• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

For første gang i historien....

Started by Rudi, June 16, 2005, 13:59:14 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Rudi

....er jeg enig med Mini.

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=80515

Brann viser mangel på ambisjoner ved (muligens) å selge en profil midt i sesongen til et annet norsk toppserielag. Dette er noe Rosenborg aldri ville gjort, hvertfall ikke for småpenger, og derfor klarte de også å etablere seg i toppen i så mange år på rad. Selv om det er laget og ikke enkeltspillere som teller, trenger en klubb som har ønske om å være i toppen profiler som skaper litt liv og viser seg litt frem, og jeg kan ikke helt se hvem det skal være nå!
Selvsagt bør man vise en spiller forståelse ved familiære forhold, men det burde da kunne vært en mulighet med å vente til etter sesongen. Men dette vet de involverte mer om enn oss som står på utsiden, derfor blir det håpløst for oss å fortelle hva som bør gjøres. Vi kan bare oppservere, spekulere og eventuelt reagere.

Slik jeg ser det er det, nok en gang, Brann som begår feilen her. Raymond og familien vil naturlig nok hjem og hvis den muligheten byr seg, takker de selvsagt ja. Men hvis Brann har ambisjoner om å bli et topplag kan de ikke selge unna til en hver pris!



- Rudi
Selv om du er en fyrig elsker, så er du ikke automatisk skikket til å være gynekolog!"
Ivar Hoff om at Kjetil Rekdal ønsket å bli Brann-trener i framtiden.

Nixon

Har vært enig med Mini en gang før. Da han la opp...

Ellers kan man synse til man blir blå i trynet. Men det kan jo være elementer i denne saken som gjør at Brann har sett seg nødt til å ta menneskelige hensyn.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BL

Så lenge Brann har et eller flere navn på blokken som kan bli en erstatter for Kvisik, noe de garantert har, så er jeg uenig med Mini.
Hansa-
Felt Z

SeTrE

Eneste som er synd etter at Mini la opp, er at jeg ikke kan ta med sparebøssa mi på kamp, og hive mynter på han;)

viks

Kommer Brann opp med en erstatter som er nesten like god som Raymond, eksempelvis Vaagan Moen, Hoseth, Jan Kristiansen el lign, samt at vi signerer TFL. Fra før har vi Helegbe på plass, er vi kommet styrket ut av sommeren.

Vi har da fått et alternativ på topp (TFL),
Dobbel dekning på venstrekant (Helegbe),
Dobbel dekning på høyre (Miller/TFL/Knudsen).

Hvis vi i tillegg til dette klarer og hente inn en kvalitet midtstopper/back for og gi dobbel dekning i bakre ledd, er jeg særdeles optimistisk...

Ta kan mini gjøre det han kan best: Preike drit... (Og ete denne når vi vinner serien:)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


espen

Jeg er helt enig med viks!

Kvisvik har ikke prestert noe som helst denne sesongen og begynner samtidig å bli ganske gammel. Ja, han er absolutt en profil i brann både på og utenfor banen men kvalitetsmessig kan brann hente inn en ny og yngre spiller som kan prestere bedre..

Dessuten så er Miller og Kvisvik meget like i spillerstil, og jeg tror laget som en helhet vil tjene på å få inn noen med fart på den ene kanten.

Volvik har sagt at han vil hente en "profil" som vil erstatte kvisvik, Brann vil kanskje gå ut å handle på egenhand.

Det forteller meg at Brann har ambisjonene på det rette, og jeg håper og tror at de vil gå forsterket ut av dette..

Haleluja, kanskje gullet kommer i år allikavell??

Hehehe..

Espen

Ben Dover

Quote from: "viks"Kommer Brann opp med en erstatter som er nesten like god som Raymond, eksempelvis Vaagan Moen, Hoseth, Jan Kristiansen el lign, samt at vi signerer TFL. :)


Peddien så Esbjerg i går, Jan Kristiansen spilller i Esbjerg :)
*Nå så jeg i en annen tråd at du visste det :)*
lsker Brann

Xminator

En ting er hva Brann vil og kan gjøre. Noe annet er hva som er etisk riktig. Brann velger her å ta hensyn til spilleren, noe de har vert kritisert opp og ned for *ikke* å gjøre tidligere.

Uansett er det meget sannsynlig at sommerens handlerunde plasserer Miller på benken fra start. Spørst hvor populært det blir.

viks

Quote from: "Xminator"
Uansett er det meget sannsynlig at sommerens handlerunde plasserer Miller på benken fra start. Spørst hvor populært det blir.


Bare han har skrevet under ny kontrakt før sommerforsterkningene ankommer så..Han kan jo uansett bekle mange posisjoner, så tror egentlig ikke at han skal få problemer med spilletid. Snart kommer høsten, gule kort og karantener, masse kamper, cup, e-cup, RL. Nei, blir nok av anledninger og opptre..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

kabelmann

Så lenge han blir benket på grunn av at en annen spiller er bedre, så bør ikke det være noe problem. Men, du vet jo aldri.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Bedre i våre og Mjeldes øyne ja, men i Millers øyne? :) Han har allerede 2 bedre spiller foran seg på sentral midtbane og i angrepet. Uten at det stopper anntydninger fra Miller om at han burde spiller istedenfor en av de 4 ;)

Superjack

Brannsupporter.

