• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vinnervilje

Started by janjan, April 28, 2005, 21:39:58 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lurkin

Faktisk veldig enig. Spillere som Scharner, Knudsen og Sanne kommer seg ikke ut av vanskelige situasjoner som f.eks. Kvisvik gjør. Er han fast i en situasjon, så sender han ballen over banen.

Andresen er savnet. Alle de laaaange ballene er fordi vi ikke har et vingspill. Det Andresen er så god på er å fordele baller fra midten til kantene. Jeg savner Haugen, for Helge jobber alltid
Berømte Brann fra Bergen

Mr_Soma

Men det som skremmer meg er det Kvisvik sier på TVNORGE etter kampen.

At både kampen var "døv" (greit nok) og det har vært "døvt" på treningene i det siste.

Der er det noe som ikke stemmer!

Per Anders

JANJAN!!!! JEG ER ETT HUNDRE PROSENT ENIG I ALT DU SKREV!

Skotten

Quote from: "Lurkin"Helge er ikke Zidane.


Zidane er ikke Helge.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

cyp

No må Brann få fingen ut og bli mer ambisøse og agressive, ikke minst! Har aldri sett mer puslete typer enn det Brann-spillerne var idag. De jogget rundt som jentespillere på juniornivå gjør, og taklingene var nærmest noen høfligere spørsmål om vålerenga kunne være så snill å gi dem ballen litt.

Ikke rart Brann ikke vinner fotballkamper når det blir slått høyt, ingen trår til i duellene, ingen vinner 2. baller, og det er rett og slett for puslete med INGEN vinnerinstinkt!

Dette må Mjelde ta fatt i! 100 push-ups til de som ikke trår til på treningene fra no av!
elt O e snobbete!!

Ginger

Er enig i mye som er blir sagr her.

Eneste jeg vil si er: at det e flaut, pinlig og skuffende å se på. Synes det er på tide at spillerne bretter opp ermene, kjemper og viser vilje til å vinne noe.

Skal det skje?

Ginger

Er enig i mye som er blir sagt her.

Eneste jeg vil si er: at det e flaut, pinlig og skuffende å se på. Synes det er på tide at spillerne bretter opp ermene, kjemper og viser vilje til å vinne noe.

Skal det skje?

janjan

Det blir veldig flaut når Mjelde står frem på TV og ytrer sin misunnelse for Engas vinnervilje. Vinnerinnstinkt og vinnervilje er ikke noe du får - det er noe du utvikler. Altså det må trenes på å ville vinne - alltid.

Xminator

Vi har vel strengt tatt sett det før under samtlige trenere siden 1987.

Nemesis

Vinnerviljen uteblir fra første stund når to av branns beste spillere begynner på benken.  Det gir jo signaler om at kampen ikke er så viktig.

Utenom det så klarer jeg ikke å diskutere kampen på en saklig måte....

Frustrert - Sint - Sur - Lei - Irritert -
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Roffarne

Det ser veldig rart ut på trykk, men jeg savner Geddi.

wester

Mr_Soma skrev:

"Men det som skremmer meg er det Kvisvik sier på TVNORGE etter kampen.

At både kampen var "døv" (greit nok) og det har vært "døvt" på treningene i det siste.

Der er det noe som ikke stemmer!"
__________________________________

mener du at det noe godt gammeldags brannbråk på gang? mjelden virker jo heller ikke i toppslag. han virker ganske grinete.
håper ikke det er konflikter inad i "prestasjonsgruppen" - det hadde vært for dumt. den tiden bør være over.

Lefty

Quote from: "janjan"Scharner er bra, kanonbra, det er bare det at han er blottet for taktiske egenskaper. Samtidig er han en middelmådig pasningsspiller og har relativt svak posisjonsevne, dermed mister vi initiativet og kontrollen over midtbanen.


Så Scharner er ikke bare bra, -men KANONBRA?!? Likevel mangler han posisjonsevner, taktisk logikk og pasningsfot?

