• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bråk etter kampen....

Started by SeTrE, April 18, 2005, 10:23:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

SeTrE

Begynner sikkelig og lure på vaktene som var på ullevåll i går.....

Når vålengen går opp til 2-1 sååå såå kaster en dritt unge et begerglass med brus ned på oss som står under....OG HVA gjør vaktene...JO de står og ler....!(Skulle likt og sett hva de hadde gjordt viss en av oss hadde kasta)

Og etterkampen får de samme drittungene (nå kommer også litt eldre folk til) lov til og stå og provosere og slenge dritt uten at noen ting blir gjordt....

SJERP DERE lekepoliti....



Rekdal har hentesveis Rekdal har hentesveis DET E SIKKERT DET E SIKKERT REKDAL har hentesveis!

capp

hørte det ble kastet sigg på byvåpenet og... Synderene ble bare bedt om å fjerne seg... hørte det var noen 14-15 åringer... Faen så forbanna gale...
mm...

Blææ

Du skal ikke se bort ifra at pakket får igjen med samme mynt når dem kommer til Bergen........
ont follow me,Im lost too


Geir

Er det noen som vet hvor mange vi var på VG nedre i går?
ndelig SERIEMESTER

SeTrE

Quote from: "Blææ"Du skal ikke se bort ifra at pakket får igjen med samme mynt når dem kommer til Bergen........



Jaaa....Får håpe gutta på felt Z har noen planer;)

SeTrE

Quote from: "Geir"Er det noen som vet hvor mange vi var på VG nedre i går?

Kandahar

Synst vålerengen bør ta et oppgjør med seg sjøl. Dersom sikkerhet skal stå i fokus på ei fotballbane var pauseunderholdninga til idrettsforeningen svært kritkkverdig. Ein ting e at ein VIF-sang kan framføres i pausen, men ein hate-Bergen by -sang bør på ingen måte bli framført i offisiell regi på ei norsk fotballbane. Ein skam for fotballen. Vålerenga skal vere mot rasisme, men å synge at de hater folk fra Bergen e greit. Ein ting e at dette blir gjort av klanen, men ting som foregår ute på den grønne plenen i regi av ein av klubbane bør ha et visst nivå over seg!

Forsøk på utdriting av et av lagene over høgtalaranlegget e ein laaaaaaaaaangt større sikkerhetsrissiko enn ståplassar på norske fotballbaner.

SeTrE

Quote from: "Kandahar"Synst vålerengen bør ta et oppgjør med seg sjøl. Dersom sikkerhet skal stå i fokus på ei fotballbane var pauseunderholdninga til idrettsforeningen svært kritkkverdig. Ein ting e at ein VIF-sang kan framføres i pausen, men ein hate-Bergen by -sang bør på ingen måte bli framført i offisiell regi på ei norsk fotballbane. Ein skam for fotballen. Vålerenga skal vere mot rasisme, men å synge at de hater folk fra Bergen e greit. Ein ting e at dette blir gjort av klanen, men ting som foregår ute på den grønne plenen i regi av ein av klubbane bør ha et visst nivå over seg!

Forsøk på utdriting av et av lagene over høgtalaranlegget e ein laaaaaaaaaangt større sikkerhetsrissiko enn ståplassar på norske fotballbaner.



HELT ening med deg....OG IKKE MINST HVORDAN speakern på ullevåll oppførte seg.....helt på trynnet,, en speaker skalvære nokså nøytral!

Han oppfordret jo til og synge med på dne sangen...

Brannfrelst

I begynnelsen av kampen hang vi bra med på notene til klanen. Hørtes bra ut. Synd at byvåpenet ble rullet i sammen igjen. Men vi var oppimot 2000 og det er jo greit antal frammøtte.
2.10.07-Gullet kom hem!

cm

Seriøst, vi må tåle såpass. At Warlocks har skrevet en sang spesielt for denne kampen som har tittelen "Hater Bergen By", sier jo litt om at vi har et rykte rundt om i supporter-Norge. Tviler på at de hadde giddet å gjøre det mot andre lag, kanskje Lyn.. Når det gjelder utsagnet om at speaker skal være nøytral,hvor i all verden har du det i fra? Verdens beste speaker Terje Bøe hadde som varemerke å få publikum med på "Byen er Bergen". Erik Hanøy fikk hele stadion til å synge samejoik mot RBK da vi skulle hindre dem i å ta seriegull i 2001. Vitner om historieløshet overfor ditt eget lag i tillegg til å ha vært til stede på ganske få bortekamper dette Kandahar.

