• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bråk i Kristiansand?

Started by JhonnyBeGood, May 22, 2005, 02:43:10 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

JhonnyBeGood

Hører det har smelt på uptown i kristiansand, noen som kan fortelle?

"Heisann! Var på UpTown en tur lørdag kveld og var vitne til at Politiet tok med seg både..... Det var masse bråk med noen Brann supportere og hvis noen er overrasket over at disse 2 var involvert i tumultene så var iallefall ikke jeg det! "
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

jkippers

Quote from: "JhonnyBeGood"Hører det har smelt på uptown i kristiansand, noen som kan fortelle?

"Heisann! Var på UpTown en tur lørdag kveld og var vitne til at Politiet tok med seg både..... Det var masse bråk med noen Brann supportere og hvis noen er overrasket over at disse 2 var involvert i tumultene så var iallefall ikke jeg det! "


Politiloggen for Kristiansand, natt til 21.mai:

http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/politiloggen/article283364.ece
Gull 09

startRæga

Bare så det er klinkende klart,

99% av Menigheden liker ikke det som skjer for tiden.
Vi har noen enkelt personer, som lever litt for godt på "vi er gode" stimen, og dermed skal prøve å skape litt frykt blant bortesupporterne. Vi så problemet mot Viking (riktignok var det mest IKKE medlemmer av Menigheden som deltok da) og nå så vi det mot deres supportere.

Det kjempes hardt internt får å få disse personene til å la hver å skape slik dritt, for vi andre som gjerne vil reise på bortekamper over et hyggelig vorspiel med blant andre hjemmelagets supportere og en hyggelig kamp, vil gjerne ha en koselig tid med mye liv og godt humør, ikke bli møtt med samme mynt som noen få, idioter av noen Startsupportere han stellt i stand her nede. Vil egentlig ikke kalle dem Startsupportere i det hele tatt...

Sorry!

Green shirt mush

overasker meg ikke at det smeller,med tanke på det voldelige miljøet i byen...
i!
ACAB

Kristoffer

Hørte akk på radioen at 10 Start fans hadde stormet puben til Brann guttene. Se hadde vist gått hardt for seg. 3 mann på sykehus med alvorlige hodeskader.
o trenger Mjelde støtte

pusuren

Noen som kan bekrefte dette? stoler ikkje helt på "kristoffer" etter alle hannes tåpelige innlegg her inne...

sekto

Med tanke på at ikke BA eller BT har fått dette med seg, og heller ikke Fedrelandsvennen har oppdaget dette, så kan vi regne med at dette er bare tull.

Kan selvfølgelig ta feil, og kristoffer kan ha rett, men om han mot all formodning ikke skulle ha det, så bør moderatorene her tenke på utestengelse. Er ikke holdbart å komme med løgn, spesielt om sånne ting.

kabelmann

Quote from: "jkippers"Politiloggen for Kristiansand, natt til 21.mai:


Natt til lørdag er vel ikke mye hjelp i? :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

pusuren


sekto

Sier ikke noe på at det har vært bråk, men sier noe på at tre mann er tatt til sykehus med alvorlige hodeskader etter en pub er blitt stormet..

"En "kristofer" sa dette på brann-forumet: "Hørte akk på radioen at 10 Start fans hadde stormet puben til Brann guttene. Se hadde vist gått hardt for seg. 3 mann på sykehus med alvorlige hodeskader."

Litt merkelig at ingen andre har hørt noe om det. og at bt har fått seg med det før fedrelandsvennen.
Hør må man redde sitt eget skinn ser det ut som!"

Hentet fra start sitt forum. Slike ting skal vi ikke spre, før vi i så fall vet 100% at det stemmer. Så hvilken radiostasjon meldte akkurat at dette hadde skjedd? Var det NRK alltid nyheter, kan ikke være mange andre som har sending 12.50.

Det skal også ha skjedd ganske tidlig, for det er ytterst sjeldent at tre personer kan få diagnosen alvorlig hodeskade på bare noen minutter. Dermed, så måtte denne påståtte pubstormingen skjedd senest rundt kl. 11 ville jeg tro. Rart igjen da at ingen har klart å melde om dette på 3 timer..

