• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Andresen jogget tilbake på 2-3 målet...

Started by pathel, May 23, 2005, 10:42:30 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

pathel

Mye forbannelse og frustraajon er kommet etter denne kampen, og jeg vil bare få påpekt en sak jeg så på reprisen på scoringen 3-2 på canal +:

Bjarnasson og Hanstveit har klart å hente opp start -spilleren som har ballen, og ser ut til å avklare, men så kommer Bjarnasson stikkende frem med en håpløs fot som gjør at ballen blir trillet inn mot straffemerket like foran mål. Da er det jeg ser på reprisen på canal+ fra et kamera bak mål: Der kommer en start-spiller sprintende over midtstreken mot situasjonen, før tilfeldigvis ballen blir spilt ut der han kommer og han kan lett sette inn 3-2. Problemet, dvs. det aller største problemet i denne situasjonen, er nemlig følgende: MARTIN ANDRESEN jogger bakover samtidig som denne målscoreren sprinter FORBI ham, og like etter scorer!

Martin var altså FORAN denne spilleren, og kunne, burde og HADDE med 100% løpsinnsats nådd denne ballen før spilleren, og dermed hadde han ungått dette baklengsmålet for Brann!  Vi taper altså kampen på overtid fordi vi hodeløst angriper på en corner og blir kontret imot, men altså aller mest pga. dette: Innpiskeren sentralt til 15 mill. gir ikke 100% i en så avgjørende situasjon det er mulig å få i fotball. For meg er dette så utilgivelig som noe kan bli i fotball...  Fy faen!

Nemesis

Konklusjon: Uten Andresen på banen: Tap 2-1


Det begynte omtrent på starts 16m, Andresen i duell med startspiller, ballen går til værs og lander i umiddelbar nærhet av MK, start ser overgangmuligheten og to start spillere går i duell med MK, MK pirker som vanlig, taper, og slår oppgitt ut med hendene. Eneste han hadde trengt å gjort var å lage et frispark, og overgangsmuligheten hadde vært død.

Jeg ville nevnt en håndfull syndebukker fra den kampen før jeg hadde kommet til Andresens navn..........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

pathel

Quote from: "Nemesis"Konklusjon: Uten Andresen på banen: Tap 2-1


Det begynte omtrent på starts 16m, Andresen i duell med startspiller, ballen går til værs og lander i umiddelbar nærhet av MK, start ser overgangmuligheten og to start spillere går i duell med MK, MK pirker som vanlig, taper, og slår oppgitt ut med hendene. Eneste han hadde trengt å gjort var å lage et frispark, og overgangsmuligheten hadde vært død.

Jeg ville nevnt en håndfull syndebukker fra den kampen før jeg hadde kommet til Andresens navn..........


Eg har ikke sagt at Andresen gjorde en dårlig kamp (endelig bidro han fremover!!), ikke på langt nær. Eg henger meg opp i en enkelt, totalt avgjørende episode hvor jeg kanskje aldri har sett så avslørende, at mangel på full innsats kostet oss et mål imot, og hvor avgjørende dette målet var!. Hvis du synes det er greit "siden" han har vært svært delaktig i våre mål får stå for din regning. Eg synes det er bortimot utilgivelig med denslags innsats i rød drakt. Hold deg til saken. Om Andresen scoret 10 mål, har han ikke lov å ikke gi 100 %! Hadde alle Brann-spillerne hatt denne holdningen hele denne sesongen hadde vi ledet med mange poeng allerede!!!

naitsirk

Ja, men kor faen var soma?Eller scharner?

Synst andresen spelte ein meget god kamp og han hadde ein assist og eit mål.
Uten han i går so hadde me ikkje scora noko trur eg.

Nemesis

Du kan like godt henge deg opp i stussen til Scharner da... den var jo målgivende på 1-0 målet.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

jegløh

Kan ikke huske at det defensive sviktet slik forrige sesong. Nekter å tro at Ophaug er forskjellen. Soma er en skygge (og spør du meg en tykkere skygge) av seg selv.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

enavgutta

Soma tenker tydeligvis bare på proffspill... triste saker. Må han heve hodet !!

janjan

Helt enig i at Soma ikke har holdt nivået. Vi må få tak i en ny midtstopper til sommeren. Skulle ikke bli hverken dyrt eller spesielt vanskelig. Egenskaper som etterlyses er taktisk klokskap, organisator og fart.

naitsirk

Savner diskusjon her inne på forumet angåande sæternes sin opptreden i kampen i går.

Han kunne ha punktert kampen i går, men sentra heller ei lumpa inn te winters som ikkje rakk ballen før keeper.
Han hadde og ein heading frå 5-6 meter upressa.

Såg i frå starten av i går at det ikkje var hans dag, då synst eg heller at bigmac skulle fått sjansen.
Virker som om han, soma,bjarnason, andresen er freda i klubben, og uansett har fast plass når dei er skadefrie.

Petter M

Ikke bare forsvaret og midtbanen som svikter på baklengsmålene i går. Hva er det opdal driver med på starts første mål da ?? Han hadde en god redning men utenom det var det en svak kamp fra hans side. Og sæternes burde avsluttet selv istede for å prøve å sende ballen til winters. Brann trenger definetivt å bli bedre bakover og spesielt i sluttminuttene av kampene.
K Brann Bergens stolthet

pathel

Quote from: "Nemesis"Du kan like godt henge deg opp i stussen til Scharner da... den var jo målgivende på 1-0 målet.


Det kan eg vel for pokker like godt ikke!!!
Forstår ikje enkelte her at det e forskjell på at spillerne våre gjør feil og at de ikke gidder jobbe !!!???

