• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

SK Lillestrøm

Started by Cogito, April 25, 2005, 20:45:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Cogito

Kjære Gud, la meg slippe å se mitt kjære Brann spille som Lillestrøm flere ganger på Brann Stadion. Ingen spenstige overganger med åpent rom, ingen flotte overlapper, ingen klikk-klakk på siden. Bare laaange stygge Flo-pasninger fra Henning Berg-plass inn i boksen. Gamping, hopping stønning og stanging.

Kan vi ikke heller spille fotball?

Brann fortjente bare 1 poeng idag...
 have a dream!

enavgutta

Ja, vi forstod lite av all måkingen idag. Hvor ble det av finspillet? Slik måkefotball var slik gutta spilte mot bedre lag når vi var juniorer og sjanseløse.

Felt F forever

Noen taktiker er Mjelde i alle fall... evner ikkje til å ta tak når taktikken butter i mot, og resultatet er ren pooling av ballen fra back til spiss... elendig. Og 90% av oppspillene slåes mot Winters, mens Sæternes løper i bakrom - muligens på tide å endre arbeidsfordeling. Eg etterlyser engasjement fra benken!!!!

Alexåsane

Vi burde jo trossalt vunnet ca. 5-0 da..
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Mr_Soma

Opdal - 4
Hanstveit - 3
Soma - 4
Bjarnarson - 34
Kvisvik - 2
Scharner - 3
Miller - 4
Knudsen - 3
Winters - 2
Sæternes - 2

Konklusjon - Fryktelig dårlig - gullkandidat? Ikke pr dags dato!

Nixon

Quote from: "Lurkin"Sigurdsson - Branns beste mener jeg. Reddet på streken og var fryktelig god til å markere, spesielt i første omgang. Sikkert ikke enkelt å se, men jeg mener han spilte veldig bra i dag, selv om han har innlegg som Kong Harald kunne slått bedre...i blinde.


Skuffende tilskuertall også, jævla TV-kamper.
Rød makt på Hansa

enavgutta

Ganske enig i spillervurderingen til Lurkin her. Ellers legger jeg til at det var ingen som fremstod som spesielt god idag. Hele laget virket jevnt over under pari. Jeg undres hvor denne måkefoppalen kommer fra? Trodde ikke dette var en fotballfilosofi vi skulle se noe særlig av hjemme på Staddaen.

Kanskje var det Stadiontrollet som skremte gutta?

Buing på slutten? Ja, det var forjtent det. Viktig at vi gir tilbakemelding at dette av skuff.

chris_henrik

Brann - Tromsø 29.juni 2003 var forrige hjemmekamp i serien hvor vi gikk av banen uten å ha scoret mål. Dette var forøvrig en kamp som endte 0-1.

Hvorfor endte dagens kamp 0-0? Spisser som ikke evner å avslutte angrepet? Mangel på taktiske grep fra benken? God motstander? Nøkkelspillere med skader eller ute av form? Uflaks?

Håper dette resultatet gir spillere og trener den nødvendige giv til å valse over VIF på torsdag.
Men det samme tenkte jeg etter tapet forrige helg, uten at det gav noen effekt.
<BRANN> ..... DKFM

Ricky

Herregud, vi skapte sikkert ti gode målsjanser mot FK Forsvar. Da er det mye som gjøres rett, selv om ingen klarte å pirke den ballen over målstreken.
Kvisvik og Knudsen var svake på hver sin kant, og Scharner var rufsete. Ellers var resten middels til god.

Opdal - 7 - Svake utspill, men gode redninger (som selvfølgelig er det viktigste)
Hanstveit - 5 - Flere småfeil, kunne blitt utvist
Soma - 6 - Solid, men får skikkelig trekk for de sjeldent svake feilpasningene
Bjarnason - 5 - Helt grei kamp
Sigurdsson - 5 - Ditto
Kvisvik - 3 - Fikk lite til, usedvanlig dårlig presisjon
Scharner - 4 - Godt driv til tider, men virket hemmet av det tidlige gule kortet
Miller - 6 - Offensiv drivkraft, gikk tom på slutten
Knudsen - 3 - Samme som Kvisvik
Winters - 5 - Kommer seg til sjanser, utrolig at det ikke ble mål av det
Sæternes - 5 - Samme som Winters

kabelmann

Soma kan knapt kalles konge etter denne kampen. Tre forferdelig unødvendige tabber som ville blitt tre baklengs med en litt mer effektiv Tromsø-spiss.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Alexåsane

Quote from: "Mr_Soma"Opdal - 4
Hanstveit - 3
Soma - 4
Bjarnarson - 34
Kvisvik - 2
Scharner - 3
Miller - 4
Knudsen - 3
Winters - 2
Sæternes - 2

Konklusjon - Fryktelig dårlig - gullkandidat? Ikke pr dags dato!


