• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Along the boulevard of broken dreams

Started by Cogito, May 05, 2005, 22:33:12 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Cogito

Veien hjem fra Brann stadion.

Sett det før? Jeg har. Sier ikke mer.
Hvorfor er vi et ustabilt bæsjelag? Hvorfor må vi ha det inn med teskje i pausen for at ting skal skje? Storheten Brann ble redusert til tabbe-Brann idag. Middelmådighet.

Oghvaiinnersteerdetmedforsvaretvårtnåda?

FRUST!
 have a dream!

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

RC

Koffor skjer dette?

-Uansett kem som sitter i styret
-Uansett kem som er trener
-Uansett kem vi kjøper og spiller med

Så skjer dette DRITTET gang på gang... Brann driter seg ut!!
Ka er det med klubben Brann?

Er det mulig å få ett stabilt topplag ut av Brann?

Vi har til gode å se Brann spille to gode kamper på rad enda i år... Alle kamper tatt i betraktning, for faen!

Mr_Soma

Eg e så skuffet at eg ikke har ord -
Det e YTTERST pinlig!

Til pause satt eg med en SKIKKELIG bad følelse, fikk flashback fra Lillestrømkampen ifjor (les:1-5)

Vålerenga e der de skal være, Rosenborg e på gang igjen, men hvor er Brann?

Jo der de alltid har pleid å være - sliter mot anntatt dårligere motstand, og går SKIKKELIG på trynet.

SKANDALE!

Brann4ever

d va abselutt siste gang eg viste mg på stadda..kastet sesongbillettene for 2 min. siden, DEILI!! ALDRI MER BRANN!!!!
em è best? BRANN!!!!

naitsirk

god supporter du brann4ever.

Namnet står vel ikkje heilt i stil med praksisen din

enavgutta

Jeg ser det slik:

Førsteomgangen er elendig. Er typisk og se Brann falle sammen slik når vi virkelig tror vi skal styre fullstendig.

Andreomgangen viser at vi kunne fint vunnet kampen om vi hadde satt sjansene. Positivt av vi skaper bøtter og spann av muligheter, men trist vi ikke setter dem.

Vi taper altså mot et Bodelag som tok sine første poeng mot Ham Kam..Men jeg har ikke mistet troen. Vi er et offensivt lag som kommer til å score i bøtter og spann utover sesongen med så mye muligheten vi produserer.

Største bekymringen jeg har nå er at de blå svinene Enga har 12 poeng og vi har igjen skuslet bort det som kunne vært et poengmessig godt utgangpunkt i forhold til Rbk som nå kommer sterkere og sterkere.

RC

Quote from: "naitsirk"god supporter du brann4ever.

Namnet står vel ikkje heilt i stil med praksisen din


Ka skal vi støtte då?
Banen er tom, ingen som spiller... Begynn å spill BRANN!!! Begynn å vinn!!!
Gjør dokkar fortjent til det fantastiske publikumet... De fortjener faen ingenting...

Mr_Soma

VIF står med med 12 av 15 poeng
Rosenborg med 8 av 15
Mens vi kun har 7 av 15!

Det er Brann i ett nøtteskall å rote ting til i begynnelsen, skussle bort poeng mot lag som skal kjempe mot NEDRYKK!

0-0 hjemme mot Tromsø
2-3 hjemme mot Bodø Glimt

Brann Stadion skal være vår lekegrind!
En heksegryte som skal være en fryktet arena, men så skjer det stikk motsatte, gang på gang  - hvert bidige år.

Vi gir vekk poeng som koster oss den gjeveste medaljen.

Det hjelper faen ikke å ha en kanon høstsesong når begynnelsen suger herfra til Finland.

naitsirk

såg du andre omgangen brann4ever

Og ein kommentar te deg om at dei ikkje fortjener det: Hadde verden vore sånn so hadde berre rbk hatt folk på stadion......

