• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Telenor betaler 1.000.000.000,- for TV-rettigheter

Started by chris_henrik, June 17, 2005, 14:05:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

chris_henrik

Er møkk lei av at Telenor bruker avkastning fra telenettet, et nett de fikk i gave fra det norske folk, til å forhinde oss i å følge fotball på TV. De har gjort det med EM og VM de siste årene. Nå er det vår hjemlige serie som står for fall.

Dette tror jeg kan reversere mye av den økte interessen for tippeligaen som vi opplever i år.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281088
<BRANN> ..... DKFM

Toa

Telenor og Tv2...

Fortell meg hvorfor alternativene var bedre.

Interessant at du legger ved link til artikkel med overskriften "TV2 sikret seg fotballrettighetene", mens hele innlegget ditt går ut på å klage over Telenor.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Blææ

Spørmålet er hvor mye penger Eliteklubbene får utav denne avtalen i forhold til di 50 millionene som Rune Hauge stikker av med...
ont follow me,Im lost too

Superjack

Det som er ganske sikkert er at eliteklubbene får MYE mer penger i hendene. Det er bare for Brann å handle med en gang, ikke vente til en pengegallopp som veldig sannsynlig kan komme i TL nå.

Når det gjelder rettighetene, så betyr det at det nok at det kommer en egen betaltv canal gjennom canal digital for vising av kampene, gjerne i sammarbeid med tv2. Det er greit nok, blir som canal+ har kampene i dag.

Noen kamper kommer nok til å gå på TV2, prime-time også.

I tillegg håper jeg TV2 inngår avtale med nrk om cupen. Cupfinalen er ikke helt det samme med Ernst A og Sven M i forhold til Scheie og Drillo.
Brannsupporter.

Xminator

Om klubbene får mer penger mellom hendene betyr det samtidig at spillere i som allerede er i eliteserien stiger i verdi. Det blir vanskeligere å hente spillere under kontrakt mellom klubbene, og markedspotensialet til hver enkelt klubb får mindre å si. Spillerlønningene vil øke generelt og øke mye i de minste klubbene.

Tippeligaklubbene vil derimot stå bedre rustet i forhold til andre ligaer. Tror vi får se veldig mange danske og svenske fotballspillere i norge, og det er ikke utenkelig at norske klubber faktisk vil konkurrere i samme spillermarked som Brugge eller Austria Wien.

R.I.P.Super-ray

Quote from: "chris_henrik"Er møkk lei av at Telenor bruker avkastning fra telenettet, et nett de fikk i gave fra det norske folk, til å forhinde oss i å følge fotball på TV. De har gjort det med EM og VM de siste årene. Nå er det vår hjemlige serie som står for fall.

Dette tror jeg kan reversere mye av den økte interessen for tippeligaen som vi opplever i år.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281088


Skjønner overhodet ikke hva du mener. Hva er du provosert over chris henrik??
7 SUPER RAY - LEGENDE

Nixon

Hvis Vollvik i tillegg selger Chess og gir en tiende (slik man er pålagt etter skriften...) til Brann kan dette bli veldig bra!:)

Ellers ville jeg mye heller hatt NRK enn TV2. De har en tendens til å overdrive før, under og etter kampen. Har man sett Davy og Mini på taket en gang har man sett det for alltid!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

R.I.P.Super-ray

Fikk dere med dere BA i dag, på slutten av reportasjen om at Idar kan selge Chess? Kommenterte noe som dette for et år siden da BA spurte han hva som kom til å skje den dagen han solgte Chess:

- Da kan Bergen bli glad. For da kommer det til å bli store konserter og seriegull til Brann hvert år.
Sitat Idvar Vollvik. Sitat slutt.

:D
7 SUPER RAY - LEGENDE

_owenz_

QuoteDet som er ganske sikkert er at eliteklubbene får MYE mer penger i hendene. Det er bare for Brann å handle med en gang, ikke vente til en pengegallopp som veldig sannsynlig kan komme i TL nå.


Hold on! hehe.. er ikke sikkert at *BRANN* får så utrolig mye mer penger, det er 200 mill. til tippeligaen hvert år i 3 år. Resten går til landslag og cup.

Dette er endel mer enn nåværende avtale, men man må sammtidig tenke på at nå skal de vise langt flere kamper... Man vil få betalt etter hvor mange kamper som blir vist på TV. Brann blir allerede vist nesten hver helg. Er vel snakk om 1 eller 2 kamper som ikke blir vist iår. Kanskje Brann får dobbelt så mye som nå, dvs ca 8-10 mill(4.2 mill ifjor) ... Ikke mye å løpe å kjøpe for.  10 mill. til hvert lag = 140 mill. 60 mill til NFF = 200 mill...

