• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

No må Brann hente

Started by KennethS, June 15, 2005, 08:31:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

Petter Vaagan Moen fra Ham Kam, koste ka det koste vil!
tå på Brann

Xminator

Det vil nok være den spilleren som på sikt vil være best. Problemet med å hente en ung spiller er at vist de slår til så er de plutselig solgt. Og så er det samme haraballet en gang til. TFL er litt spesiell på den måten. Han har allerede vert proff. Og har allerede spilt på RBK.

Og ser at avisene i dag spekulerer i Hoset. Klarer Brann og våre sponsorer det stuntet så hatten av for det. Tror likevel ikke det er realistisk i det hele tatt. Da er Vaagan Moen ett mer realistisk prosjekt. Og om noen er bekymret for det noe belastede imaget han har, så får vi trøste oss med at Klanen klarer å beskytte Hulsker med nebb og klør. Tror vi skal klare å svelge en Hoset :p

viks

TFL er i hvert fall rimelig konkret tror jeg:

http://www.an.no/glimt/article1630243.ece

Hoseth blir dyr, men han er i hvert fall den norske spilleren kanskje ved siden av PVM som har sjansen til og fylle Raymond sine sko på venstrekanten.. Tror ikke Hoseth går for under ti mill...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Verken PVM eller TFL er typer som Vollvik ser på som de mest intressante. Han vil jo ikke drive spillerutvikler. Han vil ha profiler - nå. Så det er nok der Hoset kommer inn.

fettnok

tror folk bør prøve å tenke på andre enn bare norske navn. er ikke en umulighet at det blir en spiller fra utlandet.
ette går aaaaaldri bra!

Nixon

Quote from: "Xminator"Verken PVM eller TFL er typer som Vollvik ser på som de mest intressante. Han vil jo ikke drive spillerutvikler. Han vil ha profiler - nå. Så det er nok der Hoset kommer inn.


Han vil med andre ord selge flere mobilabonnementer og bli litt rikere...

Ellers kan vel Brann klare å hente TFL på egenhånd med pengene etter salget av Kvisvik. For han blir neppe dyr med så liten tid igjen av kontrakten.
Rød makt på Hansa

viks

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=297879

QuoteDen norske landsholdsspiller Magne Hoseth spillede et flot efterår for FC København, men har ikke kunnet følge takterne op i foråret, hvor det - både på klub og landshold - er blevet til en række blodfattige indsatser fra offensiv-spillerens side.


Han har altså ikke helt overbevist i år...Er jo ikke umulig dette nei, men tror ikke FCK har hentet noen venstrekant i det siste. De hentet Lasse Quist fra PSV, men han er spiss, og skal vel ertatte Zuma som forsvant..[/b]
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

B.B.

Føler meg rimelig sikker på at PVM vil bli en hit dersom vi får han til Brann. Etter det han har vist i TL de to siste sesongene, samt på U21 laget kan eg ikkje se at han ikkje skal være en klar kandidat til å bli ny publikumsyndling i Bergen.

PVM er jo nesten Kvisvik, bare med fart. Sikkert ikkje like godt overblikk, men duverden kor mye mer fremdrift han har i spillet sitt. En temposterk kantspiller med evnen til å utfordre setter vi alltid pris på. I tillegg har han jo en grei frisparkfot!

PVM inn på venstre og TFL inn på høyre... HelgeB med innhopp i hver kamp! Då har vi ihvertfall valgmuligheter, det  har vi ikkje no. Vi ser jo når Kvisen eller Miller byttes ut, Sanne, Knudsen, Guntveit på vingen??

PVM og TFL og vi e i aller høyeste grad fortsatt en gullkandidat, muligens med enda sterkere lag og ikkje minst sterkere stall en før ferien! Kan vi toppe dette med en klasse stopper/høyreback så blir dette gode greier folkens. Livet går videre også etter Kvisen (måtte han aldri score mot Brann)!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Novi

Henter dere TFL i en slik situasjon som Glimt er i nå, kan vi bare legge ned hele klubben. Da går vi fra å ha en av norges beste vingdekning til å være helt rumpesaft i angrepet  :(

Sikkert supert å ha en Vollvik til å kjøpe inn spillere til dere. Han er nok noe av det sleipeste og mest arrogante og oppdrive i norsk næringsliv, men penger har'n...
eia Glimt!

