• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sikkerheten/berusete folk

Started by brannsupporteren:-D, June 19, 2005, 22:04:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

støtter Nixon med sinde 10 pliktår :)

Og grunnen til at ss sklir helt ut med bare folk under 18 er at kun 50% der kan nystemten og diverse andre sanger.... Supporterkulturen og det vi alltid har vært så kjent for forsvinner.

sekto

Quote from: "Nixon"Ikke trist i det hele tatt. Det "triste" er at dere er i flertall etter det jeg har forstått. Men slik blir det når supportere som knapt har fyllt 20 år med kun 2-4 år bak seg på SS flytter opp på Hansa.
Nei, det burde vært minst 10 pliktår på SS før plass på gamlehjemmet Hansa ble innvilget!:)

Er enig jeg.. Noe jeg vel har sagt flere ganger tidligere.. Og jeg er bare inne i mitt tredje eller fjerde år på SS.

Ikke 100% alvorlig dette, men ikke langt unna.. Kunne gjerne delt Stadion inn i aldersfelt.

Klokkesvingen: 0-16
SS: 17-27
Hansa: 28-48
Gamle sitte: 49-til den dagen du dør, eller har blitt skuffet for mange ganger.

Er jo faktisk ikke så langt unna sannheten dette vil jeg si, men hadde vært en fin fordeling.. De unge hadde noe å strebe etter. Etter sine plikt år, kan man roe seg litt ned på Hansa, men fortsatt gi lyd fra seg.. Og når midtlivskrisen setter inn, og Brann ikke lengre blir så viktig, så kan du overflyttes til aldershjemmet på Gamle sitte..

Nå er jo Stadion snart historie som vi kjenner den, men fortsatt, interessant med en slik fordeling mener jeg..

Mr_Soma

Tror faktisk du kan justere ned "SS-alderen" til 13!

For så gale er det.

sekto

Quote from: "Mr_Soma"Tror faktisk du kan justere ned "SS-alderen" til 13!

For så gale er det.


Var mitt ønske det der.. ;0) Hadde satt andre tall om jeg skulle si hvordan det egentlig var..

krøvel vellevold

Det er alt for mye jenter på Store Stå. Vi høres ut som et pikekor!
Legg ned hele klubben!

Kristin

Quote from: "krøvel vellevold"Det er alt for mye jenter på Store Stå. Vi høres ut som et pikekor!


herlighet... først er jentefotball for dårlig på banen og no får vi ikke engang være på storestå
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

jegløh

Quote from: "Kristin"
Quote from: "krøvel vellevold"Det er alt for mye jenter på Store Stå. Vi høres ut som et pikekor!


herlighet... først er jentefotball for dårlig på banen og no får vi ikke engang være på storestå


Ikke akkurat gentlemenly conduct, nei. Skjønner godt du er provosert.

Var nok spesiellt en jente som oppførte seg litt hysterisk. Hvis en gutt hadde gjort det samme ville han blitt kalt idiot. Derimot når en jente gjør det klandres hele kvinnekjønnet.

Du klarer nok å bære det.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

krøvel vellevold

Quote from: "Kristin"
Quote from: "krøvel vellevold"Det er alt for mye jenter på Store Stå. Vi høres ut som et pikekor!


herlighet... først er jentefotball for dårlig på banen og no får vi ikke engang være på storestå


Har jeg skrevet at jenter ikke får være på Store Stå? Men jeg kan godt si det på en mer politisk korrekt måte: Jentene på Store Stå må gjerne bli værende, men vi må få flere voksne mannfolk med kraftige og dype røster på Store Stå. Men andelen jenter hadde jo gått ned hvis vi hadde fått vekk alle de jentene som står på Store Stå for å "se og bli sett", treffe gutter, er med bestevenninnen eller kjæresten på kjøtt og flesk, og egentlig ikke er så veldig interessert i fotball. Man merker jo at det er en del sånne i supportermiljøet. Hadde disse komt seg vekk, og vi bare hadde hatt de virkelige supporterjentene tilbake (som deg Kristin?), så hadde vi fått en grei kjønnsfordeling på 90/10 i stedet for 50/50. Jenter i miljøet er helt greit det, men poenget mitt er STEMMENE deres. De passer ikke til supportersang, enten dere liker det eller ikke. Og de jentene som er med bør være der pga kjærligheten til Brann, ikke for alle andre grunner. Og selvsagt: Selvfølgelig er det også gutter på SS som er der av "diverse grunner", men jeg tipper det ikke er så mange gutter som går på SS for å treffe damer...
Legg ned hele klubben!

Kristin

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Kristin"
Quote from: "krøvel vellevold"Det er alt for mye jenter på Store Stå. Vi høres ut som et pikekor!


herlighet... først er jentefotball for dårlig på banen og no får vi ikke engang være på storestå


Har jeg skrevet at jenter ikke får være på Store Stå? Men jeg kan godt si det på en mer politisk korrekt måte: Jentene på Store Stå må gjerne bli værende, men vi må få flere voksne mannfolk med kraftige og dype røster på Store Stå. Men andelen jenter hadde jo gått ned hvis vi hadde fått vekk alle de jentene som står på Store Stå for å "se og bli sett", treffe gutter, er med bestevenninnen eller kjæresten på kjøtt og flesk, og egentlig ikke er så veldig interessert i fotball. Man merker jo at det er en del sånne i supportermiljøet. Hadde disse komt seg vekk, og vi bare hadde hatt de virkelige supporterjentene tilbake (som deg Kristin?), så hadde vi fått en grei kjønnsfordeling på 90/10 i stedet for 50/50. Jenter i miljøet er helt greit det, men poenget mitt er STEMMENE deres. De passer ikke til supportersang, enten dere liker det eller ikke. Og de jentene som er med bør være der pga kjærligheten til Brann, ikke for alle andre grunner. Og selvsagt: Selvfølgelig er det også gutter på SS som er der av "diverse grunner", men jeg tipper det ikke er så mange gutter som går på SS for å treffe damer...