Kristoffer

Kan være eg hørte feil Kem vet, ikke eg. Kansje gud???
o trenger Mjelde støtte

sekto

Quote from: "Kristoffer"Kan være eg hørte feil Kem vet, ikke eg. Kansje gud???


Eller kanskje du bare får en liten tenning av å sitte å komme med "spennende nyheter"?

Hørte på radion at Bush var skutt, eller var det en busk som hadde begynt å få noen nye skudd?

Alexåsane

Sekto, skal ikke begynne å henge han ut, kan fortsatt være dette er sant.
Men jeg har nå sjekket de fleste nettavisene og ingenting om bråk i kristiansand. *venter i spenning*
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

sekto

Quote from: "Alexåsane"Sekto, skal ikke begynne å henge han ut, kan fortsatt være dette er sant.
Men jeg har nå sjekket de fleste nettavisene og ingenting om bråk i kristiansand. *venter i spenning*

Skal ikke henge ut jeg, har tatt alle forbehold om at han kan ha rett, men hvilken radiostasjon meldte dette? vanskelig å huske dette?

pusuren


JhonnyBeGood

Det e jo ingenting, sikkert bare vanlig fylla slagsmål... Var bare noen inne på starts sitt forum som tok litt av, så eg fikk inntrykk av at det var mer enn som så.
ow do you spell Pele three letters G.U.D!
Hvordan staver man Geirmund Brendesæter, fem bokstaver, G.E.D.D.I

sekto

Det der har ingen sagt noe på, men det står ingenting om at en pub er stormet og tre stk alvorlig skadet..

"Bortsett fra dette sammenstøtet har ikke politiet hatt noe form for trøbbel med tilreisende brannfans."

Akkurat det tyder vel på at ingen ligger på sykehus etter at noe har skjedd i dag. Og kommer det ikke noe mer, så må dette bli utestengelse. Latterlig å ha slike folk i forumet..

BL

Spør du meg så virker dette veldig overdrevet! Ingen tviler om at folkene på menighede sitt forume består av fjortiser som drømmer litt om serie-A tilstander...
Hansa-
Felt Z

pusuren

Quote from: "sekto"så må dette bli utestengelse. Latterlig å ha slike folk i forumet..


Helt enig. denne "kristoffer" e sikkert en fjortis som har fritidsproblemer som bare e her for og kødde seg, tipper han heier på vif, de har mange sånne tullinger..

Stalin

Har ikke lest gjennom hele tråden men har på følelsen at det
var noen Bergensere som startet bråket..

Alexåsane

Quote from: "Stalin"Har ikke lest gjennom hele tråden men har på følelsen at det
var noen Bergensere som startet bråket..


Det virker sån ja, men de kan ha blitt provisert til dette, selvom det er ingen unskyldning.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Strilen

Quote from: "Stalin"Har ikke lest gjennom hele tråden men har på følelsen at det
var noen Bergensere som startet bråket..


Dette er jo veldig useriøst. "Har på følelsen"?

Jeg kan gjerne tro at det er enten den ene parten eller den andre som har startet det, men da tror jeg. Ikke "har det på følelsen".

Babb

Kristoffer syns jeg bare bør bli utestengt fra forumet, etter utallige idiotiske rykter, og det Strilen klarer å få pressa ut av seg er det jo bare å ta av seg hatten for.....maken til seriøsitet skal du lete lenge etter.

Green shirt mush

Quote from: "Stalin"Har ikke lest gjennom hele tråden men har på følelsen at det
var noen Bergensere som startet bråket..


