• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Noen som fikk med seg "rabalderet" på Hansa?

Started by zyntax, April 12, 2005, 00:35:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

zyntax

Noen som fikk med seg de mindre intelligente utsagnene fra "Guttene" på Hansa idag da? Ropte blandt annet "Nazi-Politi" .
Hva synest dere om dette?

Cogito

 have a dream!

Nixon

Fikk ikke med meg hva bråket dreide seg om. Men det var politi stort sett hele kampen i trappen ytterst på Z-feltet. Og et par ganger blusset det opp med rabalder med bl.a. synging mot politiet. Et par personer ble også tatt med ut av politiet i løpet av kampen.

Men hva det oppstyret startet med aner jeg ikke. Heller ikke hvorfor politiet var der i det hele tatt. Fotfølger de disse guttene? Blir litt kjipt dersom det skal fortsette slik hele sesongen.
Rød makt på Hansa

Blææ

Latterlig opplegg fra snuten da,skjønner godt at det blir litt ampert på tribunen når dem bevisst stiller seg helt opptil folk og provoserer frem situasjoner.
ont follow me,Im lost too

Geir

Polititet provoserte ingen på Hansa, men noen lot seg tydeligvis provosere av at de var der.
Noen var også mye mer opptatt av det enn av kampen, noe som var jævla irriterende for oss som satt i området rundt der.
ndelig SERIEMESTER

Terje Bø

I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Geir

Er litt usikker på det. Ingen av dem hadde drakter, men så ikke ut som det var merkeklær de gikk med akkurat.
ndelig SERIEMESTER

Terje Bø

Quote from: "Geir"Er litt usikker på det. Ingen av dem hadde drakter, men så ikke ut som det var merkeklær de gikk med akkurat.

Ryktene sier det er der "Brann Casuals" holder til i hvertfall
I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Xminator

Tja, de har vel sett noe på overvåkningskameraene og ville være tett opp i situasjonen om den oppstår igjen? Virker egentlig som om det ikke er alle som bør være like velkomne på Stadion. Det er alltids nok av mennesker som tar over setene om de forsvinner.

Timbaa

Det hele begynte med at politiet stiller seg opp foran oss som sitter bak på felt z, å bli stående der i 5-10 min, pga noen idioter ikke vet hvor de skal sitte, til slutt ryker en av "Gutta" ut fordi han sitter på fanget til en annen..

Begynner å skjønne kallenavnet deres etterhvert her ja...

Nazipoliti er veldig drøyt, men politiet overdriver situasjonen til de grader!
ansa Z

Terje Bø

I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Timbaa

Quote from: "Terje Bø"
Quote from: "Timbaa"Det hele begynte med at politiet stiller seg opp foran oss som sitter bak på felt z, å bli stående der i 5-10 min, pga noen idioter ikke vet hvor de skal sitte, til slutt ryker en av "Gutta" ut fordi han sitter på fanget til en annen..

Begynner å skjønne kallenavnet deres etterhvert her ja...

Nazipoliti er veldig drøyt, men politiet overdriver situasjonen til de grader!

E dokkar Casulas då?



Ikke jeg, men det va de som laget problemer ja..
ansa Z

Nixon

Quote from: "Timbaa"Det hele begynte med at politiet stiller seg opp foran oss som sitter bak på felt z, å bli stående der i 5-10 min, pga noen idioter ikke vet hvor de skal sitte, til slutt ryker en av "Gutta" ut fordi han sitter på fanget til en annen.quote]

Ikke vet hvor de skal sitte? Er vel heller at to har gått inn på samme billett. Men å sitte på fanget høres jo koselig ut. Koseguttene...
Rød makt på Hansa

Geir

Trodde vitsen med å være på stadda, var å se fotball, jeg. Men kanskje dumt av meg det. Hvis disse casualsgutta er så opptatt av å se på, og skrike til politifolk, burde de kanskje flyttet til Oslo og begynt å vanke i Blitz-miljøet.
Og til han som satt seg på fanget til en: Hadde du ikke eget sete, og hvis så er, hvordan kom du deg inn?
ndelig SERIEMESTER

sekto

Politiet var i hvert fall aktiv nede på Store Stå og fjernet litt Burberry. Noe som forsåvidt var greit når personen hadde hoppet over gjerdet inn på BBB feltet og i tillegg stod oppe på kanten av muren under kampen og skrek.

Men ble fortsatt litt forvirret om hvorfor en slik moteløve skulle blande seg med oss allminnelig juletre på SS.

