• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skuffende tur med båt 2

Started by Veronica, June 14, 2005, 09:48:33 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Veronica

Dette var første gang jeg reise med Bataljonen på bortetur, og kan ikke si at jeg fikk et så godt inntrykk! Betale 615 for båt og billett og kun få se en halv kamp. Skjønner ikke at det går an å feilberegne båten med to timer!! Man bør jo ha visst på forhånd at den ene båten brukte lenger tid enn de andre.
Nei, dette var skuffende.
 Stolt og kry

Nixon

Hva? Kom den ene båten to timer for sent ned?
Da får man jo ikke den varen man har betalt for.
Og har man ikke da rett på kompensasjon?
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Veronica"Dette var første gang jeg reise med Bataljonen på bortetur, og kan ikke si at jeg fikk et så godt inntrykk! Betale 615 for båt og billett og kun få se en halv kamp. Skjønner ikke at det går an å feilberegne båten med to timer!! Man bør jo ha visst på forhånd at den ene båten brukte lenger tid enn de andre.
Nei, dette var skuffende.


Hvis det er slik at båten bommet med to timer mellom Bergen og Stavanger er det hårreisende. De er jo mer forutsigbar med varigheten mellom jord og måne enn dette.

Har sympati med Veronica og lurer på om noen i arrangementkomitèen vil uttale seg. Regner ikke med det.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

krøvel vellevold

Etter hva jeg har forstått leide Bataljonen inn båter under forutsetning av at de ikke ville bruke mer enn 4- 4 1/2 time til Stavanger. Etter det jeg har hørt, hadde de fått bekreftet fra båtselskapet at dette ville være mer enn nok tid. Når det likevel ikke er det, bl.a. fordi kapteinen kjører en omvei, så er det båtselskapet (og ikke Bataljonen) som må lastes for dette.
Legg ned hele klubben!

abe78

Om dette er fakta er det bare å legge seg langflat. Håper at bataljonen kommer med harde fakta og oppklaring her - selv om det meste tyder på at det ikke er deres feil.
.og husk!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Etter hva jeg har forstått leide Bataljonen inn båter under forutsetning av at de ikke ville bruke mer enn 4- 4 1/2 time til Stavanger. Etter det jeg har hørt, hadde de fått bekreftet fra båtselskapet at dette ville være mer enn nok tid. Når det likevel ikke er det, bl.a. fordi kapteinen kjører en omvei, så er det båtselskapet (og ikke Bataljonen) som må lastes for dette.


Må være veldig surt for BBB å oppleve noe slikt. Tar det som en selvfølge at de har stilt betingelser ved bestilling.
Likefullt bør det vel få konsekvenser ved at BBB ikke betaler full pris for båten og at de som reiste får avslag.
Rød makt på Hansa

henk

BBB hadde fått forsikringer på at denne båten skulle bruke 4 1/2 time til denne kampen, og skulle gå med en fart tilsvarende båt 3. Båt 3 var på plass når den skulle men det var ikke båt 2, hva dette skyldes vet ikke BBB enda men vi kommer til å jobbe steinhardt for å få svar og eventuell oppreisning for dette, vi er blitt lovet en tjeneste som ikke er blitt overhold, og det kan vi ikke akseptere i en slik situasjon. Foreløpig kan jeg bare beklage til de reisende på båt 2. Vi vil etter hvert komme tilbake med mer info om saken, og kommer vi gjennom med de vi mener er riktig så vil dette da tilfalle de som reiste med denne båten
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

Nixon

Bra! Da får de som reiste med båten regne med at BBB ordner opp.

Ellers lurer jeg litt på hvordan stemningen på båten var da klokken nærmet seg syv og de oppdaget at de fortsatt var langt fra Stavanger...
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Nixon"
Ellers lurer jeg litt på hvordan stemningen på båten var da klokken nærmet seg syv og de oppdaget at de fortsatt var langt fra Stavanger...


Da klokken passert 18.45 og de kjørte under Sotrabroen, mener du?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Veronica

Quote from: "Nixon"Bra! Da får de som reiste med båten regne med at BBB ordner opp.

Ellers lurer jeg litt på hvordan stemningen på båten var da klokken nærmet seg syv og de oppdaget at de fortsatt var langt fra Stavanger...


