• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

vi e brann bergens stolthet- sk bra..... mellom SS og Hansa

Started by mr-bolstad, April 07, 2005, 15:24:42 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mr-bolstad

åpner et eget tema for denne ettersom at det ser ut til at flere er enige om at det burde blitt innført.

vi (eller ihvertfall jeg) prøver på mandag å få innført vi e brann bergens stolthet- sk brann bergens stolthet mellom store stå og hansa svingen.
dette vil i korte trekk trenge folk som er villige til å begynne sangen og som ikke svarer sk brann.. på samme tribune. ka sier folket?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Brann-Peter!

Som sagt så er jeg personlig en stor tilhenger av dette forslaget, og synes at den bør innføres uansett!
Men problemet er jo å nå ut til folket på ss som ikke vet at de ikke skal svare "sk...".
Men tror det vil løse seg enkelt!.. som noen har kommet med tidligere, så kan vi som er klar over det, roe ned de som svarer og peke mot hansasvingen!

Første gang jeg hører hansa svarer "sk brann bergens stolhet" så kommer jeg til å ha frysninger til langt på natt...:)

Alle mann med på mandag!?
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Mr_Soma

Jeg er med på lasset -

Håper virkelig at folk tar initiativ til dette og ikke bare lar det bli med tanken.

Kjør på mot Molde!

Så skal du se at det er innøvd allerede til neste hjemmekamp!

mr-bolstad

det som også e viktig e at folk på hansa e med!
ka sier de til dette?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

ole3000

Quote from: "mr-bolstad"det som også e viktig e at folk på hansa e med!
ka sier de til dette?



eg skal på hansa og synger gjerne med :D
i går for en til!

Nixon

Quote from: "mr-bolstad"det som også e viktig e at folk på hansa e med!
ka sier de til dette?


Tror nok dette kan funke. Men gjør det for all del ikke for ofte. Da tror jeg ikke responsen blir like bra. Blir litt sånn som når SS starter "Reis opp..." i tide og utide. Sikkert kult å være den som starter, men det kan som sagt sikkert være lurt å begrense seg litt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nemesis

Hovedutfordringen blir å få Hansa til å svare på det første "Vi e Brann bergens stolthet"  fra SS, mange på Hansa regner med at SS skal svare selv..  

Tror trøkket blir enormt pga det vil sikkert oppstå en liten intern  konkurranse mellom SS og Hansa; Hvem har mest trøkk? SS: "Vi e Brann bergens stolthet"? eller hansa: "Sk Brann bergens stolthet"......

Vinneren blir umulig å avgjøre i og med et 95% her inne sverger enten til SS eller til Hansa. Så håper vi ungår de diskusjonene i år: "Hansa var bedre enn SS i dag", "Dårlig stemning på Hansa" osv osv.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Romani3

color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

mr-bolstad

Då går vi for dette ikveld!
kommer til å bli helt enormt! :D
get land, Eget Landslag.
Brann!!

SKB e BEST!!!

Jepp! Skal sitte på Hansa så skal prøve å få folk til å svare  :wink:
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Nemesis

Quote from: "SKB e BEST!!!"Jepp! Skal sitte på Hansa så skal prøve å få folk til å svare  :wink:


Nyinnflyttet på Hansa, så skal svare de på SS ja....   :P
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Terje Bø

I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Nemesis

Går ut ifra at samtlige er enige når jeg sier at dette gikk ikke helt etter planen i går.  

Nytt forsøk på neste hjemmekamp?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

SKB e BEST!!!

idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Romani3

D var no en på Hansa som begynte å rope en god stund før kampen =P
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Kandahar

Store stå prøvde på heilt feil tidspunkt. Hansasvingen som faktisk fulgte med på ein fotballkamp var engsjert i det som skjedde ute på plenen i ein dramatisk periode. Sånne ting må ein prøva på i "rolige" perioder av kampen. Ikkje i det heile hansa skrike "ut med pakket!" mot Brage.

