• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Scharner er Branns Gerrard

Started by oj3, June 20, 2005, 00:54:21 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

oj3

Miller var utrolig mot Rosenborg. Men nok om det - det skriver alle andre om. Og han fikk jo det meste servert; straffen, det andre målet osv.

Det er en annen spiller som tar kaken. Mye snakk om Kvisvik og Andresen og Sæternes - men Paul Scharner er jo uten tvil Branns beste per i dag, og har vært det lenge.

Etter en litt treg start i fjor har Scharner vært banens beste i omtrent hver eneste kamp i år. Er det fordi pressen ikke skjønner tysk at han ikke får de største overskriftene, eller fordi han kanskje virker litt kjedelig?

Scharner er god på midten, i forsvar og i angrep - han er på et vis Branns Steven Gerrard. Han er overalt, med en enorm rekkevidde.

Pussig at ingen har trukket den sammenlikningen før, likheten er jo åpenbar, svært få spillere er i stand til å prege spillet i alle tre deler av banen slik Scharner gjorde mot Rosenborg.

Det er stadig mye styr om Martin Andresen - er han skadet eller ikke? Men ærlig talt: Scharner er per i dag mye bedre enn Andresen, som har en høy prosent på feilpasninger og begrenset offensiv kraft. Scharner er Sjefen.

Jeg synes for øvrig Brann gjorde en fryktelig feilvurdering ved i det hele tatt å vise sin interesse for Magne Hoseth. Skulle han danke ut Scharner eller Martin Andresen??

Hoseth er slett og rett ikke god nok for Brann.

Scharner og Andresen både enkeltvis og sammen er mye bedre sentralt enn klysen fra Møre, og Hoseth har jo vist sin inkompentanse på kantene på landslaget. Han er ikke i nærheten av internasjonalt nivå der, som Kvisvik. Så hvis han var ment alternativ til nettopp Kvisvik, er det totalt feilslått.

Heldigvis ser Hoseth ut til å havne i et av lagene som scorer minst i Tippeligaen, Vålerenga.

Det er jo også et moment at folk skal genuint like spillere på laget, identifisere spillere som en man kunne tenke seg å gå ut og ta en øl sammen med. Der ligger VIF tynt an med juksemakere og kylser som Hulsker, Berre, Gashi og nå Hoseth ...

Jeg er glad slike spillere ikke setter sine bein i Brann.

BL

Scharner er ingen Gerrard. Scharner er bare Scharner, helt enorm!. Kan ikkje sammenlignes med noen!! Fussballgott!
Hansa-
Felt Z

panZer micky

e så enig med deg. scharner spiller mye bedre enn andresen per dags dato.

Hoseth e en klyse og vil alltid være det. Hent vaagan moen han e kanongod :D

enavgutta

Vi skal prise oss lykkelig for at vi har Scharner ja. En mer sympatisk og kanongod midtbanespiller har ikke Bergen sett på årevis. Scharner er på lik linje med Miller en folkehelt i byen vår !

Mick

Og ikke nok med det han har åpnet for å bli her resten av karrieren! Lojal til tusen og med tanke på at han lett kan passe godt inn både i Premier league og Bundesligaen så betyr det ekstra mye. Han er en spiller som lett kan bli det "lille" ekstra som gir oss seriegull. For en spiller!
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

Xminator

Scharner har andre kvaliteter enn Andresen. Det er to spillertyper som utfyller hverandre ekstremt godt. Ett samspill der summen blir bedre enn de to spillerene hver for seg. Om Scharner hadde vert norsk ville midtbanen til Norge hvert lik midtbanen til Brann.

Så spørst det hvor lenge det går før Scharner blir solgt. Det er en virkelighet som nærmer seg med spill som i går. Desverre.

supporter

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var jo Scharner ute i avisen ikke lenge etter at han kom til Brann og sa at han trengte bare litt tid på seg, fordi denne rollen var litt ny for han. Og jeg vil si meg enig i at han har klar å tilpasse seg den rollen godt

naitsirk

nokon som la merke til at da berre va scharner som takka publikum skikkelig i går.
gjekk ein æresrunde

synst forresten at da e litt merkelig at brann ikkje lenger takke storestå og elle resten av stadion slik dei gjorde tidligare

