristin

Quote from: "Snublefot"godt at det er flere som sÃ¥ at Riseth beklaget seg ovenfor SS....  jeg syntes ihvertfall det viste STOR respekt, og noe man sjeldent ser..

ville jo blitt litt dumt i grunn om alle spillerne skulle beklage seg for oss etter hver stygge takling..  men i dette tilfelle, bare løfte hÃ¥nden som en rask "sorry gutta, den var litt drøy"...   mitt inntrykk av Riseth ble ihvertfall løftet;)


før likte eg han sokolowski godt for personen han virket som på banen og gjennom media men når han " yppet" med SS ble han en klyse han og...
Med riseth var det omvendt...
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Go Up