KennethS

Quote from: "Xminator"Verken PVM eller TFL er typer som Vollvik ser på som de mest intressante. Han vil jo ikke drive spillerutvikler. Han vil ha profiler - nå. Så det er nok der Hoset kommer inn.


E det vollvik eller Brann som bestemmer kem som skal kjøpes? tviler sterkt på at PVM e så dyr at Brann e nødt til og be på knærne til Vollvik. Finnes andre investorer i denne byen.
tå på Brann

KennethS

tå på Brann

B.B.

n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

jegløh

Quote from: "Novi"Henter dere TFL i en slik situasjon som Glimt er i nå, kan vi bare legge ned hele klubben. Da går vi fra å ha en av norges beste vingdekning til å være helt rumpesaft i angrepet  :(


"Rumpesaft". Fantastisk uttrykk. Vi har mye å lære av nordlendinger.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

KennethS

Quote from: "Novi"Henter dere TFL i en slik situasjon som Glimt er i nå, kan vi bare legge ned hele klubben. Da går vi fra å ha en av norges beste vingdekning til å være helt rumpesaft i angrepet  :(

Sikkert supert å ha en Vollvik til å kjøpe inn spillere til dere. Han er nok noe av det sleipeste og mest arrogante og oppdrive i norsk næringsliv, men penger har'n...


Sleip? vil helle kalle han genial.
tå på Brann

Skotten

Quote from: "B.B."PVM og TFL og vi e i aller høyeste grad fortsatt en gullkandidat, muligens med enda sterkere lag og ikkje minst sterkere stall en før ferien! Kan vi toppe dette med en klasse stopper/høyreback så blir dette gode greier folkens. Livet går videre også etter Kvisen (måtte han aldri score mot Brann)!
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

KennethS

tå på Brann

michael

http://www.dagbladet.no/sport/2005/06/15/434779.html

Ser ut som det er Hoseth og TFL som er aktuelle.
Har jeg valget mellom de to, er det ingent tvil, vil ha Ludvigsen, Hoseth er en klyse som eg ikke vil se i Brann-drakt.

I dagbladet står det forresten at Raymond Kvisvik er 39 år.

Novi

Quote from: "B.B."Surmuling hvis dere mister TFL og Trond O. får dere ta internt i Bodø. Noen bør jo fortelle ledelsen deres at unge klassespillere bør få lenger kontrakt enn ett år av gangen:)


Passet så bra å surmule litt her  8)

Og hvis det skulle være noen tvil; ja, jeg skrev innlegget i ren misunnelse av å ha tilgang til penger. Glimt skal liksom hente "1-3 spillere for til sammen 1 million" YEEE, DET blir bra ja!!  :evil:

Men grættis me Brann da! Håper dere vinner serien, siden det ikke ser ut til å bli et gult år (og da tenker jeg ikke på Start og LSK :P )
eia Glimt!

Skotten

Quote from: "Novi"
Quote from: "B.B."Surmuling hvis dere mister TFL og Trond O. får dere ta internt i Bodø. Noen bør jo fortelle ledelsen deres at unge klassespillere bør få lenger kontrakt enn ett år av gangen:)


Passet så bra å surmule litt her  8)

Og hvis det skulle være noen tvil; ja, jeg skrev innlegget i ren misunnelse av å ha tilgang til penger. Glimt skal liksom hente "1-3 spillere for til sammen 1 million" YEEE, DET blir bra ja!!  :evil:

Men grættis me Brann da! Håper dere vinner serien, siden det ikke ser ut til å bli et gult år (og da tenker jeg ikke på Start og LSK :P )


Har i prinsippet sympati for en klubb som Bodø/Glimt, men er såpass Brannfiksert at jeg ikke har noe i mot å ribbe dem for gode spillere. Branns avhengighet av Vollvik er i øyeblikket det mindre av to onder etter mitt syn.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

villaksen

Tror og håper at PVM blir ny Brannspiller. Er blant de 3 største offensive talentene i Norge. Greit nok at Vollvik sier han ikke skal drive talentutvikling, men jeg tror også han ser muligheten for å tjene penger på en spiller som PVM. Men vi kan gjerne ta TFL i samme slengen:)

Bolsen

PVM sier at han kunne tenke seg til Brann

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article407073.ece

HamKams trener Ståle Solbakken åpner for et salg av Moen.