Det var vel ca på den tiden vi fikk vite at vi ville komme til land en halvtime ut i kampen, og kan ikke si det var så mye jubel da nei! "skandale, skandale, skandale"
 Stolt og kry

Yngve

Det var til tider særs ampert når me nærma oss klokka 7 og me fekk beskjed om at me kom for seint jah..

Alt rotet strata jo før me paserte sotrabrua, då fekk me i båt 2 telefon frå folk i båt ein som lurde på kva som skjedde ombord. For båt to hadde fyrst sust i retning høgre før den etterkvart gjekk meir i retning venstre. Alt då byrja enkelte å lura på kva som skjeddde. Me har i alle tilfeller lært at det er raskare å køyre framover..

Var jo berre flaks at det ikkje var båt to som skulle ta med seg folk på stord og i haugesund..

26 min stod det på kampuret i det me kom inn på tribunen. Særs frustrerande..

Forventer oppfølging frå bat al jonen, god info på heimesida om kva som skjer framover i forhandlingar med "rederiet" og ein økonomisk kompensasjon. Dette var under all kritikk.

Northside

Tror ikke vi skal legge skylden på bbb her, etter hva eg fikk med meg så hadde de som styrer båten sagt den skulle gå i 24 knopp og ikke 20 som den gikk i! De lederene som var fra bbb styret på den båten var like fortvilet som oss.

Uansett, ka gikk vi glipp av? en streffebom og 30 kjedelige minutter? Tror det var gøyere å drikke seg stupings noen timer ekstra på båten eg, selv om det kanskje svir i lommeboken no.

¨Men når var de andre båtene fremme i Bergen? vi var der kl 3 :?

Hansakongen

Quote from: "NorthsideFCDH"

¨Men når var de andre båtene fremme i Bergen? vi var der kl 3 :?



mener de andre båtene var inne ca 1- 1,5 time før båt 2 etter hva jeg har hørt båt 3 var inne rett etter 2 en gang..

PrebeN

Quote from: "NorthsideFCDH"

¨Men når var de andre båtene fremme i Bergen? vi var der kl 3 :?


Vi var i land kl 02.03! Vi hadde en liten tippekonkuranse og jeg vant med 02.02 :)
Siden hotdogsene på båten var utsolgt og jeg ikke hadde spist på 5timer smakte det godt men en burger på essoen før nattesøvnen tok over :)

Finfin tur, men  dumt for båt nr.2!
n som er medlem av SportsKlubben Brann skal respekteres og støttes, whatsoever!


Northside

Quote from: "Mr_Soma"


tja, først ble det sunget skandale en god stund nede i båten, men når solen kom trakk folk opp på taket og tok livet med ro... Var jo ikke stort annet å gjøre enn å vente, bbb gikk å beklagde, samme gjorde kapteinen.

enavgutta

Tipper Kenneth S var i harnisk da dette skjedde :-D

rødesk

vist dette var BBB sin feil, bør de som ble rammet få en gratis borte tur i erstatning
oen må gå...!

KEA

totalt underordnet det at vi mistet vorspielet og det meste av første omgang. Det er kampen vi er interessert i!

Som også Northside FCDH er inne på, var BBB sine folk ganske oppgitte over situasjonen, og jeg synes faktisk det er på sin plass å gi honnør til BBB sine gutter om bord for god informasjon over høyttaleren, at det virket som de gjorde alt de kunne for å bøte på skaden (som i hvert fall ikke DE kunne noe for), og for at det lange oppholdet på båten skulle bli best mulig.

Jeg snakket også med noen som kom med den minste båten (vet ikke om den var båt 1 eller 3), og som kunne fortelle at de kom fram enda seinere og bare fikk med seg 5 minutter av første omgang. Dersom det er riktig er det enda verre, men det får de eventuelt fortelle om selv.

GamleErik

Quote from: "KEA"
Jeg snakket også med noen som kom med den minste båten (vet ikke om den var båt 1 eller 3), og som kunne fortelle at de kom fram enda seinere og bare fikk med seg 5 minutter av første omgang. Dersom det er riktig er det enda verre, men det får de eventuelt fortelle om selv.


