• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Torbjørnsen mot Molde-tråd

Started by jkippers, April 11, 2005, 20:24:33 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jkippers

Vi som ikke så kampen er veldig interessert i om Torbjørnsen representerer en reell utfordrer til Opdal. Hva sier dere?
Gull 09

flow

Virket veldig solid! Ga veldig få retuerer! En kommende keeper for Brann!

brannsupporteren:-D

Spilte veldig bra i dag! Noen knall gode redninger og for meg virket det som han hadde hodet litt mer kaldt i farlige situasjoner enn opdal. Kan absolutt bli krig om første-keeper plassen i fremtiden!
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

Candyman

Ble utrolig imponert i dag. Sa på forhånd at jeg trodde han kom til å holde nullen...glad jeg fikk rett.

Var utrolig rask på strek, rask i oppfattelsen, tidlig oppe i situasjonene. Gjorde faktisk ingen dårlige bevegelser eller valg. Virket solid og kald. Ingen frykt, og tigespranget han hadde i første, var det klasse over.

Tar av meg hatten.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Ginger

Ser ingen grunn til at Johan IKKE skal stå neste kamp. Synes han leverer en veldig bra kamp idag.

the_bjarne

Eg syns han imponerte stort! Var ikkje redd for å gå inn i dueller. Han beholdt roen og gjenomførte ein plettfri kamp! Bra at Opdal blir pusta i nakken!

paf

Quote from: "Ginger"Ser ingen grunn til at Johan IKKE skal stå neste kamp. Synes han leverer en veldig bra kamp idag.

Johan gjorde en god kamp han, men forsvaret sto også virkelig opp og tok tak for ham. Imidlertid var det også tydelig at de ikke stolte på ham 100%. Tror ikke han fikk et tilbakespill i løpet av kampen. Men det kan også ha hatt med baneforholdene å gjøre. Når ballen kan stoppe opp når som helst er tilbakespill livsfarlig.
Synes ellers at Johan var lite tydelig og synlig på dødballer, men gjorde sakene sine veldig bra i noen avgjørende situasjoner.

`Nisse

Dette var virkelig bra av Thorbjørnsen! Bra at Opdal får konkurranse. Og støtten han fikk fra publikum var fantastisk! :D

morten_61

Quote from: "paf"
Quote from: "Ginger"Ser ingen grunn til at Johan IKKE skal stå neste kamp. Synes han leverer en veldig bra kamp idag.

Johan gjorde en god kamp han, men forsvaret sto også virkelig opp og tok tak for ham. Imidlertid var det også tydelig at de ikke stolte på ham 100%. Tror ikke han fikk et tilbakespill i løpet av kampen. Men det kan også ha hatt med baneforholdene å gjøre. Når ballen kan stoppe opp når som helst er tilbakespill livsfarlig.
Synes ellers at Johan var lite tydelig og synlig på dødballer, men gjorde sakene sine veldig bra i noen avgjørende situasjoner.

Har du sett kampen? jeg har sett minst 2 tilbakespill, og på det ene som jeg husker var det i en litt presset sitvasjon som han ikke hadde noe problemmer med og mestre,(dette komenterte også nils johan semb) Johan er jo tidligere utespiller så dette er jo en av de tingene han er god på.

flow

Tror at Johan kan ta fra Opdal keeperplassen i løpet av året :D Var virkelig imponert av han i dag!



*verdens beste keeper, verden beste keeper*

paf

Quote from: "morten_61"
Har du sett kampen? jeg har sett minst 2 tilbakespill, og på det ene som jeg husker var det i en litt presset sitvasjon som han ikke hadde noe problemmer med og mestre

Jo, du har nok rett når jeg tenker meg om. Likevel virket det for meg som om forsvaret (naturlig nok) var noe usikre på Johan, men for all del - han gjorde en god kamp.

panZer micky

han puster Opdal i ryggen. Syns han bør få sjangsen No vet vi at vi har en skikkelig keeper i bakhånd.

Nixon

To tilbakespill i løpet av en kamp er ikke mye. Det var mange situasjoner der det hadde vært naturlig å spille tilbake uten at forsvaret gjorde det. Jeg tror det var mest pga forholdene.

Ellers må jeg si at Thorbjørnsen spiller med stor autoritet. Veldig bra!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Mr_Soma

Nå ble ikke Thorbjørnsen satt på de aller største prøvene da -

Synes forsvaret ryddet godt opp.

Men han viste glimtvis at det bor noe i han!

Og det er virkelig flott for konkurransen.

jkippers

Quote from: "Mr_Soma"Nå ble ikke Thorbjørnsen satt på de aller største prøvene da -

Synes forsvaret ryddet godt opp.

Men han viste glimtvis at det bor noe i han!

Og det er virkelig flott for konkurransen.


Når det gjelder akurat keeper-plassen syns jeg ikke nødvendigvis konkurranse er så veldig bra. Trygghet i rollen er alfa og omega i den posisjonen.

