• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tanker om fremtiden (og nåtiden), supporter (u)kultur

Started by Simmons, April 18, 2005, 21:17:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

når nye stadion kommer så kan heller kanskje de som sitter på Hansa flytte bort over ss på Umbro tribunen....
Tror Hansa vil forandre seg med de nye VIP tribunene.

Uansett, vi bør samles!

Simmons

Problemet er at Bataljonen styrer på Store Stå. Bataljonen og BST = Ikke kult

Store Stå har blitt dårligere og dårliger for hvert år de har vært organisert av BST og BBB. For 10-15 år siden, når jeg pleide gå der var SS noe helt annet enn det det var i dag. Det skal ingen være i tvil om.

Det er en litt annen debatt, men på meg så virker det som om Bataljonens eneste funksjon er å si til supporterene at de ikke kan gjøre hverken ditt eller datt.

Hva om de ga faen en gang i året og fyllte stadion med bluss og røykbomber ? 10 - 20 000 kr i bot for SK Brann må de vel kunne tåle årlig ? Men nei, neste Bataljon tillitsvalgte som leser dette kommer vel panisk til å prøve å få innlegget slettet. Slutt å være speidergutter og begynn å være supportere

Northside

Quote from: "Simmons"Problemet er at Bataljonen styrer på Store Stå. Bataljonen og BST = Ikke kult

Store Stå har blitt dårligere og dårliger for hvert år de har vært organisert av BST og BBB. For 10-15 år siden, når jeg pleide gå der var SS noe helt annet enn det det var i dag. Det skal ingen være i tvil om.

Det er en litt annen debatt, men på meg så virker det som om Bataljonens eneste funksjon er å si til supporterene at de ikke kan gjøre hverken ditt eller datt.

Hva om de ga faen en gang i året og fyllte stadion med bluss og røykbomber ? 10 - 20 000 kr i bot for SK Brann må de vel kunne tåle årlig ? Men nei, neste Bataljon tillitsvalgte som leser dette kommer vel panisk til å prøve å få innlegget slettet. Slutt å være speidergutter og begynn å være supportere


må si meg ganske enig! slik som det e no så må vi oppføre oss som engle barn ellers så blir vi kastet ut og buet på av egne fans!

Greit, vi skal ha grenser. men å bruke bluss litt og noen røykbomber skal ikke være så gale. Brann får kanskje en bot, men det har de råd til... Klanen har værtfall.

Mr_Soma

Er fullstendig enig -

Det er dette med tolleransen hos BBB og tidligere BST som irriterer meg. At alt skal foregå i så dannede former - det blir helt feil.

Hvis noen kaster ett brusbeger på banen i ren frustrasjon over en horribel dommeravgjørelse, så skal resten av supporterne begynne med ren lynsjestemning å skrike "ut med pakket", på den som gjorde "ugjerningen".

Det er katastrofalt!
Her skal vi stå sammen og skape ett trøkk og ikke minst engasjement - også begynner man å kjefte på egne supportere!

Hva er det for noe da???

Jeg sier som Andresen :

" - Vi trenger galskap "

Nixon

Quote from: "Simmons"2. Ett økende antall personer synger på Hansa i og for seg bra, men syngingen virker totalt sett noe ustukturert.


Det er akkurat det som gjør Hansa så bra for oss som sitter der. At det er ustrukturert.

Jeg mener at det vil være best for den totale stemningen dersom det er synging fra flere tribuner. Trådstarter nevner VIF her, men de er da ikke samlet. Alle som hørte samspillet mellom Vestbredden og Colasvingen i går skjønner hva jeg mener...
Rød makt på Hansa


Nixon

Quote from: "Mr_Soma"Hvis noen kaster ett brusbeger på banen i ren frustrasjon over en horribel dommeravgjørelse, så skal resten av supporterne begynne med ren lynsjestemning å skrike "ut med pakket", på den som gjorde "ugjerningen".


Tror du det stopper ved brusbeger hvis det ble allment akseptabelt å kaste ting inn på banen? Noen ting bør man ha nulltoleranse på, og dette er en av de tingene. Ellers vil det lett skli ut.