Terje Bø

I'm forever blowing bubbles, pretty bubbles in the air

Bombefar

Ja, for eksempel "syng med Hansa" som jeg hørte i fjor

mr-bolstad

ja eg ble skuffet igår.
Et eller annet må gjøres, men så e saken, ka?
bombefar sitt alternativ er jo ganske bra, men først å fremst må vi få de som svarer på SS til å være stille. det finnes folk blandt oss på SS som ikke leser her i det hele tatt som ikke vet hva som skal gjøres.
Noen flere forslag enn bombefar sitt?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

DJ_ADG

tror faktisk det hadde vært lettere dersom noen på Hansa starter det, får då kommmer alle på SS  svare, det som kjedde i går var at side feltene på SS svarte sånn som har vøært normelt.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Nixon

Nå må vi ikke henge oss opp i at akkurat dette ropet ikke gjennomført. Var jo mye annet bra som skjedde i går på stemningsfronten. Synes det til tider var meget bra stemning.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Bombefar

Det er rett Nixon, men vi må jo prøve å få det bedre

mr-bolstad

det e sannhet i det du sier nixon, men hvis vi får igjennom dette så kan det bli en helt Sinnsyk stemning med stor s!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

villaksen

For at ting skal bli skikkelig bra må SS lære seg å synge, for det kan de f.... med ikke.

Brannfrelst

Hva med å henge opp en plakat i hver inngang av SS at når vi begynner å synge "Vi e Brann Bergens stolthet" så skal vi IKKJE svare på SS,men på Hansa. SS synger kun med på "Vi e..." Og Hansa svarer på "Sk,Brann..."
Så å henge opp en plakat om dette i inngangene hadde ikkje vert så dumt.
2.10.07-Gullet kom hem!

mr-bolstad

get land, Eget Landslag.
Brann!!

Brann-Peter!

Quote from: "Brannfrelst"Hva med å henge opp en plakat i hver inngang av SS at når vi begynner å synge "Vi e Brann Bergens stolthet" så skal vi IKKJE svare på SS,men på Hansa. SS synger kun med på "Vi e..." Og Hansa svarer på "Sk,Brann..."
Så å henge opp en plakat om dette i inngangene hadde ikkje vert så dumt.


Eller henge opp et sted i Hansa der det står at DE SKAL svare..?
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Super Hasund

Ka me å få erik hanøy te å forklare d for publikum før kampen. Egentlig dn beste måten etter min mening
La Folket Synge

*Feltz*

Nettn

Quote from: "Super Hasund"Ka me å få erik hanøy te å forklare d for publikum før kampen. Egentlig dn beste måten etter min mening


Tenkte på det eg og. Det hadde vært lettest.

mr-bolstad

har vært noe lignende i tankegangen min å, men eg tenkte det sånn at en representant fra SS.
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Christian

Quote from: "Super Hasund"Ka me å få erik hanøy te å forklare d for publikum før kampen. Egentlig dn beste måten etter min mening


Nei nei nei.
Vi kan ikkje være kjent av at speaker er den som starter sangene på Stadion. Vi vet alle hvor pinlig det blir når noen prøver å dra igang allsang over anlegget.

Plakater er bra eller kanskje til og med flyers. Noen personer til å dele ut ved Hansa og noen ved SS.

Super Hasund

Hehehe... E du morsom? Bare sur du fordi du isje kom på iden selv. hehe. Tenkte jo isje akkurat på allsang då men at han heller gir beskjed te publikum. Det e jo gratis. Då slipper folk å bruke penger og energi på flyers å plakater.
La Folket Synge

*Feltz*

Nixon

Er man så opptatt av akkurat dette ropet at man er villig til å hive alle prinsipper på båten? Regisert stemning er ikke noe jeg vil ha på Stadion! Dere på SS som mener dette er verdens kuleste rop får heller gjøre en skikkelig innsats og synge så høyt at vi på Hansa hører det. Jeg hørte ikke at dere prøvde på mandag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Super Hasund

Hehe..Rusk i ørene eller?? Hansa hørte det nok, men visste isje at de skulle hive seg på sangen. Derfor må de få vite det på en eller anne måte.
La Folket Synge

*Feltz*

capp

vist noen på hansa får med seg at vi på SS begynner på den, så henger de seg på så går det... trenger ikke flyers eller noe sånt... bare noen på hansa som begynner på SK Brann Bergens Stolthet... så blir det bra....
mm...

