• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sang til Charlie Miller!

Started by TcK, April 09, 2005, 13:44:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

TcK

Fikk høre denne sangen i går kveld, og har tenkt å printe og klippe til mandag, må bare få fatt i litt papir først...

De som var på Aalesund-kampen husker kanskje en gang midt uti andre omgang da deler av hovedtribunen klappet "for ingenting". Det var to stykker som sang denne med full hals og avsluttet tostemt! Hehe.. Satser ikke på tostemt på SS, men har stor tro på at denne sangen virkelig kan bli noe..

(mel: Oh Come all Ye Faithful
Jesus elsker alle barna

Nixon

Satt rett ved disse to gutta som virkelig imponerte med flerstemt korsang. Absolutt en brukbar sang!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

`Nisse

Veldig bra sang! Bare til å printe ut her... Dessuten fortjener absolutt Miller er sang 8)

mr-bolstad

jeg får ikke med meg melodien jeg har ikke lyd på maskinen, er den brukt i en annen sang evt. hvilken?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Estranged

Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

SKB e BEST!!!

God tekst selvom eg ikkje kan melodien..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Stalin

Greier ikke helt å forstå hvordan du skal synge den til melodioen, enten så er jeg fryktelig dårlig eller så er den alt for vanskelig å synge!:P

farzn

Super sang. Var ikke noe problem å synge til melodien, passet helt perfekt :D håper vi kan få denne til på mandag, det fortjener Charlie!

brannsupporteren:-D

Utrolig bra sang, bør absolutt brukes!
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

mr-bolstad

Quote from: "Estranged"Lurer du på melodien, kan du klikke på denne setningen for å høre den. Bruk gjerne "høyreklikk - lagre som"-metoden...


som sagt jeg har ikke lyd på maskinen! har du noe annet jeg kan bruke, som en annen sang denne melodien er blitt brukt i f.eks?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Nixon

Quote from: "mr-bolstad"
Quote from: "Estranged"Lurer du på melodien, kan du klikke på denne setningen for å høre den. Bruk gjerne "høyreklikk - lagre som"-metoden...


som sagt jeg har ikke lyd på maskinen! har du noe annet jeg kan bruke, som en annen sang denne melodien er blitt brukt i f.eks?


Sangen heter som sagt originalt "Oh Come all Ye Faithful". Skulle nesten tro at den var kjent nok. Du kan jo spørre noen litt mer voksne (og opplyste) i familien?:)
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Mr_Soma

Helt knall Tck!

Du vet du kan regne med meg på mandag ;)

Stå på!

TcK

For dem som kan høre midi-klippet (det var en link i det første innlegget også, markert med kursiv skrift
Jesus elsker alle barna

Kandahar

Fekk gleden av Ã¥ høre denne sangen i foran stortinget før cupfinalen. DÃ¥ med   ein vokalist. Vanvittig bra sang, men det blir spennande Ã¥ sjÃ¥ om han funke pÃ¥ stadion. GÃ¥r ganske seint, og sangar pÃ¥ stadion har ein tendens til Ã¥ gÃ¥ i rasande tempo.

Gledelig å sjå at Charlie no faktisk har TRE jævli bra hyllestrop/sangar...

Har jo allerede Charlie Miller (klapp klapp klapp klapp) og Charlie Charlie Charlie.

Desverre mangler den andre skotske helten ein lignande kvalitetshyllest... Det bør han få, personlig synst eg ein kunne adoptert sangen hans frå aberdeen; (living in a Winters wonderland).

Mr_Soma

Winters bør så absolutt få en sang - og sangen fra tiden hans i Aberdeen er kanon!

Stalin

Er den blitt postet her på forumet?

Det som plager meg er at det postes uendelige med forslag her på forumet, men alt for få blir brukt!

bernu

Dette er vel det forslaget som er best. Denne bør vi klare å innføre så fort som mulig...

