• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Krisemaksimering.

Started by KEA, May 22, 2005, 20:46:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KEA

faen, helvete, satans idioter.........Faen i Helvete!En fotballkamp spilles i 90 minutter for faenvårt eget lag

Alexåsane

Skal brann vinne i år trengs det lundekvam og hassan.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Northside

Dette e bare slik bergensere e, alt roer seg i morgen :wink:

Nixon

Vi har serielederen i kne og rakner på slutten slik vi har gjort i flere andre kamper. Det er det at Brann ikke viser noe evne til å gjøre noe med problemet som gjør mange forbannet. At det blir en del tråder får vi sette på kontoen for frustrasjon etter å ha tapt på overtid.

I morgen skal du se at folk har roet seg og ser at vi tross alt ikke ligger så dårlig til på tabellen. VIF ser ut til å tape, så vi er fortsatt med folkens! Og med litt skjerpings vinner vi slike kamper som i dag. Og da skal de andre spille godt for å ta fra oss gullet!
Rød makt på Hansa

Northside

selvfølgelig e det en skuffende kamp av Brann, men for å finne noe positivt i dag så kan det nevnes at Enga gikk på en smell mot LSK og RævBK fortsetter sin gode trend nedover mot Løv Ham :lol:

Skotten

Det er lite jeg hater mer enn positive folk etter et tap. Men når det er sagt, allerede på onsdag er jeg en av dere.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

naitsirk

Kan vel og legga te at start ikkje har klypt grasset sia 1.div.
Dette va ein av grunnane te at brann og andre lag slit mot dei.
Makan te treigt tempo i kampen og start er det nye dødballaget.
Dei brukte og 1-2 min på kvar dødball og drepte kampen.

Utrulig surt sjølv om brann ikkje spele noko bra i store deler av kampen.
Hadde brann vunne so hadde med vore serieleiar og rbk 7 poeng bak.

Men men, er vant med å bli skuffa gong på gong

Sorry folkens da blir ikkje gull i år heller
Dette laget kjem te Ã¥ tapa mange kampar om ikkje forsvaret og midtbanen fÃ¥r opp intensiteten  i det defensive.

Nixon

Quote from: "naitsirk"Sorry folkens da blir ikkje gull i år heller
Dette laget kjem te Ã¥ tapa mange kampar om ikkje forsvaret og midtbanen fÃ¥r opp intensiteten  i det defensive.


Klart det kan bli gull! Start holder nok neppe helt inn. Rosenborg sliter kraftig. VIF tapte i dag, spilte uavgjort sist. Med innsats i 90 minutter fremover kan vi selvsagt vinne serien i år!
Rød makt på Hansa

andreas27

kampen i dag var barre TYPISK TIPISK BRANN!

ekte kjuagutt

Eg e så forbanna lei at d ekje gøyt en gang. koffor i helvete rykar vi alltid på sluttminuttene? vi KAN komme oss mye høyare opp, men då kan de faen ikje holde på på den måten. Hadde vi blitt rundtspilt og tapt 3-0 hadde eg vært skuffet med ikje forbannet på denne måten. d e så jævli meningsløst og gjøre en innsats i 70min og rote d t på slutten. kor mange gangar hasje dette skjedd?

mr-bolstad

men uansett om vi vinner serien eller ei, så må Monsamjelde ut på forsvarspiller jakt i sommer!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

ekte kjuagutt

Og koffor i helvete står forsvaret og glor på startspillerene som en gjeng med statuer. d e faen vi som skal se på foppal de skal spille!

naitsirk

Synst ikkje forsvaret vårt er for dårlig, men tenninga og innstillinga.
Dessutan so ser da for at alle dei 4 bak e langt i frå toppform.

Men eit svar te NIXON so trur eg ikkje dette e da sista tapet te brann.

Da brannsupportarane skulle gjort for å visa missnøye med lagets innsats, va å gjera som Atl.Madrid supportarane gjorde. (ikkje fult so valdelig men)

Samla ein gjeng med folk og ha ein stille demonstrasjon med bannere og sånt.
Visa at dei må blø for drakta.

Nixon

Quote from: "naitsirk"Men eit svar te NIXON so trur eg ikkje dette e da sista tapet te brann.


