• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Helegbe

Started by Vidarvalium, June 16, 2005, 15:45:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Vidarvalium

Har vært bortreist en stund og trenger en oppdatering rundt denne Ghaneseren...Når er han evt spilleklar?

Lurkin

Sikkert klar til Ham-Kam kampen. Han er kaptein på U21 landslaget til Ghania og kan spille i de fleste posisjoner fremover på banen..
Berømte Brann fra Bergen

viks

Så i BA idag at han skulle søke turistvisum for de neste 3-4 månedene, men det kunne dra ut i tid. Rakk uligens ikke treningsleiren i sommer, etter som jeg kunne forstå.

Viktig at vi får han på plass så snart som mulig, og får avklimatisert han!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1654869.ece

Litt mer om vår afrikanske venn.
Bra at han holder seg i form i alle fall...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

viks

Tror ikke vi skal ha for store forventninger til vår afrikanske venn. All erfaring tilsier jo at spillere som kommer utenfra Skandinavia og til Norge, trenger minst en halv sesong på og tilpasse seg.

Clayton Zane,Michal Mifsud,Robert Koren,Brian West, Patrice Bernier, Rob Friend, Dylan Macallister, Karim Essedirei osv..

Noen unntak er det jo alltid som feks Olfinjana men han var jo bare gjennomført kvalitet og hadde slått til hvor som helst...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

espen

Quote from: "viks"Tror ikke vi skal ha for store forventninger til vår afrikanske venn. All erfaring tilsier jo at spillere som kommer utenfra Skandinavia og til Norge, trenger minst en halv sesong på og tilpasse seg.

Clayton Zane,Michal Mifsud,Robert Koren,Brian West, Patrice Bernier, Rob Friend, Dylan Macallister, Karim Essedirei osv..

Noen unntak er det jo alltid som feks Olfinjana men han var jo bare gjennomført kvalitet og hadde slått til hvor som helst...


Ikke i Wolves, han trengte jo en god del kamper der før han ble suksess.. JEg håper å tror at vi får en meget habil spiller... Eneste som bekrymer meg er at han er så pusslete. Håper han klarer å hamle opp med fysikken som er i norsk fotball.. Ikke minst all den kjiipe holdingen!

viks

http://www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/phpBB2/viewforum.php?f=2

Her er det noe diskusjon om ghanesisk fotball. Har laget en Helegbe tråd der. I en av de andre trådene "the future" er det en bruker som rangerer Helegbe som den mest lovende Ghanesiske spilleren i øyeblikket..

Tror likevel ikke vi skal ha for høye forventninger til vår nye venn..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

La Helegbe bli en positiv overraskelse for oss og resten av fotballnorge. Om så ikke blir tilfelle så er jo strengt tatt ingenting tapt :p En liten vinn-vinn situasjon.

enavgutta

Passer bra at vi låner Helge og ikke har kjøpt ham. Så kan han gjerne ta en Nhlekofinte uten at det blir de store fortvilelsene.

Nixon

BA skriver i dag at Helegbe kanskje (gjentar KANSKJE) sitter på flyet til Bergen i dag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

AllemanntilFlesland! :p

naitsirk

"Passer bra at vi låner Helge og ikke har kjøpt ham. Så kan han gjerne ta en Nhlekofinte uten at det blir de store fortvilelsene."

Då slit brann i tilfelle. eg trur gullet står og fell på helegbe og prestasjonane hans på venstre. Blir han ein flopp har brann tl dårligaste venstre sida.

Xminator

Tror du skal finne dårligere venstreside enn Guntveit, men noen briljering og innlegg fra grunnlinjen blir det ikke.

Faktisk tror jeg vi er mest svekket på dødball fra høyresiden. Der var Kvisvik veldig god.

Ett alternativ om Guntveit spiller midt kan være å legge guntveit mer sentralt (eventuelt miller i en sentral/venstre/offensiv) og la Hanstveit spille offensiv venstreback, og sideforskyve Soma i angrep.

naitsirk

men eg har vanskelig for å sjå at guntveit ska forsvara ein kant-plass på eit lag som ønskar å vinna gull.
men på den andre sida so blir da vel akkuratt som når kvisvik spelte at brann hadde ein god kant.

Klaus_Brann

Quote from: "naitsirk""Passer bra at vi låner Helge og ikke har kjøpt ham. Så kan han gjerne ta en Nhlekofinte uten at det blir de store fortvilelsene."

Då slit brann i tilfelle. eg trur gullet står og fell på helegbe og prestasjonane hans på venstre. Blir han ein flopp har brann tl dårligaste venstre sida.


