• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny Hovedtrener!

Started by Ben Dover, May 23, 2005, 14:06:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Ben Dover

Jeg syntes det er helt klart at Mjelde ikke evner å ta Brann videre. Forsvarsspillet har under hele Mjeldes tid vært Elendig. Det er dårlig organisert, lite kynisk, lite taktisk, tregt. Opdal blir aldri god.

Mjelde sier før kampen i går at vi endelig har hatt en defensiv trening, i slutten av mai. Spillerene hadde ikke definerte oppgaver på dødball i sluttminuttene, de burde forstått sa Mjelde. Ja de burde... Vi trenger en god trener som er ferdig utlært og som vet å organisere forsvarsspill, værre er det ikke. dette laget vil alltid score mål, holder vi tett da vinner vi.

Håper Mjelde også innser dette, og trekker seg.
lsker Brann

janjan

i tykt og tynt og så videre...

Nixon

Den måtte komme...

En ferdig utlært trener? Hvor finner man en slik da?
De kan umulig være så attraktive siden veldig mange klubber satser på tidligere toppspillere med relativt liten erfaring som trenere.

Jeg tror vi får mye igjen for å gi Mjelde fortsatt tillit. Av det jeg kan lese i avisene i dag tar han selvkritikk på det som nok en gang skjer på slutten. Det vitner om vilje til å lære.

Er nok heller en god del spillere som bø gå i seg selv.
Rød makt på Hansa

brannsupporteren:-D

Unnskyld meg men hva holder du på med egentlig? Kritisere mjelde på den måten og si at vi trenger ny hovedtrener?! Gi han litt støtte i stedenfor da! "Selv om vi rykker ned, gjør vi alt for brann for det" Hvor ble det av den teorien liksom? Greit nok at han gjør noen tabber og jeg er enig om at noe må forandres men ny hovedtrener, var ikke det å gå litt hardt til verks?
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Ben Dover

Hva med forsvarsspillet da nixon? Mjelde kan ikke forsvar. Vi må lede med minst 4 mål for å være trygg på 3 poeng. Rakne borte mot et nyopprykket lag med x antall landslagsspillere. Skandale. Det er ikke så mye tapet men måten. Jeg savnet dessuten en langtrukket "fakeskade" for å trekke ut tiden når Start angrep som mest.
lsker Brann

Henki

Quote from: "Ben Dover"Forsvarsspillet har under hele Mjeldes tid vært Elendig. Det er dårlig organisert, lite kynisk, lite taktisk, tregt. Opdal blir aldri god.


Med all respekt, dette kan høres ut som en beskrivelse av forsvaret vårt en hvilken som helst sesong de siste femten årene. Synes også det blir litt teit å si at Mjelde er en mann som ikke kan ta Brann "videre". Fyren førte oss til vår første tittel på 22, TJUETO, år i fjor og i vi henger i høyeste grad med i medaljekampen i år. Rom ble ikke bygget på en dag og Nils Arne Eggen gjorde ikke Rosenborg til det beste laget i Norden på en halvtime heller. Så her tror jeg noen og hver bør ta seg litt i nakken og se litt lengre enn bare til en tapt kamp mot serielderen.
Ballen skal fremover!


Henki

Er forøvrig enig i at Kalvenes burde få prøve seg litt mer enn han har fått til nå.
Ballen skal fremover!

Henki

Quote from: "Per Anders"
Nei, Mjelde har mye å lære. Jeg stiller gjerne som lærer. ;-)


Wow, skal du både lære Mjelde å være trener og Bjørn Dahl å bygge fotballstadion? Sikker på at du ikke er supermann "in diskais" som det så fint heter ;)
Ballen skal fremover!

Ben Dover

Det virker som om Brann ikke trener på å bli bedre defensivt. Alt er bare tilfeldig. Forsvarert vårt står til nedrykk, bare Sæternes og gutta gjør at vi har tatt noen poeng. Når spillerene ikke vet hvilken spillere de skal markere på corner 3 min. før full tid, da er det gale. Når flere av de velger å ikke markere er det krise. Dette er hovedtreners ansvar!
lsker Brann

naitsirk

har venta på denne tråden sia kl.20 i går,

ha ha ha ha ha ha ha

Nixon

Quote from: "Ben Dover"Hva med forsvarsspillet da nixon? Mjelde kan ikke forsvar.