Neimen ikke mye igjen for en KANONBRA spiller da, spør du meg...

Lefty

janjan

Litt klønete formulert kankje ja, jeg tar den. Poenget mitt er at han har flust av gode kvaliteter som luftstyrke, duellkraft, løpskapasitet og han gjør en god jobb som førsteforsvarer. Men mangler altså en del på de tingene du referer til over. Da mener jeg at sentralt på midten kanskje ikke er beste plassen å bruke han på. Skulle likt å se han på høyreback, høyrekant, evt midtstopper. Må være bedre å skyve Scharner ut på høyrekanten og bruke Miller + Andresen, enn å bruke Miller på høyrekanten. Når det er sagt syns jeg ikke Knudsen har spilt seg ut av førsteellveren.

KennethS

Quote from: "janjan"Jeg påstår at når Haugen kommer tilbake vil han og Andresen utgjøre den beste midtbaneduoen sentralt. Da finnes det ikke et lag i Tippeligaen som kommer til å ha et spillemessig overtak på oss. Samtidig kommer vi til å skape mange flere sjanser fordi vi kommer til å vinne ballen langt oftere på midtbanen. I de siste 30 idag vinner vi knapt en annenball.


Haugen har ingenting på midtbanen og gjøre. Paul Scharner e en mye bedre spiller og har mye mer og tilføye Brann laget. Andresen og Scharner e selvskreven midtbane i Brann.
tå på Brann

janjan

re Kenneth S
Det var jo et meningsløst innlegg. Har du en begrunnelse? Jeg begrunnet mitt synspunkt, klarer du å begrunne ditt?

Xminator

Da er vi enige om det KennethS.

Mener også Sæternes og WInters bør starte mot Aalesund. Bytte inn Dylan bare for å bytte inn noen fungerer ikke.

Miller bør få prøve seg på høyrekanten.

Og jeg forventer en helt annen innsats.

Likevel, de av dere som så kampen de spilte mot Odd vet hva som venter. Det blir 1) kontringer - eller (som oftest) 2) en lang ball opp mot 2 metersmannen (spiller ingen rolle om han er hvit eller sort for anledningen). Gjerne en kombinasjon. Selv med ett mål imot på hjemmebane satte de presset 20 meter inn på egen halvdel. Så det blir enda en duellkamp. Selv tror jeg det hadde vert best å ligge lavt selv, og tvinge Aalesund frem på banen. Det som kommer til å skje er at Brann sender alle man alle i angrep, får ett svært rom mellom midtbane og angrep og så har vi det gående igjen.

KennethS

Quote from: "janjan"re Kenneth S
Det var jo et meningsløst innlegg. Har du en begrunnelse? Jeg begrunnet mitt synspunkt, klarer du å begrunne ditt?


Må eg begrunne at Paul Scharner e en bedre spiller en Haugen??? hjelpe meg... Ser du Brann kamper du? eller e du en av de som ser kampen på vg live?
tå på Brann

KennethS

Quote from: "Xminator"Da er vi enige om det KennethS.

Mener også Sæternes og WInters bør starte mot Aalesund. Bytte inn Dylan bare for å bytte inn noen fungerer ikke.

Miller bør få prøve seg på høyrekanten.

Og jeg forventer en helt annen innsats.

Likevel, de av dere som så kampen de spilte mot Odd vet hva som venter. Det blir 1) kontringer - eller (som oftest) 2) en lang ball opp mot 2 metersmannen (spiller ingen rolle om han er hvit eller sort for anledningen). Gjerne en kombinasjon. Selv med ett mål imot på hjemmebane satte de presset 20 meter inn på egen halvdel. Så det blir enda en duellkamp. Selv tror jeg det hadde vert best å ligge lavt selv, og tvinge Aalesund frem på banen. Det som kommer til å skje er at Brann sender alle man alle i angrep, får ett svært rom mellom midtbane og angrep og så har vi det gående igjen.



oj.. vi var enige i noe :)

Miller som høyre mot AAfk ja :)

Det e håp!
tå på Brann

janjan

Det saklige nivået ditt er svært lavt Kenneth S. Fotball er et lagspill, og jeg har argumentert for at med Scharner på sentral midtbane får vi mye rom imot på midten. Dette har med Scharners taktiske evner og posisjonspill å gjøre. Et lag må balanseres. Det må være et kollektiv av komplementære ferdigheter. Det går ikke an å ranke dem etter skills i CM. Med dette er garantert over din fatteevne.