Båt 1(stor) og 3(liten) var fremme samtidig, så hvis noen som var med på den lille båten kom frem såpass sent som at det bare var igjen 5 minutter av første omgang så må de ha gått kraftig feil.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Veronica

Faren min hadde visst ringt bt sin tips telefon, så jeg fikk plutselig en telefon fra de om jeg kunne komme til by'n for å bli intervjuet. Det sa jeg nei til, og etterpå ringte en annen fra bt opp og spurte om jeg bare kunne fortelle det helt kort. Det gjorde jeg, men vedder på at det blir blåst skikkelig opp i avisen imorgen. Det er jo typisk journalister.
 Stolt og kry

Yngve

Quote from: "NorthsideFCDH"Tror ikke vi skal legge skylden på bbb her, etter hva eg fikk med meg så hadde de som styrer båten sagt den skulle gå i 24 knopp og ikke 20 som den gikk i! De lederene som var fra bbb styret på den båten var like fortvilet som oss.

Uansett, ka gikk vi glipp av? en streffebom og 30 kjedelige minutter? Tror det var gøyere å drikke seg stupings noen timer ekstra på båten eg, selv om det kanskje svir i lommeboken no.

¨Men når var de andre båtene fremme i Bergen? vi var der kl 3 :?


Tosk!

At du er 15 år gamal og endeleg fekk ein sjangs til å drikke deg full utan at foreldra dine såg deg får vere opp til deg. Eg og mine kompisar for for å sjå fotballkamp, ta meg nokon pils på båten ned og berre kosa meg. Og det gjorde eg heilt til eg fekk høyre at me ikkje kom til å rekke avspark. Etter det var heile turen totalt mislukka. Eg betalte ikkje 815 kroner for å kunne ta meg nokon pils på ein båt.

Ein skal ikkje klandra bat al jonen om det stemmer at dei har fått nokon lovnader og dei har vist seg å vere løgn. Som dei seier så er

Quotevi er blitt lovet en tjeneste som ikke er blitt overhold, og det kan vi ikke akseptere i en slik situasjon.


Noko eg er heilt einig med dei i.

Me tre som for i lag nedover forventer økonomisk kompensasjon for dette. Me har tatt oss fri frå jobb og alt berre for å ikkje få ei vara som me vart overholdt.

Rederiet hadde ein avtale med bat al jonen. BBB hadde avtale med oss som dei ikkje holdt.

Hoder må rulle..

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"
Uansett, ka gikk vi glipp av? en streffebom og 30 kjedelige minutter? Tror det var gøyere å drikke seg stupings noen timer ekstra på båten eg, selv om det kanskje svir i lommeboken no.


Nei det er tydeligvis ikke bare fjortisjentene i supportermiljøet som syns at det sosiale rundt er viktigere enn selve fotballen... Og denne NorthsideFCDH har inne på en annen tråd (Viking-Brann kamptråd) ikke helt hatt fortståelse for at folk blir forbanna når det blir dradd opp svære plakater (som sikkert heter noe helt annet på tifo-språket italiensk) rett foran trynene på folk bak som dermed ikke ser en dritt. Noen er overhodet ikke opptatt av å se kampen (eller la andre se den), bare de får drukket seg dritings og vist frem tifoen sin på TV.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Det er slike som aldri reiste fra København til Malmö i vinter. Eller som i beste fall stod hele 2. omgang på dassen bare fordi det snødde litt. Skjønner ikke helt hvorfor de i det hele tatt reiste til Stavanger. Tenk hvor full de kunne blitt av reisepengene...
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "NorthsideFCDH"

Uansett, ka gikk vi glipp av? en streffebom og 30 kjedelige minutter? Tror det var gøyere å drikke seg stupings noen timer ekstra på båten eg, selv om det kanskje svir i lommeboken no.


Var det NorthsideFCDH som styrte båten?

Hva med innføre en 18-års grense overalt?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

mobli

Quote from: "Nixon"Eller som i beste fall stod hele 2. omgang på dassen bare fordi det snødde litt.