BL

Quote from: "naitsirk"nokon som la merke til at da berre va scharner som takka publikum skikkelig i går.
gjekk ein æresrunde

synst forresten at da e litt merkelig at brann ikkje lenger takke storestå og elle resten av stadion slik dei gjorde tidligare


4-1 er takk nok for meg.
Hansa-
Felt Z

viks

Quote from: "naitsirk"nokon som la merke til at da berre va scharner som takka publikum skikkelig i går.
gjekk ein æresrunde

synst forresten at da e litt merkelig at brann ikkje lenger takke storestå og elle resten av stadion slik dei gjorde tidligare


Enig med deg. Martin Andresen og Scharner var de eneste som kom bort etter kampen. Det er for dÃ¥rlig. PÃ¥ en slik festkveld burde vi fÃ¥tt anledning til og hylle alle sammen. Kvelden i gÃ¥r hadde jo  alt fra dypeste fortvilelse til ekstatisk glede. Da skulle det bare mangle at vi fikk hylle guttene litt ekstra etter kampen. Synd..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Quote from: "Mick"Og ikke nok med det han har åpnet for å bli her resten av karrieren! Lojal til tusen og med tanke på at han lett kan passe godt inn både i Premier league og Bundesligaen så betyr det ekstra mye. Han er en spiller som lett kan bli det "lille" ekstra som gir oss seriegull. For en spiller!


Det er ikke mange dagene jeg leste i et intervju at han har større ambisjoner enn Brann som fotballspiller. Så han blir nok ikke her evig. Men vi får nyte hvert sekund så lenge han spiller her!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

joachim

Jeg føyer meg inn i rekken av beundrere. Sharner har alt det en moderne fotballspiller må ha. Fart, teknikk, stamina, fotballhode og ikke minst evne til å prestere i hver kamp. Sjelden har norsk fotball sett en spiller som presterer på så høyt nivå i hver kamp. Sharer er P-èn i PROFF. Måtte han bli her lenge! AMEN :!:

abe78

Quote from: "naitsirk"nokon som la merke til at da berre va scharner som takka publikum skikkelig i går.
gjekk ein æresrunde

synst forresten at da e litt merkelig at brann ikkje lenger takke storestå og elle resten av stadion slik dei gjorde tidligare


Helt alvorlig - det er ultra-harry med den dere turen bort mot storestå. Kan ikke gjøre det i hver kamp vi vinner. Når skjer slikt i internasjonal fotball?
.og husk!

Xminator

Hva som skjer i internasjonal fotball bryr meg midt i ræven. I Brann *skal* spillerene takke publikum etter kampen. Ferdig med den!

Nemesis

Gerrard er liverpools Scharner.........   SÃ¥nn, det høres sÃ¥ mye bedre ut
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

viks

Scharner fikk vel forresten sitt tredje gule for sesongen igår, det betyr vel at det er duket for Haugen i Skien?

Noen som kan bekrefte dette?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Estranged

Quote from: "viks"Scharner fikk vel forresten sitt tredje gule for sesongen igår, det betyr vel at det er duket for Haugen i Skien?

Noen som kan bekrefte dette?

Hørte flere rundt meg som snakket om dette også. Har ikke sjekket, men...
Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

Xminator

Det var nok bare #2. I tippeligaen gjelder kun kort fra tippeligaen. Det er litt spesielt med røde kort i treningskamper, som må sones i tippeligaen (det var ihvertfall slik i forrige århundre).

Tar gjerne veddemål på om Scharner får utestengelse før Sæternes ;)

BrannSupporter

Kan aldri huske å ha sett en spiller som takler så bra og så mye som det Scharner gjør.

viks

Quote from: "BrannSupporter"Kan aldri huske å ha sett en spiller som takler så bra og så mye som det Scharner gjør.


Enig!

Har heller aldri sett en spiller som får så mange urettferdige frispark mot seg. Våger og påstå at halvparten av de frisparkene Scharner pådrar seg er feilaktig idømt. Har han for lange bein for dommerne?

Så utrolig deilig og se på når han bare snor foten rundt en motstander og stjeler ballen, eller når han fyker oppover i banen som an antilope!

Scharner über alles!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

enavgutta

Hvis jeg skal ta overskriften litt på kornet her, så vil jeg si at denne Gerrard nok er sjanseløs mot vår Scharner.