hehe greitt det, men di fleste jenter-(hvertfall di eg henger med der)
vi jobber faktisk med å gjøre om når vi synger for å få disse flotte dype stemmene du preker om...

selv om vi ble ganske såret da vi var i vestlandshallen i Royal leauge kamp og en liten gutt sa til sin far ved siden av:
pappa - di jentene der synger styggt...
:P

men er med på det du mener , men ikke bruk fellesbetgnelsen jenter da, men heller skrikende med fæl og skjærende stemme fjortiss jenter...
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

krøvel vellevold

Quote from: "Kristin"hehe greitt det, men di fleste jenter-(hvertfall di eg henger med der)
vi jobber faktisk med å gjøre om når vi synger for å få disse flotte dype stemmene du preker om...


Er i grunn ganske skeptisk til jenter med mørke stemmer!  :) :)
Legg ned hele klubben!

Stoffi

Quote from: "Nixon"Ikke trist i det hele tatt. Det "triste" er at dere er i flertall etter det jeg har forstått. Men slik blir det når supportere som knapt har fyllt 20 år med kun 2-4 år bak seg på SS flytter opp på Hansa.
Nei, det burde vært minst 10 pliktår på SS før plass på gamlehjemmet Hansa ble innvilget!:)


Har 6 år på SS så vidt jeg kan huske.

Ikke det at jeg hater yngre mennesker eller noe slikt, men SS er blitt det Klokkesvingen var før.
Men denne sesongen har et vært litt bedring. Gjennomsnittsalderen i området jeg sto var godt over 20, så et er positivt.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

mobli

Quote from: "Nixon"Nei, det burde vært minst 10 pliktår på SS før plass på gamlehjemmet Hansa ble innvilget!:)


Og å tillegg burde det vært 10 pliktår på andre deler av Stadion (les: klokkesvingen eller foran gamle sitte), før man kan flytte til SS, eller i det minste det midterste feltet.

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Kristin"hehe greitt det, men di fleste jenter-(hvertfall di eg henger med der)
vi jobber faktisk med å gjøre om når vi synger for å få disse flotte dype stemmene du preker om...


Er i grunn ganske skeptisk til jenter med mørke stemmer!  :) :)


Stemmer det Krøvel. Både du og jeg vet at eneste grunnen til at du, etter alle disse årene, fortsatt henger på SS er alle småpikene...:)

Ellers er det jo positivt hvis det er tegn til bedring!
Rød makt på Hansa

mobli

Quote from: "krøvel vellevold"Jenter er fritidsaktivitet, fotball er blodig alvor!


Ikke helt politisk korrekt det der, så det liker jeg.
Jeg prioriterer viktige ting i følgende rekkefølge: Fotball, øl, damer.

Uansett, tilbake til tema.
Dette er noe man ser overalt i fotball, ikke bare på SS. Folk som går på fotballkamper, og som står sammen med den syngende gjengen, blir yngre og yngre, samtidig som det er flere og flere ikke-syngende som står sammen med de syngende.
Forundrer meg ikke om at det kommer til å stå noen på SS i nær fremtid, som skriker ut: "kan ikke dere være litt stille, jeg forsøker å snakke i telefonen".

Istedenfor at det holder å være medlem i BBB for å gå på midterste feltet på SS, så burde man kanskje ha vært medlem i BBB/BST i minst 5-7 år, før man kommer inn.

Northside


jegløh

Quote from: "NorthsideFCDH"Har faktisk hørt den før! "kan du ikke holde litt skjeft!


SKJEFT???! Hva er i ferd med å skje med språket vårt?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

Quote from: "NorthsideFCDH"


BBB skulle gått til innkjøp av en sånn sak som brukes til å brennmerke hester med. Slik at hver gang noe sa noe så dumt evt. ikke klarte å oppføre seg, så.... dishhhh  og vips står det PAKK i pannen på de....  :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

KEO

[BBB skulle gått til innkjøp av en sånn sak som brukes til å brennmerke hester med. Slik at hver gang noe sa noe så dumt evt. ikke klarte å oppføre seg, så.... dishhhh  og vips står det PAKK i pannen på de....  :-)[/quote]

Støtter deg der!!  men er det ikke bedre å la Scotchman få denne ordningen når VIF Klanen er på besøk her i byen. Fint inngangs stempel..
Nu kør vi!

syma

På store stå bataljonsfelt er det store forskjeller på hvor gamle folk rundt deg er alt etter hvor du plasserer deg. Feks. er det veldig mange unge øverst mot midten, og så blir de eldre lenger utover og jo lengre ned du kommer.

Dette pga av at det er de som kommer først siden svært mange kommer seint fra puben. Og pga at det er blitt"forbudt" å trenge seg oppover hvis du er sein, slik det ble gjort før i tiden.

At de unge tar disse plassene mener jeg ikke er bra, siden sangene må startes bakfra for å kunne få flest mulig med på en effektiv måte. Står du nede og starter sanger (eller på sidene), er den stort sett ferdig før alle er med.

Go Up