• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Trener Brann for lite ?

Started by pathel, May 23, 2005, 10:49:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pathel

Har ikke spesielt sterke meninger om dette selv, men i dag fikk jeg altså høre fra en toppidretts-utøver som jeg kjenner, som har gode kontakter i Brann-leiren at de trener fra 10 til 11 hver dag, og at det er mange som reagerer på at dette er for lite. Noen mener at det er jævlig lite!

Nå kommer det nok mange motargumenter, men det er altså sånn at all trening ikke behøver være fysisk knallhardt og tappe dem for krefter i kamp. Tror ikke akkurat det hadde skadet å trene litt mer, og da fortrinnsvis på defensiv organisering, taktikk, kynisme bakover og disse tingene. I tillegg skal vi selvsagt stå distansen minst like godt som alle våre rivaler, eller hva. Det kan vi neppe si vi gjør om dagen...

Kjør  mer trening hver uke, med alt det ekstra som blir tillagt med fokus på forsvar forsvar og atter forsvar, inkl. taktikk og kynisme bakover. Tror faen ikke millionærene hadde hatt vondt av det....

Green shirt mush

Quote from: "pathel"Har ikke spesielt sterke meninger om dette selv, men i dag fikk jeg altså høre fra en toppidretts-utøver som jeg kjenner, som har gode kontakter i Brann-leiren at de trener fra 10 til 11 hver dag, og at det er mange som reagerer på at dette er for lite. Noen mener at det er jævlig lite!

Nå kommer det nok mange motargumenter, men det er altså sånn at all trening ikke behøver være fysisk knallhardt og tappe dem for krefter i kamp. Tror ikke akkurat det hadde skadet å trene litt mer, og da fortrinnsvis på defensiv organisering, taktikk, kynisme bakover og disse tingene. I tillegg skal vi selvsagt stå distansen minst like godt som alle våre rivaler, eller hva. Det kan vi neppe si vi gjør om dagen...

Kjør  mer trening hver uke, med alt det ekstra som blir tillagt med fokus på forsvar forsvar og atter forsvar, inkl. taktikk og kynisme bakover. Tror faen ikke millionærene hadde hatt vondt av det....


fra 10-11???
Er dette riktig bør man være flau.....kan vel ikke være mulig?
i!
ACAB

naitsirk

Trur ikkje brann er for dårlig trent. 2.omg mot lsk viser vel det motsatte.

Petter M

hvis 10 til 11 er riktig syntes jeg dette er litt lite. Trenger kanskje ikke trene så mye mer fysisk, men den defensive organiseringen må bli mye bedre. Brann svikter i kamp etter kamp i sluttminuttene og fortsetter dettekan brann bare glemme å kjempe om gullet.
K Brann Bergens stolthet

mr-bolstad

mener eg hørte en plass at de kjører to treninger om dagen!
så det blir vel litt allikevel!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

pathel

Quote from: "naitsirk"Trur ikkje brann er for dårlig trent. 2.omg mot lsk viser vel det motsatte.

naitsirk

Ja men då leda brann 6-1 og da blir naturlig å sleppa seg nedpå.

Ette ein dårlig 1.omgang så reiste dei seg mesterlig dei fyrste 20-25 min av 2.omg.

Då hadde tilogmed chelsea,real, barca osv slappa av.

Poenget mitt e at det fysiske ikkje manglar (kanskje utanom winters,andresen og delvis sæternes), men heller det psykiske.

Kampen i går viser vel at fysiken ikkje er dårlig då brann pressa på for 3-2 etter starta utlikning.

Du og keiko kan sei kva det vil om starts løpskapasitet i går, men starts opphenting beror på mykje flaks og stang inn.

Petter M

Brann svikter i kamp etter kamp i slutten. Slapp inn to og tapte pga dårlig defensiv organisering mot start, kreftene begynte å svikte i slutten av kampen mot lsk og hadde masse sjanser mot seg på slutten og de slapp fredrikstad inn igjen i kampen etter å ha ledet komfortabelt 3-0. også mot vif slapp de inn mål på slutten.
K Brann Bergens stolthet

Jaja

Man faller jo alltid sammen på slutten av kampene, så det er naturlig å stille spørsmålet. Men merket meg en uttalelse fra konsulent Solvang om at det kunne være smart å prikke den virkelige toppformen inn på høsten når de fleste lagene begynner å møte veggen. Lurer på om ikke realiteten er den at Brann kjører mye mengdetrening ennå, og at en ser resultatene av det mot slutten av kampene. I så fall bør vi være bedre enn de fleste når høsten kommer. Det blir vel bare å vente og se...

Chuggah

Så vidt jeg vet trener de normalt sett 2 ganger om dagen. Akkurat nå i det siste har det bare vært 1 trening om dagen pga. det tette kamp-programmet. Hvis det er sant at hver trening varer i 1 time, så synes jeg de bør doble dette.

Jaja

Quote from: "Chuggah"Så vidt jeg vet trener de normalt sett 2 ganger om dagen. Akkurat nå i det siste har det bare vært 1 trening om dagen pga. det tette kamp-programmet. Hvis det er sant at hver trening varer i 1 time, så synes jeg de bør doble dette.


1 time høres for lite ut, uansett kampprogram. Det er da heller ikke alle spillerne som deltar i alle kampene, så den blir for enkel. Det burde være et minimum at kroppen er forberedt på at belastningen varer minst like lenge som en kamp. Hvor banalt det enn høres ut tror jeg dette har en viss betydning.

Hans-a

harlie Miller er faen meg en god fotballspiller

Go Up