• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

På tide og skifte trener igjen?

Started by KennethS, April 28, 2005, 21:18:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Toa

For en patetisk gjeng. Skal vi sparke Mjelde fordi vi har fått en treg start på sesongen? Tsk tsk tsk!

Eller kanskje vi skal sparke Sæternes og Winters fordi de ikke gjør jobben sin? Ja, det var en flott idé!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

hocey

tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Sene bytter mot Tromsø. Se på hva vi hadde på benken. Dylan? Om hylekoret hadde fått viljen sin hadde han ikke vert i Brann i det hele tatt. Bytte inn Sanne? Joda... Sette inn Kalvenes for å få trykk i angrepet? Reality check ;) Det eneste taktiske byttet vi har i stallen startet jo kampen (igjen ett ønske fra hylekoret), og da er ikke grepene tilgjengelige.

Siden populistiske påstander er på moten her i dag:
Brann fungerer ikke med Miller som sentral midtbane. Trenger vi virkelig prøve det mot Aalesund også for å få det bekreftet?

TERD

Quote from: "Xminator"Sene bytter mot Tromsø. Se på hva vi hadde på benken. Dylan? Om hylekoret hadde fått viljen sin hadde han ikke vert i Brann i det hele tatt. Bytte inn Sanne? Joda... Sette inn Kalvenes for å få trykk i angrepet? Reality check ;) Det eneste taktiske byttet vi har i stallen startet jo kampen (igjen ett ønske fra hylekoret), og da er ikke grepene tilgjengelige.

Dersom du har rett, har jo Mjelde hentet helt feil spillere, siden han ikke har mulighet til å gjøre gode taktiske grep underveis. I såfall diskvalifiserer han seg i aller høyeste grad.
Quote from: "Xminator"Siden populistiske påstander er på moten her i dag:
Brann fungerer ikke med Miller som sentral midtbane. Trenger vi virkelig prøve det mot Aalesund også for å få det bekreftet?

Enig med deg her. Miller bør få sjansen på høyrekanten, som Hocey foreslår. Det bør bli vanskelig for Mjelde å sette Branns beste spiller de par siste kampene på benken.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

hocey

Ikke alternativer mot Tromsø? Alle så at det ble mer trykk når Dylan kom inn. Endelig en som hadde mulighet til å vinne en hode duell der fremme. Winteres er langt fra formen og det er noe en trener også bør se. Da er det bedre å gi andre sjansen. Dylan viste mot Odense at han har ferdighetene inne og da er det latterlig å ikke gi han sjansen før kampen så og si er ute.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

hocey

4 av 8 poeng? hadde det bare vært så vel
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

TERD

Quote from: "Stoffi"Mye av dette er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Latterlig lesning.

Blir artig å se tilbake på denne tråden litt ut i sesongen, etter at Brann ligger der de bør være igjen.
Får Brann en seier nå, så har halvparten av jojoene her inne ombestemt seg og vil ha Mjelde som helgen og ordfører.

Spar oss for dette våset!


Putt noe stort opp i rævva di.

Det er lov å ha divergerende meninger her Stoffi. Du argumenterer forøvrig (bevisst, eller trolig ubevisst) for at Mjelde ikke holder mål.

Jeg har alltid, og kommer alltid, til å hevde at Mjelde ikke er rett mann. Det er min mening, den står jeg fast ved, og det blir bare tydeligere og tydeligere.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Lefty

Likte ikke at Kvisvik sa det hadde vært dødt på treningen den siste uka...

Er det brann i "Rosenes Leir"? (Overført betydning: interne stridigheter)


Lefty

Stoffi

Quote from: "TERD"
Quote from: "Stoffi"Mye av dette er det dummeste jeg har hørt på lenge.

Latterlig lesning.

Blir artig å se tilbake på denne tråden litt ut i sesongen, etter at Brann ligger der de bør være igjen.
Får Brann en seier nå, så har halvparten av jojoene her inne ombestemt seg og vil ha Mjelde som helgen og ordfører.

Spar oss for dette våset!


Putt noe stort opp i rævva di.

Det er lov å ha divergerende meninger her Stoffi. Du argumenterer forøvrig (bevisst, eller trolig ubevisst) for at Mjelde ikke holder mål.

Jeg har alltid, og kommer alltid, til å hevde at Mjelde ikke er rett mann. Det er min mening, den står jeg fast ved, og det blir bare tydeligere og tydeligere.


Hold diskusjonen saklig, TERD.


Hvis du leser hele posten min, så ser du at RESULTATER, det er det som teller, og det har vi fått.
Kvalikplass - Cupgull/bronse.