KennethS

Var selv med båt 2, vi kom 20 minutter ut i 1 omgang inn på Stavanger Stadion.
tå på Brann

jegløh

Quote from: "KennethS"Var selv med båt 2, vi kom 20 minutter ut i 1 omgang inn på Stavanger Stadion.


Attpåtil feil stadion. Det må ha vært NorthsideFCDH som organiserte!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Leser i BT at båteier hevder at BBB ikke spurte om hvor lang tid båten brukte til Stavanger. Bare at de bestilte båten til et bestemt klokkeslett og at båten rett og slett ikke går fortere. Så båten de brukte hadde i utgangspunktet tapt allerede da de la fra kai i Bergen.

Frode Hellebø sier på sin side at de hadde blitt fortalt at båten skulle klare turen på fire ig en halv time.

Kan bli en interessant krangel...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Så båten de brukte hadde i utgangspunktet tapt allerede da de la fra kai i Bergen.

Frode Hellebø sier på sin side at de hadde blitt fortalt at båten skulle klare turen på fire ig en halv time.


Den samme Frode Hellebø var imidlertid rasende over at båt 2 visstnok hadde kjørt en rute som var mye lenger. Lurer på om det var at den hadde kjørt Langenuen (innsiden av Stord) i stedet for mellom Stord og Bømlo. Hadde de kjørt riktig rute (eller "led" som det heter på båtspråket), hadde de kanskje nådd Raymonds straffemiss. Kanskje innmarsjen også. I sistnevnte tilfelle hadde nok Northside vært misfornøyd, for det hadde blitt mindre øl på ham da. Men han kunne holdt plakaten sin opp og ødelagt utsikten for dem bak, uten protester. (Se Viking-Brann kamptråd).
Legg ned hele klubben!

henk

BBB har nå opprettet kontakt med de som hadde denne båten, og vi er i forhandlinger opp en økonomisk kompensasjon for det som skjedde, denne kompensasjon vil da bli fordelt på de reisende på båt 2. Vi vil komme tilbake med mer etter hvert som ting dukker opp.
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

Erik

På hjemmesiden står det at Starcruise skal klare 24 knop..

Men går den i 20 knop så sparer jo eierene mye drivstoff, dermed mer inntjening på turen.. Men det er jo ikke bare bare å bruke en båt som er 30 år gammel..

http://www.aktivjakt.no/no/reise.html

Erik

Fant en annen fakta om båten da, at servicefart er 20 knop og max fart er 24..

http://www.braship.no/display_vessel.php?id=292

"Speed: Service speed: 20 kt, Maximum speed: 24 kt"

Kallingen

Quote from: "Erik"Fant en annen fakta om båten da, at servicefart er 20 knop og max fart er 24..

http://www.braship.no/display_vessel.php?id=292

"Speed: Service speed: 20 kt, Maximum speed: 24 kt"


Om avstanden er slik at båten skulle brukt 4.5 timer ved marsjfart på 24 knop, har farten vært 18 knop (i snitt) om båten brukte 6 timer.

Man sparer my drivstoff på å gå under marsjfart, men om tallene over er rett har båten gått UNDER marsjfart, eventuelt kjørt en omvei...

kabelmann

Det står at marsjfarten er 20 knop, maksfart er 24. Ingen kjører på maksfart hele veien.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kallingen

Quote from: "kabelmann"Det står at marsjfarten er 20 knop, maksfart er 24. Ingen kjører på maksfart hele veien.

krøvel vellevold

Uansett så er det opp til BBB å informere båtselskapet om hvor lang overfartstid man kan godta, eventuelt si i fra om når man ønsker å være fremme på bestemmelsesstedet. Så er det opp til båtselskapet å stille med en båt som tilfredsstiller BBB's ønsker. Det er ikke BBB sitt ansvar å holde orden på toppfart, marsjfart, reisetid over antall nautiske mil, etc. Og det er ikke båtselskapet sitt ansvar å vite når kampen begynner. Hvis BBB fremlegger at de ønsker avgangstid 13.30, ankomsttid ca. 17.30/18.00, og at båten må ha plass til så og så mange personer, så er det båtselskapet som må stille med en slik båt, eller eventuelt svare at de ikke har noen båt som kan tilfredsstille ønsket, eller si i fra til BBB at avgang må være tidligere hvis de ønsker å komme frem til ønsket tid. Det er båtselskapet som må vite hvor fort båten går og regne ut hvor lang tid reisen vil ta.
Legg ned hele klubben!

