• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Da var vi plassert i VG

Started by Xminator, April 07, 2005, 06:19:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Tradisjonelt ser mange på VG-børsen (og de bommer så det synger etter hvert år også).

Kan registrere følgende:
De har hengt seg på hylekoret mot Opdal. Starter nok kampene med en karakter lavere på børsen enn de fleste andre (slik BT gjør, Sogndals keeper kan stå en kamp "hadde lite å gjør, ryddet opp i det som kom" og få en 6'er. Nå sist mot Aalesund fikk Opdal en 4'er etter samme kommentar). Eliteseriens dårligste keeper? Terningkast 2 (noe VG forøvrig ikke gav en eneste gang for Opdal :p)? Vi hadde da besøk av en minst like usikker keeper forrige søndag. Svakeste lagdel, helt klart, men 2'eren var tabloid nok.

De har også fått med seg at forsvaret ikke henger helt sammen alltid (og fikk en 4'er), Midtbanen vår fikk en 5'er (6'eren glapp på høyrekant, fart og skader). Angrepet fikk en fortjent 6'er.

Så nå er vi i angrepsposisjon.

Geir

Vi har jo alltid kjeftet opp Dagbladet for å være negative til Brann, men de tror faktisk at Brann blir nr 2.
Kan jo være en fordel også, ikke å bli tippet så høyt opp av VG. Som Xminator sier, så bommer de mye.

Tror faktisk at de kommer å ha VIF på første, for sportsredaksjonen der består jo stort sett av Engenpatrioter.
ndelig SERIEMESTER

Toa

Er stort sett enig med det VG sier om Opdal. Om han er eliteseriens dårligste keeper er vanskelig å si, men ser ikke bort ifra det.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

tiff

Er ingenting som hadde gledet meg meir i år enn Brann gull og at Opdal vinner Vg børsen.  Men trur Opdal trenger ein bedre keeper å kjempe med, for å få ut det beste. Kan hende eg ikkje har grunnlag nok til å stille spørsmål ved  Johan Thorbjørnsen, men han stor spillte ikkje i dei kampene eg såg i fjor. Då lurer eg på om han er god nok for eliteserien. Trur Jan Kjell Larsen hadde vore ein god mann både for Brann og for utviklinga til Opdal.  Så no får me bare håpe at Opdal blir stabilt god, for då er han ikkje langt i fra norges toppen trur eg.  Ellers var det ein del hyggelege ting fra Vg si side og,
godt å sjå at dei har tru på resten av laget. Men er spent å sjå ka som gjør Vif og Viking til større medalje kandidater enn oss.

Nixon

Objektivt sett et ikke helt tåpelig tips.
Vi har en keeper som er ustabil.
Vi har en litt ujevn stall.
Vi har hatt viktige spillere ute med skade stort sett hele vinter.
Vi kommer til å trenge litt tid før spillet setter seg.
Vi er relativt svake på bortebane.

Men klaffer alt er vi gode nok til å ta gullet.
Men når har egentlig alt klaffet for Brann?
Rød makt på Hansa

Lefty

Brann har uten tvil Tippeligaen svakeste keeperstall!!!

Opdal har en sinnsykt stor oppgave med å rette opp tabbene, og poengene han har kostet oss i vinter (RL).

Men hva om Håkon blir skadet? - HUJEDAMEJ!!!!!!


Lefty

Toa

Quote from: "Lefty"
Men hva om Håkon blir skadet? - HUJEDAMEJ!!!!!!
Lefty


Det vil ikke være bra, men siden Opdal ikke er noen matchvinner eller reddende engel for Brann idag, så vil det kanskje ikke ha så mye å si. Det fins jo grenser for hvor mye dårligere de andre keeperne til Brann kan være.

Men tror Brann etterhvert innser problemet, og vil forsøke å handle en toppkeeper til sommeren.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

4 punkter som må forbedres om vi (Brann) skal gjøre VGs tips til skamme:
- Opdal må heve seg, om så ikke skjer må det hentes ny keeper til sommeren
- Forsvaret må bedre samhandlingen. Vi slapp i fjor inn for mange enkle mål på dårlige klareringer, direkte personlige feil og dårlig plassering.
- Midtbanen må bli flinkere til å spille direkte og ta var på kontringene. For ofte blir det valgt støttepasning og korte krysspasninger med balltap som resultat.
- Spissene våre må bli mer effektive. Vi skilte oss ut som lite effektive i fjor.

Om Opdal står til en 5'er i snitt, forsvaret reduserer tabbefrekvensen og kommer ned i 80% redning istedenfor 60% som i fjor, midtbanen drar i gang overganger som mot VIF (1. omg) og mot Molde, og vi nærmer oss 30% mål på sjansene, så blir Brann uslåelige. Da snakker vi om sensasjonelt tidlig seriemester i år :p

Forbedring på 3 av punktene burde holde til gullkamp.