Jeg er enig med at Mjelde har mange svakheter som jeg påpekte, men resultatene er der,  og han viser mange gode egenskaper.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!


TERD

Quote from: "Xminator"Så da regner jeg med du har sitater fra dette forumet om akkurat den påstanden TERD? Dagen etter at vi vant cupfinalen? Eller dagen etter at vi fikk Sæternes til Brann? Eller dagen etter vi fikk Soma til Brann? Eller hva med dagen etter at Andresen ble klar for Brann? Ikke det?


Det er jo ikke gitt at jeg kommuniserer alle mine meninger på dette forumet. Forøvrig vil du, dersom du leser mine innlegg, se at jeg ikke på noen måte underkjenner Mjeldes gode innsats på spiller-signing, men at han ikke er rett mann, det mener jeg.

Forøvrig var hele høst-sesongen en skikkelig stang-inn periode som skapte mye glede, men det er begrenset hvor lenge man kan leve på det i en prestasjonsidrett. Og strengt tatt; med det laget skulle det bare mangle at de ikke spilte fletta av de fleste lag.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

brutus

Før Tromsø-kampen var dere rimelig sikre på gull. Fem dager etter skal treneren sparkes? Det er noe betryggende med bergensernes forutsigbarhet... 8)

Nixon

Quote from: "brutus"Før Tromsø-kampen var dere rimelig sikre på gull. Fem dager etter skal treneren sparkes? Det er noe betryggende med bergensernes forutsigbarhet... 8)


Og vi er stolt av det!
Rød makt på Hansa

KennethS

Ingen som vil sparke Mjelde, vi vil bare at han skal våkne. Håper virkelig han kjøper en ny høyrekant til sommeren. Nå har jo han sagt han skal kjøpe høyre, stopper, spiss og kansje keeper.. men Opdal har jo spilt bra de siste kampene så han trengs ikkje erstattes.
tå på Brann


Geir

Det er en kjent sak at Mjelde ikke er den sterkeste taktisk, så jeg kunne faktisk tenkt meg at Tennfjord, eller en med hans taktiske kompetanse, kom inn i en slags assistent/konsulentrolle med fokus på taktikk. Tror det kunne båret frukter, hvertfall åp bortebane, der det er helt tydelig at det e noe gale som ikke er rett i dag.
ndelig SERIEMESTER

Roffarne

Quote from: "KennethS"Ingen som vil sparke Mjelde, vi vil bare at han skal våkne. Håper virkelig han kjøper en ny høyrekant til sommeren. Nå har jo han sagt han skal kjøpe høyre, stopper, spiss og kansje keeper.. men Opdal har jo spilt bra de siste kampene så han trengs ikkje erstattes.

Det høres jo nesten ut som han skal stoppe innom Nærkjøp på vei hjem fra jobb og plukke opp noe i snopedisken.
Skremmende når folk lar CM danne et virkelighetsbilde av fotball utenfor banen.

Selv syntes jeg det er riktig så sjarmerende med dette hylekoret.
Vi er alle irritert over å måtte tape for en haug med leke-bohemer og storbytatere, men dette med å sparke folk i vilden sky må nesten sees på som en kuriositet.

hocey

Bra innlegg der piraya. Føler du traff spikeren på hodet på hva mange mener her inne. Synes dessverre at Mons lider litt av Semb-psyken, nemlig handlingslammelse taktisk. Må være demotiverende for back-upene (og da tenker jeg spesielt på Dylan) og ikke få prøve seg når de andre ikke leverer. Mener også at det bør være et krav å få miller ut på kanten når M.A er tilbake og at Dylan bør få prøve seg med Bengt. Jeg vet som de fleste andre her at Winters er en meget god fotball spiller, men for øyeblikket er ikke han I form og da bør andre få prøve seg fra start. Winters kommer sterkere tilbake senere.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

KennethS

Quote from: "Roffarne"
Quote from: "KennethS"Ingen som vil sparke Mjelde, vi vil bare at han skal våkne. Håper virkelig han kjøper en ny høyrekant til sommeren. Nå har jo han sagt han skal kjøpe høyre, stopper, spiss og kansje keeper.. men Opdal har jo spilt bra de siste kampene så han trengs ikkje erstattes.

Det høres jo nesten ut som han skal stoppe innom Nærkjøp på vei hjem fra jobb og plukke opp noe i snopedisken.
Skremmende når folk lar CM danne et virkelighetsbilde av fotball utenfor banen.