Medgangssupporter kaller eg deg

Eden

Vi har lov å uttrykke sinne, frustrasjon og skuffelse!!!
D e vår fulle rett å kreve total skjerpings fra spillerne!!!


Men e d ikkje nettopp i slike stunder laget trenger supporterne mest?!?

RC

Quote from: "Eden"Vi har lov å uttrykke sinne, frustrasjon og skuffelse!!!
D e vår fulle rett å kreve total skjerpings fra spillerne!!!


Men e d ikkje nettopp i slike stunder laget trenger supporterne mest?!?



Spillerene burde tatt en titt inom forumet. Det går jo ikkje an å pippe på de heller, då blir de såret. Og alt ligger i hodet. De er ikkje sliten. De har ett mentalt problem hele gjengen.

Mick

Det er nå vi skal vise at vi hva slags supportere vi er og vise at vi støtter BRANN i med og motgang. Hvis man skal være med på oppturen skal man f*** meg være med på nedturen også; og støtte laget til de kommer seg opp igjen. Det er to veldig viktige kamper nå først mot Fredrikstad og så mot Lillestrøm og på de kampene skal vi støtte laget vårt 100%. Ting snur seg fort i fotball og vinner vi de to kampene er vi plutslig oppe i toppen.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

RC

Quote from: "Mick"Det er nå vi skal vise at vi hva slags supportere vi er og vise at vi støtter BRANN i med og motgang. Hvis man skal være med på oppturen skal man f*** meg være med på nedturen også; og støtte laget til de kommer seg opp igjen. Det er to veldig viktige kamper nå først mot Fredrikstad og så mot Lillestrøm og på de kampene skal vi støtte laget vårt 100%. Ting snur seg fort i fotball og vinner vi de to kampene er vi plutslig oppe i toppen.


Brann spiller ikkje to gode kamper på rad...

cyp

Eg tror Brann ikke klarer å prestere under høyt press fra omverden. Alle trodde de skulle ta en seier idag, men så klusser de det til igjen. Gudene vet hva som ligger bak.. :/
elt O e snobbete!!

enavgutta

Ja, det e rart med det her i Bergen. Kunne vært i 1993 eller i 1997 med helt andre spillere og trenere...det smeller alltid når det er størst Brannfeber i byn...

Tror det var Henki (som skrev en del på forumet her før) som sa det på denne måten:

"Det e med Brann som med damar. Et sabla rot hele veien, men grådig artig og"

Hehe, fiiiin den..

enavgutta

Fyren må være på stoff eller kødde seg alvorlig talt. Brann4ever et jo et godt ironisk nick til en slik adferd :)

Xminator

Nah, han er tilbake på stadion den 16. som alle oss andre. Og som alle oss andre har han (enda en gang) klart å blåse seg opp og tro det er 100% umulig å tape mot LSK :D

Uansett, fortsetter det som nå får vi 36 poeng. Og det er litt under forventet :p Men så har vi da strengt tatt ikke hatt "flyt" enda. La oss se hvordan tabellen ser ut en gang i sommer etter 5 seire på rad. Sikkert mye gøyerer da...

Nemesis

Quote from: "Xminator"Nah, han er tilbake på stadion den 16. som alle oss andre. Og som alle oss andre har han (enda en gang) klart å blåse seg opp og tro det er 100% umulig å tape mot LSK :D

Uansett, fortsetter det som nå får vi 36 poeng. Og det er litt under forventet :p Men så har vi da strengt tatt ikke hatt "flyt" enda. La oss se hvordan tabellen ser ut en gang i sommer etter 5 seire på rad. Sikkert mye gøyerer da...


Tror dette kan bli bra på sikt. Vi har 7 poeng etter 5 spillte kamper.  Det er like mange poeng som vi hadde etter 7 spillte kamper i fjor... Så noe krise er det ikke ennå.......   Det eneste er at når vi driter oss ut på den måten vi gjorde i går, så krever det at vi slår rbk, og andre vanskelige bortelag.. men det er vi i stand til med et velsmurt maskineri!!
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

TERD

Jeg mener Mjelde og Steffensen fraskriver seg mye ansvar når de kommer draende med mentalitets-greiene sine.