Når det gjelder disse personene som stå over oss etter kamp og spyttet og provoserte er det en skam for Vålerenga som arrangør. De har 10 vakter foran oss, men ingen på tribunen over oss.

BrennEFoRBranN

Det er for det meste "fjortis-supporterne til enga som oppfører seg dårlig... De EKTE enga supporterne er mer dannede folk...
Noen små drittunger stod på brua og spyttet på brann-supporterne og sang: hater hater hater bergen by eller noe sånt.....
Da sa de rutinerte :ja,ja deet er sikkert mange som hater oss og, og spurte meg, hater du oss?

så det finns skikkelige folk der og
En dag skal det skje*

YadaYada

Ja, helt utrolig at vi hadde haugevis med vakter nedenfor oss og ingen på VG-øvre. Og de som spyttet var ikke bare 14 åringer. Han som hang over resultat-tavlen på midten der, var godt opp i årene.
28. april så skal dette revansjeres.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

catofon

Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Geir"Er det noen som vet hvor mange vi var på VG nedre i går?


Er medansvarlig for Scharnersangen, legger den ut som nytt innlegg i en eksisterende tråd under sanger/tifo også, så kan folk eventuelt ta debatten der. Har sett at det er delte meninger om bruken av 'shalalala' i Scharner-sangen (ikkje om det så regner griser på stadion, etc. etc.). So be it. Her er den:

Vi har Paul Scharner, shalalalala
Vi har Paul Scha-a-rner, shalalalalala
Vi har Paul Scharner, shalalalala
Og han har sin egen psykolog, shalala

Noe de fleste nå ser ut til å ha fått med seg at han har. For de som ennå har til gode å oppdage scharner sin legendariske hjemmeside: Her er linken. geparden er legendarisk, sier ikke mer ;-)

http://www.paulscharner.at/

paf

Quote from: "Kandahar"Ein ting e at ein VIF-sang kan framføres i pausen, men ein hate-Bergen by -sang bør på ingen måte bli framført i offisiell regi på ei norsk fotballbane. Ein skam for fotballen.


VPN har også synspunkter på dette i dagens dagbok:
http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/11997

Riktig så fornuftige gutter der innimellom :-)

BL

QuotePersonlig mener jeg at den beste pauseunderholdningen som finnes er stillhet der man kan prate med sidemannen om hva som skjedde i 1. omgang(...)


Helt enig!! Må jo rope hvis man ønsker å snakke sammen før kampen, eller i pausen.
Hansa-
Felt Z

Blææ

Med tanke på at Vif-Brann/Brann-Vif er det eneste høyrisiko oppgjøret vi har i Norge så er det rart at scumbastardklubben fyrer oppunder det fra før så sterke hatet supporterene imellom på denne måten,ikke det at noen skal beskylde ledelsen i Vif for å være smarte da,di holder vel nivå med resten av ranerene og nassene der borte.
Tenker det skal bli grining i media når supporterene deres får deng i Bergen fordi dem selv har fucket opp stemningen.....
ont follow me,Im lost too

henk

Bataljonen har i dag mottatt en beklagelse fra Klanen og Vif på det som skjedde rett etter kampslutt på øvre del av VG-svingen, de beklaget at vaktholdet ikke ble overhold slik det burde, og samtidig bekrefte at de personene som stod for dette ikke hadde noe med Klanen og vip plassene til Vif å gjøre
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

SeTrE

Quote from: "henk"Bataljonen har i dag mottatt en beklagelse fra Klanen og Vif på det som skjedde rett etter kampslutt på øvre del av VG-svingen, de beklaget at vaktholdet ikke ble overhold slik det burde, og samtidig bekrefte at de personene som stod for dette ikke hadde noe med Klanen og vip plassene til Vif å gjøre



Hjelper lite med den unskyldningen der alså....vaktene som stod foran oss kunne lett ha godt opp der, men de stod bare og så at det blei bråk...

jeg hadde 3 røykbomber på meg,, angrer noe jævlig på at jeg ikke sendte de opp...!!Skulle faen meg likt og se hva vaktene hadde gjordt da!!