Ellers legger jeg til at jeg også reagerer på at bare enkelte spillere "gidder" å takke fansen. Slik var det i Stavanger også. Ingen gadd å komme bort til de 800 tilreisende Brann supporterne som hadde tatt turen.

Hvorfor er det slik? Fotball er en showbusiness. Det må spillerne innse !

Nixon

Quote from: "enavgutta"Ellers legger jeg til at jeg også reagerer på at bare enkelte spillere "gidder" å takke fansen. Slik var det i Stavanger også. Ingen gadd å komme bort til de 800 tilreisende Brann supporterne som hadde tatt turen.

Hvorfor er det slik? Fotball er en showbusiness. Det må spillerne innse !


Det var det samme i fjor. Da tok BBB dette opp med Guntveit og Steffensen på et medlemsmøte på høsten, og etter det ble det bedre. Synes dette må være et naturlig ansvarsområde for Guntveit som kaptein å få med seg spillerne bort til SS og gjerne en liten runde bort til Hansa etterpå. Er jo tross alt vi som kan synge! (Jada!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Kristin

Quote from: "viks"
Quote from: "naitsirk"nokon som la merke til at da berre va scharner som takka publikum skikkelig i går.
gjekk ein æresrunde

synst forresten at da e litt merkelig at brann ikkje lenger takke storestå og elle resten av stadion slik dei gjorde tidligare


Enig med deg. Martin Andresen og Scharner var de eneste som kom bort etter kampen. Det er for dÃ¥rlig. PÃ¥ en slik festkveld burde vi fÃ¥tt anledning til og hylle alle sammen. Kvelden i gÃ¥r hadde jo  alt fra dypeste fortvilelse til ekstatisk glede. Da skulle det bare mangle at vi fikk hylle guttene litt ekstra etter kampen. Synd..


savner litt når di alle kommer bort og bukker for oss og vi bukker med.. det må di gjøre neste kamp ... men seier i går var så viktig og fin at di nesten burde gjort det...
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Kristin

Quote from: "Estranged"
Quote from: "viks"Scharner fikk vel forresten sitt tredje gule for sesongen igår, det betyr vel at det er duket for Haugen i Skien?

Noen som kan bekrefte dette?

Hørte flere rundt meg som snakket om dette også. Har ikke sjekket, men...


det var hans andre gule
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

österreich

lt er mulig

BrennEFoRBranN

Mens andresen briljerer og er et oppspillspunkt, er scharner en offensiv genial spiller som jobber steinhardt.. genial sammensettning av mons ivar mjelde....tror Brann har norges beste midtbane for øyeblikket
En dag skal det skje*

viks

Quote from: "österreich"PS: Hvordan går det med Paulis norskkunnskaper? Har han lært seg noen ord? :lol:


Leste portrettintervju med han i forrige uke.

Han kan si "kast" "frispark", "løp", "tusen takk" osv.. Han gikk egentlig på norskkurs, men tiden strakk ikke til. Han sa videre at han lærte en del norsk av og se tegnefilm med barnene sine (med englelsk tale og norsk tekst:).
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Klaus_Brann

Sitat abe78: "Helt alvorlig - det er ultra-harry med den dere turen bort mot storestå. Kan ikke gjøre det i hver kamp vi vinner. Når skjer slikt i internasjonal fotball?"

Hva har det med saken å gjøre, forstår ikke den holdningen. det er vel ikke om å gjøre å herme mest mulig etter andre lag?
Og hvordan kan du mene dette seriøst?`
De gjør det jo for å takke for støtten de får fra oss supportere, de viser at de setter pris på at vi støtter opp om laget ved å takke etter kampen.
Grunnen til at det ikke gjøres i så stor grad i internasjonal fotball er vel at der er de store stjerner og gidder ikke takke "så mye", de klapper litt til fansen etter kampen...
det skulle jo også egentlig bare mangle at de takker oss, for vi bruker en del penger og tid på de, og da er det kjekt å få litt klapping som takk for støtten....Eller er jeg helt på jordet???
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

`Nisse

Nei du er ikke helt på jordet. Jeg synes det gir en nærhet, kanskje litt sløvt uttrykk, men det viser at spillerne ikke er så jævli høy på pæra slik som man kan se i utlandet og faktisk bryr seg om de som gjør det mulig for dem å leve av fotballen.