Mjelde er jo ikke alene om dette. Hva for spisskompetanse besitter denne Steffensen for eksempel? Hvis ingen i trenerteamet har forsvarsspill som spesialfelt får de se å skaffe seg noen som kan det. Ingen kan forvente at Mjelde skal være en guru i alt. Andre trenere har også assistenter. Se på Eggen i RBK som hadde Bjørn Hansen som forsvarstrener i alle år. Ingen syntes at Eggen var en dårlig trener av den grunn.

For jeg er sikker på at Mjelde er rette mann for Brann i årene fremover.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "Nixon"Av det jeg kan lese i avisene i dag tar han selvkritikk på det som nok en gang skjer på slutten. Det vitner om vilje til å lære.


Uten å gå videre inn på hvorvidt Mjelde skal trekke seg eller ikke så er det påfallende at dette skjer i kamp etter kamp - altså at Brann rakner bakover i sluttminuttene. Hadde det vært et engangstilfelle så hadde det selvsagt ikke vært noe problem - men det er ikke første gang. Ikke andre eller tredje gang heller. Er det riktig at Brann skal være en "skole" for å lære opp ferske trenere?

Det samsvarer ihvertfall ikke helt for min del med gull som uttalt mål.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Ben Dover

Quote from: "naitsirk"har venta på denne tråden sia kl.20 i går,

ha ha ha ha ha ha ha


Ja jeg har venta for Ã¥ post`an, for Ã¥ kjøle meg ned liksom. Selvsagt ble jeg forkjølet samtidig.  :cry:
lsker Brann

Truls

altsÃ¥... Brann har ALDRI klart Ã¥ holde en ledelese nesten, hvor mange kamper har ikke dere sett hvor Brann har ledet 3 - 1, 2 -1 etc.. og kampen har endt med uavgjort/tap? Det har skjedd sÃ¥ altfor ofte! Brann gjør samme tabbe hver eneste kamp, de skal legge seg bakpÃ¥ Ã¥ "sikre" seieren.  Hvorfor fortsetter de ikke Ã¥ spille sÃ¥nn som de gjorde, de skal jo være god nok til at et annet lag ikke skal fÃ¥ de helt ut av sin mÃ¥te Ã¥ spille pÃ¥, da kan det hende det resulterer i et mÃ¥l til Brann eller utligning. Uannsett det er bedre enn Ã¥ legge seg bakpÃ¥ med 10 mann innenfor 16-meteren og ingen løper ut for Ã¥ presse laget tilbake.

Og når det gjelder det å kvitte seg med Mjelde, er dere HELT FORBANNA dum? 7. november 2004 kan jeg vedde på at alle dere her inne ville tilby Mjelde kontrakt som varte til han ikke kunne gå lengre.
Jeg tror ikke på gull til Brann og jeg tviler på at jeg noensinne kommer til å oppleve det, men fy søren så gøy det er når de overrasker (cupgullet 2004).

Og Brann har da satt seg noen mål uten sidestykke! Hanstveit sa jo etter Radøy/Manger kampen at de satset på gull i cupen. Rett og slett The Double siden Mjelde har gått ut og sagt at Brann skal ta gull i serien.
Det ville vært noe:D
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Xminator

Nå mangler "Opdal er ikke god nok" tråden og "Bare fjortisser på SS" tråden.

Det ville være ren idioti å hente en ny trener.

1) Se hvor bra det går med Viking
2) En "stortrener" blir maks 3 år, eller som Hareide, blir ett år i hver klubb
3) kontinuitet. /enough said/

Mjeldes resultater de 2 1/2 sesongene har vert over all forventning. Vi gikk fra soleklar dumpekandidat til medaljestrid.

Sum etter 8 serierunder. Vi har 13 poeng og er 6 poeng bak serielederen. 3 bak VIF og 4 foran RBK. Med respekt å melde, dette er ett bra resultat. Selv VIF snubler, og selv om øyeblikkets frustrasjon er stor, så ser jeg like liten grunn til å skrike dagen derpå som jeg fant grunn til å ta av dagen etter det som nok blir årets kamp på Stadion.

