• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Aafk i cupen...

Started by Andrés, June 17, 2005, 22:39:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Andrés

Som ålesunder som har holdt med Brann siden jeg var 6 år gammel (er 23 no), så har jeg fått mye peis oppigjennom tiden for å holde med laget fra den stolte Hansabyen isteden for å holde med de lokale heltene.. For å være helt ærlig, så er det kun Ivar Morten Normark jeg har sansen for fra aafk, og for min del kan aafk bare rykke ned, men før sesongen tippa jeg dem på kvalik, og det står jeg for enda.. Nå har jeg i tillegg tatt steget ut og endelig kommet meg til Bergen på permanent basis etter 2 år i Oslo som student og siden madammen bor her, så var valget enkelt.

De fleste av mine bekjente holder med aafk, og jeg får høre både ene og andre gangen at navnet quisling kommer opp og j**** hovne bergenserhore osv...

For å være helt ærlig, så driter jeg i hva folk sier om meg, men jeg vet at jeg ALDRI kommer til å svikte Brann og det har jeg fortalt dem gang på gang..

Sist vi møtte dem i Cupen, så tapte vi på straffekonk..

Nå er det på tide at vi tar tak og triller dem rundt den 29 juni hjemme på Stadion...

Cupen skal bli vår i år som i fjor!!!
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Alexåsane

Vi skal nok, og bør vinner over Aafk. Når det er sagt så håper jeg av hele mitt hjerte at Aafk holder seg. Vi trenger fotball gale ålesundere i tippeligaen. Den gøyeste borteturen er det og!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!


Andrés

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Andrés

Tror forresten at det der var første gang jeg har fått kjeft av en bergenser for å holde med Brann... :shock:


Skal kun Bergensere få holde med Brann da? Er du teit?
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Eikeland

Ja, han e desverre det.
eir Hasund

Vestkanten

Quote from: "Per Anders"


?????????????
Per Anders? Høres ut som et navn fra Møre. Leif Per, Per Anders, Knut Leif, Anders Knut osv. Kun der oppe man finner slike navne kombinasjoner. Du er ihvertfall ikke fra Bergen!
Heia Brann!

Alexåsane

Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "Per Anders"


?????????????
Per Anders? Høres ut som et navn fra Møre. Leif Per, Per Anders, Knut Leif, Anders Knut osv. Kun der oppe man finner slike navne kombinasjoner. Du er ihvertfall ikke fra Bergen!


Det var jo det dummeste eg har hørt.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Andrés

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Alexåsane

Quote from: "Andrés"


Før tunnelen kom så hadde du vel ikke så mye kontakt med ålesund;) (vist ikke jeg tar forferdelig feil med tanke på kor godøy er)

Det er det som er så spessielt med Brann, Folk fra hele norge finner gleden i Sportsklubben Brann. Jeg tør å påstå at det er flere "ikke bergensere" som heier på brann, enn det f.eks er "ikke oslofolk" som heier på vif. Brann er og har alltid vært et spennede lag som trekker til seg alle slags mennesker.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Andrés

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Vestkanten

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "Per Anders"


?????????????
Per Anders? Høres ut som et navn fra Møre. Leif Per, Per Anders, Knut Leif, Anders Knut osv. Kun der oppe man finner slike navne kombinasjoner. Du er ihvertfall ikke fra Bergen!


Det var jo det dummeste eg har hørt.


Dummeste du har hørt?
Vel, det er første gang jeg har hørt en Brannsupporter fraråde en annen Brannsupporter om å være Brannsupporter! Får ikke det til å stemme...
Heia Brann!

Alexåsane

Det dummeste eg har hørt er at du kan si at han ikke er fra bergen på grunnlag av et navn. Rett og slett et dumt argument.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Vestkanten

Quote from: "Alexåsane"Det dummeste eg har hørt er at du kan si at han ikke er fra bergen på grunnlag av et navn. Rett og slett et dumt argument.