At laget overhodet ikke synes å være forberedt på at det var en av Norges beste kontringslag som kom på besøk, er bekymringsfult.

Greit nok at Soma var forferdelig dårlig i dag, men det var også hele den defensive taktiske organiseringen, og det handler verken om mentalitet eller enkeltspillere.

Forøvrig er prestasjonene på banen, med eller uten mental styrke, til synvende og sist et treneransvar. Det er begrenset hvor lenge man kan snakke om at "det sitter mellom ørene". Det må handles!
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Northside

Kanskje folk har roet seg litt etter kampen no?
Brann spilte ikke så hakkende gale, i første omgang gjorde de mye bra og viste at de har kvaliteter, det gikk kanskje rett i dass etterhvert som BG kontret og scorte.  Spillerene gikk med bøyd hode ut av bannen (men en meget stor pipekonsert som sikkert ikke hjelper så mye på selvtilitten), og de kom sist ut etter å ha fått noen kraftige gloser fra strilen på Osterøy. Disse glosene hadde visst mye å si fordi det var et helt annet lag som kom utpå igjen.
De spilte en kanon 2 omgang med mange sjanser! Bare uflaks at ballen ikke gikk in flere ganger (pluss to dårlige dommeravgjørelser). Grit at BG kom på noen farlige kontringer men det e jo ikke rart når 10/11 Brann spillere står inne i 16 meteren til BG.

Mener Brann spilte en grei kamp, litt uflaks, litt dårlig til tider og noen feil fra dommeren. Alt det kombinert sammen så blir det tap og det e bare noe vi må leve med!

enavgutta

Jess, Brannfeberen er over byen igjen.. Det koker som aldri før:) og presset? Ja, det bare øker og øker nå ...

Jonasbrann1

Quote from: "Mr_Soma"VIF står med med 12 av 15 poeng
Rosenborg med 8 av 15
Mens vi kun har 7 av 15!
vet at det var fustrasjon over det som skjedde i går men overdriver ikke du litt? ''Rosenborg har 8'' ''mens vi bare har 7'' Det er tross alt bare 1 poeng bak Rbk, Men jeg sier ikke at det er bra av Brann
Blod e tjukkare enn vann

Nemesis

Quote from: "TERD"Jeg mener Mjelde og Steffensen fraskriver seg mye ansvar når de kommer draende med mentalitets-greiene sine.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

naitsirk

Det du seier om Drogba, kan vel ikkje samanliknast.

Dette er ein enkelt spelar, mens mim kritiserte heile laget.
Har aldri høyrt noko snakk i frå mim om at kvisvik ikkje er i form

krøvel vellevold

Det er det samme hvert jævla år! Gårsdagens kamp mot Glimt har vi sett utallige ganger før. Det var ganske enkelt reprise! Brann har ikke blitt et fnugg bedre enn de har vært tidligere sesonger. Og det hadde skjedd om vi så hadde stilt med Milan sitt mannskap. Uansett hvem vi har på banen, så mangler det 100% innsats fra begynnelse til slutt.

Man skulle kanskje tro at RL-kampen mot VIF ga spillerne en lærepenge. Og typisk nok så var innsatsen på topp i kun EN kamp etter det. Så var det tilbake til de gamle syndene igjen.