Nå møter vi ett Lyn som nok er mer enn hissige på å ta igjen for kampene i fjor. Blir nok en jevn kamp det også!

enavgutta

Slapp av folkens. Nå har Mjelde fått inn med teskje det ene og det andre, så nå må ting snart sitte. Har man gjort disse tingene en del ganger så vet man hvordan man løser oppgaven bedre neste gang. Etter å ha hengt med hodet i hele dag, så tror jeg endelig at nå vet Mjelde hva han skal gjøre. Nå har han alle tabbene og scenarioene på tape :-)

KennethS

Mener Mjelde gjør mye rart , men det eg kunne likt var at Brann ansatte en hjepe trener med litt defensiv kunnskap ved siden av Mjelde. Vekk med Steffensen som ikkje bidrar med noe speiselt.
tå på Brann

wester

en ting som bekymrer meg er mjeldens tilsynelatende mangel på autoritet.
sæternes og kvisvik kommer stadig med uttalelser til media som er med på undergrave trenerens autoritet. noe lignende er utenkelig i vif. der er rekdal totalt sjef. alle virkelig gode lag har en trener som er en ubestridt leder som alltid har rett - uansett.
det nytter ikke å være "kompis" med stjernene og si he-he når de uttaler seg flåsete til avisene.
rbk sliter også tydelig i mangel av en crazy-nazi-sjef.

naitsirk

mulig det Wester, men da vel ingen fasitt på korleis ein trenar ska vera.

Om kvisvik og sæternes ikkje respekterer mjelde so seie da heller litt om dei.

Ã?

Kan noen fortelle meg om en eneste kamp hvor vår trener har gjort et vellykket taktisk trekk under en kamp (som ikke er helt opplagt, som å spille med 3 mann bak på slutten når vi ligger under)
Ikke det? tenkte meg så!

Det mest positive med Mjelde er at han ikke er redd for å ta imot hjelp, og det tror jeg faktisk han trenger nå.

Lurkin

Fy flate for en stygg thread. Vi ligger på fjerdeplass med 3 poeng opp til 2. plassen i mai, vanligvis ligger vi på 10. på denne tiden. At man skal ut med hovedtreneren er bare dumt. Snakker om å gå fra himmel til helvete. To dommerfeil unna 8-2 på 16. mai, 4-1 BORTE i cupfinalen og bronse i serien... men neida, taper borte mot serielederen og så skal vi ha ny trener. Greit at forsvarsspillet mot Glimt, FFK og Start var dårlig, men vi taper kamper på at vi ikke har innsatsviljen til Start og Enga - og i går for at i hiver alle sammen i angrep på overtid på stillingen 2-2 og blir kontret i senk. Mitt forslag er å støtte laget (selv om vi rykker ned lala la lalala..)... Sigurdsson - Soma i midtforsvaret hadde sett bra ut også.
Husk at under Mjelde har vi fått spillere som Miller, Sæternes og Scharner. Sæternes gav oss cuptriumf og Scharner sin scoring borte mot LSK i fjor gav oss bronse.

Opdal blir aldri en god keeper? Han hindret 5-2 i går og 6-5 mot LSK.

Er så jævla plagsomt at alltid skal noen i Brann klage på noe. I år har det etter halvannen mnd med Tippeliga allerede rettet kritikk mot Mons, Bengt, Robbie, Charlie, Martin A., Scharner, Kvisvik, Soma, Bjarnasson, Sigurdsson, Guntveit og Opdal.

..men vi har jo alltid Hanstveit...
Berømte Brann fra Bergen

Sharpy

Quote from: "Lurkin"
Er så jævla plagsomt at alltid skal noen i Brann klage på noe. I år har det etter halvannen mnd med Tippeliga allerede rettet kritikk mot Mons, Bengt, Robbie, Charlie, Martin A., Scharner, Kvisvik, Soma, Bjarnasson, Sigurdsson, Guntveit og Opdal.

..men vi har jo alltid Hanstveit...