(mel. her kommer vintern)

Her kommer Winters
her kommer skotten som kan score
her kommer Winters
endelig mål å få....
HANSA - Z

Mr_Soma

It's a goal - ROBBIE WINTERS!
It's a goal - ROBBIE WINTERS!

We're walking along, singing a song,

Walking in a Winterswonderland!

Noe i den duren - Smellbra!

Stalin

likte den siste best, ser heller ikke no problem å synge på engelsk til Robbie..

Charmless Man

Greit å synge engelsk til Robbie. Angående Charlie, så har deler av hansa sunget: charlie, charlie, charlie! etc, slik chelsea synger om sin klubb på samme måte. Den er ganske kul.
Ladish on the Foot

Stalin

Da er det bare for oss å prøv eå starte disse imårra!

bernu

Vi synger ikke på engelsk !!! vi er en norsk klubb, vi synger på norsk !!!
HANSA - Z

Mr_Soma

Quote from: "bernu"Vi synger ikke på engelsk !!! vi er en norsk klubb, vi synger på norsk !!!


Er det mulig da!?
Hva i all verden er problemet med å synge på engelsk da?

Det må være lov å tenke litt nytt her du.

bernu

Nope.... det er strengt forbudt ;)
HANSA - Z

Stalin

Er lov når vi har en engelsk spiller og et så strålende forslag

bernu

jeg syns nå "her kommer Winters" versjonen er mye bedre jeg da... og så er den på norsk ;)
HANSA - Z

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

P-K

lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Stalin

bra forslag det som var på norsk, men herregud "Winters lekeland"
går iaffal an å si Winters Wonderland

P-K

Lekeland fordi han leker med motstanderne. Andre lag kaller gjerne hjemmebanen sin for "leikegrinda si".

Wonderland gir ingen mening på norsk.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Stalin

syns det passet bedre med Winters Wonderland på slutten enn Winters Lekeland

Christian

"Vår skotte i Brann" har vel vært en alternativ strofe i den sangen, men er kanskje forvirrende etter Miller dukket opp ;)

Miller-sangen er forøvrig veldig bra. Om teksten dukker opp på Stadion og noen tar initiativ til å ta i kan det bli bra.

TcK

Skal ikke si noe om Winters-sanger nå..

Jeg printet ut 10 ark med ti miller-tekster på. (100 sanger ja.) Det ble tydligvis for lite.. Prøvde å starte et par ganger, men hadde kanskje plassert meg litt for langt til venstre for inngangen.. Takk forresten til de som forsøkte på høyre side også - innbiller meg at jeg hørte noen "Kom se på Charlie Miller" mot slutten...

Men seriøst.. Var det bare for få lapper med tekst på? Var lappene for små? eller var rett og slett sangen for dårlig/vanskelig å gjennomføre?

Kanskje melodien og var relativt ukjent..

Takk for en god kamp.

tck.
Jesus elsker alle barna

Stalin

Jeg sto med endel andre som så på teksten men vi hadde glemt melodien!

Og herregud så lei jeg er av jenter i 14-15 års aldern på storestå!

brannsupporteren:-D

Det var synd det ikke funket i går med sangen for den er jo kjempe bra og absolutt gjennomførbar! Det eneste vi trenger er at noen mannfolk med stemme som høres godt og så henger folk seg på tilslutt!
url=http://www.bergenck.net]BCK HJEMMESIDE[/url]

villaksen

Historien fortsetter. Mange sangforslag ingenting skjer.
Selv om den Charlie begynner Ã¥ fÃ¥ innført en sang  med Charlie, Charlie ref. (Chelsea).

Jeg har lyst å plukke frem min gamle Robbie Sang og printe ut en haug med eksemplarer til neste hjemmekamp.

`Nisse

Hørte noen som prøvde Ã¥ dra i gang en Charlie sang men det var ikke den sangen som er postet her! Og jeg innbiller meg at 10 ark er litt lite  8)

Skotten

Quote from: "Mr_Soma"
Quote from: "bernu"Vi synger ikke på engelsk !!! vi er en norsk klubb, vi synger på norsk !!!