KennethS

Quote from: "janjan"Det saklige nivået ditt er svært lavt Kenneth S. Fotball er et lagspill, og jeg har argumentert for at med Scharner på sentral midtbane får vi mye rom imot på midten. Dette har med Scharners taktiske evner og posisjonspill å gjøre. Et lag må balanseres. Det må være et kollektiv av komplementære ferdigheter. Det går ikke an å ranke dem etter skills i CM. Med dette er garantert over din fatteevne.


Oj henger du deg på cm bølger du også? Blir skremt over slike utaleser
tå på Brann

Stoffi

Quote from: "KennethS"
Quote from: "janjan"Det saklige nivået ditt er svært lavt Kenneth S. Fotball er et lagspill, og jeg har argumentert for at med Scharner på sentral midtbane får vi mye rom imot på midten. Dette har med Scharners taktiske evner og posisjonspill å gjøre. Et lag må balanseres. Det må være et kollektiv av komplementære ferdigheter. Det går ikke an å ranke dem etter skills i CM. Med dette er garantert over din fatteevne.


Oj henger du deg på cm bølger du også? Blir skremt over slike utaleser


Kenneth, skjerpings, vær så snill.

janjan har et bra poeng.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Jeg skal gi en god grunn til å spille med Scharner *fast* på midtbanen. Defensiv dødball.
For ikke snakke om offensiv dødball. Bytt med Haugen og du har en lavere versjon med høyere feilprosent på pasninger, som vinner en brøkdel av hodespillet, som er milevis dårligere til å finne offensive løsninger og generelt en dårligere fotballspiller.

KennethS

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "janjan"Det saklige nivået ditt er svært lavt Kenneth S. Fotball er et lagspill, og jeg har argumentert for at med Scharner på sentral midtbane får vi mye rom imot på midten. Dette har med Scharners taktiske evner og posisjonspill å gjøre. Et lag må balanseres. Det må være et kollektiv av komplementære ferdigheter. Det går ikke an å ranke dem etter skills i CM. Med dette er garantert over din fatteevne.


Oj henger du deg på cm bølger du også? Blir skremt over slike utaleser


Kenneth, skjerpings, vær så snill.

janjan har et bra poeng.


Scharners taktiske evner og posisjonspill sier han? Scharner e offansiv Andresen Defansiv. de passer bra sammen, Scharner og Miller derimot e litt verre. Dette må vel janjan også se? Haugen kan kun løpe, et lag består faktisk av andre ting en folk som kun løper. Scharner vinner alt på hodet, han kan slå en passninger han kan løpe med ballen, han kan filme:) , han kan utfordre 1 mot 1. Haugen kan løpe.. Haugen kan løpe? av og til får han inn ett heldig skudd som mot Bryne i kvarten ifjord. Scharner e bedre og takle en Haugen også.
tå på Brann

RC

Hvordan kan vi si ifra til spillerene at vi krever mer av de?
Det må da være en måte...

KennethS

Quote from: "RC"Hvordan kan vi si ifra til spillerene at vi krever mer av de?
Det må da være en måte...