Ikke glem: Knudsen, Sanne og Steffensen (Ja, Steffensen får passet påskrevet i en av de andre trådene). Dessuten har vel jeg personlig rettet kritikk mot Hanstveit, så da føyer vi han inn på listen også...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

BL

Quote from: "Ben Dover"Jeg syntes det er helt klart at Mjelde ikke evner å ta Brann videre. Forsvarsspillet har under hele Mjeldes tid vært Elendig. Det er dårlig organisert, lite kynisk, lite taktisk, tregt. Opdal blir aldri god.

Mjelde sier før kampen i går at vi endelig har hatt en defensiv trening, i slutten av mai. Spillerene hadde ikke definerte oppgaver på dødball i sluttminuttene, de burde forstått sa Mjelde. Ja de burde... Vi trenger en god trener som er ferdig utlært og som vet å organisere forsvarsspill, værre er det ikke. dette laget vil alltid score mål, holder vi tett da vinner vi.

Håper Mjelde også innser dette, og trekker seg.


Her lukter det medgangsupporter lang vei................. Men kem er denne super-treneren då?
Hansa-
Felt Z

Lurkin

Knudsen og Sanne sa seg selv..

Hmm, hvem har vi ikke nevnt nå da? Dylan og Kalvenes?
Berømte Brann fra Bergen

ThomasC


BL

Quote from: "Lurkin"Fy flate for en stygg thread. Vi ligger på fjerdeplass med 3 poeng opp til 2. plassen i mai, vanligvis ligger vi på 10. på denne tiden. At man skal ut med hovedtreneren er bare dumt. Snakker om å gå fra himmel til helvete. To dommerfeil unna 8-2 på 16. mai, 4-1 BORTE i cupfinalen og bronse i serien... men neida, taper borte mot serielederen og så skal vi ha ny trener. Greit at forsvarsspillet mot Glimt, FFK og Start var dårlig, men vi taper kamper på at vi ikke har innsatsviljen til Start og Enga - og i går for at i hiver alle sammen i angrep på overtid på stillingen 2-2 og blir kontret i senk. Mitt forslag er å støtte laget (selv om vi rykker ned lala la lalala..)... Sigurdsson - Soma i midtforsvaret hadde sett bra ut også.
Husk at under Mjelde har vi fått spillere som Miller, Sæternes og Scharner. Sæternes gav oss cuptriumf og Scharner sin scoring borte mot LSK i fjor gav oss bronse.

Opdal blir aldri en god keeper? Han hindret 5-2 i går og 6-5 mot LSK.

Er så jævla plagsomt at alltid skal noen i Brann klage på noe. I år har det etter halvannen mnd med Tippeliga allerede rettet kritikk mot Mons, Bengt, Robbie, Charlie, Martin A., Scharner, Kvisvik, Soma, Bjarnasson, Sigurdsson, Guntveit og Opdal.

..men vi har jo alltid Hanstveit...


Endelig en mann som har skjønt det!!! Det er mulig å gi kritikk uten å "sparke" Mons.
Hansa-
Felt Z

Ben Dover

BL, medgangsupporter my ass, har max mistet 10 kamper de siste 10 årene.
lsker Brann

BL

Quote from: "Ben Dover"BL, medgangsupporter my ass, har max mistet 10 kamper de siste 10 årene.


Og med din tankegang hadde vi minst hatt 10 trenere de siste 10 årene.
Hansa-
Felt Z

Ben Dover

Quote from: "BL"
Quote from: "Ben Dover"BL, medgangsupporter my ass, har max mistet 10 kamper de siste 10 årene.


Og med din tankegang hadde vi minst hatt 10 trenere de siste 10 årene.


4 trenere blir det vel, jeg har ikke sagt noe på Mjelde før nå. :)
lsker Brann

RC

Quote from: "Per Anders"
Quote


Nå gjaldt dette bare den halvtimen (?) vi ledet, då er det "lov" å "fakeskade". Det kalles også taktikk andre steder. Psyke ut motstanderen. Mener det er bedre enn å drøye tiden på dødballer.

Suppesupporter

Korttidshukommelse blant enkelte supportere? Mjelde har fikset cupgull til Bergen, også skal han avsettes pga en mental kollaps blant Brannspillerne i sluttminuttene mot serielederen? Er vel heller et par spillere ute på banen som kunne trenge en tur på benken en kamp eller to. Det er litt å jobbe med - i den defensive organiseringen, men hallo: Serien e knapt igang, Rbk ligger på trynet, og serielederen ligger et par poeng foran oss. HER er det muligheter folkens. Brann ligger godt an i kampen om å kjempe om gullet i år!