Har jeg heller selvsagt ikke påstått. Men man kan ikke konkludere etter dagens kamp at vi ikke vinner serien i år. Vi har alle muligheter til å kunne ta gullet!
Rød makt på Hansa


naitsirk

PS begynne å bli dritlei superoptimistane som heile tida seier at "serien er ikkje halvspelt"
Kortid ska me vinna fotballkampa då? I royal league?
Alle kampar teller lika mykje uansett kortid på året ein spelar dei.
Start har 19 poeng og det kan ingen ta ifrå dei.

Men krise er det ikkje endå, den får halda seg i trondheim ei god stund til

Nixon

Quote from: "Mr_Soma"


Støttes! Klipp opp det røde banneret dere brukte på 16. mai og skriv dette med store hvite bokstaver!
Rød makt på Hansa

naitsirk

Da e håp i hengande snøre som det heiter, Nixon

Men klart brann kan ta gull, men det ser ikkje ut som om forsvars/lag innstillinga forandrer seg og det er det eg fryktar ska øydeleggja for oss.

Haustsesongen te brann e jo alltid god, men då må forspranget opp ikkje vera for stort

Mr_Soma

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Mr_Soma"


Støttes! Klipp opp det røde banneret dere brukte på 16. mai og skriv dette med store hvite bokstaver!



Eller:

"EN KAMP VARER I 90 MINUTTER FOR FAEN!!!"

Vi må tørre å si ifra her!

naitsirk

Foreslo i ein annan tråd at me skulle kopiera Atl.Madrid sine supp.
Ikkje på samme måten men stilla opp på treningsfeltet med svære bannere, dette for å hjelpa dei på vei.

Ser ikkje ut som om innstillinga te andresen hjelper på dei andre

Lefty

Det er jo lettere å vinne i Lotto enn å vite om Brann vinner eller taper da 10 min gjenstår! Det verste er likevel magesårene som truer pga dette!

Ille var det mot FFK! Da gikk som et amerikansk eventyr til slutt, men mot Start ble det mere som finsk drama på tirsdagskvelden en gang på 70-tallet...

Et veldig godt poeng er at de vi VIRKELIG burde være redde for, tapte og spilte uavgjort i aftens (les: Enga og RBK)!
Start holder aldri i verden helt inn!

Lefty

Nixon

Quote from: "naitsirk"PS begynne å bli dritlei superoptimistane som heile tida seier at "serien er ikkje halvspelt"
Kortid ska me vinna fotballkampa då? I royal league?
Alle kampar teller lika mykje uansett kortid på året ein spelar dei.
Start har 19 poeng og det kan ingen ta ifrå dei.

Men krise er det ikkje endå, den får halda seg i trondheim ei god stund til


Er ikke superoptimist, men heller realist. Og uansett hvor lite du liker å høre det: Det er lenge igjen, og Brann holder følge med toppen!

Når jeg ser på det VIF presterer i dag så mener jeg at vi spilte mye bedre i Kristiansand. Det gir grunn til optimisme. For Brann har for vane å komme på høsten.

Og jeg nekter å legge meg uten at jeg har funnet noe positivt...:)
Rød makt på Hansa

naitsirk

Da positive er andresen, som eg synst spelte ein meget god kamp.
At me tok igjen 1-0 te start e og noko positivt.

Men da blir for sånn at ein gløymer resten av kampen, når alt går te helvete mot slutten.

Som sagt så må forsvaret komma i form, og då ska me byrja å snakka om gull for min del

Nixon

Quote from: "Mr_Soma"Eller:

"EN KAMP VARER I 90 MINUTTER FOR FAEN!!!"

Vi må tørre å si ifra her!