Dette e vitterlig Mjelde sin jobb. Hvis han ikkje klarer det blir eg skremt. Nå sier Mjelde selv at de skal evaluere etter 8 kamper.. men mange poeng kan blir tapt på 8 kamper, dette bør taes med engang.
tå på Brann

janjan

Scharner + Andresen er bedre enn Scharner + Miller - det er jeg helt enig i. Bruker vi Haugen sentralt frigjør vi Andresen til mer offensive oppgaver. Enig i at vi mister hodestyrke med Scharner ute av laget, men vi får igjen intensitet og løpskraft i mass dersom vi bruker Haugen. For meg er det helt klart at midtbanekomposisjonen ikke fungerer per dags dato. Vi gir alt for mye rom til motstanderen på midtbanen. Da må det komme mange sjanser imot. Og vi blir tvunget til å slå mye langt uten å få noe igjen for det. Et alternativ hadde jo selvfølgelig vært å spille 4-3-3, med Kvisvik, Winters og Sæternes på topp. Vi har en venstrekant som "jukser" veldig i den defensive jobbingen og det må kompenseres av resten av midtbanen.

RC

Quote from: "KennethS"
Quote from: "RC"Hvordan kan vi si ifra til spillerene at vi krever mer av de?
Det må da være en måte...


Dette e vitterlig Mjelde sin jobb. Hvis han ikkje klarer det blir eg skremt. Nå sier Mjelde selv at de skal evaluere etter 8 kamper.. men mange poeng kan blir tapt på 8 kamper, dette bør taes med engang.



Hva mener han med det? at det ikke skal snakkes om kampene før de har spilt 8?
Latterlig uansett, enig at det skal tas tak i med en gang. Vel, nå kreves det seier!!!

KennethS

Quote from: "janjan"Scharner + Andresen er bedre enn Scharner + Miller - det er jeg helt enig i. Bruker vi Haugen sentralt frigjør vi Andresen til mer offensive oppgaver. Enig i at vi mister hodestyrke med Scharner ute av laget, men vi får igjen intensitet og løpskraft i mass dersom vi bruker Haugen. For meg er det helt klart at midtbanekomposisjonen ikke fungerer per dags dato. Vi gir alt for mye rom til motstanderen på midtbanen. Da må det komme mange sjanser imot. Og vi blir tvunget til å slå mye langt uten å få noe igjen for det. Et alternativ hadde jo selvfølgelig vært å spille 4-3-3, med Kvisvik, Winters og Sæternes på topp. Vi har en venstrekant som "jukser" veldig i den defensive jobbingen og det må kompenseres av resten av midtbanen.


Mjelde e nok trofast mot 4-4-2 , var helt utrolig at de prøvde og skifte formasjon igår. Normalt bytter Mjelde spiss mot spiss , forsvarer mot forsvarer osv. 4-3-3 kunne funket med de spillerne vi har i stallen idag. Dette laget kunne vært artig og sett.

3-1-3-3

Opdal

Bjarnasson, Soma, Hanstveit

Andresen (spill fordeler)

Scharner, Miller, Haugen

Winters, Sæternes, Kvisvik

Problemet e vel at Brann ikkje kan spille med 3 bak. Men midtbanen hadde vært rå og vunnet det meste av dueller. Fremover hadde vi vært gode også.
tå på Brann

Toppe

Jeg syns Miller er en strålende god spiller, men når Andresen er frisk og rask igjen så mener jeg Miller må vike plassen. Men Miller er god nok for første 11-eren, så å forsøke høyrekanten ville vært interessant. Grunnen til at jeg tror at Andresen vil være bedre som sentral midtbane er at jeg føler han tilfører en viss trygghet, men også det faktum at han sier klart ifra til medspillerne når de ikke gjør en god nok jobb. I noen tilfeller kan det selvsagt sies at kjefting ikke er rette måten å ordne det på, men vanligvis tror jeg de fleste kan ha godt av å få fakta i trynet og et tupp i ræven. Nå har ikke Andresen fått spilt mange kamper i Brann-trøyen, men det jeg har sett har virket lovende.

Jeg legger dette inn under tråden fordi jeg tror at Andresen tilfører fighter-vilje og vinnervilje. Er det noen som daffer, så får de klar beskjed av Andresen at det ikke er akseptabelt.