Selv syntes jeg det er riktig så sjarmerende med dette hylekoret.
Vi er alle irritert over å måtte tape for en haug med leke-bohemer og storbytatere, men dette med å sparke folk i vilden sky må nesten sees på som en kuriositet.


Ka du maser om CM etter roffarne?
tå på Brann

Roffarne


KennethS

Quote from: "Roffarne"Nei kan du skjønne det?


nei faktisk ikkje. Mjelde har sakt selv at de skal kjøpe 1 stopper, 1 høyrekant og 1 spiss i sommer. De trenger høyrekant og stopper. Spiss e eg litt mer usikker på.

Så den bablingen om dataspill kan du holde for deg selv.

Brann trenger 1 stopper, de trenger også høyrekant. Hvis de kjøper spiss betyr det vel at Dylan e på vei vekk etter sesongen. Opdal viser seg endelig frem som en keeper vi kan stole på og som vi har ventet på.
tå på Brann

TERD

Quote from: "piraya"Det jeg ser som et problem med Mjelde, som mange andre har poengtert er hans totale mangel på forståelse for taktikk. Han virker feig, da han ikke tør å ta ut de store navnene før han absolutt må ( les: Winters mot tromsø). Han sitter å venter på at ting skal skje selv om laget i 20 minutter i strekk kan stange mot det samme forsvarshodet når de spiller opp.


En annen ting som går inn i denne rekken, er den taktiske "finessen" gutta viste i går. Det er tydelig at de aldri har spilt 3-4-3 i Brann, for når de la om til dette (uten spesiell grunn, spør du meg), raknet det fullstendig. Scharner stod igjen sammen med spissene, Soma, stakkar, var helt lost på midtbanen, og forsvaret hadde panikk.

Tidenes formasjonsendring!
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

B.B.

Den taktiske finessen var faktisk et forsøk på å gjøre noe. Det var 15 minutter igjen, vi lå under 1-0 og hadde ikkje hatt en avslutning mot mål i hele andre omgang. Rart at han la om formasjonen??

Problemet i denne kampen var instillingen og enkeltspilleres vilje. E enig i at det e Mjelde sin jobb å motivere spillerne sine og få det beste ut av hver enkelt. Men Mjelde kan ikkje gå inn på banen fysisk å spenne Bengt, Robbie og Scharner i ræven fordi de står å klør seg i skjegget og ikkje bidrar.

Igår var det skremmende og eg håper det får følger for neste kamp. På en annen side så e det tydelig at Brann sin stall ikkje e god nok! Når Sanne spiller venstrekant fordi kvisvik skal kviles sier det det meste:) Hvis ikkje Storesund eller Walde e god nok til å få sjangsen så har vi et alvorlig problem med bredden i laget.

Førsteelveren vår e j... god når alle e med og alle e tent! Det har de ikkje vist i det siste. Personlig håper eg inderlig at Martin A. e klar til mandag. Alle dokkar Miller diggere må jo innse at han ikkje har de samme lagmessige egenskapene som Martin. Igår var innsatsen laber, men ingen på banen evnet å ta tak i det. skulle likt å sett MA fyre løs noen utblåsninger mot slappe lagkamerater igår. Det kunne vært det som skulle til for å snu det!

MA har spilt to seriekamper i år, våre to klart beste kamper! Miller har spilt de to siste, våre to (spesielt den siste) svakeste kamper!! Noen trend her??

Dette snur ihvertfall folkens. Tror ikkje vi skal bekymre oss for mye. Hadde vi fått en scoring mot Tromsø hadde vi vært poengmessig OK etter tre kamper. Vinner vi mot AaFK e vi poengmessig OK etter fire kamper. Vi e med, det e det som teller!!
n Brannspiller skal være en trofast soldat som ofrer alt for laget, klubben og byen!!

Først då blir vi ett topplag!!

Professoren

Rævva? Gutta? Hvor i landet er du egentlig fra TERD?

RC

Håper bare Martin Andresen tar tak her. Noen må vise at dette holder ikke. Riktig at Mjelde ikke kan gå ut på banen og ta tak, men han bør ha en mann på banen som tenker likt han og pisker spillerene. Alle gode lag har en spiller som har trenerens fulle tillit til dette...

TERD

Quote from: "B.B."Den taktiske finessen var faktisk et forsøk på å gjøre noe. Det var 15 minutter igjen, vi lå under 1-0 og hadde ikkje hatt en avslutning mot mål i hele andre omgang. Rart at han la om formasjonen??


Takk for støtten B.B.