På følelsen? Ler meg ihjel.
Etter hendelsene start-viking har jeg "på følelsen" at dette ble startet av start.
i!
ACAB

KennethS

Leser mye rart her inne. Var selv på puben og fikk med meg alt som skjedde det hele var egentlig ganske overdrevet. 2 sørlendinger og 1 casual fra lillestrøm som e nektet på livstid på stadion laget bråk. Det hele gikk ganske fort og ikkje mange forstod det som skjedde, det var ganske bra stemning der inne på tidspunktet , at noen idioter klarer og ødelegge for alle e ganske kjipt. Uptown valgte og stenge stedet rett etter episoden. Snakket med ene vakten og han syntes det var utrolig kjipt at 3 stk kan få ødelegge for 100. Det ble ødelagt et lys nede på doen og var blod litt her og der etter han casual fyren visst nok rispet seg selv over pulsen. Han ble tauet og fikk fortjent 6000 kr i bot.

Det denne Kristoffer fyren skriver e blankt oppspinn fra ende til annen.

Stemningen mellom de Start folkene som var på puben den kvelden og Brann supporterne var generelt ganske god.

Ingen av de som ble tauet gikk i supporter utstyr. Om alle var casuals eller bare kledd vanlig for kvelden skal eg ikkje utale meg om.

Resten av kvelden var ødelagt for oss Brann supportere da vi ikkje kom inn noen steder i supporter utstyr. Ble like greit en tidlig kveld og vi var alle opplagt til kampen som desverre gikk som den gikk. Var bra stemning på uptown før kampen og ingen tegn til bråk noen steder.
tå på Brann

YadaYada

Kan og bekrefte det Kenneth sier her. Tydelig at ryktene har spredd seg.
Var en kjempekveld for noen av oss i Kristiansand ihvertfall. De fleste ble spredd etter Uptown ble stengt, men likevel fikk vi festet fra oss.
Synd at noen kristiansandere tror at vi er der for å lage bråk og blir mektig provosert når vi drar i en sang..
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Green shirt mush

casual fra lillestrøm????????
forstå det den som kan.

hva gjorde han der nede når det var storkamp i lillestrøm dagen etter?
i!
ACAB

Pastor

Jeg er Start-supporter og kan bare si at versjonen til KennethS er helt korrekt. Det var ikke mer enn dette som skjedde på Uptown på lørdagen.

Tror nok at den viktigste grunnen til at puben ble stengt var at innehaveren fikk et slag i trynet av idioten fra Lillestrøm.

Synes kanskje også at han Kristoffer-fyren bør få seg et eget liv!!!

Drunkie

Quote from: "Green shirt mush"casual fra lillestrøm????????
forstå det den som kan.

hva gjorde han der nede når det var storkamp i lillestrøm dagen etter?


Brann casual som er bosatt i Lillestrøm.

Støtter ellers det Kenneth skriver. Koste meg på sørlandet, med unntak av de problemene som oppsto etter bråket på lørdagskvelden. Men noen av oss fant ihvertfall et utested som slapp oss inn til slutt. Vel og merke med hjelp av en utrolig hyggelig start supporter.

Trevor Morley

Bare sånn til info,brann supporteren som er bosatt i lillestrøm var ikke innblandet i noe som helst bråk på uptown,og dessuten er han ingen casual,gikk i brann effekter både lørdag og søndag,men det stemmer at han med flere ble angrepet av start folk senere på lørdgas kvelden.
Nå må vi ikke beskylde folk i øst og vest her!!
 G B

Drunkie

Quote from: "Trevor Morley"Bare sånn til info,brann supporteren som er bosatt i lillestrøm var ikke innblandet i noe som helst bråk på uptown,og dessuten er han ingen casual,gikk i brann effekter både lørdag og søndag,men det stemmer at han med flere ble angrepet av start folk senere på lørdgas kvelden.
Nå må vi ikke beskylde folk i øst og vest her!!


Jajja, uansett så var nå alle de som ble tauet utestengt fra sine representative stadioner.
Og ingen av de gikk med supporter effekter

Trevor Morley

Det stemmer,men ikke bland inn brann supportern fra lillestrøm,han var på uptown i brann drakt og var ikke i noe bråk,og slo hvertfall ikke til innehaveren.mannen som ble arrestert var bergenser!!
 G B

dex1974

Brannsupporteren fra Lillestrøm er som sagt IKKE casual.
Han har fulgt Brann fra han var liten pjokk og han elsker klubben.
Han har vært i supportermiljøet i lang tid og kjenner og veldig godt flere medlemmer fra "gamle SS-tiden" som f.eks. Red Army samt kjenner de fleste i Barten.
Han har lett for å havne i bråk da han kan være noe frekk i kjeften i fylla og er vel det som hendte i helgen.