Det er ikke så farlig når Start allikevel driter seg ut snart, og vi gjør en formidabel høstsesong...Måtte det skje i år, hvis det noen gang skal skje...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corner

brann er ikke brann uten en afrikaner mener eg..... Det er ikke så viktig om han spiller bra eller dårlig, så lenge han smiler og snakker gebrokken engels i intervjuene og mener helhjerta at Gud å sende han til Brann. Bra tiltak

Nixon

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=82036

Nå kommer han på mandag og rekker Molde-kampen.
Kanskje...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

sekto

Siste nytt i følge BT nå er at han kommer ikke før på tirsdagen. Dermed er det vel ikke helt sannsynlig at han går av flyet, får Branndrakten på seg og debuterer mot Birmingham?

viks

Vil tro han er rimelig døgnvill etter en sånn reise...Lite trolig med noen deby i morgen, men for oss som skal til Molde så kan vi vel håpe..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Om man reiser fra Afrika, så blir man strengt tatt ikke døgnvill. Trett i kroppen blir man nok, men ikke døgnvill :p

viks

Beklager, min feil...Tror faktisk Ghana er gmt+1 og..Men sliten er han nok helt sikkert ja..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Siste nytt i Helegbe-farsen: Fortsatt problemer med passet, så han kommer først i morgen melder POL. Hvis vi kan stole på det...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

mr-bolstad

leste i ba idag at han spiller i kveld!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Nixon

Quote from: "mr-bolstad"leste i ba idag at han spiller i kveld!


http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=82306

Stoler mer på BT i denne saken. BA skrev sikkert saken i går ettermiddag og dobbeltsjekket ikke saken før den gikk i trykken.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

viks

Quote from: "Nixon"
Quote from: "mr-bolstad"leste i ba idag at han spiller i kveld!


http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=82306

Stoler mer på BT i denne saken. BA skrev sikkert saken i går ettermiddag og dobbeltsjekket ikke saken før den gikk i trykken.


Mulig Pamer drømte det i natt, eller rett og slett var for trøtt til og skrive en hel oppdiktet roman og nøyde seg med en artikkel og..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

enavgutta

Ganske spesielt at så mange setter sin lit til en spiller vi vet 0 og niks om. Og som sannsynligvis må slipes og poleres når det gjelder taktikk, plassering, spilleforståelse osv.. før vi kan se hva dette virkelig er. Skal en hvilkens som helst afrikansk spiller som er venstrevendt kunne gå rett inn å fylle rommet til Kvisvik ?
Alle trodde Felix Ademola var en en konge som kunne selges for millioner i av kroner i Ham Kam, nå gikk han senest til Hønefoss for lommepenger, fiasko. Ta det rolig folkens. Denne "Helge" er neppe løsningen i jakten på gull og grønne skoger.

viks

Quote from: "enavgutta"Ganske spesielt at så mange setter sin lit til en spiller vi vet 0 og niks om. Og som sannsynligvis må slipes og poleres når det gjelder taktikk, plassering, spilleforståelse osv.. før vi kan se hva dette virkelig er. Skal en hvilkens som helst afrikansk spiller som er venstrevendt kunne gå rett inn å fylle rommet til Kvisvik ?
Alle trodde Felix Ademola var en en konge som kunne selges for millioner i av kroner i Ham Kam, nå gikk han senest til Hønefoss for lommepenger, fiasko. Ta det rolig folkens. Denne "Helge" er neppe løsningen i jakten på gull og grønne skoger.


Enig og uenig.

Har ikke noen som helst forventninger til han selv heller. Trenger helt klart tid på og tilpasse seg.

Likevel skal man ikke være for bastant. Mannen kan være en juvel, og slå til med en gang.

I tillegg løper jo ikke Brann noen økonomisk risiko på prosjektet heller. Så dette er en vinn-vinn situasjon for begge parter...

Tror heler ikke MIM og POL ser på ham som en spiller som skal gå rett in på laget...Vi jakter nok PVM i sommer, eller en annen venstrekant som kan gå rett inn på laget i tillegg tror jeg...HelgeB kan jo bekle de fleste roller offensivt ettersom jeg har forstått
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

enavgutta

Jeg vil trekke det så langt at gullkampen kan bli avgjort til vår fordel og mot vår fordel etter hva som skjer på venstrekanten. En Guntveit (som jeg aldri har sett slå en korrekt pasning med venstrefoten) vil være fatalt og sørge for at gullet havnet i Kr.sand el Oslo. Det vil være avgjørende at vi har en spiller som slår til her. Jeg ser på det som eneste løsning at PVM kommer eller at MIM setter Charlie inn her. MK og Guntveit har ingenting her å gjøre.

Nixon

Charlie har mange av de samme egenskapene som Raymond. At han er høyrebeint trenger ikke å ha noe å si. Charlie har gjort noe genialt lenge før han er nede på siden for å legge inn...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

enavgutta

Jeg husker du lanserte Charlie som et alternativ på venstrekanten Nixon. Jeg tror dette kan bli en meget god nødløsning framfor kapteinen og MK. Så gjenstår det å se om Mjelde hører kallet vårt ! Har min tvil. Kanskje vi får se treneryndlingen Sanne på venstre i steden :-D

viks

Har Helge B landet eller?