For å gjøre det klart enda en gang; Miller er en toppers spiller, men til jobben på midtbanen tror jeg Andresen har flere gode og nødvendige egenskaper.

janjan

re Toppe
Helt enig i alt du sier. Skulle gjerne sett enda flere med Andresen sine hate-å-tape egenskaper.

enavgutta

Sakset fra BT.no :

BIG MAC :

Han sier han visste før kampen at dette ikke var Branns dag.

- Det var ingen god følelse i garderoben. Ingen "Come on, boys!", sier han og hytter neven for å understreke hva han mener.

Den innstillingen hadde i hvert fall Vålerenga


Hvorfor var det ingen god følelse i garderoben ? Hadde man ikke tro på seg selv? Fryktet man Våleranga?  BURN BABY BURN !

Toa

Quote from: "enavgutta"Sakset fra BT.no :

BIG MAC :

Han sier han visste før kampen at dette ikke var Branns dag.

- Det var ingen god følelse i garderoben. Ingen "Come on, boys!", sier han og hytter neven for å understreke hva han mener.

Den innstillingen hadde i hvert fall Vålerenga


Hvorfor var det ingen god følelse i garderoben ? Hadde man ikke tro på seg selv? Fryktet man Våleranga?  BURN BABY BURN !


Kanskje Brann rett og slett er drit lei av å spille mot kjedelige Vålerengen, og at Royal League ikke gir det store kicket lenger...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

enavgutta

Fra Dagsavisen :Faren til Mjelde som heller ikke var fornøyd kanskje? ;-)

Bonaventura

Ka e d vi efterlyser her? Vinnervilje? Blø for Brann alle mann? Og så vil vi sette ut Scharner? Mannen som prioriterer Brann foran sin kones fødsel?

Miller og Scharner e ikkje den beste kombinasjonen på midtbanen. Men Andresen - Scharner mener eg derimot er det Brann bør satse på. Haugen har hjertet sitt i Brann, og løper til krampen tar ham (og det gjør den vanligvis ikke), det er klart det gjør godt med et bysbarn på banen. Heller Scharner- Haugen enn Scharner - Miller, men heller Scharner - Andresen enn Haugen - Andresen...

Charlie er best som spiss. Sett ut en av førstevalgene på topp, gi Charlie sjansen, han vil nok vise seg tilliten verdig. Og så kan vi kanskje få litt tenning og kamp om plassene.

SeTrE


Lefty

Litt ironisk er det at Mjelde misunner Engas spå-på-vilje da det nettopp er en av arbeidsoppgavene hans å gi Branns mannskap!

Neida, Mjelde er ikke ferdig utlært etc. Men som fotballspillere (og mennesker) generelt, har også en trener sterke og svake sider.

Debatten burde gå på hvilke sider Mjelde har på hva, og om/eller han i det hele tatt har evnene til dem?!

Er Mjelde mannen som drar de nest beste opp til det beste, eller er han dyktigst på å dra sine spillere fra nedre del på tabellen og opp til sekken blant de nest beste!?

Klarer han å utnytte et "stjernemannskap" på samme måte som om han skulle hatt en gjeng med spillere blottet for selvtillit?

Jeg nekter å tro at spillere som Kvisvik, Soma, Andresen (spesielt), Scharner, Knudsen og Opdal er enkle å komponere slik at de lyder som et av Beethovens fremragende symfonier, om de ikke er villige til dele litt på instrumentene seg imellom (les: utveksle erfaringer og komme med konstruktiv kritikk) ...

Mjelde har ingen enkel oppgave. Ingen sier det, heller!
-Men imens sitter vi her og biter negler! Og hva skjer når vi ikke har flere negler å gnage på?

Midt oppe i alt synes jeg skikkelig synd på Moldes supportere! For ikke mange år siden var det ny arena, CL-kvalifisering og masse pomp og prakt.
Nå ser de nedrykkspøkelset  i øyet, samt at lillebror Aalesund FK står klare til å trykke dem ytterligere ned i søla.

Folkens; taper vi på mandag, blir det ille! Ikke bare for seriens skyld, men for temperaturen innad i troppen, også!

Lefty

Go Up