Her er det nå flere som setter likhetstegn mellom kasting av brusbeger og bruk av bluss og røykbomber med trøkk og engasjement. Uten dette er man ikke supportere, bare speidergutter. Må jo si at det vitner om dårlig fantasi og innlevelse. Vil nå si at jeg mye heller vil synge motstanderen av banen enn å blusse de av banen!

Apropos bluss. For min del kan jo folk blusse så mye de vil. Det skader jo ingen. Men er det ikke litt feigt å la Brann betale boten? Burde ikke engasjementet strekke seg til å stå for det man gjør?
Rød makt på Hansa

Timbaa

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Mr_Soma"Hvis noen kaster ett brusbeger på banen i ren frustrasjon over en horribel dommeravgjørelse, så skal resten av supporterne begynne med ren lynsjestemning å skrike "ut med pakket", på den som gjorde "ugjerningen".


Tror du det stopper ved brusbeger hvis det ble allment akseptabelt å kaste ting inn på banen? Noen ting bør man ha nulltoleranse på, og dette er en av de tingene. Ellers vil det lett skli ut.

Her er det nå flere som setter likhetstegn mellom kasting av brusbeger og bruk av bluss og røykbomber med trøkk og engasjement. Uten dette er man ikke supportere, bare speidergutter. Må jo si at det vitner om dårlig fantasi og innlevelse. Vil nå si at jeg mye heller vil synge motstanderen av banen enn å blusse de av banen!

Apropos bluss. For min del kan jo folk blusse så mye de vil. Det skader jo ingen. Men er det ikke litt feigt å la Brann betale boten? Burde ikke engasjementet strekke seg til å stå for det man gjør?




Du er jo ute å kommenterer alle påstander og bra er det, kommer mye fornuft fra deg, men her snakker du for en gangskyld tull!!
Feigt å la Brann betale boten, sier heller: de for en stemning som er ekstatisk og betaler noen usle kroner for det, vi er i ferd med å miste det overtaket vi har hatt i mange år på de andre klubbene(supportere), er virkelig på tide med litt fart i rekkene her, det som skjer på Hansa fortiden er det som skjer av liv... Vi trenger "rølpe" stemning!!
ansa Z

grei

Er tull å gi BST & co skylden for Store stås forfall. Organisering ødelegger ikke alene, se på VIF. Før VIF organiserte seg var de en gjeng på 150-300 mann, med et frynsete rykte som rasistiske kjøtthuer. Så ble Klanen stiftet, man startet seriøst arbeid og de vokste seg til å bli en maktfaktor og en attraksjon. Joda, her i byen gikk det en annen vei, men å legge skylden på supporterklubbene blir for enkelt.  Da har nok kulturen på Store stå mer skyld, de har et harry drittungestempel de færreste vil vedkjenne seg. Store stå er en tannløs og lite kreativ gjeng helt uten humor, men det er da virkelig ingen som har hindret de i å finne på sanger? Det er da ikke før de siste par årene at supporterklubben har lagt skikkelige begrensninger for oss, ved at bare medlemmer får stå midt på Store stå.

Med organiseringen kom en sårt tiltrengt modning og bevisstgjøring i supporterspørsmål. Greit at det er herlig med vilt liv på tribunen, men da BST startet opp hadde Store stå et primitivt preg, man holdt seg ikke for god for å synge på engelsk, med tekster på "neantalnivå", som de ville sagt i Red Army, det som dengang var vår bibel,  og var en an de mest vulgære og fordomsfulle publikasjonene utgitt på denne siden av Søndag Søndag. Dengang var dette storveis, men vi er eldre og klokere nå.

Minnes selvfølgelig gode tider dengang, anarkistiske tilstander og en følelse av at vi var the driving force innen norske supportergrupperinger.  Men noe av nøkkelen til det herlige kaoset de første årene var jo at dette med supoorterkultur var noe nytt, det kunne ikke vare i den formen uansett,  fenomenet var nødt til å modne seg, og man var nødt til å få en reaksjon i form av at mange av de tidligere "main players" ikke lenger ville ha noe med gjengen å gjøre. Så skal vi ikke la minnene spille oss altfor store puss heller. Folk snakker negativt om juletrær nåtildags, den gang var juletrefaktoren av dimensjoner man i dag ikke engang opplever på julaften (dvs cupfinalen). Tidene forandrer seg og det gjør vi også.