Kandahar

Greit Sharner har vore av Brann sine beste i år, og kanskje den beste. Men ikkje undervurder effekten Martin Andresen har på Brann. Det e Andresen sin ro, taklingstyrke og posisjonering som gjør at Sharner kan springe rundt som ein annan idiot (misforstå meg rett!). Slik eg ser det er nok Andresen den viktigaste grunnen til at Brann ikkje bare er et godt heimelag i år, men også har vist bedre takter på bortebane enn tidligare. Brann har sålangt i sesongen vist at dei både kan styre kampane og legge seg bakpå og kontre. Mykje takka vera Martin Andresen.

Men all ære til Sharner. Makan til sinnsjuk mann skal ein leita lenge etter!

Sammen utgjer dei kanskje den beste midtbana i Norge om dagen..

Synst spelarane takka publikum bra for kampen. Dei sto jo å klappa til publikum i et par minutt. Forskjellen e jo at det ikkje lengre e sjølklart å springe bort til store stå. Heile stadion må jo takkast isåfall. Vent med seiersrunden til i oktober!

Kristoffer M

Jeg er også av den oppfatning av at spillerne bør gi en aldri så liten hyllest av supporterne etter kampen.. Det koster da minimalt med krefter! Jeg vil tro at det både har en positiv effekt på spillerne, at de kjenner på kroppen at de har vunnet, at supporterene er glade, og at flere tusen tar "bølgen" sammen med dem når de står hånd i hånd. I tillegg til at det har en bra effekt på supporterene, som føler spillerne setter pris på det arbeidet de legger ned i form av synging gjennom kampen. Jeg må si at jeg stod igjen på stadion og ventet i går på at spillerne skulle gå samlet bort til Storestå. Men hva ble servert en liten klapperunde av Scharner og Andresen. Et minimum av det som kan forventes ved TAP, mener jeg er en felles applaudering foran Storestå, gjerne også en runde rundt på matten også. Men etter seier, 4-1 over Rosenborg, må man da kunne forvente å motta mer hyllest enn hva B-gjengen på Bryne får etter å ha vært med å bidra til å slå Løv-Ham..! Det burde ikke bli slik på Brann Stadion, som det er på Lerkendal, at det ikke er forskjell på tap eller seier når det kommer til feiring etter kampen. Fotball er underholdning, og i 93 minutter var det underholdning av høy klasse i går. Men om underholdningen trekkes ut fem minutter ekstra, tror jeg det vil resultere i fler fornøyde fjes som forlater portene, og flere som kommer igjen til neste kamp. Nå kan man jo reise seg og gå idet dommeren blåser av kampen, for da skjer det jo ikke noe mer. For et par år tilbake, husker jeg at folk ble stående både fem og ti minutter etter kampslutt for å hylle spillerne, og for å få hyllest tilbake.

KennethS

Scharner var enorm mot Rbk, banens desidert beste. Miller var en god nr 2.
tå på Brann

mr-bolstad

Quote from: "KennethS"Scharner var enorm mot Rbk, banens desidert beste.


Scharner har vært Branns beste hittil i sesongen! punktum
get land, Eget Landslag.
Brann!!

enavgutta

Ja, jeg tror vi snakker årets spiller i Tippeligaen 2005. Noe annet vil være merkverdig.

Toa

Er like før jeg mener han er bedre enn Olofinjana
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

BL

Quote from: "enavgutta"Ja, jeg tror vi snakker årets spiller i Tippeligaen 2005. Noe annet vil være merkverdig.


Er enig. Men norges nye kosegutt fra sørlandet (les:doffen) kan fort stikke av med den.
Hansa-
Felt Z

joachim

Quote from: "BL"
Quote from: "enavgutta"Er enig. Men norges nye kosegutt fra sørlandet (les:doffen) kan fort stikke av med den.


Doffen har vært bra, men jeg tror ikke han er rutinert nok til å holde samme nivå hele sesongen. Sharner derimot......=)

Xminator

Må bare få minne om at Hæstad dret på draget mot Aalesund. Hadde han gjort noe tilsvarende for Brann ville det heftet ved han i flere år fremover.

Go Up