Nemesis

SÃ¥ lenge Mjelde har spillerenes støtte, sÃ¥ la ham sitte.  Jeg stiller heller spørsmÃ¥lstegn ved assistent treneren, han fikk jo først fyken etter elendige resultater med brann 2, sÃ¥ kom han tilbake igjen da mjelde overtok som trener. Hadde han vært byttet ut med en defensiv orientert person, tror jeg det ville vært til fordel for brann. Eks; Lundekvam, med all hans erfaring burde han kunne bidra godt fra trener siden til at brann tettet igjen bak.  (lite sansynlig med Lundekvam, men dere skjønner vel da hvilken type trener jeg mener).
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

espen

Jeg har ikke giddet å lese alle inleggene, så jeg kan muligens gjennta noe. Men here er slik jeg ser det:

Hvis du ser på lag som har gjort det bra igjennom tidene slik som Rbk og Man U så har de hatt samme trenere i årekker, uten å være sikke tror jeg også Celtic og Rangers så har de også trenere sittende i en lang stund.

Ikke det at jeg skal sammenligne Mjelde med hverken Eggen eller Ferguson, men jeg tror mye av suksessen ligger i continuitet. Mjelde har en fantastisk personlighet og alle egenskaper som skal til for å lykkes. det eneste som kan sittes spørsmålstegn til er fotball kunnskapene, så er det også den eneste egenskapen som kan læres.

Hvis vi gir Mjelde og Co tid på baken vil det bli en trygg ramme rundt klubben som vil ha positivt utslag på spillerne. Samtidig vil Mjelde få muligheten til å få litt erfaring. Husk, den beste læremetoden er å prøve å feile. Nå må vi faktisk huske at Mjelde førte oss til cupfinalegull i fjor, og at det tar tid å bygge en stabil stall som presterer gjevnlig igjennom en hel sesong.

Jeg synest faktisk at Brann bør ta tak i en del av spillerne som ser ut som de har blitt kongen på haugen. Men så lenge vi supportere lar spillere og trenere få ro, og husker at de faktisk ligger på tredje plass så kan ting bli bra. Vi har ventet siden 63 og kan vente 1 år til.

Stein på Stein

Nixon

Quote from: "Nemesis"SÃ¥ lenge Mjelde har spillerenes støtte, sÃ¥ la ham sitte.  Jeg stiller heller spørsmÃ¥lstegn ved assistent treneren, han fikk jo først fyken etter elendige resultater med brann 2, sÃ¥ kom han tilbake igjen da mjelde overtok som trener. Hadde han vært byttet ut med en defensiv orientert person, tror jeg det ville vært til fordel for brann. Eks; Lundekvam, med all hans erfaring burde han kunne bidra godt fra trener siden til at brann tettet igjen bak.  (lite sansynlig med Lundekvam, men dere skjønner vel da hvilken type trener jeg mener).
Rød makt på Hansa

Xminator

Skal han det? Så Mjelde slipper å bruke mobilen de nærmeste dagene da? ;) Han kan isteden nappe Clausen litt i ærmet med jevne mellomrom og spøøre om han trenger bilvask? Eller kanskje en Brannkontrakt? Peddien vil kanskje til og med dele en hest? ;)

Ben Dover

Med det kampprogramet vi har de 7 neste:

Brann-Lyn
Viking-Brann
Brann-RBK
Odd-Brann
Brann-HamKam
Molde-Brann
Brann-VÃ¥lrenga

så skal vi være fornøyd med 6-7 poeng. RBK snur selvsagt trenden mot Brann.
lsker Brann

espen

Quote from: "Ben Dover"Med det kampprogramet vi har de 7 neste:

Brann-Lyn
Viking-Brann
Brann-RBK
Odd-Brann
Brann-HamKam
Molde-Brann
Brann-VÃ¥lrenga

så skal vi være fornøyd med 6-7 poeng. RBK snur selvsagt trenden mot Brann.


Hahahaha! det hadde vært overaskende hvis noe annet.. Det er jo typisk vår flaks!

Go Up