Kanskje bedre da man tar tak i et reelt problem. Noe håndfast. Hadde jo også vært bra å tatt det frem igjen og dekket hele midtfeltet på SS når vi leder 2-0, klokken runder 75 minutter mot Lyn og vi har for første gang rygget tilbake til femmeteren...
Rød makt på Hansa


megleren

Tror vi ser et problem her.. Er det ikke på tide å benke Hr.Soma i en kamp eller to og se om han finner formen? Mulig vi må vente til Guntveit er tilbake og la Sigurdson spille stopper og se om forsvaret våres finner formen.. Men det gode i det dårlige er at Engen ikke vant i dag.. Start går nok på noen smeller før eller siden.. Og står ikke løpet ut.. Men vi må finne formen til Soma og forsvaret våres etterhvert.. Vi er for lette å score på.. Kansje Soma våkner etter en tur på benken?
r og blir et sittesvin på Hansa

naitsirk

Trur da e på tide å gje kalven og klock ein sjanse snart, men hugs på at brannforsvaret spelte bra i 70-80 min.
Start hadde vel knapt ein sjanse før den tid utanom mål som var ein gavepakke igjen.

BL

Quote from: "Mr_Soma"Eller:

"EN KAMP VARER I 90 MINUTTER FOR FAEN!!!"

Vi må tørre å si ifra her!


Håper dette blir noe av også!
Hansa-
Felt Z

Tom C

Fullstendig enig...

Er vel ingen tvil om at Brann var det beste laget i Kristiansand, og det tror jeg tabellen også kommer til å reflektere når 26 runder er ferdigspilt.

Savnet litt mer kreative ting på høyresiden, så jeg ser fram til Charlie igjen kan regjere der, med en friskmeldt Winters i tospann med sæternes på topp. Da tror jeg de fleste skal få slite med oss...

Men Bergensere er vel typiske følelses-mennesker som enten er langt, LANGT nede, eller himmeløyt oppe. Finnes visst ikke noe midt imellom...
Aldri mer Obos....

BL

Kanskje tifo-gruppen kan komme på banen her og si om dette kan bli noe av eller ikkje....?
Hansa-
Felt Z

enavgutta

Har ikke vært mye borti Tifo. Men vi er et par stykker som kunne tenke oss dette på Hansa neste mandag.

Dagens enkle spørsmål: Hva trenger man for å lage ok TIFO ?

Og flere på Hansa som kunne tenke seg å bli med på en TIFO fra oss på Hansa?

Nixon

Quote from: "enavgutta"Har ikke vært mye borti Tifo. Men vi er et par stykker som kunne tenke oss dette på Hansa neste mandag.

Dagens enkle spørsmål: Hva trenger man for å lage ok TIFO ?

Og flere på Hansa som kunne tenke seg å bli med på en TIFO fra oss på Hansa?


Her er litt info fra Tifo-forumet
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=4285
Rød makt på Hansa

Xminator


TERD

Selv om kampen fikk et trist utfall, var det godt å se at kapteinen prøvde å ta tak i kampen, og pisket sine lagkamerater kontinuerlig når ting begynte å butte imot.

Hehe, godt man iallefall kan more seg litt. Seriøst: Hanstveit som kaptein, hva faen er det Mjelde tenker på?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Ben Dover

Alle vet hva som skjer nå; Brann vinner mot Lyn, Mjelde snakker om oppreising og om å gjennskape prestasjoner. Så reiser vi til Stavanger og taper 5-3, Utilgivelig, skriker Mjelde. Vi var best. Viking var dårlig. Sier han så videre. Krisemøter etc.

Noen som gidd skyte meg?
lsker Brann

TERD

Quote from: "Ben Dover"Alle vet hva som skjer nå; Brann vinner mot Lyn, Mjelde snakker om oppreising og om å gjennskape prestasjoner. Så reiser vi til Stavanger og taper 5-3, Utilgivelig, skriker Mjelde. Vi var best. Viking var dårlig. Sier han så videre. Krisemøter etc.

Noen som gidd skyte meg?

Neida, du har nok helt rett. Men du glemmer at spillerne var lojale mot Lyn og illojale mot Viking. Forøvrig litt snodig at Mjelde er "just mouth", han fremstår jo som en handlingens mann. Eneste mønster vi ser til nå er manglende mønster.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Ben Dover

Dårlig forsvarsspill over 2,5 sesonger er da et mønster.
lsker Brann

SeTrE


enavgutta

Helt greit.. fustrasjonen begynner å legge seg litt nå og vi ser frem til neste mandag når Lyn skal filèteres på Stadda.
Likevel er det ufattelig irriterende at vi ikke i det minste kunne stenge butikken på 2-2. Dette var jo en 6 poengers kamp !

naitsirk

Synst det blir litt feil å skulda på keeper SeTrE, då brann leda 2-1 og da va opdals einaste feil i kampen.

