• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

RBK-supportere

Started by Tom C, April 12, 2005, 14:08:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tom C

Hvorfor er det ikke større oppslag om flasken som nesten ble slengt av kjernen og rett i knotten på AAFK spilleren som scoret på straffe?

Hadde dette skjedd på Brann stadion hadde det blitt stor-rabalder i alle avisene med førsteside-oppslag om den uregjerlige Brann-fansen...

Var jo bare en kjapp redning av Lasse Olsen som hindret at flasken gikk kontant i skallen på AAFK-spilleren...
Aldri mer Obos....

Jokke

Hvor har du dette fra? Link?

Tom C

Quote from: "Jokke"Hvor har du dette fra? Link?


Nettopp det som er poenget. Jeg finner ikke noe om dette i noen aviser, men jeg så det på NRK lokal-TV fra Midt-Norge og Møre og Romsdal (Ja, jeg har pappa-permisjon og ikke så mye å gjøre på om formiddagen)

Supporter-lederen til kjernen unnskyldte seg med at spilleren gestikulerte mot fansen, og at dette ikke var lov i henhold til reglene og jalla jalla...

fant forresten noe på adresseavisen...

http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=76502
Aldri mer Obos....

Geir

Det diskuteres endel på kjernen.com. Topicen heter "Lett dag for draktvaskeren".
ndelig SERIEMESTER

Tom C

Quote from: "Geir"Det diskuteres endel på kjernen.com. Topicen heter "Lett dag for draktvaskeren".


Det sier jo litt at de innrømmer å ha kastet kniver o.l....

Quote from: "Kjernen"Mange rundt der jeg stod kasta mynter, teip, mobiler, kniver, ei saks, med mere! Dessverre traff vi ikke. Hadde de latt være å provosere så hadde vi KANSKJE ha truffet - men akk nei!


Tror du dette hadde blitt storoppslag i avisene hvis Store Stå hadde gjort noe slikt?? Forventer gigant-bot til RBK. Så forresten ingenting til de påståtte obskøne gestene fra Lasse Olsen på lokal tv.
Aldri mer Obos....

Kai-Olai

Lurer på hvordan i helvete de får med seg ting som kniver og sakser inn på stadion jeg.. Er det ike noe som helst vakthold der oppe??

Tom C

Quote from: "Kai-Olai"Lurer på hvordan i helvete de får med seg ting som kniver og sakser inn på stadion jeg.. Er det ike noe som helst vakthold der oppe??


Det er nesten så jeg skulle ønske at kniven hadde stått i panna til Lasse Olsen... Da skulle det faen meg blitt konsekvenser for den lamme supporter-gjengen der oppe...
Aldri mer Obos....

morten_61

han brukte fingen opp til munnen som ett tegn på at de skulle være stille, har en viss forståelse for at det provoserte, og det var ett pappkrus med brus som ble kastet tror jeg ikke noe farlig gjenstand.

Tom C

Quote from: "morten_61"han brukte fingen opp til munnen som ett tegn på at de skulle være stille, har en viss forståelse for at det provoserte, og det var ett pappkrus med brus som ble kastet tror jeg ikke noe farlig gjenstand.


Da vet du tydeligvis mer enn dem som faktisk stod midt oppe i det. Flere på diskusjons-sidene til kjernen som var der som påstod noe annet... Forøvrig ikke så viktig hva som ble kastet...
Aldri mer Obos....

Dreamer

Nå har jeg ikke sett episoden på TV, men hvis Aalesund spillerene provoserte kan jeg skjønne det ble rabalder. Husker godt da Aalesund spillerene stormet rett bort til SS etter at de slo oss ut av cupen for noen år siden. Det ble en solid reaksjon den gangen uten at jeg kan huske om det ble kastet gjenstander mot spillerene. Det er uansett en uting at spillerene bevisst provoserer publikum, selv om det motsatte dog er en selvfølge...

morten_61

Quote from: "Tom C"
Quote from: "morten_61"han brukte fingen opp til munnen som ett tegn på at de skulle være stille, har en viss forståelse for at det provoserte, og det var ett pappkrus med brus som ble kastet tror jeg ikke noe farlig gjenstand.


Da vet du tydeligvis mer enn dem som faktisk stod midt oppe i det. Flere på diskusjons-sidene til kjernen som var der som påstod noe annet... Forøvrig ikke så viktig hva som ble kastet...


En ting kan jeg garantere og det er at han har fingeren opp til munnen som tegn på at de skal være stille, jeg har sett opptaket 3-4 ganger i dag og er nesten sikker på at det er ett pappkrus også, jeg har ikke mye til overs for rbk men rett skal være rett

DeeDee

Spillere som jubler mot motstanderlagets supportere fortjener faen meg å få noe i hodet. Ikke akkurat en kniv, men de blir jo ikke straffet av NFF, så da må supporterne ta tak. Jeg forsvarer kasting av pappbegre ol mot spillere som provoserer mot supporterne.

Stilongs

Uansett om det "bare" var et pappkrus eller ikke...... Pappkrus på Stadion hadde blitt oppslag! Sånn er det bare.

Men tror faktisk Ræva Ball Klubb klarer å ødelege for seg selv i år  :twisted:  Alt for mye styr og tull på benken der i gården.... Håper på en morsom fortsettelse.
ansasvingen 4ever!

rbk1985

Jeg er medlem av Kjernen, og jeg så episoden godt, selv om jeg ikke stod rett ved der hvor episoden skjedde. Det som traff spilleren var et halvfullt pappbeger med brus. I tillegg ble d kastet noe småtteri, tror d var baller laget av restene etter de svarte og hvite strimlene som vi kasta innpå banen før kampen startet, men dette traff dem ikke (ikke i nærheten engang).