Store stå for ti år siden hadde nok sunget ut Store stå av i dag ganske greit, men hvor mye hadde de hatt å stille opp med mot Hansa når de først setter i gang?


Angående "løsninger": Noen samling på et felt skjer ikke. Hansaguttene er ikke interessert i å menge med barna på Store stå. Bevegelsen skjer nok i tilfelle motsatt vei. Og å diskutere plasseringer osv. blir vanskelig all den tid vi ikke har opplevd nye Stadion ennå. Men for å spekulere: Hansa blir den eldste og sannsynligvis dårligste tribunen, og muligens vil det bli her man finner de billigste plassene i fremtiden. Så lenge kvinner og barn finner seg andre plasser (eller finner seg til rette med at det blir litt rabling), så kan det bli en bra gjeng her.


Nixon

Jeg vil si at det er bra at SS ikke er like dominerende på Stadion slik de var for 15 år siden. Andre tribuner som Hansa tar over og hjelper på syngingen. Samles SS på Hansa vil vi på en måte gå tilbake til start. Mens det vi egentlig bør gjøre er å spre stemningen til flere tribuner.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: "Timbaa"Feigt å la Brann betale boten, sier heller: de for en stemning som er ekstatisk og betaler noen usle kroner for det...


Send en mail til Bjørn Dahl og spør om Brann med glede vil betale slike bøter. Hvis du får positivt svar tilbake vil jeg tro på deg. Men jeg er redd du blir negativt overrasket.
Rød makt på Hansa

rødesk

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Mr_Soma"Hvis noen kaster ett brusbeger på banen i ren frustrasjon over en horribel dommeravgjørelse, så skal resten av supporterne begynne med ren lynsjestemning å skrike "ut med pakket", på den som gjorde "ugjerningen".



de som gjør det blir jo oftes tatt av vaktene, men da skal ikke hele  store stå rope "ut med pakket" til den som kaster en innkrøllet papir lapp eller et brusbeger ut på banen...
oen må gå...!

Xminator

Quotede som gjør det blir jo oftes tatt av vaktene, men da skal ikke hele store stå rope "ut med pakket" til den som kaster en innkrøllet papir lapp eller et brusbeger ut på banen...


Jo det skal de. Det kalles internjustis, og gudene skal vite at enkelte kunne trengt det på hansa i treningskampen mot Aalesund.

Geir

Quote from: "Simmons"Problemet er at Bataljonen styrer på Store Stå. Bataljonen og BST = Ikke kult


BBB styrer IKKE SS. De har lagt forholdene til rette, og så er det opp til de som står der hvordan det blir. Og når du skyter på BST, så skyter du på døde ting.

Når de sier "Bataljonen og BST = Ikke kult, så sier du jo at det ikke er kult å være organisert. Da må jo du være en slags anarkist.
ndelig SERIEMESTER


DeeDee

Quote from: "Xminator"
Quotede som gjør det blir jo oftes tatt av vaktene, men da skal ikke hele store stå rope "ut med pakket" til den som kaster en innkrøllet papir lapp eller et brusbeger ut på banen...


Jo det skal de. Det kalles internjustis, og gudene skal vite at enkelte kunne trengt det på hansa i treningskampen mot Aalesund.



Fantastisk holdning. La oss si Hulsker scorer vinnermålet for VIF på stadion, og en(?) av de røde koker litt over og kaster noe papir mot banen, så skal resten av supprotergjengen brøle "ut med pakket"?? Nei gud hjelpe meg, folk som deg håper jeg holder seg i barnehagen på SS. Der kan du drive med din "internjustis" i fred blant barna.

En annen ting er at Brann lett tåler en liten bot pga blussing/røykbomber, og det er verdt det! Vi trenger mer sydlansk kaos på tribunen. Noe vi en gang var kjent for i Norge. Vi trenger å skremme motspillerne mer, og da er bla røykbomber og bluss et bra virkemiddel, selvsagt akkompagnert av brølende "villdyr".