Northside

hehe, noen folk her e latterlig!

Selvfølgelige er det skuffende at vi ikke fikk med oss alle minuttene av denne kampen, men det går jo faktisk an å se det positive i det? Vi gikk nesten ikke glipp av en dritt, kampen var elendig og eg tror ikke vi ville hatt det så mye bedre på stadion i de 20 minuttene enn ka vi hadde på båten.

Men eg sier ikke dette var en ønske situasjon, men det kunne vært verre, bare tenk om de spilte slik som i cupfinalen! då hadde vi gått glipp av veldig mye og situasjonen vil vært mye verre!
Heldigvis så gjorde ikke vi det, derfor mener eg det ikke var så ufattelig gale som folk skal ha det til!

Dersom noen mener de kun reiste for å se kampen så lurer eg på hvorfor dere ikke bare kjørte ned selv? då kunne dere jo selv hatt ansvar fpr å komme presist, båtturen var jo tydeligvis ikke så viktig for dere alikavel etter å ha lest hva dere skrev.

jegløh

Quote from: "NorthsideFCDH"hehe, noen folk her e latterlig!


Dersom noen mener de kun reiste for å se kampen så lurer eg på hvorfor dere ikke bare kjørte ned selv? då kunne dere jo selv hatt ansvar fpr å komme presist, båtturen var jo tydeligvis ikke så viktig for dere alikavel etter å ha lest hva dere skrev.


Glimrende at også du har stått opp nå.

Mener du at hvis folk egentlig mente starten var viktig, så var det tankeløst å melde seg på båtturen. Etter dette lurer jeg på hvordan inngangen til BBB ser ut.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

krøvel vellevold

Quote from: "NorthsideFCDH"hehe, noen folk her e latterlig!

Selvfølgelige er det skuffende at vi ikke fikk med oss alle minuttene av denne kampen, men det går jo faktisk an å se det positive i det? Vi gikk nesten ikke glipp av en dritt, kampen var elendig og eg tror ikke vi ville hatt det så mye bedre på stadion i de 20 minuttene enn ka vi hadde på båten.

Men eg sier ikke dette var en ønske situasjon, men det kunne vært verre, bare tenk om de spilte slik som i cupfinalen! då hadde vi gått glipp av veldig mye og situasjonen vil vært mye verre!
Heldigvis så gjorde ikke vi det, derfor mener eg det ikke var så ufattelig gale som folk skal ha det til!

Dersom noen mener de kun reiste for å se kampen så lurer eg på hvorfor dere ikke bare kjørte ned selv? då kunne dere jo selv hatt ansvar fpr å komme presist, båtturen var jo tydeligvis ikke så viktig for dere alikavel etter å ha lest hva dere skrev.


Hallo i luken! "Dersom folk kun reiste for å se kampen, så burde de kjørt selv"? "Båtturen var tydeligvis ikke så viktig for dere"? Hvem er det som er latterlig her? Folk som reiser for å SE KAMPEN, benytter båten som et transportmiddel (og regner med at båten vil frakte dem til arenaen i tide)?Men det er tydeligvis en del som reiser fordi det er båttur, og hadde gitt en god faen i å reise hvis det var buss. Jeg for min del ser på BBB sine turer som en måte å komme seg til og fra kamp. Om folk vil drikke seg dritings (og det er like viktig eller viktigere enn kampen), så kan de ta seg en tur med danskebåten. Men man får vel gjerne ikke den samme fellesskapsfølelsen på en båt med masse fremmede, så da er vel ikke det så interessant. Som sagt: Det er en del her som tydeligvis er "Brann-supportere" pga det sosiale rundt, og ikke fordi de elsker Brann...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Vi gikk nesten ikke glipp av en dritt, kampen var elendig og eg tror ikke vi ville hatt det så mye bedre på stadion i de 20 minuttene enn ka vi hadde på båten.


