• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann sluttforhandler med Fredrikstad!

Started by Nixon, June 14, 2005, 07:10:03 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=80334

Etter det Bergens Tidende erfarer, er Brann og Fredrikstad i ferd med å sluttforhandle en overgangsavtale.

Hvis dette stemmer har Super-Ray bare tre kamper igjen for oss før han melder overgang.
Trist, men jeg tror nok ikke vi skal skyte hverken MIM eller POL. Dette vil Kvisvik selv og Brann vil helt sikkert ikke stoppe han. Han har jo tross alt vært en viktig spiller for oss i mange år og nesten på egenhånd reddet oss fra nedrykk to ganger.
Jeg lyser fred over hans minne! (Hvis det stemmer da...)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

bernu

Jeg henger meg med på den.... Lykke til videre i livet Raymond :)
Men hvis dette er sant bør MIM Og POL ha en solid forsterkning ventende i kulissene... Ellers er ikke 5 mill nok for en spiller/person som Raymond...
HANSA - Z

kabelmann

De skriver jo at Brann er godt i gang med forhandlinger om en erstatter. Hvem i all verden kan det være?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Hvorfor skal alle lage en ny tråd på kvisvik?
Brannsupporter.

thomas007

Blir en SKANDALE hvis Kvisvik må gå. Jeg tilgir aldri Per Ove hvis han selger Kvisvik.

Kvisvik er Gud.

Xminator

Selv om Brann ikke vil, så vil Kvisvik. Og vi er ikke tjent med en spiller som egentlig ikke vil spille ball. Ihvertfall ikke en type som Kvisvik som ikke akkurat lyser innsatsvilje fra før.

Er *veldig* spent på hvem de ser for seg kan erstatte en spiller som Kvisvik... VI bør egentlig få en venstrekant OG høyrekant OG stopper i nærheten av landslagsklasse for å være fornøyde med sommeren :p

Satan 3

Bare å selge ham.

Kvisvik har vært elendig i år.
Fem millioner for en spiller som har to år igjen er en meget bra deal for Brann.
Striler ut av Bergen

Nixon

Sett at vi hadde fått TFL som høyrekant. Kunne da Miller spilt på venstre? Min erfaring som høyrebent fotballspiller er at det kan være like greit å spille på venstresiden. Ulempen er selvsagt at man ofte må legge inn med feil fot. Men for en spiller som Miller som ikke så ofte legger inn, men jobber seg innover på banen, må det jo være like greit å gjøre det fra venstresiden. Da har han jo ballen på rett fot når han skjærer innover på banen. Ser også for meg at samarbeidet mellom Miller og Hanstveit kunne blitt bra. Hanstveit på overlapp og Miller sin følsomme pasningsfot som spiller han fri.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Ser det som mer sannsynlig at Miller forsvinner enn Kvisvik Nixon. Og med tanke på hvor åpenlyst sannsynlig det er at Kvisvik forsvinner så skjønner du kanskje hva jeg tror om Miller :p

Er 100% overbevist om at Brann må se seg om etter både enn høyre og venstrekant i sommer. Desverre.

Bolsen

Likte ganske godt denne fra Mjelde :

- Skulle Kvisvik forsvinne, tror jeg vi vil klare oss bra, sier Mjelde.

- Og hvem skal i så fall erstatte Kvisvik?

- Min munn er lukket med syv segl, smiler Brann-treneren.

Brann_ruler

Håper Brann beholder ham ut sesongen. Dermed får MIM tid til å drille en ny spiller inn i posisjonen. Dessverre er mye av angrepsspillet til brann avhengig av Kvisvik og en exit i sommer tror jeg vil få konsekvenser for poengfangsten. Spillerne er vant til hans måte å spille på og dette har vært drillet i inn i flere sesonger. Tror ikke en kort sommerpause er nok tid til å omstille seg til en annen type ving.

TERD

Quote from: "Brann_ruler"Håper Brann beholder ham ut sesongen. Dermed får MIM tid til å drille en ny spiller inn i posisjonen. Dessverre er mye av angrepsspillet til brann avhengig av Kvisvik....