Ja, det var gjerne litt flåsete, men det var bare for å poengtere mitt syn, fordi jeg synes det er rart at man må være fra Bergen for å heie på Brann. Dessuten så er guttenavn i M&R ofte doble navn i kombinasjoner man ofte ikke har hørt før. Per Anders er gjerne ikke et slikt navn, men det var jo dobbelt....
Heia Brann!

BL

Quote from: "Per Anders"


SÃ¥ du vil at hele BBB-Ã?st skal dra til helvete og holde med VIF?
Hansa-
Felt Z

Vestkanten

Quote from: "Per Anders"


Eller kanskje det er noe unikt med Bergen og Brann som gjør at han velger rødtrøyene?
Heia Brann!

Mr_Soma

Dummeste eg har hørt på lenge - skal man ikke få lov å holde med ett annet lag enn det som holder til der du bor?

Samme som noen skulle "nektet" deg å holde med Tottenham det, siden du e fra Norge.


Skjerpings Per Anders!

Andrés

Nok en gang; grunnen til at jeg holder med Brann og ikke aafk, kan bare være tilfeldigheter, hva vet jeg, men jeg har familie i Bergen, noe som førte til at jeg ofte var på besøk her når jeg var liten, i tillegg var det den første kampen jeg noengang var på foruten om 5 divisjon med Godøy, en Brannkamp mot lillestrøm på Stadion, og da var det gjort. Da var jeg 6 år og siden da har jeg aldri sett tilbake, det har alltid vært Brann for min del, gjennom hele oppveksten uavhengig av hvor mange sunnmøringer som dro til molde hver helg siden de var det eneste laget i nærheten som hadde tippeligafotball for inntil 3 år siden. Ikke holdt jeg med Hødd fordi de var "lokallag" og spilte i tippeligaen på midten av 90 tallet, ikke holdt jeg med molde fordi de var og er i tippeligaen, faktisk hater jeg molde, og ikke begynte jeg å holde med aafk når de rykka opp til tippeligaen fordi det var det laget som hadde tilknytning til der jeg bodde...

Folk får holde med hvem de vil for meg, men for min del har det alltid vært og vil alltid være Brann Bergen fordi det er få om ingenting som fenger meg mer. Sant å si så har jeg sluttet å følge med på engelsk fotball de senere årene, mest fordi jeg ikke har hatt noe spesielt favorittlag der borte og har bare mista den generelle interessa, men Brann har jeg aldri sluttet å følge med..
Brann gjør noe med deg, uansett om du er fra ålesund eller bergen...

Om det er folk i Alta som holder med Brann, så er jeg bare mer stolt av å være Brann supporter, for det viser at Brann faktisk berører folk og at Brann fenger..

SÃ¥ enkelt er det...

Men det spora egentlig helt av..

Jeg håper at Aafk klarer seg jeg, for all del, men før sesongen tippa jeg dem på 12 plass, altså kvalik og det står jeg for.

Det jeg mente med dette innlegget i utgangspunktet var at jeg var tidligere i dag innom aafk sitt forum og der så det ut som at de tok veldig lett på oppgava å møte Bergens Stolthet i cup'en, muligens fordi de har gode minner fra sist de møtte oss i cupen (vant på straffekonk).

Jeg håper av hele mitt hjerte at vi tar aafk og andre hindre i cupen slik at vi tar NM pokalen hjem til Bergen i år som i fjor. Jeg var på Cup-Finalen i fjor og det kommer jeg ALDRI til å glemme.. Når lyn-supporterene hadde gått, så var der 20 000 Brannsupportere (helt sikkert fra andre steder enn Bergen) igjen på ullevaal og sang Brann sanger. Det var ENORMT!!!