Når klanen kommer til bergen neste gang, kan jeg nesten garantere at det blir bråk!!!

Nixon

Quote from: "SeTrE"Hjelper lite med den unskyldningen der alså....vaktene som stod foran oss kunne lett ha godt opp der, men de stod bare og så at det blei bråk...

jeg hadde 3 røykbomber på meg,, angrer noe jævlig på at jeg ikke sendte de opp...!!Skulle faen meg likt og se hva vaktene hadde gjordt da!!

Når klanen kommer til bergen neste gang, kan jeg nesten garantere at det blir bråk!!!


Må være godt for deg å kunne tøffe deg her inne. For jeg er ganske sikker på at du ikke gjør det ellers...
Rød makt på Hansa

SeTrE

Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"Hjelper lite med den unskyldningen der alså....vaktene som stod foran oss kunne lett ha godt opp der, men de stod bare og så at det blei bråk...

jeg hadde 3 røykbomber på meg,, angrer noe jævlig på at jeg ikke sendte de opp...!!Skulle faen meg likt og se hva vaktene hadde gjordt da!!

Når klanen kommer til bergen neste gang, kan jeg nesten garantere at det blir bråk!!!


Må være godt for deg å kunne tøffe deg her inne. For jeg er ganske sikker på at du ikke gjør det ellers...



Nixon...Du og de fantastiske innlegga dine..

Hadde du vært enga supporter, er du første som skulle fått bank iallefall..;)

Bombefar

Det var vel heller ditt innlegg som var fantastisk setre

DeeDee

Hvorfor har du med røykbombet ute å fyre de opp???

SeTrE

Quote from: "DeeDee"Hvorfor har du med røykbombet ute å fyre de opp???



meninga var jo selvfølgelig og fyre de opp, men skjønte fort at det ikke var noe vits, ville ikke hat han neggern som var vakt på ullevåll etter meg, for og si det sånn...

Sparer heler de til en annen borte kamp, hvor det ikke er videoovervåkning!;)

Nixon

Quote from: "SeTrE"meninga var jo selvfølgelig og fyre de opp, men skjønte fort at det ikke var noe vits, ville ikke hat han neggern som var vakt på ullevåll etter meg, for og si det sånn...

Sparer heler de til en annen borte kamp, hvor det ikke er videoovervåkning!;)


Tøff her. Feig på tribunen. Ante meg.

Håper du finner et stadion der man verken har vakter som er større enn deg eller videoovervåking. Ville jo være synd å ikke få brukt opp godsakene...
Rød makt på Hansa

mbs

Quote from: "SeTrE"
Quote from: "henk"Bataljonen har i dag mottatt en beklagelse fra Klanen og Vif på det som skjedde rett etter kampslutt på øvre del av VG-svingen, de beklaget at vaktholdet ikke ble overhold slik det burde, og samtidig bekrefte at de personene som stod for dette ikke hadde noe med Klanen og vip plassene til Vif å gjøre



Hjelper lite med den unskyldningen der alså....vaktene som stod foran oss kunne lett ha godt opp der, men de stod bare og så at det blei bråk...

jeg hadde 3 røykbomber på meg,, angrer noe jævlig på at jeg ikke sendte de opp...!!Skulle faen meg likt og se hva vaktene hadde gjordt da!!

Når klanen kommer til bergen neste gang, kan jeg nesten garantere at det blir bråk!!!


Slike personer som deg gjør bare livet for oss som virkelig bryr oss om fotball verre. Når du antyder at noen skal få bråk gir du bataljonen og Brann et dårlig rykte..

På lik linje med at røykbomber og div annet pyrro ikke skal brukes utenom kontrollerte former. Ingen er tjent med italienske tilstander i Norge.