Det skjedde heller ikke utenfor UpTown men lenger ned i byen ved Paddy`s. Han og noen til ble angrepet av tre-fire sørlendinger og forsvarte seg. Hørte tilogmed rykter om at to vakter holdt fast i han fra Lillestrøm mens sørlendingene slo. Men dette er vel tvilsomt...håper ihvertfall det.

Tidligere på kvelden kom altså Politiet på UpTown for først å pågripe en sørlending som hadde tatt krykkene til en Brannsupporter som gikk med krykker. Sørlendingen truet med å slå stakkaren og Politiet ble tilkallt.
Mange sa de hadde sett sørlendingen slå men uvisst om han gjorde det.

Like etter havnet en Bergenser og en sørlending i slåsskamp bak bardisken og disse to ble og tauet inn.

Gikk selv i Branndrakt hele helgen og da folk ble spredd etter UpTown var jeg og flere på Ernst resten av kvelden. Vi hadde ingen problemer med å komme inn med drakt og festet helt til de stengte.

Til slutt vil jeg og si at bartenderen ikke var sur på han fra Lillestrøm. De var gode kompiser hele helgen :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Professoren

Quote from: "KennethS"Det ble ødelagt et lys nede på doen og var blod litt her og der etter han casual fyren visst nok rispet seg selv over pulsen. .


Etter å ha slåss valgte han altså å prøve å begå selvmord?

KennethS

Quote from: "dex1974"Brannsupporteren fra Lillestrøm er som sagt IKKE casual.
Han har fulgt Brann fra han var liten pjokk og han elsker klubben.
Han har vært i supportermiljøet i lang tid og kjenner og veldig godt flere medlemmer fra "gamle SS-tiden" som f.eks. Red Army samt kjenner de fleste i Barten.
Han har lett for å havne i bråk da han kan være noe frekk i kjeften i fylla og er vel det som hendte i helgen.

Det skjedde heller ikke utenfor UpTown men lenger ned i byen ved Paddy`s. Han og noen til ble angrepet av tre-fire sørlendinger og forsvarte seg. Hørte tilogmed rykter om at to vakter holdt fast i han fra Lillestrøm mens sørlendingene slo. Men dette er vel tvilsomt...håper ihvertfall det.

Tidligere på kvelden kom altså Politiet på UpTown for først å pågripe en sørlending som hadde tatt krykkene til en Brannsupporter som gikk med krykker. Sørlendingen truet med å slå stakkaren og Politiet ble tilkallt.
Mange sa de hadde sett sørlendingen slå men uvisst om han gjorde det.

Like etter havnet en Bergenser og en sørlending i slåsskamp bak bardisken og disse to ble og tauet inn.

Gikk selv i Branndrakt hele helgen og da folk ble spredd etter UpTown var jeg og flere på Ernst resten av kvelden. Vi hadde ingen problemer med å komme inn med drakt og festet helt til de stengte.

Til slutt vil jeg og si at bartenderen ikke var sur på han fra Lillestrøm. De var gode kompiser hele helgen :)


Har fyren som ble tauet var også fra Lillestrøm, han gikk ikkje i Brann drakt. Mange som visste kem han var. Og dette skjedde på uptown, ka som har skjedd på paddy's vet eg ikkje. Denne fyren e også utesteng fra Brann Stadion for livstid. Han e ihvertfall ikkje samme fyren som du beskriver. For etter Uptown var arresten neste stopp for han.
tå på Brann

KennethS

Quote from: "Professoren"
Quote from: "KennethS"Det ble ødelagt et lys nede på doen og var blod litt her og der etter han casual fyren visst nok rispet seg selv over pulsen. .


Etter å ha slåss valgte han altså å prøve å begå selvmord?