Er det mulig da!?
Hva i all verden er problemet med å synge på engelsk da?

Det må være lov å tenke litt nytt her du.


Er vel strengt tatt ikke en ny tanke, men et gammelt spøkelse fra den tiden det var helt greit å være anglofil.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Vidarvalium

Hva med denne superenkle her da, med skotsk melodi?

Mel: Drunken Sailor

Vi har to superskotter,
Vi har to superskotter,
Vi har to superskotter

For vi har Robbie Winters.

Vi har to superskotter,
vi har to superskotter,
vi har to superskotter,

For vi har Charlie Miller

Roffarne

Er det du eller jeg som er full?
Dette får ikke jeg til å passe med "(What Shall We Do With The) Druken Sailor".
I det hele tatt.

mr-bolstad

Quote from: "Roffarne"Er det du eller jeg som er full?
Dette får ikke jeg til å passe med "(What Shall We Do With The) Druken Sailor".
I det hele tatt.



det e nok du som e full!

eg får det til å passe fint.

fin sang forresten!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Mr_Soma

It's only one Charlie Miller!
It's only one Charlie Miller!
One Charlie Miiiiller!
It's only one Charle Miller!

Petter M

Quote from: "Vidarvalium"Hva med denne superenkle her da, med skotsk melodi?

Mel: Drunken Sailor

Vi har to superskotter,
Vi har to superskotter,
Vi har to superskotter

For vi har Robbie Winters.

Vi har to superskotter,
vi har to superskotter,
vi har to superskotter,

For vi har Charlie Miller



Får ikke det der til å passe med den melodien jeg heller...
K Brann Bergens stolthet

grei

Charlie Miller har allerede en sang. "Charlie, Charlie, Charlie" osv. Melodien er en allsang-tilpasset Amazing Grace, og slle som har lånt et halvt øre til engelsk fotball kjenner den.

Charmless Man

NÃ¥r Charlie Miller stormer frem, nedover sidelinjen,
ligger motstander back, igjen som en flekk.
Ja, Charlie é med, han speller for tre,
hele Stadion får sting, når Miller spiller ving.
Ladish on the Foot

naitsirk

Har høyrt den charlie songen på stadion (om ein kan kalla da ein song), og eg må le kvar gong folk begynne å synga den.

E da ein blanding av Dolly Parton sin song og ein anna song, for eg høyre ingen melodi. Berre charlie,charlie,charlie.

Charmless Man

Hører du ingen melodi? Det er jo en fin sang om man er med Ã¥ synge den. Og den har ikke noe med Dolly Parton Ã¥ gjøre, det er en annen melodi. Har du ikke hørt nÃ¥r Chelsea fansen synger: Chelsea, chelsea, CHELSEA...etc?  Glimrende sang.
Ladish on the Foot

grei

Det sier vel noe om en manglende supporterkultur dersom folk lager på at de ikke kjenner igjen melodien. Melodien er som sagt Amazing Grace, men etter engelsk supportertradisjon synger man ikke sangene nødvendigvis overtydelig likt originalen, man tilpasser sangene så de låter bedre på tribunene. Denne sangen har vært sunget i årevis, både i England og her hjemme.

brann gal jente

Og herregud så lei jeg er av jenter i 14-15 års aldern på storestå![/quote]

Vi heier no faen meg like mye på Brann som dokkar andre gjør, bare vær glad du at vi kommer på kamper og støtter Brann!!!!!
Og ikkje nekt og si at vi ikkje heier på Brann, du heide sikkert på Brann når du var yngre å...
ull til Bergen!

ekte kjuagutt

Mulig eg har manglende supporterkultur, men denne Charlie sangen høres ut for meg som Dolly Parton - Jolene

Go Up