Candyman

Jeg er i utgangspunktet enig med de som sier at han ikke bør selges til en konkurrent mitt i sesongen, og har skrevet utallige tråder på forumet om akkurat det. Man selger seg ikke til suksess. Man spiller seg til den. Men i dette tilfellet stiller jeg meg litt annerledes. For dette er ikke som når vi solgte en spiller som Karadas. Han var up and coming, og vi solgte til Fienden. Her selger vi en spiller som gjerne tar ett par år til, men som nok har hatt mesteparten av sine beste år på fotballbanen allerede. Vil Kvisvik hjem, ja så takker jeg for den utrolige spilleren han har vært for oss, for fintene, innleggene, tunellene, målene og alt det andre, og sier farvel og kom gjerne på besøk i Bergen når du måtte ville. Her er du alltid velkommen!

Stoler på at vi kommer styrket ut av dette, og at vi har ett par fullgode erstatninger over sommeren i form at to nye supervinger, som kan gi oss fart og innlegg ikke bare på venstre, men høyre og!!

Og når det gjelder Mini som noen debatterer her, så kan jeg huske å ha hengt på gjerdet som yngre og skjellt han huden full til min store tilfredstillelse. Men da var han RBK spiller, nå er han bare Mini. Og han sier faktisk ufattelig mye mer vettigt enn mange andre i det fotballstudioet til tv2. Bare å nevne en hvis man ved navn Ivar... Så Mini er grei nok han (trodde aldri jeg skulle si det.....) Se på mannen, han har jo faktisk masse selvironi og.... Skulle likt å kunne si det samme om f.eks VIF for eksempel, både treneren og resten av laget....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

RC

Dette er typisk Brann. Hver eneste gang vi har "noe på gang" skjer dette. (Les: Svante, El Fakiri, Helstad, Kvisvik (sist han ble solgt)...)
Dette overasker meg ikke og uansett hvilken "plan" Brann har bak dette eventuelle salget er jeg skeptisk. Har det funket før? Nei!
Dette viser en klar mangel ambisjon på det de nettopp maser om på Stadion, nemlig stabilitet.
Raymond er ikke bare en glitrende fotballspiller, men når det stemmer for han på kanten "drar" han laget med seg.
Martin Andresen gjør dette med å kjefte, Ray gjør det i praksis...
En stor tabbe å kvitte seg med han nå. La han ihverfall ta gull med SK Brann i år...

BrannSupporter

Jeg vil ikke påstå at vi "hadde noe på gang" forrige gang vi solgte Kvisvik og Helstad. Vi måtte bare selge unna for å få penger. Hadde vi solgt Helstad året før hadde vi også fått en betydelig større sum for han.

RC


Nixon

Quote from: "RC"Dette er typisk Brann. Hver eneste gang vi har "noe på gang" skjer dette. (Les: Svante, El Fakiri, Helstad, Kvisvik (sist han ble solgt).


Dårlige eksempler. Svante, Helstad og Kvisvik ville ikke skrive under ny kontrakt. Svante forsvant som bosmanspiller, mens de to andre ble solgt for at Brann i det hele tatt skulle få litt penger for de. Og Hassan ble vel solgt før han knapt hadde spilt et minutt for Brann.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

RC

Quote from: "Nixon"
Quote from: "RC"Dette er typisk Brann. Hver eneste gang vi har "noe på gang" skjer dette. (Les: Svante, El Fakiri, Helstad, Kvisvik (sist han ble solgt).


Dårlige eksempler. Svante, Helstad og Kvisvik ville ikke skrive under ny kontrakt. Svante forsvant som bosmanspiller, mens de to andre ble solgt for at Brann i det hele tatt skulle få litt penger for de. Og Hassan ble vel solgt før han knapt hadde spilt et minutt for Brann.



Var kanskje i mine yngre dager og hadde ikke det meste av peiling. Men jeg husker vi hadde ett bra lag med Hassan og da var Helstad god, Raymond var god og Svante var god.
Uproffesjonelt å selge unna spillere uansett situasjon, for den "situasjonen" vil alltid oppstå. Alltid!
Kontraktene er ikke lange nok til at spillerene skal få spillt seg sammen. Når det først skjer, så forsvinner og han må erstattes. Midt i sesongen må en annen gå for vi må ha penger... osv, osv, osv...
Og det snakkes om stabilitet?
Ett topplag selger ikke sine beste spillere... Da er noe gale... Og det har med ambisjoner å gjøre.

Ricky

Quote from: "RC"Uansett tabbe å selge spillere som spiller fast, midt i en sesong.


Går det som vi håper, så har vi sesong hele året rundt :)

Go Up