Nixon

Quote from: "Super Hasund"Hehe..Rusk i ørene eller?? Hansa hørte det nok, men visste isje at de skulle hive seg på sangen. Derfor må de få vite det på en eller anne måte.


Når startet dere på sangen da? Før kampen? 1. omgang? 2. omgang? Jeg hørte ingenting.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Professoren

Hørte at den ble sunget, men det hjelper fint lite når SS svarer med en gang også.
Hansa må bli bevisst på at dette skal skje, men på ingen måte gjennom speaker eller den slags organisering, la det være klinkende klart!

Når SS synger "reis opp..." i gode perioder, gjør alltid Hansa det (ikke når det brukes i utide!). Da har SS Hansas oppmerksomhet og bør trøkke til med "vi e brann-bergenes stolthet", og deretter være stille og vente på svar. Da er det større sjanse for at hele Hansa fatter poenget. Går ikke dette første gangen, så prøv igjen til det sitter.

Jeg sitter på Hansa selv, og skal selvsagt bidra med mitt for at det skal funke. Får vi utnyttet det potensialet som finnes på stadion kan vi med rette kalles norges beste supportere! At denne sangen funker kan bidra til enda bedre synging fra både SS og Hansa

Romani3

E jo ikkje alle på SS som vet at d egentlig e Hansa som ska svare, virker i hvertfall ikkje sånn.....
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

mr-bolstad

get land, Eget Landslag.
Brann!!

ole3000

men hvis ss synger: vi e brann bergens stolthet og så sk brann bergens stolthet èn gan slik at alle på ss blir med, men så slutter alle på ss å synge sk brann bergens stolthet gangen etter, slik at kanskje hansa skjønner det:)
i går for en til!

mr-bolstad

det kan bli vanskelig å få til då må vi stå å avtale dette før kamp!
get land, Eget Landslag.
Brann!!


Brann-Peter!

Med så mye oppstyr på forumet og sikkert litt rundt om, så tror jeg nok så sikkert at alle vet om "planene"..
så håper vi får skikkelig trøkk mot tromsø!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

jkippers

Quote from: "Endre"


Dette har jo med lydforsinkelsen å gjøre, noe jeg har mast om utallige ganger. Lyden trenger 0,2 sekund på å vandre fra SS til Hansa, så trenger den 0,2 sekund på å vandre tilbake. I dette lyd-vakuumet vil rådville SS'ere (som ikke leser dette forum) dessverre svare den gruppen som starter ropet, og dermed er Hansa blokkert.

Helt riktig som Endre skriver - PR for denne måten å rope på må kun drives på SS. Hvis SS faktisk klarer å holde munn etter "Vi e' Brann - Bergens stolthet" vil nok Hansa skjønne umiddelbart at det er de som skal svare.
Gull 09

abe78

Får vi til dette vil det garantert være noe av det tøffeste som har skjedd på stadion. Lydnivået vil bli veldig høyt. Vi vil da få et av de tøffeste ropene i Norge.

Tror også at det er nok at dette lykkes en gang. Da vil det bli lettere å starte senere. Gi gass mot Tromsø!
.og husk!

SKB e BEST!!!

Tenk å få det like bra til som Klanen når de roper Kom oigjen Enga(Som e et elendig rop)!!
Blir gåsehud på høyt nivå hvis det funker..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Nemesis

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Super Hasund"Hehe..Rusk i ørene eller?? Hansa hørte det nok, men visste isje at de skulle hive seg på sangen. Derfor må de få vite det på en eller anne måte.


Når startet dere på sangen da? Før kampen? 1. omgang? 2. omgang? Jeg hørte ingenting.


De startet det akkurat da det var en kritisk dommeravgjørelse på banen, så alle var opptatt med å se hva som skjedde....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

chris_henrik

Fikk også med meg at mange på SS forsøkte å starte ropet, SS pekte vel også mot Hansa.
Men ikke alle på SS fikk dette med seg, og vi endte opp med at SS svarte selv.

Klarer dette fint mot Tromsø!
<BRANN> ..... DKFM

HansaZ


abe78

.og husk!

Go Up