- Alle er til salgs, men det blir veldig, veldig, veldig dyrt. Han er definitivt en mye bedre spiller enn Raymond Kvisvik, sier Ham-Kam-trener Ståle Solbakken til Bergens Tidende.

Nixon

PVM er vel blitt såpass etablert at jeg tror nok han faller innunder Vollvik sine kriterier. Men HamKam sliter jo i år, så det spørs om de vil risikere å svekke laget.
Rød makt på Hansa

Xminator

Det spørst jo hva definisjonen på veldig veldig dyrt er. Er det 3 mill (som hadde holdt i massevis for ett par sesonger siden), 8 mill eller 35? Han har 1 år igjen av kontrakten. Og er på vei ned en divisjon. Tør de gamble 5 millioner på at de holder seg i eliteserien?

AtroZ

Håper VIRKELIG IKKE Brann har tenkt å hente inn hoseth. Han er ikke i nærheten så god som kvisvik hverken fremover eller bakover. (bakover sier det en hel del!) Flott at vollvik vil hente en profil, men det må for all del ikke være Hoset.

Har fått med meg at det er sannsynlig at TFL kommer til brann. Det er flott, men jeg kunne gjerne tenkt meg essidiri. Grunnen til at de valgte TFL fremfor essidiri er nok først og fremst pris. TFL kan de plukke opp for maks 1-2 mill. Essidiri hadde blitt dyr. Da snakker vi 4-5 mill, minst.

Håper Brann henter Petter Vaagan Moen, profil eller ikke. Solbakken sier han blir veldig, veldig, veldig dyr. Hva mener han med det da? Er vel ikke han som til syvende og sist bestemmer hvem som skal bli solgt eller ikke. Tviler på at styrer til Ham-Kam sier nei til 4-5 mill. Så rik er det ikke.. (håper selvsagt at brann får han billigere enn det.)

Håper også Brann henter et stort spiss talent som f.eks Mohammed Abdellaoui fra skeid. (for det om rosenborg har skeid som "farmerklubb")

Hadde det vært mulig å hente hjem Karadas? Er ikke sikkert han er med i planene til den nye treneren. Da er det sikkert mulig å hente ham for et par Vollvik mill.

Er veldig spent på hvem Brann henter iløpet av sommerne.. Gleder meg som en unge!
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Nixon

Jeg vil tro at 6 millioner (pluss prosenter ved videresalg) er mye penger for en klubb som HamKam. Da går Brann og Chess i null, og vi har en glimrende erstatter for Kvisvik.
Rød makt på Hansa

runarnormann

Har ikke Brann sikret seg en afrikansk spiller?  (Husker ikke hva han het.)  Mener han ble hentet for aa gi Kvisvik konkurranse.  Ville det ikke vaere en ide aa se hvordan han takler jobben foer vi faar panikk?

Lykke til Raymond!  Haaper for din skyld at Fredrikstad klarer seg i aar.
egenden Alf Dahl

jegløh

Quote from: "runarnormann"Har ikke Brann sikret seg en afrikansk spiller?  (Husker ikke hva han het.)  Mener han ble hentet for aa gi Kvisvik konkurranse.  Ville det ikke vaere en ide aa se hvordan han takler jobben foer vi faar panikk?