Andre lag som ikke blir vist mye i nåværende system vil kunne mange doble TV inntektene...




owenz

chris_henrik

Quote from: "Toa"Telenor og Tv2...

Fortell meg hvorfor alternativene var bedre.

Interessant at du legger ved link til artikkel med overskriften "TV2 sikret seg fotballrettighetene", mens hele innlegget ditt går ut på å klage over Telenor.


Jeg fokuserte på Telenor, da det ikke er tvil om hvem av de to partene som har de finansielle musklene til å legge 1 mrd på bordet. Tviler på at TV2 bidrar med mer enn 15-20% av det totale beløpet.

Det er en uttalt strategi hos Telenor sin broadcast avdeling at de ønsker å bli en stor innholdsleverandør, forrige gang de handlet etter denne strategien; fotball VM 2002, solgte Canal Digital under 40 000 VM abonnement, mange av disse gjennom UPC som tok sin del av kaken. Resultatet ble en solid økonomisk smell for Telenor,
og store deler av det norske folk ble avspist med en finale og noen innledende kamper.
Det er dette jeg føler er i ferd med å skje på nytt, Telenor går på en økonomisk smell (og har råd til det) og vi får mindre fotball gratis.

Alternativet med MTG og NRK ville nok gitt mer fotball fritt tilgjengelig over eteren, eller inkludert i "vanlige" kabel-tv pakker.

Hadde skrevet et lengre svar her nå, men mener at denne artikkelen oppsummerer det hele ganske greit:

Slik blir din nye fotballhverdag: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281098

Et lite lyspunkt er at Søndagskampen kl 20:00 består. Men regner nesten med at dette blir oppgjør som Ham-Kam - Odd

Og da har jeg ikke beveget meg inn på de håpløse kommentatorene på TV2.
<BRANN> ..... DKFM

paf

Quote from: "chris_henrik"Hadde skrevet et lengre svar her nå, men mener at denne artikkelen oppsummerer det hele ganske greit:

Slik blir din nye fotballhverdag: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=281098

Jeg skjønner ikke hva du hisser deg opp over. Jeg synes dette er en veldig bra ting. Ikke bare fordi det blir mer penger til norsk fotball, men også fordi jeg tror på større forutsigbarhet når det gjelder flytting av kamper og at jeg gleder meg til fotballmagasin på kvelden etter at kampen vår er slutt. Minuset er at vi får færre kamper på NRK - for de som elsker Arne S er jo det dumt.
En alternativ virkelighetsbeskrivelse kan du jo lese på http://www.fotballsupporter.no/modules.php?name=News&file=article&sid=133

chris_henrik

Quote from: "paf"En alternativ virkelighetsbeskrivelse kan du jo lese på http://www.fotballsupporter.no/modules.php?name=News&file=article&sid=133


Jeg er tydeligvis "Fjellbonden Olav" som det henvises til i artikkelen fra NSA.
<BRANN> ..... DKFM

Yngve

Quote from: "chris_henrik"
Quote from: "paf"En alternativ virkelighetsbeskrivelse kan du jo lese på http://www.fotballsupporter.no/modules.php?name=News&file=article&sid=133


Jeg er tydeligvis "Fjellbonden Olav" som det henvises til i artikkelen fra NSA.


Tja kanskje ikkje fjellbonden olav, men ein uvitande liten kar er du no..

QuoteAlternativet med MTG og NRK ville nok gitt mer fotball fritt tilgjengelig over eteren, eller inkludert i "vanlige" kabel-tv pakker


Du snakkar jo totalt mot deg sjølv her. TV3 er og blir ein betalingskanal som ein må ha kabel eller parabol for å ha, difor ikkje så særleg mykje betre enn andre alternativ. Det same med heile viasat opplegget, det er jo mykje det same som canal digital. SLik det ligg an no så har tv2 rett til å sende ein kamp kvar sundag pluss måndagskampen (som dei ikkje kjem til å sende alikevel)

Om NRK hadde fått tilslaget hadde dei fått lov til å sende cupkampar og landskampar, ergo ikkje så særleg spanande eller rimlegare for den jamne mann.

Av dei to alternativa som var så meiner eg at tv2 hadde det beste alternativet, sjølv om eg personleg meir var for eit utvida samarbeide mellom tv2 og NRK og ingen andre.

Grey

Hva er problemet? De beste alternativene er uansett:

1: Gå på stadion og se kampen live
2: Reise til en annen arena og se Brann borte
3: Se (borte)kampen på pøbben sammen med en liten brun venn i hånden
Maybe a Greyhound could be my way

Go Up