Begynner jo og brenne et blått lys med tanke på benkeplass mot Molde. Hadde gledet meg til og se ham få et innhopp der...

Noen som har status?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

naitsirk

nokon som veit når elle om han kjem.
kan ikkje skjønna at da ska vera so vanskelig.POL har vel vist om at da tar lang tid med papir/arb.tillatelse og kunne jo ha fiksa dette når han va klar.

paf

Quote from: "naitsirk"nokon som veit når elle om han kjem.
kan ikkje skjønna at da ska vera so vanskelig.POL har vel vist om at da tar lang tid med papir/arb.tillatelse og kunne jo ha fiksa dette når han va klar.

Siste jeg så i avisen var at han ventet på å få passet tilbake fra den norske ambassaden i Elfenbenskysten etter å ha fått visumet. Alt av papirer skal visst være i orden, men postgangen i enkelte deler av Afrika er kanskje ikke all verden?

naitsirk

ja har skjønt at postvesenet ikkje funka heilt der nede, men då burde jo brann ha fiksa detta tidligare.

arild

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4247

I morgen ska han lande. Den har vi ikke hørt før..

Nixon

Ikke tilfeldig at "African time" er et kjent begrep...

Hvis han kommer får han tre treninger med laget før kampen på lørdag. Selvsagt ikke nok til å bli kjent med lagkamerater og systemet. Men forhåpentligvis får vi likevel se han i noen minutter mot VIF.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Hiv gutten til ulvene. Like greit å se om han kan svømme med en gang!

BrannSupporter

Ingenting hadde gledet meg mer enn at han ble en stor hit som kunne spille fast på venstrekanten resten av sesongen.

Nixon

Quote from: "Xminator"Hiv gutten til ulvene. Like greit å se om han kan svømme med en gang!


Svømme fremover kan han helt sikkert, men bakover er jeg litt mer usikker på. En Hanstveit i undertall ved VIF-overganger kan bli resultatet av et slikt sjansespill. Dette kan dog bli kompensert ved å la Haugen starte. Han har løpsstyrke nok til å hjelpe Hanstveit. Det har han gjort før for å si det slik.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Det står på brann.no at han skal komme på tirsdag. Men ikke et ord om HVILKEN tirsdag!
Legg ned hele klubben!

Erik

Sikkert i morgen.. hadde vert ok å hatt han på lørdag...


Torvanger

Har en sterk følelse av at Helegbe kan tilføre Brann en ny dimensjon, håper han er klar til VIF lørdag. Høyere makter må også friskmelde Andresen, samt at Peddilusk må lande Fakhiri etterhvert. Det begynner å haste.

Xminator

Andresen er ute i minst 3 kamper. Og med lyskeskader vet man aldri hvor lang tid det tar.

KEO

Superlegbe kommer nå!!!!!


Helegbe kommer i morgen

Michael Helegbe kommer til Bergen tirsdag og blir etter alt å dømme klar til lørdagens kamp mot Vålerenga.



- Alt er i orden med papiriene hans. Han er booket på et fly til Bergen tirsdag, sier sportslig leder i Brann, Per-Ove Ludvigsen til bt.no.

Dermed er sagaen om Helegbe nådd en foreløpig slutt. På grunn av en vel distre byråkrati i Ghana har Brann ventet i ukesvis på at den formelle overgangen skulle gå i orden.
Nu kør vi!

pags

Helgebe sto og smilte med pedilusken ved stadion. Var 2 hoder kortere enn peddien. En liten tass. Men han så ut til å være i godt humør og klar for innsats. Flere journalister og fotografer der nede nå. Journalistene maste på mim om fotballgutten. Tror de vil lage storm i vann glass.

Håper helgebe blir en god venstre kant i høst. Gudene vet at vi trenger det.

sekto

Skal bli spennende å se om han får sjansen allerede mot VIF. Spørs vel hvordan han gjør det på treningene de neste dagene.

Opdal med en P forøvrig, om man ikke støtter andre og mer ukjente personer.

Xminator

Spørst vel om Mjelde tør å sette inn enda en fersk kant etter stuntet med Ludvigsen. Han ble jo som kjent slaktet av BT og Tore Strand etter den saken :p

SeTrE

Synes vi skal satse på han med engang, unge spiller er som kjent super tente og sultene etter og gjøre dte bra med engang....Desutten vil vi jo få inn en HELT ny dimensjon med denne spillerne, noe Vålrenga kan bli tatt på senga med...De har jo som kjent ingen STOR høyreback:P

KEO

La no gutten få trent først, er han god nok så spiller han!
Nu kør vi!

Go Up