Hvorfor må Brann ha 10 sånne tankevekkere hver sesong? Hvorfor har Brann alltid vært et lag som taper kamper på innsats? Se på VIF! De har et middelmådig lag, men vinner kamper de blir utspilt, der Brann taper kamper de er spille- og sjansemessig overlegne. Hvorfor? Jo, fordi de har innsats og en enorm vinnervilje. Dessuten er de kyniske og effektive. Derfor har vi ikke nubbesjans til å komme foran VIF i år. De fem poengene som er opp til dem nå, kommer bare til å øke. Tradisjonen tro, kommer vel også RBK grusomt tilbake nå. Etter en treg start, så vinner de vel sikkert 10 kamper på rad. Håper jeg tar feil, men jeg har en følelse av at RBK og VIF har sagt takk for følget til Brann en gang for alle. Det beste vi kan håpe på er en tredjeplass.

Dette maset om forventningspress som ødelegger, er bare tull! Er det noen som har forventninger på seg, så er det jo VIF og RBK. Og jeg tipper Branns spillere har ambisjoner om å spille i Premier League foran 40.000 mennsker. Vi har da vitterlig spillere med erfaring fra gode utenlandske serier, samt landslagsfotball. Og da kan de ikke kalle det et press å spille for 12.700 tilskuere på Brann Stadion. Det er ingen som kaster egg og tomater på egne spillere her...
Legg ned hele klubben!

Xminator

QuoteOg det hadde skjedd om vi så hadde stilt med Milan sitt mannskap


Må her få minne om at Milan tapte 3-1 mot ett antatt svakere lag denne uken :p

TERD

Quote from: "NorthsideFCDH"..... og de kom sist ut etter å ha fått noen kraftige gloser fra strilen på Osterøy. Disse glosene hadde visst mye å si fordi det var et helt annet lag som kom utpå igjen.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Candyman

Sett dette tusen ganger før. Aldri to gode kamper etterhverandre...

Vi Vant!
Vi må jaggu være go'
Ingen problem å vinne to
Vi tapte...
Ka e dette for no'?
Vi så trodde vi va så jævla go'!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

RC

Quote from: "naitsirk"Det du seier om Drogba, kan vel ikkje samanliknast.

Dette er ein enkelt spelar, mens mim kritiserte heile laget.
Har aldri høyrt noko snakk i frå mim om at kvisvik ikkje er i form



Vel, alle snakket om at Chelsea kom til å kollapse når de tapte sin hittil eneste kamp i PL, 0-1 for Man City. Han sa ingenting om spillerene. Mourinho sa: " Jeg kan se Chelsea tape en kamp, men det er umulig for dette laget å tape 2 eller 3 kamper"

La han press på spillerene eller selvtillit?
Tydeligvis selvtillit, de har ikkje tapt mer i ligaen...

Xminator

Quote from: "RC"
Quote from: "naitsirk"Det du seier om Drogba, kan vel ikkje samanliknast.

Dette er ein enkelt spelar, mens mim kritiserte heile laget.
Har aldri høyrt noko snakk i frå mim om at kvisvik ikkje er i form



Vel, alle snakket om at Chelsea kom til å kollapse når de tapte sin hittil eneste kamp i PL, 0-1 for Man City. Han sa ingenting om spillerene. Mourinho sa: " Jeg kan se Chelsea tape en kamp, men det er umulig for dette laget å tape 2 eller 3 kamper"

La han press på spillerene eller selvtillit?
Tydeligvis selvtillit, de har ikkje tapt mer i ligaen...


Joda, kan du se for deg Mjelde si "dette laget kan ikke tape 2 eller 3 kamper"? Da hadde du sett verdens størst løgner ;) Alle, deg, meg, Mjelde, spillerene, Steffensen og 15000 stadiongjengere vet at dette laget kommer til å tape minst 5-6 kamper i år ;)

RC

Quote from: "Xminator"
Quote from: "RC"
Quote from: "naitsirk"Det du seier om Drogba, kan vel ikkje samanliknast.

Dette er ein enkelt spelar, mens mim kritiserte heile laget.
Har aldri høyrt noko snakk i frå mim om at kvisvik ikkje er i form



Vel, alle snakket om at Chelsea kom til å kollapse når de tapte sin hittil eneste kamp i PL, 0-1 for Man City. Han sa ingenting om spillerene. Mourinho sa: " Jeg kan se Chelsea tape en kamp, men det er umulig for dette laget å tape 2 eller 3 kamper"

La han press på spillerene eller selvtillit?
Tydeligvis selvtillit, de har ikkje tapt mer i ligaen...