Nemesis

Quote from: "pathel"
Quote from: "Nemesis"Du kan like godt henge deg opp i stussen til Scharner da... den var jo målgivende på 1-0 målet.


Det kan eg vel for pokker like godt ikke!!!
Forstår ikje enkelte her at det e forskjell på at spillerne våre gjør feil og at de ikke gidder jobbe !!!???


Ok så lite jobbing = Ut , mens feil = OK

Hmmmm skal vi se... Andresen jobber ikke godt nok, heller ikke Kvisvik i perioder.  Sanne og Knudsen jobber hardt, men gjør en del feil.  

Så det du mener er ut med disse og innpå med arbeidene spillere som Knudsen og Sanne?  

Er jævlig glad du ikke er brann trener........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Jaja

Quote from: "enavgutta"Soma tenker tydeligvis bare på proffspill... triste saker. Må han heve hodet !!


Han har jo overhodet ikke noe grunn til å tenke proffspill for tiden, det budre kanskje noen hviske i øret hans. Det er helt i orden å ha tanker og ønsker om proffspill, men da får man også levere deretter på banen. Det Soma har levert så langt i år er pinlig for en mann med hans ambisjoner.

pathel

Quote from: "Nemesis"
Quote from: "pathel"
Quote from: "Nemesis"Du kan like godt henge deg opp i stussen til Scharner da... den var jo målgivende på 1-0 målet.


Det kan eg vel for pokker like godt ikke!!!
Forstår ikje enkelte her at det e forskjell på at spillerne våre gjør feil og at de ikke gidder jobbe !!!???


Ok så lite jobbing = Ut , mens feil = OK

Hmmmm skal vi se... Andresen jobber ikke godt nok, heller ikke Kvisvik i perioder.  Sanne og Knudsen jobber hardt, men gjør en del feil.  

Så det du mener er ut med disse og innpå med arbeidene spillere som Knudsen og Sanne?  

Er jævlig glad du ikke er brann trener........


Og eg e jævlig glad eg vanligvis diskuterer Brann og fotball med langt mer saklige sjeler enn deg!!

Har eg sagt at noen skal ut???   Har eg sagt at eg foretrekker folk som knudsen/Sanne fremfor Kvisvik, Andresen?  
Nei, eg snakker om at de alle sammen har til helvete å gi 100% hele veien, og det e et forbannet problem hver jaævlig kamp når det drar seg til slutten...  

Og då e spørsmålet enkelt: Har du virkelig motargumenter mot det ???
Då e du nåkke for deg sjøl, det ihvertfall sikkert.

Eg så en ekstrem-situasjon med Andresen i den lite atraktive hovedrollen, det e det denne tråden handler om, og hvis du har motargumenter mot at det han gjorde der var under enhver kritikk, så gu bedre meg, då synes eg synd i deg!

AlexS

Det er bare å selge Soma no! Det går ikkje an å prestere på dette som han gjør for tia.

KEO

Quote from: "AlexS"Det er bare å selge Soma no! Det går ikkje an å prestere på dette som han gjør for tia.
Nu kør vi!

Kristoffer M

Og da kan vi jo åpne for spørsmålet om ikke Andresen skulle vært kaptein....

ThomasC

Quote from: "Petter M"Ikke bare forsvaret og midtbanen som svikter på baklengsmålene i går. Hva er det opdal driver med på starts første mål da ?? Han hadde en god redning men utenom det var det en svak kamp fra hans side.


Jeg er ikke akkurat kjent for å være den største tilhengeren av Opdal, men nå får du gi deg! Greit at han er litt uheldig på 1-0, men ellers står han en god kamp. Han gjør 2, muligens 3, flotte redninger på 1-2, og er langt fra skyld i 2-2 og 3-2. At laget ikke våkner selv etter Opdals flotte redninger i forkant av 2-2 er en skandale.

Og på 1-0 er det minst like mye Scharners skyld som Opdals, bare så det er på det rene.

Thomas.

AlexS

Quote from: "KEO"
Quote from: "AlexS"Det er bare å selge Soma no! Det går ikkje an å prestere på dette som han gjør for tia.


Det er jo det han har. Jo tidligere, jo bedre.

espen

altså,

Jeg synest Andresen er en stor skuffelse, jeg kan ikke huske en eneste takling igjennom hele kampen. Han suller rundt på banen like forvirret som en nysluppen fis i en kurvstol.

Eneste han gjorde (utenom scoringen) er støttepassninger, slik jeg ser det (utenom å a sett alle brann kampene) har han utgjort to ting:
- Scoringen mot start
- En fin finte mot Bodø

Jeg må ærlig inrømmet å si at jeg tror at Helge Haugen hadde gjort en bedre jobb enn Andresen for øyeblikket. Men selvfølgelig nok har Andresen klippekort i første ellveren, uansett prestasjons nivå.

Angående Soma så burde han fått seg en kamp på benken, kanskje det ville blitt en liten tankevekker.

Who knows?

SKB e BEST!!!

Enig. Meget skuffet over Andresen så langt, men kan jo være han kommer seg etterhvert og viser ka som bor i han.
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Xminator

QuoteJeg må ærlig inrømmet å si at jeg tror at Helge Haugen hadde gjort en bedre jobb enn Andresen for øyeblikket.


Haugen har vert skadet litt for lenge ser jeg? ;) Andresen så langt har vert mye mye bedre enn Haugen noensinne har vert for Brann. At Haugen skulle vert byttet inn mot Miller istedenfor Winters er en helt annen sak. Det er likevel etterpåklokskap, og ett bytte Mjelde ville vert kritisert for selv om vi vant. (dere vet standarden om at "Brann kan ikke legge seg bakpå, blabla").

Go Up