Jeg har ennå Haftorsen-Olsen fighten i bakhodet, syns ikke det ga Brann noe. Følte begge ble dårligere av det, og mener å ha sett det også i andre klubber.

Men utifra rapportene kan kanskje ting tyde på at Torbjørnsen sklir rett inn? At det blir vanskelig å vrake han mot VIF i alle fall?
Gull 09

paf

Quote from: "jkippers"Men utifra rapportene kan kanskje ting tyde på at Torbjørnsen sklir rett inn? At det blir vanskelig å vrake han mot VIF i alle fall?

Det er ingen tvil om at Håkon er førstekeeper, noe Johan ikke har problemer med å erkjenne (BT-nett). Men det er godt å se at Johan kan prestere også på dette nivået, det gjør i hvert fall meg tryggere på situasjonen.

Reny

Jeg også veldig imponert over han, han er veldig gode idag..
ødt og hvit er Brann sin farge, Ikke Svart!

Hansakongen

Det kom ikke som en overraskelse for meg, etter det jeg så av torbørnsen i dag.. jeg viste han var god på forhånd.. er alltid kjekt å se at en du har den gode følgelsen inne for, får det ut i kamp når det virekelig gjelder=)... han kan bli en bra første keeper for brann med årene ja=)

monzilla

kanskje det hadde vært en idè og la thorbjørnsen få leke seg i cupen og opdal i serien

TcK

Meget bra spill av Thorbjørnsen i kveld.. Hadde en litt skummel følelse før kamp, men det trygget seg etterhvert, spesielt etter at moldes keeper (var det målskred han het?) nesten gav oss et mål etter ti minutter. Fremtiden er lys.. ;)

tck.
Jesus elsker alle barna

kabelmann

Han hadde vel en bom på en boksing ute i feltet, men det var også det hele. Så meget solid ut. For meg må han gjerne spille mot VIF.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lilleheil

Eg er også meget fornøyd med torbjørnsen i dag, men vist han blir umiddelbar ny førstekeeper så vil han gjøre akkurat de samme tabbene som oppdal. oppdal e forhåpentlivis på vei vekk fra dem, men johan må gjennom dem før han blir en stabil toppkeeper

Candyman

Men det positive her er jo at vi har en reservekeeper som kan stå en god kamp, som har vist seg verdig sjansen. Og det trenger vi. Lærepenge til alle som trodde han skulle slippe inn mål etter mål i dag, ikke ta sorgene på forskudd.

Torbjørnsen spillte seg opp, og fikk selvtillit i denne kampen. Det kunne man lett se når fløyten gikk. Hadde det ikke vært for ørene, ville smilet gått helt rundt. Er glad jeg slipper og være nærvevrak hvisb Opdal skulle bli skadet.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Tror Opdal står neste kamp. Det er kanskje taktisk riktig for Thorbjørnsens del også. Nå fikk han en kjempeopplevelse. Den vil han garantert vokse på.

La Opdal ta støyten mot VIF, de er mye bedre til å få keepere til å se ut som kløner ;)

Mjelde selv er vel litt delt. Til VG sier han at det ikke er en selvfølge at Opdal står neste kamp, på nettavisen sier han det er klart Opdal vil stå mot VIF.

kabelmann

Ja, Thorbjørnsen er nok litt ung og vil helt sikkert bli matchet forsiktig. Er ikke sikker på at Mjelde tar sjansen på en så urutinert keeper mot en antatt gullfavoritt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

P-K

Det er fortsatt klasseforskjell mellom HÃ¥kon og Johan.

Torbjørnsen var god nok, men ikke imponerende.

To ganger hadde et bedre lag en Molde scoret fordi han stod alt for langt ute. Tigerspranget hans hører hjemme i Serie A. Gode keepere kaster seg ikke der, men går rolig ut og plukker ballen.

I feltet var han ellers minst like famlende som Opdal.
Fysikken må Torbjørnsen gjøre mye med før han skal kunne utfordre Håkon.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

villaksen

Quote from: "paf"
Quote from: "jkippers"Men utifra rapportene kan kanskje ting tyde på at Torbjørnsen sklir rett inn? At det blir vanskelig å vrake han mot VIF i alle fall?

Det er ingen tvil om at Håkon er førstekeeper, noe Johan ikke har problemer med å erkjenne (BT-nett). Men det er godt å se at Johan kan prestere også på dette nivået, det gjør i hvert fall meg tryggere på situasjonen.



Nå får vi se hva Opdal er laget av. Personlig mener jeg at Thorbjørnsen bør stå mot VIF. Hvis Opdal står tror jeg ikke han skal gjøre så jævla mange sprell før benken venter

Nemesis

Opdal kommer nok til Ã¥ stÃ¥ mot vif.  Det greie nÃ¥ er at tabbe-kvoten til Opdal  er betraktelig redusert, det skal mindre til nÃ¥ før benken venter pÃ¥ Opdal, for nÃ¥ har vi fÃ¥tt bekreftet at 2.keeperen vÃ¥res ogsÃ¥ er av høy kvalitet.  HÃ¥per dette skjerper Opdal....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

RC

"Never change a winning team..."