Du glemmer at Brann ikke har noen offensive mønstre i spillet sitt. Det at Brann er avhengig offensivt av Kvisvik, er fordi Kvisvik er en kreativ og god spiller. Mao bør en like god spillere også kunne klare jobben bra.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Quote from: "Bolsen"- Og hvem skal i så fall erstatte Kvisvik?
- Min munn er lukket med syv segl, smiler Brann-treneren.


Han bør vel åpne munnen sin snart slik at vi får vite hvem som er aktuelle...

Storflor er jo en ung og spennende spiller. RBK har flust med offensive spillere. Men de vil nok neppe styrke en av sine sterkeste konkurrenter.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]


Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

janjan

Quote from: "Nixon"


Både �ren og Stadheim har vært helt middelmådige i 1.divisjon og har ikke sjans til å sette preg på eliteserien. Alternativ er slik jeg ser det blant annet TFL, Pål Strand, Espen Hoff, �degaard. Flere?


jkippers

Gull 09

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

naitsirk

får håpa at mim og pol for guds skuld ikkje hente "talentet" øren og "hurtigtoget" stadheim.
blir kvisvik seld te sommaren so e 3 plass ein stor siger for brann. Ikkje nødvendigvis på grunn av mangel av kvisvik, men heller i mangel av ein god venstrekant.
pål strand???????????? ka so skjer med folk! eg hugsar for 2 sesongar sidan då han hadde eit par gode kampa, men då kan heller guntveit spela der.

forsvinn miller te sommaren og so e me skikkelig ille ute. må hugsa på at da kjem te å koma nokon gule kort som medfører suspensjon.

situasjonen før viking kampen var utrulig positiv og no såg eg endelig mulighet te å ta gull.
synd at brannlaget skulle bli øydelagt no

krøvel vellevold

Kvisvik bare i tre kamper til? Flottis! Da trenger vi ikke lenger være redde for at det blir for få billetter til Brann-fansen på Briskeby i siste runde. 400 billetter skulle være nok til en ubetydelig kamp om 7.plassen. Til nå i år har det ikke vært mye som har minnet om noen gullkandidat. Bare effektiviteten mot LSK og FFK, og noen sporadiske glimt her og der. Og nå forsvinner etter all sannsynlighet begge kantspillerne våre.

Jeg blir bare styrket i troen på at VIF og RBK tar de to første plassene, og at Brann i beste fall kan kjempe om en tredjeplass. Nå som FFK helt sikkert får et løft gjennom Kvisvik og all positiviteten han drar med seg, så er det ytterligere ett lag med og kjemper om tredjeplassen. Det er slett ikke usannsynlig at vi kan få både Start, Viking, LSK, Lyn og FFK foran oss på tabellen. Og da sitter vi igjen med en skandaløs 8.plass.

Folk må gjerne tro at Brann har stjernespillere klare som erstattere til de to kantspillerne. Kvisviks erstatter skal altså være en ukjent afrikaner som sikkert trenger et halvt år på å aklimatisere seg og venne seg til norsk spillestil og norsk vær. På motsatt side blir det Tom Sanne. I tillegg trenger vi forsterkninger i forsvaret, og da ligger det vel i kortene at Mjelde og Ludvigsen har en eller annen Viking-/Sogndal-/Aalesund-reserve på lur. Eller at de for en gangs skyld satser lokalt og kjøper en Hovding-reserve for en halv million. Samtidig kan vi gjøre regning med at Vålerengen vil kjøpe en ny spiller hver uke under overgangsvinduet (slik de gjorde i vinter) og at RBK åpner lommeboken på vidt gap. Nei, dette blir gull dere!
Legg ned hele klubben!

Torvanger

Brann blir satt kraftig tilbake dersom Kvisvik forsvinner nå i juli. Da er det adjø gullstrid. Mannen bør være proff nok til å holde ut i 4 måneder til og klubben bør ha is i magen til å ikke selge nå, til tross for at 5 millioner kan virke forlokkende. Regnestykket kan fort gå skeis dersom vi melder oss ut av medaljestriden. Jeg er blant dem som ikke vil ønske ham lykke til videre dersom han svikter oss nå.

krøvel vellevold

Jeg syns det stinker litt svik å forsvinne midt i en sesong. Man får jo veldig kort tid til å finne -og aklimatisere- en erstatter. Til utlandet blir det annerledes. Da er det bare å gripe proffsjansen når de får den, og dessuten starter jo de lagene sesongen midt i vår sesong. Men til annen norsk klubb midt i sesongen? Nei! Kvisvik lar jo ingen sjanse gå fra seg ved å vente til etter sesongen. FFK lukker ikke døren for ham for det! Jeg er veldig imot innenriks klubbytter midt i sesongen, spesielt når han ikke er Bosman før etter neste sesong.