Jeg er helt enig i at dersom slike menigsløse og paniske forsøk er det Mjelde og Steffensen har i ermet i vanskelige situasjoner, så er vi ute og kjører.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

azul


enavgutta


Xminator

Bergen blir ikke kaos. "folk flest" vill bare nekte ett hvert kjennskap til SK Brann, benytte enhver annledning til å mobbe de av oss som har erkjent forholdet til klubben og generelt være drittsekker mot alt og alle. Sett det før :p

hocey

Jeg gir Mjelde to kamper til. Er det ikke bedring da, bør Tennfjord komme tilbake å få skikk på angrepsspillet. Mjelde kan forresten ta med seg Steffensen hvis det ikke blir bedring, for den mannen løfter ikke laget. Hvis ikke det blir skifte på høyresiden allerede mot Aalesund kan Mjelde ta sine steiner å gå på dagen selv med seier,
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

enavgutta

Det kan bli hett i neste hjemmekamp på Stadion ja... Det kommer til å syde og koke... PRESSET vil bli enormt, og de SKAL takle det ! SKAL !!!

johsmag

Brann tar aldri gull i år. Horibel fotball og null motivasjon fra spillerene!
Mjelde må skjerpe guttene. Det de viser nå er bak mål!

naitsirk

virke som alle dei som forsvarer mim alltid refererer til cup-gull og bronse i fjor.

Eit opplyst menneske bør vel ha fått med seg at bronse i fjorårets serie ikkje var særlig mykje å skryte over.

Aldi før har dei 7-8 fyrste laga tatt så lite poeng som i fjor.

PS. det kan virke som om brann spelarane trur dei er mykje betre enn det dei egentlig er. Det er på tide å blø litt for drakta
Greit nok at enkelte ikkje har dei fotballmessige inne, men då skal no ihvertfall dette takast igjen på innsatsen

kirsti

Kan nokken bare kort og punktvis oppsummere ka dokkar syter for? For etter ka eg har skjønt liggar krisen i at vi har tapt to ganger mot gullkandidat Vålerengen og spilt uavgjort mot Tromsø?

Winters e visst elendig, men det har han då ikkje vært på år og dag? Fyren e et ballgeni, han snur på en femøring og finner mål i blinde. Han kom til Brann som gråstein, har blitt til gull. Under Eggen eller Mjelde?

Laget har viss ikkje vinnervilje. No gikk eg (heldigvis?) glipp av kampen i går, den var elendig. Det var én kamp. Mot Tromsø var det vinnervilje og godt spill. Det var ETT problem mot Tromsø, og det lå i helt siste fasen av angrepet. Winters burde blitt bytta litt før, han ble sliten og daff, men det var ikkje snakk om så mange minuttene. Martin Knudsen har spilt godt, ja, som en del har nevnt. Hadde en del håpløse innlegg mot Tromsø, men ingen skal beskylde han for å mangle vinnervilje.

Ofte har eg sett bytter på Brann sette ny futt i laget. Men det er vel sikkert spillerne sin fortjeneste, ikkje nokke treneren har nokke med?
Bare for å nevne noe...
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Ricky

Quote from: "azul"Med stor far for å bli disset her, synes årets spiller hittil er Martin K. Han var best mot Tromsø, vist innsats igår, men spilte som de fleste andre sin dårligste kamp på lenge...


MK var svak mot VIF, og ble jo også byttet ut istedetfor Sanne. Best i år har helt klart keeperne våre vært, hadde det ikke vært for dem, kunne dette ha blitt en skikkelig katastrofeåpning.

haar

Mjelde e rett mann. Bare fordi at spissene ikke scorer så ska han gå av?

RC

Quote from: "haar"Mjelde e rett mann. Bare fordi at spissene ikke scorer så ska han gå av?


Vi har heller ingen plan B når vi spiller oss fast i enkelte situasjoner. Når ikkje spillet funker blir det lange balller opp bare. Nekter å tro at det er plan B.

Savner det ekstra giret de gode lagene har.
Se på Chelsea... Skal ikkje sammenlikne oss med de, men...
0-0 mot L'pool ja, veldig bra for L'pool tenker alle. Men de spilte ræven av seg. Chelsea har nok et gir eller to mer til returkampen.
Savner dette oss Brann.

naitsirk

Et lite svar te Kirsti

Brann spelte ikkje noko bra mot molde heller, men då var me heldige (synst eg) at molde ikkje putta eit mål elle to.

Brann har spelt bra i vinter og tidlig vår, men ette at serien starta så har ikkje spele fungert og spelarane har virka umotiverte og slappe.

Go Up