DeeDee

Det må være lov å gi beskjed om hva man mener. Spesielt når politiet forstyrrer midt i kampen. At folk kun var opptatt av politiet er vel å ta litt hard i. Med den holdingen en del politifolk i Bergen har, så får de tåle å høre det.

RC

Quote from: "DeeDee"Det må være lov å gi beskjed om hva man mener. Spesielt når politiet forstyrrer midt i kampen. At folk kun var opptatt av politiet er vel å ta litt hard i. Med den holdingen en del politifolk i Bergen har, så får de tåle å høre det.



Greit nok, men NAZI-politi? :shock:

Bergen Sin Gutt


Terje Bø

I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

sekto

Quote from: "Bergen Sin Gutt"


Tror ofte man skal være like forsiktig med å si at folk ikke vet hva de snakker om, for flere her inne tror jeg har rimelig god peiling på hva som foregår rundt omkring på Stadion.. Men men..

Bergen Sin Gutt

Quote from: "sekto"
Tror ofte man skal være like forsiktig med å si at folk ikke vet hva de snakker om, for flere her inne tror jeg har rimelig god peiling på hva som foregår rundt omkring på Stadion.. Men men..


Hva rører du om..? Jeg sitter på Felt Z selv, og poenget mitt er at enkelte ting som er skrevet i denne tråden er pølsesnakk og vissvass.

sekto

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Gud hjelpe meg hvor mye pisseprat som står i denne tråden. Alltid like herlig når gud og hvermann skal uttale seg om situasjoner de tror at de har peiling på. Dere som gjør det fremstår bare som fjortis-idioter. Hold kjeften hvis dere ikke vet hva dere snakker om


Er slike ting jeg rører om.. Selv om folk ikke oppfatter ting på samme måte som deg, så er de vel ikke nødvendigvis fjortis-idioter? Men du har sikkert fullstendig oversikt over nøyaktig hva som skjedde.. Så skal ikke si noe mer jeg.. Kom med fasiten..


Xminator

Klart det, lekepoliti står seg vel bedre til leke-pøbler.

DeeDee

Nazi-politi før de tåle når de oppfører seg som det.

Nixon

Quote from: "DeeDee"Nazi-politi før de tåle når de oppfører seg som det.


Er ikke to som sitter på fanget til hverandre litt mistenkelig? Er ikke sjansen for sniking ganske stor når man ser slikt? Er vel ikke så rart at politiet reagerte på akkurat det.

Hva som ellers skjedde vet jeg ikke. Men det kan jo være at politiet ville psyke Guttene litt ut: Vi vet hvem dere er og hvor dere sitter.

For meg virker det dog litt unødvendig så lenge det aldri har vært noen problemer på Hansa. Tvert imot lager de bare mye bedre stemning når de sitter der.
Rød makt på Hansa

Timbaa

Er vel en lett bladning av mennesker som sitter på z, men problemet var vel at ett par familier med små barn havnet innimellom de såkalte "guttene", er ikke no kjekt for de når det står en gjeng å skriker nazpoliti!! Men de kjøper nok ikke billetter der neste gang, og bra er det for stemningen, Hansa er jo kraften på staddaen for tiden... :twisted:
ansa Z

DeeDee

Det beste er jo hvis alle familier og andre dvaske tilskuere får med seg at i Hansa er det kokende stemning. Så slipper vi dem og de slipper oss.

Xminator

Om Hansa fortsetter å synge såpass mye som i går, og med såpass variert sangprogram, så er Hansa klart ett viktig tilskudd til stemningsskaperen.

Om det som noen sa blir supporterfelt midt på nye nordre langside, så blir nok Hansa-stemningen ett mellomspill i stadionhistorien.

Nixon

Quote from: "Xminator"Om det som noen sa blir supporterfelt midt på nye nordre langside, så blir nok Hansa-stemningen ett mellomspill i stadionhistorien.


Er ikke så sikker på det. Dette har jo vært diskutert her før opptil flere ganger. Og jeg mener fortsatt at det hadde vært best for den totale stemningen på Stadion at en stor gjeng sangglade mennesker fortsatt sitter andre steder enn på SS (eller det nye supporterfeltet om du vil). Da får man en helt annen dynamikk enn når alle står/sitter på samme sted.