Imildertid kan selvsagt ikke Kvisvik kalles Judas så lenge han går til en klubb der han er fra. Det skulle i grunn bare mangle at han ikke ønsket å spille fra en klubb i hjemtraktene, så det har jeg forståelse for. Tidspunktet er imidlertid feil. Vent til etter sesongslutt, Kvisvik!
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Lars Iver Strand fra Tromsø kunne kanskje vært en god mann å ha på venstresiden. Han er vel både et hurtigtog, målhungrig og om ikke jeg husker alldeles feil en liten driblefant også.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

janjan

Peter Vaagan Moen hadde vært enda bedre. Litt mer typisk kant. LI Strand er vel litt mer "in the hole" spiller.

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

naitsirk

enig med kabelmann og janjan.
få begge to!
berre ikkje pål strand, so e eg nøgd


Nixon

Quote from: "Stoffi"


Det talentløse er at folk faller tilbake til å syte og klage slik de gjorde i fjor. Vent nå litt før dere avsier dommen. Husk at i fjor trakk Brann Miller, Sæternes og Scharner opp fra hatten. Jeg tror vi får kvalitetsspillere tilbake!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

janjan

Etter hva jeg kan se har Vaagan Moen ca ett år igjen av kontrakten med Ham-Kam. Altså ikke utenkelig at han finner seg en ny klubb nå. Dette er vel ikke en veldig rik klubb så de er nok interessert i noen kroner for gutten. Har tidligere blitt uttalt at han skulle til utlandet, men det markedet er vel ikke akkurat superhett for tiden. Dessuten ikke spesielt lett å vise seg frem på et bunnlag. Han er født i 84, så dette er en spiller vi kan få nytte av lenge.

Xminator

Eller kanskje POL tar en RBK og kjøper Marius Johnsen? :D

janjan


Nixon

Quote from: "janjan"Etter hva jeg kan se har Vaagan Moen ca ett år igjen av kontrakten med Ham-Kam. Altså ikke utenkelig at han finner seg en ny klubb nå. Dette er vel ikke en veldig rik klubb så de er nok interessert i noen kroner for gutten. Har tidligere blitt uttalt at han skulle til utlandet, men det markedet er vel ikke akkurat superhett for tiden. Dessuten ikke spesielt lett å vise seg frem på et bunnlag. Han er født i 84, så dette er en spiller vi kan få nytte av lenge.


Vaagan Moen på venstresiden og TFL på høyresiden. Og vi har kommet styrket ut av det. Men det er vel bare en våt drøm...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Xminator

Denne "mbs" på VG Nett sier rett som det er at han surrer rundt på Brann Stadion. I dag sier han/hun at det snakkes om en venstrekant, høyreback og midtstopper i tillegg til Helegbe. Så får vi se hva som skjer. Setter ikke for mye lit til slike kilder da de nok ikke prater altfor mye om slikt til eksterne personer. Han/hun uttaler seg i en senere post på en slik måte at man begynner å lure på om Hassan selv er på vei hjem :p

Tror jeg legger meg på vent og ser hva som skjer :p

kabelmann

Slike ting kan nok taes med en tønne salt. Som deg så ser heller ikke jeg noen grunn til at POL & co skulle riske lekasjer til pressen og andre med å fortelle hvermansen om hva som skjer der oppe.

Forøvrig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk er så higen på å få Hassan på back/kantplass. Nå har jeg riktignok ikke sett noen av Monaco-kampene hans på backplassen, men på landslaget overbeviste han ihvertfall ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kman

har ganske så gode kilder på at Miller ønsker å bli i Brann. Konen har fått venner(bl.annet min søster), og savnet Bergen da hun var i Skotland en tur. Charlie selv trives også godt. Så ser ut til at han blir, med mindre noen stor-klubber kjøper han for en grei slant.
rannsupporter og tynnslitte nerver.