Redda brann to gonger, den eine gongen på corner som resulterte i ny corner og mål, og den andre gongen då bärlin kom inn i 16 meter.

Såg med litt forundring i kampen at kalvenes byrja å varma opp, mens winters vart satt innpå.

Mjelde kan sei at intensiteten og ditt og datt er for dårlig, men det hadde vel vore lurare å setta innpå krigaren kalvenes enn winters.

Nixon

Quote from: "naitsirk"Mjelde kan sei at intensiteten og ditt og datt er for dårlig, men det hadde vel vore lurare å setta innpå krigaren kalvenes enn winters.


Etterpåklokskap. Dersom Kalvenes hadde kommet innpå, og Brann hadde tapt på samme måte, hadde Mjelde fått kjeft fordi Brann ble for defensive og la seg bakpå. Det har vi sett før. Når han byttere en spiss med en spiss signaliserer han at Brann skal fortsette å angripe og ikke rygge tilbake slik de gjorde.

Så når Brann taper blir det feil uansett hva Mjelde gjør.
Men jeg ser at Mjelde i avisen i dag sier at laget skal ta en gjennomgang på hvordan de skal opptre på slutten når de leder. Og en av tingene som skal diskuteres er bruk av bytter i denne fasen.
Rød makt på Hansa

SeTrE

Quote from: "naitsirk"Synst det blir litt feil å skulda på keeper SeTrE, då brann leda 2-1 og da va opdals einaste feil i kampen.

Redda brann to gonger, den eine gongen på corner som resulterte i ny corner og mål, og den andre gongen då bärlin kom inn i 16 meter.




Jaaa, kan være ening i at det kanskje er litt tøfft og ta med Opdal....Men det er han som står bak forsvaret, og det er mulig det er han som skaper en utrygghet der bak....men men...Oxo syne sjeg han er veldig feilplassert på den siste scorringen.....er altfor mye over til venstre...


Men men....Opdal har gjordt sakene sine bra i år han...så vil ikke starte noen ny debatt om han.....

naitsirk

opdal gjorde vel ikkje sin beste kamp i år, men ha spelte seg heller ikkje vekk.

Kunne vel tatt to av måla, men som drillo alltid seier "det er ingenting som heiter utagbart"

Savna og ein mann på bakre stolp ved utlikninga te start. Headinga hadde vorte avklart om det sto ein dar

Jaja

Quote from: "naitsirk"
Savna og ein mann på bakre stolp ved utlikninga te start. Headinga hadde vorte avklart om det sto ein dar


Er det deg Arne Scheie?

enavgutta

De to neste kampene vil vise om vi har det som skal til, og klarer å heve oss fra fjoråret. Situasjonen minner faktisk svært mye om fjoråret. Det er svært viktig at vi tar 3 poeng hjemme mot Lyn nå - og at vi klarer å hente alle poengene hjem i Stavanger. Husker meget godt kampen fra i fjor i Stavanger. 2-4.

Det er nå vi må gjøre jobben, en god høstsesong kvalifiserer ikke til mer enn topp 4.

naitsirk

ja arne scheie

Ein liten opplysning.
Ifjor hadde me 10 poeng ette 8 kampar, etterfulgt av 3 strake seire og to tap.
Og 19 poeng ette halvspelt serie.
Den "den gode hausten" vart krona med utrulige 21 poeng.
Slå den!!!!!!!

naitsirk

Som sagt i stad så er det berre år 2000 som har gitt oss ein betre start dei siste 6 åra og då vart det sølv.

Tar me 10-15 poeng på dei neste 5 så ligg me meget godt ann te seriegull, og då er serien halvspelt.

Nixon

Man skulle av og til tro at vi er de eneste som taper fotballkamper...
Rød makt på Hansa

KennethS

Hvis vi slår Lyn og Vif slår Start e vi igjen 3 poeng bak 1 plassen. Ingenting og bekymre seg over. I Oktober gullet deles ut, ikkje nå. Og da blir det fest :)
tå på Brann

Xminator

Skal du virkelig feire enda ett gull til RBK? :p

Go Up