HÃ¥per og tror vi tar Aafk denne gangen!
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

tauraren1

Quote from: "Per Anders"


Har du hørt på maken til V�S!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Brann har tilhengere over hele norge!!!!!!!!!!
Og i utlande med!!!!!!!!!!!!!!!
ordan har "vi" det i dag da?

tauraren1

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "Vestkanten"
Quote from: "Per Anders"


?????????????
Per Anders? Høres ut som et navn fra Møre. Leif Per, Per Anders, Knut Leif, Anders Knut osv. Kun der oppe man finner slike navne kombinasjoner. Du er ihvertfall ikke fra Bergen!


Det var jo det dummeste eg har hørt.


Tar vel kaka det oppforbi vel?   :shock:
ordan har "vi" det i dag da?

KEA

Det er klart man kan støtte Brann uansett hvor man lå på fødestuen - Per Anders er virkelig på ville veier her..... Du er hjertelig velkommen Andrés!

Andrés

Tusen takk!:-D  Men nÃ¥ har jeg jo holdt med SKB en GOD stund, og jeg har aldri følt meg uvelkommen heller:-)

Nei, takke seg til.. Brann for alltid..!
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

abe78

Per Anders skyter gullfuglen igjen.

Fotball er jo noe annet en geografisk tilhørighet.
.og husk!

BrannSupporter

Jeg også går under samme kategori.

Har aldri bodd i Bergen, bodd på Hamar hele livet (bortsett fra 3 år i Oslo 95-98) men har alltid holdt med Brann pga hele min familie kommer fra Bergen. Nå er jeg forøvrig kommet til Bergen på sommerferie og ser frem til RBK-kampen på søndag og gleder meg til å sette de på plass.

KEO

Quote from: "BrannSupporter"Jeg også går under samme kategori.

Har aldri bodd i Bergen, bodd på Hamar hele livet (bortsett fra 3 år i Oslo 95-98) men har alltid holdt med Brann pga hele min familie kommer fra Bergen. Nå er jeg forøvrig kommet til Bergen på sommerferie og ser frem til RBK-kampen på søndag og gleder meg til å sette de på plass.


Sommer ferie??? kor faen er solen !!!
Nu kør vi!

Chuggah

Per Anders ble veeeldig stille nå...


SKB e BEST!!!

Per Anders har et godt og viktig poeng!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Chuggah

Synes du skal la han holde med hvem han vil jeg. Synes det er flott at det i hvert fall er én sunnmøring som har sett lyset og heier på Brann! Stå på!


Nixon

Quote from: "Per Anders"Forstår godt at noen enkle sjeler her på forumet går rett på limpinnen og synes det er "fantastisk" at en sunnmøring skriver at han holder med Brann. Han tror kanskje at mange bergensere synes det er kult at han vender ryggen til sine egne og holder med vårt lag. De som verdsetter tilhørighet, egenart og røtter (de fleste ekte bergensere) synes det han skriver er flaut.


Vel, når man som 6-åring blir Brannfrelst etter et besøk på Stadion kan man knapt si at han vender ryggen til sine egne. Han vet jo knapt hvem sine egne er. Og når man først har funnet seg et favorittlag er det dårlig supporterskikk å skifte lag.
Noe annet er det når f.eks. en student skifter lag bare fordi man studerer i en annen by. Ville ikke respektert en bergenser som meldte seg inn i Klanen etter to uker på Blindern!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Chuggah

Trenger ikke å være enkle sjeler fordi vi synes at det er flott at en sunnmøring er brannsupporter. Synes du skal holde deg for god til å kalle noen det. I bunn og grunn så er dette hver og en sin mening. Hvis jeg synes det er flott at en sunnmøring har blitt brannsupporter, så la meg synes det. Respekterer at du synes det ikke er bra, selv om jeg er uenig.

Per Anders

Ro, ro til fiskeskjær.....

Jeg synes folk skal respektere andres navn ihvertfall. Nå er det slik at "Per Anders" er et pseudonym jeg tok rett ut fra "løse luften".