Hvilken kamp så du? Litt morgengretten da!?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Xminator

Opdal - 7 - Svake utspill, men gode redninger (som selvfølgelig er det viktigste)
Hanstveit - 5 - Mye bra fremover, men også mye rusk
Soma - 5 - Solid, men får skikkelig trekk for de sjeldent svake feilpasningene
Bjarnason - 5 - Spiller mye mye bedre enn i fjor
Sigurdsson - 5 - Positiv, spiller på det enkle, bør få fornyet tillit
Kvisvik - 3 - Fikk lite til, usedvanlig dårlig presisjon, god ballvinner, har han konvertert?
Scharner - 5 - Godt driv til tider, men virket hemmet av det tidlige gule kortet
Miller - 5 - Offensiv drivkraft, gikk tom på slutten, også usynlig store deler av kampen
Knudsen - 5 - Mye rart, god ballvinner, og serverer 3 ferdigscorede pasninger
Winters - 4 - Kommer seg til sjanser, utrolig at det ikke ble mål av det, slurver i mottak og pasningspillet
Sæternes - 5 - Avslutningene kommer, men trekker 2 karakterer for utførelse. Virket mer konsentrert enn Winters og passet nok bedre i duellkampen det nå ble.

En del er sikkert uenige, men jeg mener Knudsen var Branns beste på midtbanen. Joda, det gikk en del i hytt og pine, men det var også en god del pasninger i klassen "genial", og de var ikke tilfeldige.

viks

Quote from: "Cogito"Kjære Gud, la meg slippe å se mitt kjære Brann spille som Lillestrøm flere ganger på Brann Stadion. Ingen spenstige overganger med åpent rom,
Quote

Hvordan vil du få til spenstige overganger, når TIL alltid hadde 6 mann på riktig side av ballen, er jo nesten fysisk umulig...


Quote from: "Cogito"ingen flotte overlapper, ingen klikk-klakk på siden.
Quote from: "Cogito"Bare laaange stygge Flo-pasninger fra Henning Berg-plass inn i boksen. Gamping, hopping stønning og stanging.
Kan vi ikke heller spille fotball?Brann fortjente bare 1 poeng idag...


Og slå langt mot etablert forsvsvar har vel vist seg og være en bra taktikk det..Selv om Brann er gode, så er de ikke Brasil heller. Vi kan ikke forlange at dagens Brann lag skal spille boks gjennom elleve Tromsø spillere i 90 minutter.

Skjønner ikke hvorfor folk skal være så sinnsykt negative. Vi har spilt tre kamper, det er tidlig i sesongen. Vi sliter med litt småskader på de beste spillerne, og de har ikke helt fått den matchtreningen de skulle ha gjennom vinteren (Bengt,Robbie,Martin A...)..

Kan man be om litt tålmodighet??? Vi ligger no i hvert fall foran RBK på tabellen...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

anita

Er enig i at Knudsen var den beste på midten... Han var veldig aktiv, og kjempet i duellene. Selv om noen av pasningene ikke var av beste kvalitet så gjorde han allikevel veldig mye bra!

naitsirk

Eg synst at winters bør få seg eit pat kampar på b-laget,slik at han får komt i form og får føling med korleis det er å scora igjen.

Synst heller at bigmac bør få sjansen mot enga og aafk, han viste i går fine takter spesielt den headinga som nesten lurte seg forbi bo andersen

Skotten

Jeg pleier som regel å være i dårlig humør i tre dager etter Branntap, og en og en halv dag etter et skuffende uavgjort som i går. Forstår heller ikke hvorfor noen skal være så fordømt positive selvom Brann svikter oss gang på gang. Dere vet hvem dere er, og det finnes nok av kristne organisasjoner som kan tenke seg dere i sine rekker.

Men når det er sagt, så prøver jeg å tenke at Mini Jakobsen sitt sinn hadde tatt over kroppen til Sæternes igår, og at Gudenes mest gøyale hobby er å la absolutt alle gode returer falle ned foran Martin Knudsens venstrefot.

Men jeg klarer det ikke. Kampen i går er meningsløs å plukke fra hverandre. To gode keepere, udyktige spisser. 0-0. Helt greit. Selv etter dette, og tapet for oslo sist, så sitter jeg igjen med en god følelse. Den er skremmende, og virker malplassert, men den er fortsatt god.

Jeg sier det hvert år. Jeg sier det igjen. Vi vinner serien i år.

Men ikke tro jeg er positiv. Brann er et møkkalag. Men det er mitt møkkalag.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

kirsti

ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Jokke

Quote from: "kabelmann"Soma kan knapt kalles konge etter denne kampen. Tre forferdelig unødvendige tabber som ville blitt tre baklengs med en litt mer effektiv Tromsø-spiss.

naitsirk

Lurkin: det hjelper ihvetfall ikkje brann om han skal spela seg i form på bekostning av poeng.

Synst at det er bigmac som skal starte kampane framover, og winters kjem inn i det 60 minutt.

Go Up