Ellers tror jeg neppe det blir plass til alle på nordre langside heller. Det er jo lagt opp til ståplasser for de som nå står på SS. Vi som sitter på Hansa og som vil synge får nok neppe kjøpt partoutkort rundt dette ståfeltet hvis det var det du tenkte på. For på felt B,C og D sitter det vel stort folk med gamle og tradisjonsrike partoutkort.
Rød makt på Hansa

Blææ

Det vil jo bare se utrolig teit ut med ståplasser kun til dem som i dag står på SS midt på langsiden omringet av sitteplasser...ikke akkurat stemningsskapende,ikke akkurat det løftet den organiserte supportergjengen i Bergen trenger,men akkurat det man trenger visst man ønsker at den syngende gjengen på SS aldri skal bli større en det den er i dag,aldri skal bli bedre enn det den er i dag og fortsette med å være en parantes i Norsk supportersamenheng.
ont follow me,Im lost too

Xminator

Så det er mer stemningsskapende om supporterfeltet gjemmes på hansatribunen? Eller kanskje ikke eksisterer i det hele tatt?

Etter min mening er det ikke så nøye med om setene fjernes, det skal ihvertfall ikke være lavere pris (fjortismagnet). Det skal enkelt og greit være ett felt midt på langsiden, fra banen til taket som blir kalt supporterfeltet og solgt til BBB-medlemmer. Uten supporterfeltet på langsiden mister stadion en del av det visuelle utrykket vi er blitt kjent for.

Blææ

Quote from: "Xminator"Så det er mer stemningsskapende om supporterfeltet gjemmes på hansatribunen? Eller kanskje ikke eksisterer i det hele tatt?


Det var dine ord krysset.
Man kan da innrømme at det vil se teit ut med så få ståplasser midt på en langside?
Ta i litt da mann,tenke stort,få opp 2-3000 ståplasser på langsiden slik at man engang for alle kan få en skikkelig syngende klack.
Er man så fornøyde med den lille gjengen på ss at man ikke ser behovet for å få flere med?
ont follow me,Im lost too

Xminator

Har overhode ikke tenkt på størrelse i antall. På "nye" stadion blir vel tribunen i en "etasje". Så felt vil gå fra gresset og helt opp til taket. De gamle plassene er vel like mye verdt som på gamle sitte (der altanen blir flyttet oppunder taket, og retten til sesongkort selges for 18000 (ikke inkludert sesongkort). Vet også for lite om bredden på feltene til å si hvor mye som er naturlig.

Verre forhold for syngende kan det uansett ikke bli, slik som i dag der man er strekt tynt og langt med ett stort hull i midten. Klanen har ikke problemer med å forholde seg til sitteplasser på Ullevål, så det burde gå greit på stadion også.

Nixon

Jeg har i alle fall ingen planer om å flytte meg til et felt med kun ståplasser med den trengsel og fjortisfaktor det medfører. Men kan i teorien flytte meg til nordre langside til et nytt sete der vi også kan stå.
Rød makt på Hansa

Mr_Soma

Hvor var denne såkalte "Ultras-gruppen" igår egentlig?

Nemesis

Quote from: "zyntax"Noen som fikk med seg de mindre intelligente utsagnene fra "Guttene" på Hansa idag da? Ropte blandt annet "Nazi-Politi" .
Hva synest dere om dette?



Det var verken vold eller ukvemsord rettet mot politiet eller andre supportere fra ham som ble kastet ut. Politiet ba ham ikke om å gå, de bare sleit han med seg. Det var unødvendig bruk av makt fra politiets side. Vet ikke om det var for å markere seg, at her e vi, og vi fulger med dere!?  "Guttene" svarte hvertfall med "nazi-politi", om valget av ord var riktig, det får stå på "guttene" sin regning. Men jeg synes hvertfall at de gjorde rett i å svare, da politiet slo så hard ned som de gjorde, helt unødvendig fra politiets side!
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

klovn

Hyv han til helvete ut! Hvis han ikke hadde billett, og skulle sitte på fanget til kjæresten sin, så er det jo klinkende klart at han ikke har noe der å gjøre. Politiet gjør så godt de kan!

DJ_ADG

"Guttene" é såp og si bare ute etter å lage bråk. eg leste om at en spurte om de é en gruppe eller bare en venne gjeng, de é en gruppe. Gjøre de noe gale; JA ofte.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

klovn


Timbaa

Quote from: "Nemesis"
Quote from: "zyntax"Noen som fikk med seg de mindre intelligente utsagnene fra "Guttene" på Hansa idag da? Ropte blandt annet "Nazi-Politi" .
Hva synest dere om dette?



