• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Beste Brann spiller!!

Started by BrannBergen, June 09, 2005, 16:43:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BrannBergen

På den forrige tråden jeg startet var d mange som mente at eg ikkje skulle skrive d, så her er noe litt bedre håper eg. :wink:  


En av branns beste spillere gjennom tidene må jo være KNIKSEN.

E d noen som mener noe annet??
rann i Champions League!!

BL

Ka vil du med dette? Er laget per dags dato som gjelder, ikkje alle og alt som har vært en gang. Dårlige eller gode.
Hansa-
Felt Z

sekto

Tror Kniksen hadde slitt med å komme seg inn på dagens Brannlag, så det er vanskelig å si han er Brann sin beste spiller gjennom tidene.

Fikk aldri muligheten til å se han spille, så kan ikke uttale meg for mye, men fotballen går fremover og spillere blir stadig bedre.

Kniksen var kanskje best i sin epoke, selv om dette også kan diskuteres, men jeg mener det er nok mange flere spillere som har kommet etterpå, som er bedre.

BrannBergen

Quote from: "sekto"Tror Kniksen hadde slitt med å komme seg inn på dagens Brannlag, så det er vanskelig å si han er Brann sin beste spiller gjennom tidene.

Fikk aldri muligheten til å se han spille, så kan ikke uttale meg for mye, men fotballen går fremover og spillere blir stadig bedre.

Kniksen var kanskje best i sin epoke, selv om dette også kan diskuteres, men jeg mener det er nok mange flere spillere som har kommet etterpå, som er bedre.



Kem da?
rann i Champions League!!

Endre

Quote from: "BL"Ka vil du med dette? Er laget per dags dato som gjelder, ikkje alle og alt som har vært en gang. Dårlige eller gode.

Ka vil du med slikt kommentarer? Dette er et forum for "SK brann og livet rundt".. da må det fan meg være lov å diskutere hvem Branns beste spiller gjennom historien er.

Har selv sett lite av Kniksen selv, så jeg kan ikke si noe om han. Av de jeg har sett tror jeg Kvisvik på en god dag kan være en kandidat.

Northside

Quote from: "Endre"
Quote from: "BL"Ka vil du med dette? Er laget per dags dato som gjelder, ikkje alle og alt som har vært en gang. Dårlige eller gode.

Ka vil du med slikt kommentarer? Dette er et forum for "SK brann og livet rundt".. da må det fan meg være lov å diskutere hvem Branns beste spiller gjennom historien er.

Har selv sett lite av Kniksen selv, så jeg kan ikke si noe om han. Av de jeg har sett tror jeg Kvisvik på en god dag kan være en kandidat.


Kviskvik e for ustabil, men ja, som du sa, på en god dag er han konge men det må flere sliker dager til for å bli best :wink:

Vi hadde jo Olofinjana, han var jo ganske god!

Scottishman

vi har jo og en bra mann i Svante Samuelson

Nixon

Per Egil Ahlsen! Ikke bare er han en av de beste som har løpt ut på Stadion i rødt. Han er definitivt en av de mest betydningsfulle i moderne tid. At han valgte heislaget Brann i 1987 betydde enormt mye for laget, og byen for den saks skyld. Kvisvik-effekten blir liten i forhold. Man kan nesten si (for å overdrive litt) at han egenhendig stoppet heistilværelsen og gjorde Brann til en attraktiv toppklubb.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

SKB e BEST!!!

Enig men Nixon, Ahlsen e en legende i Brann, kanskje endå større enn Kniksen
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

DJ_ADG

Per Egil Ahlsen ja det é navne som vi skal huske som vi skal savne. Som gjorde fotball til artesiteri, vi é forevig takknemelig
som blir sunget av Ove Thue.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

monzilla

satt på en pub i Edinburgh for noen år siden og snakket med en eldre Aberdeensupporter. Eneste grunnen til han visste om "Brann Bergen" var "Roald Kniksen". Han sa han hadde svært stor status i Aberdeen, så god må jo han ha vært.

DJ_ADG

Kniksen var jo en ganske stor helt i Heart of Midlothian då han var der i 7 år. Så det é nok mange  i SKotland som har hørt om han, særlig dersom de é fra Edinburgh siden det é der Heart of Midlothian é ifra.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

DonCorlione

Svante Samuelson

E noe av d råeste eg har sett i Brann drakten
rann + Hansa = Ekte Bergenser

Henki

Ballen skal fremover!

