• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

BA i (nesten)skandale.

Started by Xminator, May 02, 2005, 17:20:34 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Joda, jeg skal pirke. Leser som vanlig med skrekk tabloidvrøvlet på Offsiden, der BAs oppegående lesere får slenge frem inteligente påstander, med påfølgende oppegående svar fra Gorm/Pamer.

Nå, i dag ble de tatt med buksene nede:

Sitat fra papiravisen:
Innlegg:
Bla bla bla Ivar Hoff byttet tidlig i panikk, bla bla...
Mjelde alltid sen... (litt grining om sanne og knudsen) ...
Mjelde er generelt altfor treg med byttene. Se hva Kjetil Rekdal får til med tidlige og smarte bytter.

Og så skandalen:
Svar fra Gorm Natlandsmyr:
Det er korrekt observert at Rekdal har gjort mange tidlige bytter - og med suksess. Tror mange kan lære av dette, og deler derfor synspunktene dine. Sender deg er FM PC-spill som takk for innlegget ditt. Hilsen Gorm

Så, kvaliteten på byttene er det forbannet vanskelig å bevise eller motbevise, derimot er det forbannet enkelt å motbevise "gjort mange og tidlige bytter". Som grunnlag tar jeg data fra VG (som nok suger på børs, men de har da orden på når byttene kom ;) ). Utelukker bytter gjort i første omgang, da dette utelukkende er som følge av skade. Tar med spillere med mer enn 45 minutter på banen (uavhengig av skade, har ikke oversikten på dette for VIF).

Her er dommen:
Brann: 64 bytter.
Det første byttet kom i snitt etter 19 minutter og 49 sekunder av andre omgang
Snitt for alle bytter: inn etter  26 minutter og 20 sekunder av andre omgang.

VIF: 61 bytter.
Det første byttet kom i snitt etter 21 minutter og 18 sekunder av andre omgang
Snitt for alle bytter: inn etter  30 minutter og 15 sekunder av andre omgang.

Og for ordens skyld: Brann hadde 2 bytter ved pause. Vif hadde 2 bytter i pausen.
VIF hadde 18 bytter der spilleren var mindre enn 5 minutter på banen, Brann 9 av denne typen bytter.

De har sikkert rett i kvaliteten, men er usikker på om jeg vil ta Gorms ord på dette etter en så graverende faktabom som dette. Ikke fullt på høyde med "antatt lag" i fjorårets Dagbladet, men faen ikke langt ifra :)
Ikke skjønner jeg hvor de generelt senere byttene til Mjelde kommer fra ;) Kanskje Rekdal ble ett taktisk geni siden November og Mjelde aldri skulle levert oppgaven til Nff :p

Jeg forlanger at hoder ruller i BA!!!

Nixon

BA er ikke til å stole på. Er jo noe alle vet. De tar lettvint på ting og har vel oppfunnet begrepet "snarveier" innen journalistikk. Hvis man kan kalle det journalistikk vel å merke...
Dette med VIF er vel et nokså ufortjent rykte som har oppstått etter noen heldige Ivers-innbytter. Mot oss i RL og mot Molde for en uke siden.
Men det må jo sies at det er stor forskjell på å sette inn Steffen Iversen, halvskadet eller ikke, og å sette inn Tom Sanne.
Rød makt på Hansa

Professoren

de mente jo også at "de 150 brann-supporterene ble totalt overdøvet av klanen som virkelig kan synge" mot vif i RL. Nå så jeg riktignok kampen fra sofaen, men var ikke det inntrykket jeg satt igjen med i det hele tatt. Noen kommentarer fra de som var der?

GamleErik

Frem med kulerammen BA.

414 solgte billetter (Kilde: VPN.no) på bortefeltet i den RL-kampen, og i denne sammenhengen tar vi alle med en kam og sier at de er Brann-supportere.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Babb

Jeg var på RL-kampen, som én av kanskje maks 10 som tok turen over fjellet. Resten var eksil-bergensere og ellers østlendinger som liker Brann.

Vi 10 sang for full hals gjennom hele kampen. En god del andre slengte seg på med sang og klapp i skjønn forening, mens resten fulgte på med klapping. Dette ble veldig ødeleggende. Klappingen øverdøvet rett og slett syngingen. Se på klanen. De er i en egen klasse. De synger aldri med klapping (bortsett fra når klappingen skjer mellom strofer ol.)
Hvis folk har tenkt å gjøre en innsats kan de like godt synge, og ikke sabotere syngingen med klapping. Klapping kan man gjøre når noen gjør seg fortjent til en applaus.
SKJERP DERE!!

Når deg gjelder tråden, så er jeg helt enig i at Klanen overdøvet oss. De kan synge. Og de var ikke veldig mange heller.

Professoren

Ok, da ga Tv et feilaktig inntrykk, noe som forsåvidt ikke er uvanlig. For der hørtes det ut som om dere var på høyden med klanen. Brann-supporterne hørtes også veldig bra via tv i går, mulig dette og var et noe feil inntrykk?

Babb

Har ikke sett kampen på tv selv, da jeg tviler på at det var noe å se, men det kommer vel litt an på hvor det er mikrofoner ol. Men husker fra cupfinalen at man faktisk noen ganger kunne høre Bastionen på tv. Selv mente de jo at de eide kampen helt til 2-1. Jeg stod selv rett over dem, og hørte ingen ting. Taket over vg-svingen er jo også større enn taket over norsk tipping og coca cola, slik at man får en "Hansa-effekt" på lyden.

Go Up