E det sånn?

Det e ingen grunn til at Thorbjørnsen ikkje står neste kamp.

sekto

Jeg ser ingen grunn til at Opdal skal stå mot VIF, om han ikke viser meget gode takter på trening den kommende uken. Thorbjørnsen fikk en god debut. Han holdt nullen, fikk noen kvalitetsredninger og ble ellers ikke satt på de store prøvene.

Eneste svakheten som jeg så er at Thorbjørnsen kan være litt liten og spe. har god spenst, men kan få trøbbel i feltet og har kanskje ikke den største rekkevidden. Når det er sagt, så er feltarbeidet Opdal sin største svakhet, så hvorfor gi han sjansen når han ikke har vist seg som en matchvinner de siste kampene.

Er mulig de er redd for å matche Thorbjørnsen for hardt. Kan fort få en smell mot et godt Enga lag som sikkert kommer til å skape mer enn Molde gjorde. I tillegg vil han ikke ha publikum i ryggen. Han mangler rutine fra slike situasjoner, men han kan ikke få det om han aldri får sjansen.

Håper uansett han blir seriøst vurdert til neste kamp, og ikke bare satt på benken for Opdal er klar. Thorbjørnsen viste nok i går til å melde seg inn i kampen om førstekeeper plassen.

jalla

arle gjerstad

enavgutta


jalla

arle gjerstad

enavgutta


Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

KEO

Folk tar jo helt av her inne, Greit nok at Torbjørnsen spilte en god kamp i gÃ¥r! MEN Ã¥ snakke om at han er pÃ¥ samme nivÃ¥ som Opdal og skal starte neste kamp mot VIF.  TENK DERE LITT OM. Gutten mangler styrke (minst 10 kg muskler) har ingen erfaring  fra TL (1 kamp)  Felt arbeid?? sÃ¥ han har en lang vei igjen! men som innbytter i en kamp 2 nÃ¥r det kommer skader. ingen problemer.
Nu kør vi!

Lurkin

Quote from: "jkippers"Når det gjelder akurat keeper-plassen syns jeg ikke nødvendigvis konkurranse er så veldig bra. Trygghet i rollen er alfa og omega i den posisjonen.

Jeg har ennå Haftorsen-Olsen fighten i bakhodet, syns ikke det ga Brann noe. Følte begge ble dårligere av det, og mener å ha sett det også i andre klubber.

Men utifra rapportene kan kanskje ting tyde på at Torbjørnsen sklir rett inn? At det blir vanskelig å vrake han mot VIF i alle fall?
Berømte Brann fra Bergen

mr-bolstad

Det e sant det KEO sier han har bare 1 kamp i TL så det å stå mot vif kan bli i hardeste laget for ham, men på den andre siden så vil eg uten tvil se han i mål ihvertfall to ganger til denne sesongen. utrolig bra deby og ganske rolig og avslappet i stressende situasjoner.

Til dere som sier at forsvaret hjalp torbjørnsen igår, er det ikke det et forsvar skal gjøre? Rydde unna ballen før den når frem til keeper og holde den vekke?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Nixon

Quote from: "Lurkin"


Kamp om keeperplassen er bra. Men når tok Opdal plassen fra Rønningen? Han var fortsatt førstekeeper da han ble solgt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Dinho

Opdal står kampen mot vif så lenge han er frisk. Johan gjorde tingene sine bra, men ble ikke satt på de voldsomme prøvene men han viste mot og vilje og det er betryggende. Kanskje de skulle matchet Johan i cupen og i RL??

Lurkin

Ja, det ble vel litt feil, men de knivet om plassen og det var vel ikke før mars at Ivar ble valgt som førstekeeper, noe som førte til at begge to trente ekstra mye om vinteren.

Du skjønte poenget ;)
Berømte Brann fra Bergen

sekto

Jeg vurderer det sånn:

Opdal:
+ rutine
+ god på strek
+ stor og sterk

- dårlig i feltet
- gjør minst en tabbe hver kamp
- er ut av form

Thorbjørnsen:
+ God spenst
+ Full av selvtillit nå
+ Hurtig og fryktløs

- mangler rutine fra TP
- litt for liten
- ikke etablert seg som leder

Nixon

Quote from: "Lurkin"Ja, det ble vel litt feil, men de knivet om plassen og det var vel ikke før mars at Ivar ble valgt som førstekeeper, noe som førte til at begge to trente ekstra mye om vinteren.

Du skjønte poenget ;)


Nå skjønte jeg poenget. Tror også Ivar ble bedre av å ha Håkon pustende i nakken. Vårsesongen til Ivar var i alle fall det beste han har prestert i Branndrakten.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lurkin

Nettopp, exactly.

Tipper det er sunt med kniving og rivalisering på alle plassene så lenge vi ikke når RBK-tendenser og har 22 storspillere i troppen. Dårlig lagmoral blir det før eller siden..
Berømte Brann fra Bergen

Go Up