Xminator

Vet du hva DeeDee, du prater tull. Det er uansett klart at du ikke bør melde deg inn i BBB. Til det er meningene dine totalt i utakt med det Brann og BBB står for. I det hele fremstår du som en veldig lite voksen person(lighet).

Du kan jo dra med deg blussene før neste kamp og se hvor lenge du har adgang til Stadion. Du bør ikke akkurat forvente sympati etterpå.

Simmons

Quote from: "Geir"
Quote from: "Simmons"Problemet er at Bataljonen styrer på Store Stå. Bataljonen og BST = Ikke kult


BBB styrer IKKE SS. De har lagt forholdene til rette, og så er det opp til de som står der hvordan det blir. Og når du skyter på BST, så skyter du på døde ting.

Når de sier "Bataljonen og BST = Ikke kult, så sier du jo at det ikke er kult å være organisert. Da må jo du være en slags anarkist.

Xminator

Simmons: Har du lest forsiden i det siste? Spesielt artikkelen om "Dugnad" der ordet "Tifo" står nevnt en del ganger. Det er absolutt ingen som hindrer deg i å stille opp.

Simmons

Quote from: "Xminator"Simmons: Har du lest forsiden i det siste? Spesielt artikkelen om "Dugnad" der ordet "Tifo" står nevnt en del ganger. Det er absolutt ingen som hindrer deg i å stille opp.


Du har jo ett poeng selvsagt, men på meg virker det som tifoen ligger brakk og hva er egentlig lov ? Røyk er vel forbudt ? Og bluss kan bare brukes på indre bane ?

Geir

Simmons: Det virker som du tror at BBB skal gjøre alt, og at alt bare skal ligge til rette for deg når du kommer. Det er ikke det som er meningen med BBB. Det er en organisasjon som ble dannet etter BST-konkursen for å fungere som en paraplyorganisasjon for alle de grupperinger av brannsupportere som har lyst til å være med.

Du er tydeligvis misfornøyd med måten det fungerer på. Da kan du gå inn og prøve å endre det innenfra istedet for å stå utenfor og bare kritisere dem som står på på sin egen fritid for å legge ting til rette.

Du savner bannere, jobbing for mer bluss og andre ting. Vel, TIFO-gruppen trenger folk, så det er bare å stille opp.
ndelig SERIEMESTER

Xminator

Etter hva jeg har forstått er viktigste grunnen til at TIFOen ligger "brakk" mangel på dugnadsvilje. Og bluss er ikke lov på tribunen, så enkelt er det.

abe78

18 års grense i Midtfeltet på SS. Det er den eneste løsningen. Problemet er at dette burde vært gjort for 5 år siden ikke i dag. Innføres dette i dag er jeg redd det ikke er mange igjen.

Det finnes voksne 16 åringer som synger høyere enn alle 18 åringene til sammen sier du? Javel, men for hver slik så er det 9 andre som bare kuler seg og driter seg ut. Det at det står 13-14 år gamle jenter inne på storestå er faktisk en skam om man tar på seg macho-ultra-supporter-brillene. De burde funnet seg til rette på en annen tribune.
.og husk!

Geir

Supporterskaren vil vel aldri bli større om fjortisser blir ekskludert fra å være med. Alle må jo begynne en gang, og jo tidligere jo bedre, spør du meg.
ndelig SERIEMESTER

Hogstmann

Xminator svikter aldri når det kommer til maktsyke og moralisering.
DeeDee og du blir nok aldri enig, og det er det en enkel løsning på.

Xminator kan bli værende blant sine venner på Store Stå, så kan DeeDee og Guttene fortsette å bygge seg opp i Hansasvingen. Det er her potensialet ligger, men det er nok en fordel å flytte familiefeltet til en annen tribune ja..

Xminator

Tja, om det som i dag ikke er noen aldersrabatt, og plassene ikke er priset som billigalternativet, så oppnår du vel det samme. Hvorfor ikke 23 års aldersgrense i samme slengen? En 18-åring er ikke så forbannet mye voksnere i hodet enn en 16-åring :p

abe78

Ta med en 12 år gammel jente inn blandt kjernen av Roma supporterne og hun ville pisset på seg etter 2 minutter.