Det lukter medgangssupporter lang vei her! Hvis målet med å gå på Brannkamp var å ha det "bra" hver gang hadde jeg kuttet ut for lengst. Såpass mye sorger har det laget gitt meg de siste årene.
Selvsagt er båttur med en pils på mange måter "bedre" enn å se en kjedelig Brannkamp. Men alt til sin tid. En skikkelig supporter velger Brann foran kos og hygge!
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"Vi gikk nesten ikke glipp av en dritt, kampen var elendig og eg tror ikke vi ville hatt det så mye bedre på stadion i de 20 minuttene enn ka vi hadde på båten.


Det lukter medgangssupporter lang vei her! Hvis målet med å gå på Brannkamp var å ha det "bra" hver gang hadde jeg kuttet ut for lengst. Såpass mye sorger har det laget gitt meg de siste årene.
Selvsagt er båttur med en pils på mange måter "bedre" enn å se en kjedelig Brannkamp. Men alt til sin tid. En skikkelig supporter velger Brann foran kos og hygge!


Tror ikke det e så mye medgangssupporter her nei! Kan skrive under¨på at eg har vært på så og si alle RL, Trenings og cup kamper som har blitt spilt på hjemmebane i lang tid no (seriekamper tar eg som en selvfølge).
Selvfølgelig ville det vært greit dersom vi kom presis og kunne støtte laget fra første minutt! men eg tror ikke dette var grunnen til at Kvisvik bommet på straffe akkurat.

Og til du/dere som bruker bbb-turer kun til transport, helt greit det, er jo meningen med arrangerte borteturer. Men noe av meningen (og grunnnen til at de seller drikke) er at du skal ha det gøy på turen og ikke bare under kampen. Hadde det kun vært kampen som var meningen kunne de heller sendt noen busser ned som koster mindre. Og ja, det er flere folk som reiser når det e båt turer, dette pga disse turene er gøyere enn å sitte i en trang buss i 5 timer++

SuperBrann

Quote from: "krøvel vellevold"Uansett så er det opp til BBB å informere båtselskapet om hvor lang overfartstid man kan godta, eventuelt si i fra om når man ønsker å være fremme på bestemmelsesstedet. Så er det opp til båtselskapet å stille med en båt som tilfredsstiller BBB's ønsker. Det er ikke BBB sitt ansvar å holde orden på toppfart, marsjfart, reisetid over antall nautiske mil, etc. Og det er ikke båtselskapet sitt ansvar å vite når kampen begynner. Hvis BBB fremlegger at de ønsker avgangstid 13.30, ankomsttid ca. 17.30/18.00, og at båten må ha plass til så og så mange personer, så er det båtselskapet som må stille med en slik båt, eller eventuelt svare at de ikke har noen båt som kan tilfredsstille ønsket, eller si i fra til BBB at avgang må være tidligere hvis de ønsker å komme frem til ønsket tid. Det er båtselskapet som må vite hvor fort båten går og regne ut hvor lang tid reisen vil ta.


Det var jo ikke det at den gikk så mye saktere som gjorde at de kom seint frem, det var at den gikk om bloksen som er 10 mil ekstra. Og Frode sa personlig til meg at eieren av båten sa at det var ingen problem å kjøre til Stavanger på 4 og en halv time. Så dette får utleier av båten og kapteinen ta på sin kappe. Hadde kapteinen kjørt korteste vei så hadde de komt frem i god tid.
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

SuperBrann

Quote from: "NorthsideFCDH"Tror ikke vi skal legge skylden på bbb her, etter hva eg fikk med meg så hadde de som styrer båten sagt den skulle gå i 24 knopp og ikke 20 som den gikk i! De lederene som var fra bbb styret på den båten var like fortvilet som oss.

Uansett, ka gikk vi glipp av? en streffebom og 30 kjedelige minutter? Tror det var gøyere å drikke seg stupings noen timer ekstra på båten eg, selv om det kanskje svir i lommeboken no.

¨Men når var de andre båtene fremme i Bergen? vi var der kl 3 :?