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"meninga var jo selvfølgelig og fyre de opp, men skjønte fort at det ikke var noe vits, ville ikke hat han neggern som var vakt på ullevåll etter meg, for og si det sånn...

Sparer heler de til en annen borte kamp, hvor det ikke er videoovervåkning!;)


Tøff her. Feig på tribunen. Ante meg.

Håper du finner et stadion der man verken har vakter som er større enn deg eller videoovervåking. Ville jo være synd å ikke få brukt opp godsakene...


Herregud då! Fyren tok no hvertall med seg røykbomber, bare det er jo bra! At han ikke fyrte de opp er hans problem, forstår godt at han ikke gadd med alle vaktene og kameraene....
Går jo faktisk an å være litt positiv her når en fyr prøver å lage litt liv mellom alle "englene" her.
Kunne kanskje sagt: synd du ikke fikk fyrt de opp, håper du fikser det på en annen kamp! :wink:

Xminator

QuoteHerregud då! Fyren tok no hvertall med seg røykbomber, bare det er jo bra!


Bra? Like tøft som smugrøyking på barneskolen. Er likevel overrasket over det korte øyeblikket av logisk konsekvenstenking som førte til at de ikke ble brukt. Så får vi håpe på lignende lyse øyeblikk senere også. Om ikke annet så slipper BBB-ledelsen å timer av fritiden sin på å forklare regelbrudd - enda en gang.

SeTrE

Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"meninga var jo selvfølgelig og fyre de opp, men skjønte fort at det ikke var noe vits, ville ikke hat han neggern som var vakt på ullevåll etter meg, for og si det sånn...

Sparer heler de til en annen borte kamp, hvor det ikke er videoovervåkning!;)


Tøff her. Feig på tribunen. Ante meg.

Håper du finner et stadion der man verken har vakter som er større enn deg eller videoovervåking. Ville jo være synd å ikke få brukt opp godsakene...



Okej, var vell kanskje på tide og forklare seg da...

Trodde du var en god voksen person som skjønner hva Ironi er for noe...
Men men...Den gang ei;)

SeTrE

Quote from: "Xminator"
QuoteHerregud då! Fyren tok no hvertall med seg røykbomber, bare det er jo bra!


Bra? Like tøft som smugrøyking på barneskolen. Er likevel overrasket over det korte øyeblikket av logisk konsekvenstenking som førte til at de ikke ble brukt. Så får vi håpe på lignende lyse øyeblikk senere også. Om ikke annet så slipper BBB-ledelsen å timer av fritiden sin på å forklare regelbrudd - enda en gang.



Hehe takk for den med logisk tankegang...;)

men men...såå er faktisk ikke røykbombe sååå farlig saker som du skal ha det til da.....Viss du ser rundt på alle 1 divsjonsons kamper sååå bruker nesten hver eneste supporter klubb pyro...Og ikke kom her og si at det ikke ser tøft ut!!

Nixon

Jeg skjønner ironi. Dette er ikke ironi. Kan være ment som ironi. Men er det ikke.

Quote from: "SeTrE"Hjelper lite med den unskyldningen der alså....vaktene som stod foran oss kunne lett ha godt opp der, men de stod bare og så at det blei bråk...
Rød makt på Hansa

SeTrE

Quote from: "Nixon"Jeg skjønner ironi. Dette er ikke ironi. Kan være ment som ironi. Men er det ikke.

Quote from: "SeTrE"Hjelper lite med den unskyldningen der alså....vaktene som stod foran oss kunne lett ha godt opp der, men de stod bare og så at det blei bråk...



neeei, akkurat det der ekke ironi, men det siste jeg skrev at De kommer til og få "bank" når de kommer til Bergen, var ironi fra min side!

pusuren

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"meninga var jo selvfølgelig og fyre de opp, men skjønte fort at det ikke var noe vits, ville ikke hat han neggern som var vakt på ullevåll etter meg, for og si det sånn...

Sparer heler de til en annen borte kamp, hvor det ikke er videoovervåkning!;)


Tøff her. Feig på tribunen. Ante meg.