Synes du er på tynn is her Nixon. Hvis jeg hadde vært en intetanende seksåring som ble "helfrelst" på Vålerengen fordi jeg var en lett påvirkelig liten spire, som tilfeldigvis var med på Ullevål med min fars østlandske kollega for mange år siden, så kan jeg GARANTERE deg at jeg IKKE hadde vært Vålerengensupporter i dag. En seksåring er lett påvirkelig ja. Du ser mange unge krabater i dag med Manchester Uniteds drakt. Det er det samme som da jeg ble hektet på Tottenham i 1983. Den gang var det Arsenal, Liverpool, Everton og Tottenham som var lagene. Tottenham hadde profiler som Glenn Hoddle, Steve Perryman, Tony Galvin, Osvaldo Ardiles, etc. Man. U. var det nesten ingen som nevnte.

Det er noe HELT annet med hvem vi holder med i vårt eget land. Der holder vi med de klubbene som representerer vårt hjemsted, ikke de som har profiler, tøffe drakter, landslagsspillere etc. "Oi, Rosenborg har jo han tøffe landslagsspilleren Frode Johnsen.... Ja, vi må holde med Rosenborg..." Kiss my arse! Vel, nå er det slik at Brann riktignok har alt det jeg nevnte, men det betyr ikke derved at en fra Nordkjosbotn skal holde med Brann. Han holder forhåpentligvis med Tromsø.

Igjen: Identidet, egenart, røtter, tilhørighet.

Nixon

Quote from: "Per Anders"Synes du er på tynn is her Nixon. Hvis jeg hadde vært en intetanende seksåring som ble "helfrelst" på Vålerengen fordi jeg var en lett påvirkelig liten spire, som tilfeldigvis var med på Ullevål med min fars østlandske kollega for mange år siden, så kan jeg GARANTERE deg at jeg IKKE hadde vært Vålerengensupporter i dag......

...Der holder vi med de klubbene som representerer vårt hjemsted, ikke de som har profiler, tøffe drakter, landslagsspillere etc.


Det er lett for deg å si fordi du er fra Bergen som har et topplag. Noe helt annet blir det å komme fra et sted som ikke har lag som kan påvirke deg "tilbake igjen" når du kommer hjem. Et lag i f.eks. 3. divisjon uten publikum, profilerte spillere, mediadekning og engasjement. En 6-åring fra Førde eller Leirvik som er i Bergen og blir Brannsupporter blir høyst sannsynlig Brannsupporter for livet.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]


Nixon

He he, fint at du vet hvordan du hadde tenkt dersom du kom fra Sunnfjord. For jeg kan love deg at for mange sunnfjordinger er et lag fra Sogn ikke akkurat det man holder med. Og med denne logikken skulle altså vår venn sunnmøringen holdt med Molde helt til Aalesund fikk et lag som kunne hamle opp med Molde, for så å skifte lag. Og de på Leirvik må også skifte dersom Stord plutselig skulle får et topplag.

Vel, kan vel opplyse om at det er ikke slik det foregår. Favorittlag skifter man ikke ut sånn helt uten videre.

Falt jeg gjennom isen nå?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Leffen

jeg har bodd i oslo hele mitt 19-Ã¥rige liv.
men pappa og hele hans familie er bergensere. det var brann-kamp jeg ble dratt med som liten, ikke lyn-kamp (som forsovet hadde vært mest naturlig, ettersom jeg spilte for klubben i 8 år).
det er bare ett lag i mitt hjerte, og jeg forbeholder meg retten til dette selv om jeg ikke er "ordentlig" bergenser. jeg er fra byen i sjel, men ikke kropp.
blir dumt å si at du må ha bodd i byen, og snakke kav for å kunne være tilhenger.
brann er det i livet mitt jeg er mest trofast mot. mer enn både kjæreste og venner.

Andrés

Per Anders: Jeg driter vel i hva du mener om at jeg er sunnmøring og ikke holder med Aafk av den grunn...

Greit, 6 åringer er påvirkelige; har aldri påstått noe annet, og som jeg sa i et annet innlegg.. Hadde onkelen min bodd i Oslo og det var vålerenga kamp jeg var på istedet for at han bodde i Bergen og det var den Brannkampen jeg var på, så hadde vel ting sett helt annerledes ut.