Kandahar

Hørt rykte om at det va nokken som sparka ball i Brann på sekstitallet som ikkje va så værst..

Tore Andre Flo i cupvinnarcupen i 96/97 trur eg e den beste eg har sett. Snurra rundt med PSV og Liverpool. Bare synd det gjekk som det gjekk...

Ahlsen og Svante e vel av dei mest solide og stabile.. Av med hatten for begge to...

Men eg trur det e fleire av spelarane på årets lag som kan aspirera til ein plass her...

B.B.

Stiller meg bak Ahlsen og Svante i moderne tid. Vi har jo i tillegg Jokke B. Han var jo ikkje så værst han heller.

Ka med Yngar D. og Neil McLeod? Ikkje at eg husker så mye fra de dager, men gode var de jo.

Ellers så må vel Kniksen, Pesen (knekker begge stengene å kipar hakkje sjangs!) kunne være kandidater. Kniksen regnes vel som Branns "Maradona" så det blir vel vanskelig å overgå han i ettermæle.
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Xminator

Ahlsen, Mjelde, POL, Helstad, Svante, Eftevåg, Kvisvik alle var/er enere i sin tid for Brann. Spillere som Flo og Olofinjana var etter min mening for kort tid i klubben til å være med på listen, men var særdeles gode ballspillere begge to.

Kvisvik er et unikum av en fotballspiller. God både på og utenfor banen. Utabil? Brann har de siste 5 årene vert i kjempetrøbbel når han ikke spiller. Og det er en spiller vi kommer til å snakke om de neste 30 årene. Så Kvisvik fremstår klart som en av de største.

Ellers er det jo rimelig mange "beste spillere" emner på dagens brannlag. Sæternes, Andresen, Scharner, Winters, Soma. Alle er spillere som dominerer lagene de spiller for. At vi har 6-7 stykker av denne typen spillere sier litt om hvor sterkt førstelaget vårt er. Nyt det, det er ikke sikkert vi lever den dagen det skjer igjen.

hocey

Er for ung til å ha sett Kniksen, men I mine 20 år på stadion synes jeg Helstad har vært den beste. Kanskje ikke den med de beste ferdighetene, men klart den med størst betydning på laget. Han var en målgarantist samtidig som en viste at Brann alltid ville være farlig pga bakrommet. Tenk hva han kunne ha gjort seternæs. Gjør vondt å se han I trønderdrakten.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Brannfrelst

Om Scharner blir i Brann lenge tror eg han kan bli en konge. Ikkje noe særlig ustabil mann,og glimrende både offansivt og defansivt.
2.10.07-Gullet kom hem!

fanastril

Det er noen som helt klart peker seg ut. Selv synes jeg Jokke Bjørklund kan hevdes å være den beste enkeltspilleren vi har hatt. Ser man på betydningen for laget er uten tvil Ahlsen den største i nyere tid. Ser en bort i fra de korte periodene han var her bør også Trevor Morley nevnes.
På dagens lag er det nok mange som kan havne på en topp 10 liste om kort tid.........

Xminator

Nå må vi ikke glemme vår alles kjære Håberg. Har de fått opp statuen enda?

Nixon

Quote from: "Xminator"Nå må vi ikke glemme vår alles kjære Håberg. Har de fått opp statuen enda?


Vi snakker om den beste her! Men Håberg er helt klart den viktigste enkeltspilleren vi hadde, ... i 1991!:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Geir

Quote from: "B.B."Ellers så må vel Kniksen, Pesen (knekker begge stengene å kipar hakkje sjangs!) kunne være kandidater..


"Knekker begge stengene" var Jan Erik "Dukken" Osland. Mannen skjøt som en hest sparker, men litt vel mye i hytt og pine. Men traff han mellom stengene var det enten mål eller en skadet keeper. Var forresten han som scorte da vi slo RBK 1-0 i cupfinalen i 72
ndelig SERIEMESTER

runarnormann

Quote from: "B.B."
Ka med Yngar D. og Neil McLeod? Ikkje at eg husker så mye fra de dager, men gode var de jo.

Ellers så må vel Kniksen, Pesen (knekker begge stengene å kipar hakkje sjangs!) kunne være kandidater. Kniksen regnes vel som Branns "Maradona" så det blir vel vanskelig å overgå han i ettermæle.


Yngvar Dalhaug??????  E' du vittig?  Tydelig at du ikke husker mye fra den tiden..