Håper du finner et stadion der man verken har vakter som er større enn deg eller videoovervåking. Ville jo være synd å ikke få brukt opp godsakene...


Herregud då! Fyren tok no hvertall med seg røykbomber, bare det er jo bra! At han ikke fyrte de opp er hans problem, forstår godt at han ikke gadd med alle vaktene og kameraene....
Går jo faktisk an å være litt positiv her når en fyr prøver å lage litt liv mellom alle "englene" her.
Kunne kanskje sagt: synd du ikke fikk fyrt de opp, håper du fikser det på en annen kamp! :wink:


Helt enig!! Må få slutt på englefaktaene på store stå!!!

haar

Alt me vålerenga e bare patetisk. Hate den forbanna drittklubben!!

Stoffi

Quote from: "mbs"
Slike personer som deg gjør bare livet for oss som virkelig bryr oss om fotball verre. Når du antyder at noen skal få bråk gir du bataljonen og Brann et dårlig rykte..

På lik linje med at røykbomber og div annet pyrro ikke skal brukes utenom kontrollerte former. Ingen er tjent med italienske tilstander i Norge.


Det der blir for dumt. Alle er tjent med litt italienske tilstander i Norge. Hadde vi fått en liten brøkdel av slike tilstander, så hadde nivået på supportere i Norge blitt hevet 15 hakk.
Snillismen har tatt helt over. Jævelskapen har forsvunnet, og dermed mye av entusiasmen rundt hele fotballen i Norge.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

SeTrE

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "mbs"
Slike personer som deg gjør bare livet for oss som virkelig bryr oss om fotball verre. Når du antyder at noen skal få bråk gir du bataljonen og Brann et dårlig rykte..

På lik linje med at røykbomber og div annet pyrro ikke skal brukes utenom kontrollerte former. Ingen er tjent med italienske tilstander i Norge.


Det der blir for dumt. Alle er tjent med litt italienske tilstander i Norge. Hadde vi fått en liten brøkdel av slike tilstander, så hadde nivået på supportere i Norge blitt hevet 15 hakk.
Snillismen har tatt helt over. Jævelskapen har forsvunnet, og dermed mye av entusiasmen rundt hele fotballen i Norge.



Godt at det er noen som skjønner meg da!;)

Må tørre og gjøre litt mer F skap, (mener ikke slossing nå nixon;)
Men feks litt  blussing og røykbomber....

Kommer garantert til og bli større stemmning og vi får tilbake det gode rykte vi hadde på midten av 90 tallet....

Xminator

Du mener det med at vi rykket opp og ned annethvert år?

Geir

Quote from: "Xminator"Du mener det med at vi rykket opp og ned annethvert år?


Var ikke det på 80-tallet da?
ndelig SERIEMESTER

pusuren

Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Stoffi"
Quote from: "mbs"
Slike personer som deg gjør bare livet for oss som virkelig bryr oss om fotball verre. Når du antyder at noen skal få bråk gir du bataljonen og Brann et dårlig rykte..

På lik linje med at røykbomber og div annet pyrro ikke skal brukes utenom kontrollerte former. Ingen er tjent med italienske tilstander i Norge.


Det der blir for dumt. Alle er tjent med litt italienske tilstander i Norge. Hadde vi fått en liten brøkdel av slike tilstander, så hadde nivået på supportere i Norge blitt hevet 15 hakk.
Snillismen har tatt helt over. Jævelskapen har forsvunnet, og dermed mye av entusiasmen rundt hele fotballen i Norge.



Godt at det er noen som skjønner meg da!;)

Må tørre og gjøre litt mer F skap, (mener ikke slossing nå nixon;)
Men feks litt  blussing og røykbomber....

Kommer garantert til og bli større stemmning og vi får tilbake det gode rykte vi hadde på midten av 90 tallet....


Mange som skjønner deg. tror de fleste på store stå vil dette. de som ikkje vil det e blitt hjernevasket av Naziforbundet!!!

Straffe!!!

Jeg står på Store Stå, har stått der i 15-20 år, har ingen verv i NFF eller føler meg på andre måter hjernevasket av dem.