Helgbe, tror jeg han heter. Peddilusken sa i utgangspunktet nei til å kjøpe ham, men da de ble tilbudt å låne ham sa han ja. Hvis du leser mellom linjene frykter jeg dette er en ny Magnacca.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Niks Runar, her er det bedre å få panikk med en gang og heller blir positivt overrasket ;)

Bombefar

Håper for all del at Hoseth ikke kommer til Brann. Den klysen trenger vi ikke

Are

Jeg mener at TFL er det beste alternativet. La han spille på høyre, og flytte Miller over på venstre. Miller er ikke typen som går ned til linjen for å legge inn, han søker heller midten. Da kan han fyre av et skudd, eller spille gjennom spissene. Eller han kan spille en genial pasningen til Hanstveit som kommer på overlapp. Så kan heller TFL ta seg av det å komme ned til linjen og legge inn.

runarnormann

Litt av pengene kunne jo brukes til aa forbedre kontraktsforslaget til Miller.  TFL og MH virker som panikkloesninger.  Det er jo en grunn til at TFL ble vraket av Rosenborg.  

Regner med at Per Ove fikser en fullgod erstatter med tiden, men han maa kanskje se utenlands.  Vanligvis skrikes det jo etter Fakiri hver gang Brann mister en spiller, uansett hvor paa banen...
egenden Alf Dahl

Oppreist

Stein på stein blir Steinar.

Nixon

Quote from: "runarnormann"Litt av pengene kunne jo brukes til aa forbedre kontraktsforslaget til Miller.  TFL og MH virker som panikkloesninger.  Det er jo en grunn til at TFL ble vraket av Rosenborg...


Magne Hoseth er landslagsspiller. Panikkløsning?
Trond Fredrik Ludvigsen har Brann fulgt i flere år. Sist sett på Stadion der han storspilte og skårte et mål. Panikkløsning?
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"Litt av pengene kunne jo brukes til aa forbedre kontraktsforslaget til Miller.  TFL og MH virker som panikkloesninger.  Det er jo en grunn til at TFL ble vraket av Rosenborg...


Magne Hoseth er landslagsspiller. Panikkløsning?
Trond Fredrik Ludvigsen har Brann fulgt i flere år. Sist sett på Stadion der han storspilte og skårte et mål. Panikkløsning?


Kan du forklare meg, min kjaere Watergate, hvorfor Brann aldri har hentet TFL hvis de har fulgt han i flere aar?  Er det muligens fordi mannen er ikke god nok?  

Jeg sier slett ikke at Brann ikke boer kjoepe MH, men de maa ta seg tid til aa bestemme seg.  Overgangsvinduet aapner foerst om et par uker.
egenden Alf Dahl

Xminator

TFL er så langt fra en panikkløsning som man kommer. Det er ett av norges største talenter, som i flere kamper i år har vist gode ferdigheter - inkludert kampen på Stadion - og som allerede har vert proff i tyskland og profil nok til ett opphold hos RBK. De to siste rett nok misslykket, men dette er en spiller jeg har virkelig tro på.

Magne Hoseth panikkløsning? Tror egentlig ikke han er på blokken til POL. Om det ryktet blir realitet er det en skikkelig bombe. Dette med å tenke seg om i flere uker er oppskrytt. Det man ikke klarer å bestemme seg for i løpet av 5 minutter kan man likegodt la være.

Nixon

Quote from: "runarnormann"Kan du forklare meg, min kjaere Watergate, hvorfor Brann aldri har hentet TFL hvis de har fulgt han i flere aar?  Er det muligens fordi mannen er ikke god nok?  

Jeg sier slett ikke at Brann ikke boer kjoepe MH, men de maa ta seg tid til aa bestemme seg.  Overgangsvinduet aapner foerst om et par uker.


De har gjort det du vil Brann skal gjøre med MH: De har tatt seg tid til å bestemme seg...

Spøk til side, det er vel flere grunner til det. Han har jo tidligere vært under kontrakt med Herta, noe som gjorde det dyrt å kjøpe han. I fjor sommer valgte han å spille for B/G resten av sesongen for å redde plassen i TL. Hva som skjedde i fjor høst vet jeg ikke. Men Brann brukte mye penger på Martin Andresen, og de hadde fått store lønnsutgifter til Miller, Scharner og Sæternes. Pluss at Knudsen spilte godt den høsten.
Men at TFL ikke er god nok tror jeg ikke hadde noe med saken å gjøre!