I sangen til Ove Thue som du siterer fra, er det foroevrig Dokken som knekker begge stengene.
egenden Alf Dahl

Geir

Også heter han ikke Yngvar, men Ingvar Dalhaug. Han fikk forresten en eneste landskamp for Norge.
ndelig SERIEMESTER

Charlie Winters

Den beste Brann spilleren må være WINTERS
RANN vinner!

Erik

Dagens beste brannspiller er Soma...

mr-bolstad

Quote from: "Erik"Dagens beste brannspiller er Soma...


uenig! pr i dag er nok Soma et stykke nede på listen av de beste i start oppstillingen. Scharner derimot rager nok øverst!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Charlie Winters

den beste spilleren vi har hatt oh har er Scharner!!!
RANN vinner!

uptas

Ingen som har nevnt Tom Sanne her? Skandale.

tintin


dex1974

Har vært Brannsupporter i snart 30 år og det er ingen tvil om hvem jeg har hatt som favorittspiller i de årene...Per Egil Ahlsen!!!
Hadde og stor sans for Jocke Björcklund. Av de som ikke er blitt nevnt,Bjarni Sigurdsson og jeg synes det er en skandale at ikke midtbaneeleganten fra Kløfta,Jan Ove Pedersen er blitt nevnt!!!
Tar og med Tore Pedersen.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

KEA

Det er vel gjerne slik at de små grå har en tendens til å huske det nyeste først..... men at Kniksen, Pesen og Per Egil Ahlsen må komme på listen er jo helt åpenbart! Og så er det en hel gjeng med nyere spillere som bør nevnes. Men jeg gjør ikke det, med et lite unntak for Super-Ray. Men om jeg aldri så mye klarer å mobilisere mine små grå, er det med stor glede jeg ser én selvsagt kandidat som troner helt øverst, og som vi fortsatt kan glede oss over. Hvem? Paul Scharner, selvfølgelig! Er det virkelig noen som tror han ble opphøyet til Fuβballgott (til og med av felt Z) uten grunn? En nykommer. Attpåtil verken bergenser eller nordmann. Men velfortjent opphøyet til helgen: St. Pauli!....... sånn er det bare!

Han får min stemme! Alle mann på stadion for å se denne spilleren så lenge vi fortsatt får lov å beholde ham!

Stoffi

Jeg velger kniksen og pesen.
De tok av seg skoene og spilte på sokkelesten siste minuttene av en kamp mot RBK, tror det var en cupfinale. Brann vant selvfølgelig.

Fikk anledning til å snakke litt med Pesen da jeg var liten Brann gutt, men kniksen har jeg aldri sett i live.

Jeg husker det gikk gjetord om at Pesen hadde brukket tverrlegger 2-3 ganger. Vet ikke om dette stemmer helt da, men hvem vet. :)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

dex1974

He he...stemmer det med Kniksen og Pesens "sokkelestfotball" ja:D

Det var faktisk på Lerkendal i legendariske 1963. Brann ble seriemester og bartene rykket ned.
Hører og med til historien at en illsint tilskuer løp bort og slo Kniksen i hodet med en paraply.
Kniksen- og Pesenshowet stikker fortsatt dypt i bartesjelen og selv tre cupfinaleseiere og ydmykende 10-0 har NAE uttalt ikke kan gjøre opp for ydmykelsen i 1963!!!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

vardgutt20

ært å krype, lært å gå, lært å hate rbk

Eikeland

Quote from: "dex1974"He he...stemmer det med Kniksen og Pesens "sokkelestfotball" ja:D

Det var faktisk på Lerkendal i legendariske 1963. Brann ble seriemester og bartene rykket ned.
Hører og med til historien at en illsint tilskuer løp bort og slo Kniksen i hodet med en paraply.
Kniksen- og Pesenshowet stikker fortsatt dypt i bartesjelen og selv tre cupfinaleseiere og ydmykende 10-0 har NAE uttalt ikke kan gjøre opp for ydmykelsen i 1963!!!


Dette var vel i det herrens år 1962?
eir Hasund

monzilla

Vel, ser man på den spilleren som har vært best isolert sett vil jeg, som mange andre, fremheve Scharner. Scharner overgår på midtstopperplassen alt jeg har sett av brann de siste 10 årene.

dex1974

Kan ha tatt feil av året her ja.
Uansett tok Brann seriegull og bart rykket ned.
Ser vi bort fra årstallet er alt annet fakta
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Go Up