Det er kateinen sin feil, kjørte en omvei på 10 mil, der ligger ansvaret. Og båt nr 1 var i Bergen kvart på 2. Vi kjørte om Bømlo med "bømlogjengen..
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Hansakongen

Quote from: "SuperBrann"
Quote from: "krøvel vellevold"Uansett så er det opp til BBB å informere båtselskapet om hvor lang overfartstid man kan godta, eventuelt si i fra om når man ønsker å være fremme på bestemmelsesstedet. Så er det opp til båtselskapet å stille med en båt som tilfredsstiller BBB's ønsker. Det er ikke BBB sitt ansvar å holde orden på toppfart, marsjfart, reisetid over antall nautiske mil, etc. Og det er ikke båtselskapet sitt ansvar å vite når kampen begynner. Hvis BBB fremlegger at de ønsker avgangstid 13.30, ankomsttid ca. 17.30/18.00, og at båten må ha plass til så og så mange personer, så er det båtselskapet som må stille med en slik båt, eller eventuelt svare at de ikke har noen båt som kan tilfredsstille ønsket, eller si i fra til BBB at avgang må være tidligere hvis de ønsker å komme frem til ønsket tid. Det er båtselskapet som må vite hvor fort båten går og regne ut hvor lang tid reisen vil ta.


Det var jo ikke det at den gikk så mye saktere som gjorde at de kom seint frem, det var at den gikk om bloksen som er 10 mil ekstra. Og Frode sa personlig til meg at eieren av båten sa at det var ingen problem å kjøre til Stavanger på 4 og en halv time. Så dette får utleier av båten og kapteinen ta på sin kappe. Hadde kapteinen kjørt korteste vei så hadde de komt frem i god tid.


For å si det sånn så mener jeg at de 3 båtene kjørte hver sin alternative rute nedover til stavanger etter de ryktene jeg hørte kapteinen fortalte oss på båt 3. båt 1 som var innom å plukket opp personer under veis kjørte vel ytterskjers nedover vist jeg ikke tar helt feil, båt 3 kjørte vel snarveier nedover hvor de større båtene ikke kunne ta.. vet ikke hvilken rettning båt 2 tok hørte jeg noen si den satte kursen nordover fra bergen en stund??? før de oppdaget at de var på feil kurs??? kan noen bekrefte det som var på båt 2??

Are

Jeg var ikke med på noen av båtene, men så på en link hvor det stod at marsjfarten til båt2(husker ikke navnet) var 24 knop. I dagens bt uttalte fyren fra selskapet av denne båten har en marsjfart på 20 knop..
Etter min mening har selskapet her drete på draget, og bør ta dette 100% på sin egen kappe!

Northside

Quote from: "Are"Jeg var ikke med på noen av båtene, men så på en link hvor det stod at marsjfarten til båt2(husker ikke navnet) var 24 knop. I dagens bt uttalte fyren fra selskapet av denne båten har en marsjfart på 20 knop..
Etter min mening har selskapet her drete på draget, og bør ta dette 100% på sin egen kappe!


På båten fikk vi høre at den skulle gå i 24 knopp, men gikk bare i 20knopp. Tror ikke omveiene har så mye å si pga vi brukte like lang vei tilbake og eg tror ikke de ville kjørt "omveier" der også.

henk

Vi kan jo nevne det at et av punktene vi har mot rederiet som har båten er at det gikk minimum 3 kvarter fortere i følge våres klokker hjem igjen en bort til kampen. Hadde de brukt samme tiden bort så ville egentlig dette ikke blitt et problem i det hele tatt.
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

Yngve

Ser no at me skal få at 115 kroner, dvs det som kampen kosta. Latterligt.

I prinsippet så forventar eg å få igjen mine utlegg for båtturen sidan det nok i bunn og grunn var rederiet som svikta totalt.

Eg kan berre referere til når dette akuelle rederiet hadde rute på hardangerfjorden så måtte dei berre slutte pga denne båten ikkje klarde å halde rutetidene sine. Denne aktuelle båten var den same som me brukte til stavanger.

Så det er ingen tvil om at rederiet viste at båten ikkje var god for nokon særleg toppfart, og med litt forundersøkingar så skulle det vore mogleg å finne ut kortid kampen skulle byrje, og då vete kortid den båten måtte gå frå bergen.

Så her har bat al jonen gjort ein skuffande jobb. For meg er det det same om eg får 100 eller 500 kroner igjen, her går det på prinisppet. Ogt det er der det sviktar etter mi meining

Go Up