ALLE spillere som springer mot motstanderns supportere når de scorer, må forvente pepper fra dem...

Xminator

QuoteALLE spillere som springer mot motstanderns supportere når de scorer, må forvente pepper fra dem...

Nixon

Problemet med dette pappbegeret er at det ikke er et pappbeger neste gang dersom dette blir gjort stuerent. Så det beste er nulltoleranse.
Rød makt på Hansa

Bent

nff har gitt rbk en advarsel i dag... lurer på ka vi hadde fått...
Ut med RBH

Bombefar

vi hadde vel fått en kraftig klaps på pungen samt drittsleninging fra alle aviser og TV stasjoner

Skotten

Quote from: "rbk1985"ALLE spillere som springer mot motstanderns supportere når de scorer, må forvente pepper fra dem...
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Kandahar

Fotballskandalen i Milano i dag bør medføre nulltoleranse mot kasting av gjenstander inn på bana. Begynner snøballen og rulle kan ein få lignande skandalar i Norge, såg bare ka som skjedde i oppgjøret mellom aik og djurgården. Problem som desse bør rykkast opp med rota før det får utvikla seg vidare.

Når det gjeld spelarar som tydelig provoserer publikum bør jo dette også bli slått ned på, fordi det e med på å hisse til bråk.

Litt offtopic i samme slengen:

Som resultat av bråket i dag, samt det som skjedde mot Frisk i Roma tidligare i sesongen, burde italienske lag bli utestengt frå uefa- cupene på samme måte som engelske lag blei det på 80-tallet. Dette e kun ødeleggande for fotballen.

http://www.dagbladet.no/sport/2005/04/12/428702.html

BL

Quote from: "Bent"nff har gitt rbk en advarsel i dag... lurer på ka vi hadde fått...


Ikkje så lenge siden det kunne hagle pappkrus, snus, røykpakker, mynter o.l. fra SS. Fikk vi/Brann noe?
Hansa-
Felt Z

Bent

Quote from: "BL"
Quote from: "Bent"nff har gitt rbk en advarsel i dag... lurer på ka vi hadde fått...


Ikkje så lenge siden det kunne hagle pappkrus, snus, røykpakker, mynter o.l. fra SS. Fikk vi/Brann noe?


Brann fikk 10.000 i bot i en kamp mot strømsgodset i 99, der supporterene hadde kastet mynter...
Ut med RBH

Pi_Meson

Quote from: "Tom C"Det sier jo litt at de innrømmer å ha kastet kniver o.l....


Og det falt deg ikke inn et øyeblikk at det aktuelle innlegget kan ha vært ironisk?

DeeDee


Tom C

Quote from: "Pi_Meson"
Quote from: "Tom C"Det sier jo litt at de innrømmer å ha kastet kniver o.l....


Og det falt deg ikke inn et øyeblikk at det aktuelle innlegget kan ha vært ironisk?


Da tror jeg du må forklare på hvilken måte det kan være ironisk. Vet du hva ironi er?
Aldri mer Obos....

Tom C

Quote from: "DeeDee"


Provosere noe så enormt?? Fordi han tar fingen mot leppen som for å si "vær stille"? Du må faen meg være lett-provosert. Og jeg må si at det gjelder sikkert for vel så mange fra Brann som fra RBK sine supportere. Jeg ser stadig vekk på Brann stadion folk som er halvveis på vei inn på banen for å ta dommeren hver gang han blåser mot Brann. Det går an å være engasjert uten å oppføre seg som rabiate primater hver gang noe går imot laget ditt...
Aldri mer Obos....

Pi_Meson

Quote from: "Tom C"Da tror jeg du må forklare på hvilken måte det kan være ironisk. Vet du hva ironi er?


Kanskje du skal lese det aktuelle innlegget en gang til?

Tom C

Quote from: "Pi_Meson"
Quote from: "Tom C"Da tror jeg du må forklare på hvilken måte det kan være ironisk. Vet du hva ironi er?


Kanskje du skal lese det aktuelle innlegget en gang til?


Ja, det gjorde jeg før jeg postet det forrige innlegget, og jeg venter fremdeles på en forklaring på hvordan du kan tolke det innlegget som ironisk.
Aldri mer Obos....

Henki

Quote from: "Tom C"
Quote from: "Pi_Meson"
Quote from: "Tom C"Da tror jeg du må forklare på hvilken måte det kan være ironisk. Vet du hva ironi er?


Kanskje du skal lese det aktuelle innlegget en gang til?


Ja, det gjorde jeg før jeg postet det forrige innlegget, og jeg venter fremdeles på en forklaring på hvordan du kan tolke det innlegget som ironisk.
Ballen skal fremover!

Roffarne

Quote from: "Bartepakket"Enig. Mange rundt der jeg stod kasta mynter, teip, mobiler, kniver, ei saks, med mere! Dessverre traff vi ikke. Hadde de latt være å provosere så hadde vi KANSKJE ha truffet - men akk nei!

..samt..
Quote from: "Samme Bartepakk"Personlig syns jeg denne diskusjonstråden bare blir verre og verre. Hva kråkene fra ålesund måtte mene om hva jeg gjør og ikke gjør i er meg revnende likegyldig. Fordi jeg ikke gidder å bruke en kalori på hva dem gjør og ikke gjør på sine hyggestunder. Et colabeger ble kastet. Oi. Et colabeger. Det er farlig det..///.. Og han/de med blussene/vannflaskene/myntene/knivene på San Siro i går kveld. De fikk en scoring annulert. I kvartfinalen i Champions Leauge. Mulig det bare er meg, men det hadde heeelt sikkert rabla for meg også. Sånn er det bare. Følelsene må frem. Fra og med neste kamp skal jeg ha med meg termos på kamp!

Herlige mennesker disse trønderne  :lol:

Go Up