Jeg vet at dette er macho og småkvalmt, men det er de kalde fakta.
.og husk!


Simmons

Quote from: "grei"


Hvis dette er riktig, hvordan kan du da forklare den makten for eksempel Lazio Irriducibili har ? De får jo møte spillere og ledelse for å diskutere alt fra taktikk til innkjøp av spillere.

Geir

Det gjør jo Vålerengen/Klanen og. Slike ting kommer jo bare an på hvor godt/dårlig forholdet mellon klubb/supporterklubb er og hvor tett de ønsker å samarbeide.
ndelig SERIEMESTER

syma

At det er så fryktelig mange fjortisser på store stå mener jeg er helt feil. Mener det er slik det har vært i alle år. Med unntak av endel "mobilfjortisjenter". Tror nok snittalderen er over 25 år. Det står svært mange der som er opp mot 30.

Problemet er at svært menge ikke gidder være med å synge på mange sanger. Det merker vi hver gang etter scoring, da det er et mye! høyere volum fra store stå. Dette gjelder like mye de mest profilerte brannsupporterene som ikke gidder være med på sangene. Vet ikke hvorfor.

Xminator

"Spillerene entrer banen med Altanen i bakgrunne til høfflig applaus fra fremmøtte agenter og miniVipper i høstens motefarger og stormende jubel og allsang fra Stadion"

Eller:

"Spillerene entrert banen med Norde langside i Branns farger (rødt og noe), 35 storflagg, 20 kubikkmeter konfetti og 1000 kreppruller i bakgrunnen, og stormende jubel og allsang fra Stadion."

Hansatribunen blir aldri den samme merkevaren for brann som nordre langside er i dag. Lyden skal vi alltids få til uansett plassering, men det visuelle intrykket er uerstattelig og unikt. Flytte til svingen fordi tøffingene i italia står der blir litt feil. Her handler det om en del av sjelen til stadiontrollet. Dette er noe BBB etter min mening skal jobbe for, og om jeg ikke har missforstått helt jobber for sammen med Brann.

kabelmann

Det visuelle inntrykket i forhold til hva? Er det i forhold til spillerne i det de kommer inn på banen? Er det i forhold til TV? Er det i forhold til tilskuerne på Stadion?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Northside

Quote from: "Simmons"
Quote from: "Geir"
Quote from: "Simmons"Problemet er at Bataljonen styrer på Store Stå. Bataljonen og BST = Ikke kult


BBB styrer IKKE SS. De har lagt forholdene til rette, og så er det opp til de som står der hvordan det blir. Og når du skyter på BST, så skyter du på døde ting.

Når de sier "Bataljonen og BST = Ikke kult, så sier du jo at det ikke er kult å være organisert. Da må jo du være en slags anarkist.


dra deg på noen tifo dugnader så kan du være med å lage det som trengs! Hjelper ikke å sityte foran pc-en å sutre, blir ikke lagd noen flere bannere av den grunn!
Dersom du ikke føler for en tifo-dugnad så kan du kanskje lage ditt eget banner/flagg?

På IKEA får du 1,4*1m stoff (tekstil) for 19k. Kjøp 10 meter og du har et mer enn nok langt banner! dette vil da koste deg 200kr + maling på ca 50-lappen. Om dette skulle bli for mye for deg så kan du dra med deg noen komiser eller kjøpe mindre stoff og eventuelt lage deg et flagg.

For mer hjelp kan du spørre på denne siden:
http://adg.6.forumer.com/index.php?sid=203ac2496671e1fca8cb85a36f7a1582

De av dere som sier det bare e fjortisser på ss tar helt feil! de fleste som står der e fra alderen 16år og oppover... faktisk over 30år dersom du ikke vet det.
Syngingen der e helt grei, starter mange sanger og lager bra stemning. blir også bedre for hvert år! :wink:

Trenger ikke alltid bluss og annet pyro for å lage sydlands stemning (selv om det e kult) Lag flagg bannere, klipp knfetti og mot opp på tifo-dugnader!
Hat du sett enga på borte kamper? de har MANGE flagg og bannere, det er mer enn nok for å lage sydlandssteming.