Joda, kan du se for deg Mjelde si "dette laget kan ikke tape 2 eller 3 kamper"? Da hadde du sett verdens størst løgner ;) Alle, deg, meg, Mjelde, spillerene, Steffensen og 15000 stadiongjengere vet at dette laget kommer til å tape minst 5-6 kamper i år ;)



Jo klart.
Det eg mener er at han istedenfor å gå ut i media å si at de har ett mentalt problem, kan si noe positivt. Gitt lit mer selvtillit til spillerene.

Nixon

Man kan ikke vise til hva en annen trener og et annet lag gjør. Og spesielt ikke Chelsea. Hadde stjernegalleriet der borte tabbet seg ut i kamp etter kamp er det ikke sikkert de hadde vært like kjepphøye.

Er man suveren ligaleder og har et hendig arbeidsuhell kan man saktens si det som Mourinho gjør. Noe helt annet når man i kamp etter kamp ikke på langt nær leverer som forventet.
Rød makt på Hansa

pags


RC

Quote from: "Nixon"Man kan ikke vise til hva en annen trener og et annet lag gjør. Og spesielt ikke Chelsea. Hadde stjernegalleriet der borte tabbet seg ut i kamp etter kamp er det ikke sikkert de hadde vært like kjepphøye.

Er man suveren ligaleder og har et hendig arbeidsuhell kan man saktens si det som Mourinho gjør. Noe helt annet når man i kamp etter kamp ikke på langt nær leverer som forventet.



Han sa jo før de startet sesongen at de kom til å vinne ligaen. De lå ikkje på toppen då. Og når de lå syv poeng bakk, sprudlet det selvtillit av de uansett. Vi er litt for ydmyke syntes eg.

Jaja

Quote from: "RC"
Quote from: "Nixon"Man kan ikke vise til hva en annen trener og et annet lag gjør. Og spesielt ikke Chelsea. Hadde stjernegalleriet der borte tabbet seg ut i kamp etter kamp er det ikke sikkert de hadde vært like kjepphøye.

Er man suveren ligaleder og har et hendig arbeidsuhell kan man saktens si det som Mourinho gjør. Noe helt annet når man i kamp etter kamp ikke på langt nær leverer som forventet.



Han sa jo før de startet sesongen at de kom til å vinne ligaen. De lå ikkje på toppen då. Og når de lå syv poeng bakk, sprudlet det selvtillit av de uansett. Vi er litt for ydmyke syntes eg.


Det er rimelig felles for de managere som har gode resultater i England at de backer sine spillere i ett og alt ovenfor media. Dog er det meget sannsynlig at det hele blir langt mer nyansert innenfor treningsfeltet. Det som i tillegg er felles er at de nevnte herrer har en gruppe der de vet det er et høyt ønske om å prestere, samtidig med at det er dobbel og trippel dekning på alle plasser. Ved arbeidsuhell er trusselen om å miste plassen noe mer reell om du har et par verdensklasse spillere i samme posisjon bak deg i køen. Du vet du må prestere.

For Brann sin del virker dette å være totalt manglende. Problemet er ikke hva laget har inne på sitt beste, men at evnen til å reprodusere prestasjonene ikke finnes. Det er helt utilgivelig, og kan vel best sammenlignes med å gå på jobb for kunne gjøre sine oppgaver halvparten av tiden.

Med tanke på at det blir skyldt på det mentale er det jo interessant å notere seg at den eneste spilleren som leverer jevnt og trutt på et godt nivå er den som benytter seg av egen psykolog. Kanskje en tanke for andre i spillergruppen å utvikle seg likedan på dette planet.

Go Up