Jeg har halve slekta mi her i Bergen, jeg har fulgt med på Brann i tykt og tynt siden jeg forsto hva fotball dreide seg om, aldri aafk bare fordi at dem var nærmest, aldri rbk for at dem har vunnet serien helvetes mange ganger siste årene, osv...

Det blir bare for dumt nÃ¥r du sier jeg er mongo for at jeg holder med Brann og ikke aafk nÃ¥r jeg er sunnmøring, det er jo akkurat som at du sier at folk SKAL holde med det lokale fotballlaget...  Det høres jo helt idiot ut! Skjerpings...

Jeg har vokst opp som Brann supporter, aldri noe annet!

Fint for ålesund som by at aafk er i tippeligaen og all ære til stormen, men jeg kommer aldri til å gå rundt med aafk drakt og heie på aafk bare fordi jeg har vokst opp rett utenfor ålesund. Jeg dro jo for faen meg til Bergen i feriene mine for å besøke søskenbarna mine og for å dra på stadion når de spilte hjemme. Ens ærend for å gå på kamp.. Om ikke det er god supporterånd, så vet ikke jeg hva som er det...

Mongo
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

nummer9

Per Anders: Nå faller litt av argumentasjonen din igjennom her, er man fra et sted skal man holde med det nærmeste topplaget, og skifte til et enda nærmere ett om dette oppstår (rykker opp til TL)?

Gjelder dette alle andre steder enn for de som hadde Fyllingen nærmere seg enn Brann den gangen de kjempet i toppen? Fordi:

Quote


Jeg har mere respekt for dem som holder med �sane, Sandviken, Løh-Ham osv osv, uansett om de spiller mot Brann eller hvermannsen, enn de som skal "skifte" supporterutstyr for de Brann er på besøk på andre banehalvdelen. Som skikkelig supporter holder man med ett lag, resten er bare variasjoner i mengde "hat".

tauraren1

Meste parten av sunfjordingene holder med BRANN!

I England holder folk gjerne med lag som er på den andre siden av landet mange gjør det!

BRANN er lidenskap og har tilhengere over hele VERDEN enda det er den eneste tilknytningen de har til BERGEN!

Til og MED i THAILAND selger de BRANNDRAKTER!
ordan har "vi" det i dag da?

rødesk

kødder du ?.. selger de Brann drakter i thailand?.. jævli digg
oen må gå...!

SKB e BEST!!!

Har kjøpt Brann effekter de fleste steder i Verden.. I Malaysia kjøpte eg en sten med Brann- logo inngravert..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

KEA

Quote from: "Per Anders"


Per Anders, jeg synes ikke du er konsistent i det du sier. I kortversjon er det uklart om det er det avstanden, historikken eller utviklingmulighetene til din nærmeste klubb som skal avgjøre om du kan støtte Brann eller ikke... og ikke om man føler at det er dette er min klubb - uansett grunn!

Noen spørsmål:

1: Tror du virkelig at man er en dårligere supporter om man har2: Når man er fra et mindre sted m-i-l-e-v-i-s fra nærmeste storklubb, mener du at man bør bli supporter av:
(a)    det nærmeste storlaget i antall km?
(b)    der noen i familen eventuelt mÃ¥tte komme fra?
(c)    det laget man liker best?

3: Er det sånn å forstå at du vil det skal være så vanskelig som faen å bli Brann-supporter - at bare de "verdige" skal få lov?

kabelmann

Anglofilien her til lands er langt mer patetisk enn at andre enn bergensere har hjertet i Brann. Kommer aldri til å glemme Brann - Liverpool hvor halve stadion bestod av nordmenn som holdt med Liverpool. Det var pinlig det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lurkin

Jeg er født Brann-supporter og gleder meg til at vi banker AAFK på bursdagen min...
Berømte Brann fra Bergen


Go Up