Nixon

Gode nyheter på en sånn passe dag...:)
Men da regner jeg med at han snart skriver ny kontrakt!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krøvel vellevold

Quote from: "kman"har ganske så gode kilder på at Miller ønsker å bli i Brann. Konen har fått venner(bl.annet min søster), og savnet Bergen da hun var i Skotland en tur. Charlie selv trives også godt. Så ser ut til at han blir, med mindre noen stor-klubber kjøper han for en grei slant.
Legg ned hele klubben!

janjan

Nekter å tro at det er noen Premier League klubber på banen. Han er ikke så god.


krøvel vellevold

Quote from: "DrMeland"


Hvorfor må folk syte så jævlig, sier du? Og i neste avsnitt slenger du dritt om �rn?
Legg ned hele klubben!

brann-mann

jeg bare synes synd på kvisvik som går glipp av seriegullet:)
oma é vår mann!

Xminator

Quote from: "DrMeland"


Det var strengt tatt Kalven som ikke helt hang med i svingene mandag :p Ã?rn2 klarte seg greit nok han.

Ricky

Det ligger vel litt i kortene at de vil prøve seg på Pål Strand (dessverre). Lillestrøm hentet inn Trond Olsen i går, og da har de en venstrekant til overs. Får i det lengste håpe at POL har noen andre - og bedre - spillere i kikkerten.

enavgutta

Dette er triste saker. Hvis de som ser et talent i Sanne skal hente inn en erstatter til Kvisvik ender dette i skandale ! En 28 gammel LSK spiller som aldri har vært i profil i Tippeligaen ?

Vi selger gullet og Brann sjelen med Raymond !!!! Hvis Miller også forsvinner kan jo vi konstatere at de har klart å sprenge hele Stein på Stein filosofien sin på egenhånd til Puddefjorden uten hjelp av en eneste skytebas !
"Skandalen" er i ferd med å bli et faktum ! og nå sitter den like løst som "Ut med pakket " på Hansa.

Nixon

Quote from: "enavgutta"Dette er triste saker. Hvis de som ser et talent i Sanne skal hente inn en erstatter til Kvisvik ender dette i skandale!


Men de samme folkene hentet Olofinjana, Soma, Miller, Scharner, Sæternes og Andresen. Så det er håp...

QuoteVi selger gullet og Brann sjelen med Raymond!!!!


Raymond er en god spiller, men Brannsjelen er han ikke. Han er en leiesoldat som alle andre!

Quote"Skandalen" er i ferd med å bli et faktum ! og nå sitter den like løst som "Ut med pakket " på Hansa.


Såvidt jeg husker var du blant de som ropte høyest om skandale i fjor også. Det roet seg da Brann hanket inn en håndfull gode spillere. Sågar en som ble din nye store kjærlighet!:) Så kanskje gutta på Stadion skal få litt arbeidsro?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]


Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

BrannSupporter

Bor selv på Hamar og har sett ganske mange Ham-Kam kamper de siste årene og kan fortelle at Petter Vaagan Moen absolutt ville vært en mann for Brann. Men det spørs om det er så lett å få han.

+
* Han har god fart (hvertfall bedre en Kvisvik(!)).
* Fantastisk presis venstefot.
* Jobber utrettelig.
* Meget profesjonell spiller som har hatt mye egentrening ved bl.a Ã¥  terpe pÃ¥ dødballer etc.
* Fantastisk potensial

-
* Fortsatt ganske ujevn i prestasjonene, variere litt for mye.
* Scorer litt for lite mål.
* Tror selv ikke at han vil forlate Ham-Kam til en annen Tippeligaklubb så lenge Ham-Kam selv er der.

kabelmann

Quote from: "brann-mann"jeg bare synes synd på kvisvik som går glipp av seriegullet:)


Han har spilt nok kamper for Brann til å få seriegull, han også.

Det jeg synes er litt merkelig er at han var den som ropte høyest om at Branns målsetting må være seriegull. Da blir det rart å forlate laget nå. Jeg tror han blir ut sesongen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up