Ellers vil jeg jo gjerne spørre hvem du mener er bedre som høyrekant som kan være aktuelle?
Rød makt på Hansa

naitsirk

TFL er vel ikkje eit talent lenger, men ein god spelar.
om kvisvik ska forsvinna so e da ikkje talent me treng på v.kanten, men ein rutinert og stabil toppspelar

viks

Hva med Esbjergs venstrekant Jan Mikalsen, er jo spådd en lysende fremtid, og har imponert med godt spill i Superligaen i flere år. Tidligere kaptein på danske u21 landslaget og kun 23 år og vant til og bekle venstre midtbane:

http://www.efb.dk/site-box.cfm?ID=3322&pid=9
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Jonasbrann1

Quote from: "Nemesis"Her er en annen vi kan snappe:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=280904
Samme sier jeg det er bare 26 år til han kan synge ''Når jeg blir 66'' med Wenche Myre så jeg håper på flo!
Blod e tjukkare enn vann

runarnormann

Quote from: "Nixon"[



Ellers vil jeg jo gjerne spørre hvem du mener er bedre som høyrekant som kan være aktuelle?


Trodde det var Kvisvik vi skulle erstatte her...
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Nixon"[Ellers vil jeg jo gjerne spørre hvem du mener er bedre som høyrekant som kan være aktuelle?


Trodde det var Kbisvik vi skulle erstatte her...


Det også. Men Brann skal også hente en høyrekant. Og siden TFL var en panikkløsning går jeg utfra at du enten mener at vi ikke trenger ny høyrekant. Eller så vil jeg gjerne vite om du har alternativer.
Rød makt på Hansa

KAMMA

Hold dere langt langt unna Norges beste kantspiller. Han blir i hamkam til han blir proff i utlandet..
lsker Kamma! 3 * VIF HAT.. i år så rykker enga ned hurra hurra.. og så var det jenta som spurte doktoren om det var mulig å bli gravid gjennom analsex, selvfølgelig svarte doktoren.. hvor tror du alle VIF supporterne kommer ifra?

Bolsen

Sikkart lite aktuelt for PVM å bli med HamKam ned i 1div hvis det skjer...

Toa

Quote from: "KAMMA"Hold dere langt langt unna Norges beste kantspiller. Han blir i hamkam til han blir proff i utlandet..


Vel... Henter Brann han så ER jo han proff i utlandet!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Lurkin

Tror TFL kommer.. Når det gjelder venstreving så er det 4 norske spillere osm kan ta det posisjonen: Riise, Gamst, V. Moen og Daniel Fredheim Holm. De to siste der er folk jeg ville sett i Brann. Hoseth blir for dyr, og han liker høyrefoten bedre.

Berømte Brann fra Bergen

jegløh

Quote from: "Lurkin"



Dette er jo glimrende og veldig fruktbart. Har du fortalt Peddilusken dette?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

viks

FCK tilhengerne har liten tro på at MH forsvinner:

http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=16101&page=1&pp=15

Har faktisk liten tro på at MH kommer til Brann selv og. Mon tro om ikke POL og co har ett ess i ermet som igjen får oss til og sperre opp øynene. Remember Scharner, remember Bengt? Det jobbes godt, og det jobbes i det skjulte. Helt i orden for meg egentlig, selv om jeg er sinnsyk spent på hva utfallet blir..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Scharner var jo ingen bombe. Sæternes derimot, den tok oss 110% på sengen.

Har veldig liten tro på at MH er noe annet enn ren gjetning.

Ben Dover

Her er mine tanker: Kvisvik og madamen ønsker seg til Fredrikstad. Brann får 6 mill. og 2 mill. ledig i lønn (forutsatt Vollevik forsatt betaler 1 mill. i lønn som Kvisvik). For det får vi TFL for 1- 1,5 mill. PVM 4-5 mill. 1 mill hver i lønn, og vi kommer styket ut av Kvisviks avgang; muligens...
lsker Brann

Go Up