En annen ting: dersom noen skulle ønske å blusse, kan ikke de då gjøre det på bortekamper? der kan jo ikke Brann få bot for dårlig vakthold pga det er ikke de som står for det.

Mener også at det ikke vil hjelpe å jobbe for at bluss og annet pyro skal være lov i Norge, slikt skjer bare ikke her....
Når det e forbudt i Sverige og Danmark så e det garantert forbudt her!

takk.

StoreS gutt 16

Etter å ha lest hele denne tråden konkluderer jeg med at det er en del som har postet innlegg her som er negative drittsekker som stort sett skal ha alt av stemmning og TIFO presentert på fat.

VI på SS som er 16 år og oppover er minst like frustrert over den manglende sangviljen og mengden "fjortisser". Men sitter vi oss et annet sted og syter selv om? nope, vi gir faen og synger høyere.

Så får dere som er for kule "til å bli assosiert" med SS holde dere i hansa, ("guttene hovedsaklig"). Det er helt greit men slutt å sleng drit om innsatsen til SS!!

Og til alle dere som mener SS var så mye bedre før, vel, jeg gir en god faen om hva dere synes og vil be dere synge med eller holde kjeft.

Mvh-

Xminator

QuoteEr det i forhold til spillerne i det de kommer inn på banen? Er det i forhold til TV? Er det i forhold til tilskuerne på Stadion?


Spillere, TV, aviser, men for tilskuerene som er på stadion er det litt okkesom hvor BBB-feltet havner. TV og aviser er det Brann selger seg for og det som gir penger i kassen. Skal heller ikke undervurdere det å være synlig for guttene på altanen. Det er tross alt der beslutningene tas enten vi liker det eller ikke.

For å snu det litt, er det en god grunn til at BBB-feltet bør være i Hansasvingen på Nye Brann Stadion?

DeeDee

Quote from: "Xminator"Vet du hva DeeDee, du prater tull. Det er uansett klart at du ikke bør melde deg inn i BBB. Til det er meningene dine totalt i utakt med det Brann og BBB står for. I det hele fremstår du som en veldig lite voksen person(lighet).

Du kan jo dra med deg blussene før neste kamp og se hvor lenge du har adgang til Stadion. Du bør ikke akkurat forvente sympati etterpå.


Er klar over at jeg ikke passer inn i BBB. Er ikke så mange som gjør det, og nettopp det er jo litt av problemet deres. Sympati fra deg? Nei takk. Når det gjelder TIFO så må det være lov å påpeke ting uten å bli nærmest skjelt ut for at man ikke er med selv. Svar som "Har du lest forsiden?" ol blir for dumt. Virker som om man er livredd for kritikk.

Til SS Gutt 16; Kjør på! Det er ingen tvil om at vi trenger dere på stadion. Hadde vært rimelig dødt uten SS.

Simmons

Litt av grunnen til at jeg ønsker en samlet supporter gjeng er at hvis stemningen på stadion blir assosiert med SS så går vi ingen lys fremtid i møte. Da vil lett 5-6 andre klubber fremstå med bedre supportere enn Brann og vi vil ikke ha den avskrekkende effekten på bortelagene som vi alle ønsker.

Northside

nå som det blir snakket så mye om "fjortisser" og stemning så kan eg nevne at disse to tingene passer sammen. "Fjortissene" er faktisk de som lager mesteparten av stemingen! Vi starter så kommer dere "gamle" etterhvert med i sangene. Sier ikke det e noe gale i det, men tror ikke alle her e klar over at vi "fjortisser" gjør noe  positivt i og rundt stadion.

her e noen ekempler på hva vi har gjort året 2005:
Kampen mot Aalesund

vi stilte opp med flagg (har mange flere enn hva som er på bildet) og startet så og si ALLE sangene den dagen.

Vi var en gjeng på ca 10 mot Løv Ham som prøvde å få til noe stemning. Hadde også flagg der.

I tillegg så har vi laget et lite banner på sparken:


Kan røpe at 15 meter stoff er kjøpt inn for mer flagg/bannere...

Når eg sier fjortisser så mener eg folk mellom 16-18år som mange her inne tydeligvis sammenligner med fjortisser!