Ingen som vet ka fyren tenkte på.
tå på Brann

Trevor Morley

Nei da er det ikke samme fyren,han som beskrives her reiste på arrangert tur med bbø og bodde på sentrum motell.
Han var ikke i bråk på uptown og er heller ikke casual.
Ble heller ikke arrestert.
 G B

m.kol

Quote from: "Pastor"
Tror nok at den viktigste grunnen til at puben ble stengt var at innehaveren fikk et slag i trynet av idioten fra Lillestrøm.


Jeg var pÃ¥ uptown hele den kvelden. grunnen til at puben ble stengt var ikke at eieren hadde fÃ¥tt seg et slag i tryne. Men at bartenderene hadde fÃ¥tt nok den kvelden. eieren og entil ansatt ville  Ã¥pne puben igjen, men siden de bare var to sÃ¥ kunne de ikke.

dette har jeg hørt av eieren personlig.

m.kol

Quote from: "dex1974"
Tidligere på kvelden kom altså Politiet på UpTown for først å pågripe en sørlending som hadde tatt krykkene til en Brannsupporter som gikk med krykker. Sørlendingen truet med å slå stakkaren og Politiet ble tilkallt.
Mange sa de hadde sett sørlendingen slå men uvisst om han gjorde det.


Sørlendingen tok aldri fra brannsupporteren krykkene. han truet med å "stikke krykken inn på øyet på han". Men han tok aldri krykkene fra han.
Det var heller ikke derfor politiet kom. det  var en ganske amper stemning en stund. det var ogsÃ¥ en annen brannsupporter som ble kastet egg pÃ¥. men det var heller ikke grunnen til at politiet ble tilkalt.
Men etter at det hadde vært en ganske trykket stemning en stund, og vaktene ikke gjorde noe for å ordne opp i dette, valgte noen å ringe politiet for at det ikke skulle skje noe.

YadaYada

Quote from: "dex1974"Hørte tilogmed rykter om at to vakter holdt fast i han fra Lillestrøm mens sørlendingene slo. Men dette er vel tvilsomt...håper ihvertfall det.


Dette stemmer. Var vitne til det der, skikkelig texas midt i veien der.
Vaktene konset kun om å få oss vekk derfra og nærmest dreit i hva sørlendingene gjorde. Fyren fra lillestrøm ble holdt fast i bakken mens han fikk tildelt et par slag.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Trevor Morley

Ja det stemmer det,var tilstede der jeg også,han ble holdt av to vakter nede på bakkern midt i vegen mens to tre såkalte start-casuals slo og sparket,de slapp han heller ikke før det kom flere brann supportere og gikk løs på start supporterne.
Rimelig feigt spør du meg
 G B

Ã?ge

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Professoren"
Quote from: "KennethS"Det ble ødelagt et lys nede på doen og var blod litt her og der etter han casual fyren visst nok rispet seg selv over pulsen. .


Etter å ha slåss valgte han altså å prøve å begå selvmord?


Ingen som vet ka fyren tenkte på.


Virket som det pluteslig bare klikket for han inne på doen, og det var rett før slåssingen i baren.

Blææ

Quote from: "Trevor Morley"Ja det stemmer det,var tilstede der jeg også,han ble holdt av to vakter nede på bakkern midt i vegen mens to tre såkalte start-casuals slo og sparket,de slapp han heller ikke før det kom flere brann supportere og gikk løs på start supporterne.
Rimelig feigt spør du meg


5 mot en.....tøffinger disse fra Start med andre ord..
En gang skal vel Start til Bergen også da...vedder mye penger på at disse 5 tøffe fra Start ikke engang tør å se på kartet hvor veien til Bergen går engang...
ont follow me,Im lost too

SKB e BEST!!!

5 mot EN!? Fy flate det e feigt! Tror heller ikkje disse fem tøffe mennene tør/bør ta turen til Bergen..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

espen

ack, det er så latterlig.
Alt jeg vil er å drikke pils å se laget i mitt hjerte..

SKB e BEST!!!

Hadde bare alle tenkt sånn hadde alt vært så mye bedre :wink:
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Go Up