Det var verken vold eller ukvemsord rettet mot politiet eller andre supportere fra ham som ble kastet ut. Politiet ba ham ikke om å gå, de bare sleit han med seg. Det var unødvendig bruk av makt fra politiets side. Vet ikke om det var for å markere seg, at her e vi, og vi fulger med dere!?  "Guttene" svarte hvertfall med "nazi-politi", om valget av ord var riktig, det får stå på "guttene" sin regning. Men jeg synes hvertfall at de gjorde rett i å svare, da politiet slo så hard ned som de gjorde, helt unødvendig fra politiets side!


Helt greit at de kastet han ut, han hadde gått frem å tilbake x antall ganger i løpet av kampen uten å ha noe fast plass å sitte på, forskjellige rader.  Men måten de gjør det på er jo latterlig!  Men er vel kanskje jobben deres..
ansa Z

chris_henrik

Ikke helt on-topic dette, men ikke langt i fra:

Det er like før avspark Brann - ViF i Vestlandshallen, hallen begynner å fylles opp og det er trangt om plassen på begge langsider. Eller nesten...

Feltet ved siden av de tilreisende bortesupporterene er rimelig tomt inntil 5 min før kampstart. Da blir ca 15 personer i "pentøi" loset inn inngangen som fram til nå har vært reservert klanen. Disse passerer klanen på utsiden av reklameskiltene og tar oppstilling på denne ledige hvite tribunepletten.

So far - So good

Knudsen lager 1-0 og det blir klart at de penkledde viser litt annen entusiasme enn resten av hallen idet de stormer nedover tribunen og velter reklameskiltene. De penkledde starter med rop mot klanen som står 4 meter unna. Dette gjentar seg på 2-0, og det er tilløp til basketak og turmulter, før vektere og Politi blir oppmerksomme på problemet. Vakter tar permanent oppstilling foran de penkledde hvorpå gemyttene roer seg ned.

Dette er vel et klassisk eksempel på hvordan en skal framprovosere tribunebråk. Vekterene som lot gjengen i "pentøi" innta plassen ved siden av klanen gjorde en stor blunder. Nå i fortsettelsen har vel de sikkerhetsansvarlige på Stadion identifisert uroelementer og holder de under ekstra oppsikt.
<BRANN> ..... DKFM

Xminator

QuoteDette er vel et klassisk eksempel på hvordan en skal framprovosere tribunebråk. Vekterene som lot gjengen i "pentøi" innta plassen ved siden av klanen gjorde en stor blunder.


Du sier jo selv at det roer seg så snart de får barnepass, så er det ikke heller et klassisk eksempel på hvor lett det er å holde orden på dem?

chris_henrik

Vi får håpe det Xminator. NFF har jo flere ganger, og nå sist i Brusbegerskandalen i Trondheim, vist at klubber blir behandlet ulikt med tanke på sanksjoner. Det siste vi trenger er en episode som skader klubben.
<BRANN> ..... DKFM

Geir

Da får vi vel bare satse på at barnevaktene (les:politiet), har folk på enden av felt z på hver kamp fremover. Kan ikke risikere represalier mot Brann fra NFF fordi disse "guttene" ikke klarer å holde seg i skinnet.
ndelig SERIEMESTER

Pascal Simpson

En lite spørsmål.

Hvor mange politifolk trengs det for å sjekke billeter.

Er det derfor de er der eller er det for at ting ikke skal utarte seg.
De kan gi faen i om en sitter på fanget til en annen, lage styr på grunn av noe slikt, de hvet at slikt blir det bråk av.
Politet er ikke smart mennesker og det har de bevist utallige ganger.

PS folk har sneket seg inn på stadion i årevis og alle hvet det.
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Geir

Quote from: "Pascal Simpson"PS folk har sneket seg inn på stadion i årevis og alle hvet det.


Og når de blir oppdaget så skal de ikke kastes ut fordi noen har gjort det før????????
ndelig SERIEMESTER

Pascal Simpson

Det eg ville si er at det FAEN ikke er politet sin oppgave når de er på stadion.
o e det nok!!

Pakket må vekk, alle som en? Ystaas, sanne, dylan, småjenter, spyttekoner, enkel wiener. Men kor er Kottila og buljongen?

Xminator

Det er vel likevel politiets oppgave så lenge de personene det snakkes om er så flink til å reklamere for sin egen ekstreme oppførsel? (på godt norsk, store i kjeften)

Geir

Quote from: "Pascal Simpson"Det eg ville si er at det FAEN ikke er politet sin oppgave når de er på stadion.


Kanskje du Pascal Simpson, (merkelig nick for en Brannsupporter), kan hjelpe til så vi får definert hva politiets oppgave på stadion er da.
ndelig SERIEMESTER

Go Up