DeeDee

Ikke bekymre deg over det. Tror Brann Stadion kan bli det første stedet der "supportergjengen" blir "sunget ut" av andre tribuner. Det beste må være å ha  BBB der de er, så kan de utvikle seg videre, mens vi fortsetter utviklingen i Hansa.

Tigergutten

Bare et lite spørsmål DeeDee, hvor tror du BBB er?
Tror du virkelig at BBB kun er SS!!!

Nixon

Quote from: "Simmons"Litt av grunnen til at jeg ønsker en samlet supporter gjeng er at hvis stemningen på stadion blir assosiert med SS så går vi ingen lys fremtid i møte. Da vil lett 5-6 andre klubber fremstå med bedre supportere enn Brann og vi vil ikke ha den avskrekkende effekten på bortelagene som vi alle ønsker.


Jeg vil nå påstå at det er mer avskrekkende å ha synging fra mer enn ett sted.
Rød makt på Hansa

DeeDee

Quote from: "Tigergutten"Bare et lite spørsmål DeeDee, hvor tror du BBB er?
Tror du virkelig at BBB kun er SS!!!


Beklager tigergutt. Vet at SS ikke er det samme som BBB. Men når du må være medlem for å stå der så blir det slik. Da kaller vi de på SS for BBB.

Tigergutten

Men DeeDee, etter hva jeg vet etter å ha lest "stein på stein"  så prøver de (altså BBB) og få frem budskapet om at BBB ikke kun er SS, men "alle som ønsker å bidra og være medlem fordi de føler at dette gir noe ekstra til våres kjære SK Brann" sitat slutt.
Tror du ikke at du og dere andre som kaller SS for BBB, jobber imot de som virkelig prøver å gjøre en jobb for Brann supporterene?

Northside

Beste måten å få folk til å tenke anderledes på bbb er å gi alle medlemmer 10kr rabatt over hele stadion, eller mer.
Då vil alle som e medlem få en fordel på hjemme bane uansett hvor de sitter/står/sover/spiser på stadion

kirsti

Eg har alltid syntest at "fjortisene" på Store Stå har vore irriterande. Og då definerer eg "fjortis" som ein tilstand, ikkje ein alder. Eg meiner ikkje tenåringar som lever i kampen og heier og syng med den stemmen dei har. Eg meiner jenter som prater i mobilen, sminker seg og plaprer og gutar som berre står og gauler "hoooomoooo" og trur dei er tøffe.

Men mot VIF no opplevde eg noko som var enno meir irriterande, så irriterande at eg vurderte sterkt å finna meg ein annan (dårlegare) plass å stå for å slippe unna. Det var ein mann i ubestemmeleg alder mellom 20 og 40 som med høg og gnålande stemme sto og kritiserte alt og alle KONSTANT i 90 minutt. Fekk lyst til å gå og kjøpe pølse til fyren, så det vart stille ei lita stund iallfall. Om feks Hanstveit rykka seg elegant laus, var det kjeftig for at han ikkje sendte ballen vidare, var det nokon som sendte ballen vidare, var det kjefting for at dei ikkje skaut, var det nokon som skaut var det kritikk for at dei ikkje dribla seg til betre situasjon osv osv. Om du kjenner deg igjen i dette: Hold stemmeleiet lågt og for deg sjølv neste kamp!!!

Vil elles takke alle som var på VIF-kampen for god innsats! Flott stemning!
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Professoren

Quote from: "NorthsideFCDH"
Kan røpe at 15 meter stoff er kjøpt inn for mer flagg/bannere...

kabelmann

Quote from: "Xminator"For å snu det litt, er det en god grunn til at BBB-feltet bør være i Hansasvingen på Nye Brann Stadion?


Jeg har egentlig ingen formening om det. Det eneste måtte være at TV-kameraene har en tendens til å stå med ryggen mot SS når spillerne kommer inn på banen. I tillegg pleier de (i den grad de gidder å vise tifo) å rette kameraene dit tifoen er. Sånn sett tror jeg ikke TV-titterne går glipp av stort.

Rent lydmessig aner jeg ikke hvilken tribune det vil være hensiktsmessig å bruke. Det kommer vel litt an på hvordan akustikken blir på de nye tribunene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Go Up