Jeg forstår deg ikke, og er helt uenig. Våger også påstanden om at jeg tror de fleste på Store Stå er enig med meg.

Og slik kan vi fortsette diskusjonen: Ja - Nei - Ja - Nei...

Brann-jento

Hallo, her klager folk på det som skjedde på ullevaal.. også sier vi at vi skal ta igjen.. blir ikke akkurat noe bedre av det.. ikke det at jeg liker vif-supportere. men det er tross alt fotballkampen vi kommer for å se på- banke østlendinger i FOTBALL! er det ikke d du kommer for kan du godt holde deg hjemme... jeg sier ikke at vi skal akseptere at folk hiver dritt på oss, langt i fra. men vi kan hvertfall ta det på en bedre måte enn å hive røykbomber eller annet dritt tilbake..

BYEN E BERGEN!
lem fra Hanne (Brann-jento)

pusuren

Quote from: "Straffe!!!"Jeg står på Store Stå, har stått der i 15-20 år, har ingen verv i NFF eller føler meg på andre måter hjernevasket av dem.

Jeg forstår deg ikke, og er helt uenig. Våger også påstanden om at jeg tror de fleste på Store Stå er enig med meg.

Og slik kan vi fortsette diskusjonen: Ja - Nei - Ja - Nei...


Så du mener at det må til med "ut med pakket" eller noe i den duren om noen fyrer opp et bluss?  visst du har stått i 15-20 år bør du skjønne det eg mener. før var det sånne tilstander, uten at noen sa ut med pakket!!

Straffe!!!

Tror vi snakker om et misforstått 'engasjement', dersom eneste måten å få temperatur og stemning på en fotballkamp er ved å ty til ulovligheter som forsåvidt også er farlig for de umiddelbare omgivelsene. Eller som er en direkte utgiftspost for Sportsklubben.

At folk stilltiende innimellom aksepterte noe av dette tidligere (er forøvrig ikke helt enig i at det var så forbannet mye "galskap" på 80-90-tallet heller) tror jeg ikke dermed betydde at veldig mange var enig i det.

Det var folk som ble "pakket ut" også i 'gamle dager', av mange forskjellige årsaker. Tror det er kortidshukommelsen som spiller deg et puss om du ikke husker noen av disse episodene, for eksempel med fullemenner som dummet seg ut, flasker eller annet som ble kastet på banen, enkeltpersoner som ble vel direkte i sin irritasjon over enkeltspillere. Men neppe på bluss, ettersom det i svært liten grad ble blusset, og det i tillegg ikke var særlig fokus på blussing (som tidligere heller ikke var ulovlig, såvidt jeg husker).

chris_henrik

For de av oss som ikke var så heldige at vi fikk med oss pauseinnslaget live ligger "Hater Bergen By" med wannabe fjortis gansterene Warlocks  her:
http://www.hawkmanimportz.com/audio/
Filnavn Engatrack eller noe.

-Få se en hånd opp om du kommer fra Oslo øst....
Ingen? Nei tenkte meg det
<BRANN> ..... DKFM

Dinho

Quote from: "chris_henrik"For de av oss som ikke var så heldige at vi fikk med oss pauseinnslaget live ligger "Hater Bergen By" med wannabe fjortis gansterene Warlocks  her:
http://www.hawkmanimportz.com/audio/
Filnavn Engatrack eller noe.

Hørte den på ullevåll og men da fikk eg bare med meg "vi hater bergen by" greiene. Når eg nå hører den på ny må eg bare le, det finnes jo ikke bra lyd, ordspill, humor eller noe. Klanen må jo være flau over dette her.
Spetakkel skulle klart bedre på sparket...

smn!

QuoteSpetakkel skulle klart bedre på sparket


Neppe! Spetakkel er akkurat like ræva som Warlocks,Dirty Oppland, Equices og all annen tafatt Norsk rap.  Skammelig dårlige greier!


Sangen var kul live, men når jeg hørte "studioversjonen" ble jeg nesten litt flau, bare nesten.. :P

Quote-Få se en hånd opp om du kommer fra Oslo øst....
Ingen? Nei tenkte meg det

Go Up