Svante!!

Opdal er elendig.  Det så vi i fjor.  han kostet oss kanskje gullet.  Alle vet at han har potensiale, men man begynner å bli utålmodig.  Jeg er helt enig med VG og har tippet brann på 4.

Men jeg håper jo på gull.  Men da må vi styrke keeperplassen.  Hvorfor hentet vi ikke Gustaffson, eller en annen god keeper? Keeper er den viktigste plassen på banen!!!

Handleliste:

* Ny keeper
* Ny midtstopper
* Ny høyre midtbane
rann er best

Nemesis

Det er jo ren utpsyking av vår egen keeper det vg skriver.  Er nok enig at det er et par journalister med vif-undikk som sitter å skriver disse "analysene".

Husk vi ble både cupmester og tok bronse i fjor med Opdal i mål.  


En annen ting: Viking er utrolig overvurdert i år. Vent å se....  De tapte jo mot løv-ham for noen uker siden, så plutselig etter å ha vunnet over rbk i en treningskamp så er de med en gang utfordrere i toppen.... Tror lyn blir mer farlig enn viking, men akkurat lyn har jo vi, eller skal vi si Sæternes godt tak på.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Toa

Quote from: "Nemesis"Det er jo ren utpsyking av vår egen keeper det vg skriver.  Er nok enig at det er et par journalister med vif-undikk som sitter å skriver disse "analysene".


Hvis en keeper ikke har psyke nok til å takle motgang, så har han heller ingenting i mål å gjøre...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

Nå er jo Opdal begynnt å bokse, så heretter skal han kun kalles Bokseren :p (ref. spillerprofiler i papir-BT)


Kaya

Vel, hvis RBK kunne bli mester med Jamtfall i mål, kan det vel ikke spille den helt store rollen hvem som er keeper...  :wink:

Nemesis

Quote from: "Toa"
Quote from: "Nemesis"Det er jo ren utpsyking av vår egen keeper det vg skriver.  Er nok enig at det er et par journalister med vif-undikk som sitter å skriver disse "analysene".


Hvis en keeper ikke har psyke nok til å takle motgang, så har han heller ingenting i mål å gjøre...


Det er forsåvidt sant nok, men jeg tror nok at Opdal tåler dette, akkurat som han tåler all missnøyen fra sine egne supportere.  At noen journalister prøver å psyke ham ut, vil ikke det automatisk si at han blir det......

Når det er sagt... så tror jeg alle her inne vet hvilke tre plasser som må forsterkes om  gullet skal hentes hjem.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Sharpy

Quote from: "Kaya"Vel, hvis RBK kunne bli mester med Jamtfall i mål, kan det vel ikke spille den helt store rollen hvem som er keeper...  :wink:


Hehe. Poeng. Men nå skal det vel sies at Jamtfall hadde et noe mer bunnsolid forsvar foran seg også da.  

VG har rett i at keeperplassen er et potensielt problem for Brann. Så lenge Opdal står er Brann riktignok noenlunde bra forspent bakerst, men etter han er det tynt i rekkene. Syns likevel det er noe strengt med 2 av 6. Og at Opdal er seriens dårligste keeper? HAHAHAHAHAHAHAHAHA...

Ellers ville jeg satt opp som følger:

Keeper: 3 (Pga dårlig dekning)
Forsvar: 4
Midtbane: 6
Angrep: 5
Benk: 4
Trener: 4
Ressurser: 5

Så alt i alt er jeg ikke overvettes uenig med VG. Sånn rent bortsett fra at de skivebommer med påstanden om førstekeeperen vår...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

nummer9

Quote from: "SeTrE"Opdal hadde ikke fått stått i mål i en annen eliteserie klubb, det sier sitt...


Ser ut som om oppdal kom til brann i 2001, siden han er 82', så var han vel ca 19 år da. Det å forvente at en 19-årig keeper skal ha stått i mål for en annen eliteserie-klubb, er vel som å tro på julenissen. Hadde feks Thorstein helstad spillt for noen andre eliteserie-klubber før han kom til Brann?


Quote from: "SeTrE"Bestemora mi hadde gjordt en bedre jobb for brann enn DEG!

Kandahar

Det som ikkje kjem fram er jo at Brann har den beste forsvarspelaren i tippeligaen, den Beste midtbanespelaren i tippeligaen og den beste spissduoen i tippeligaen.

Når det gjeld Mjelde har jo han gjort ein kjempejobb!! Greit t han har gjort enkelte taktiske valg, men det store bildet er jo at Mjelde har ført Brann frå å vera ein dumpingkandidat i 2001 til å bli ein gullkandidat i 2005. Han har gjort det bedre og bedre. Rekdal som sikkert vel få bedre enn Mjelde har jo fungert som ein jojo i Vålerengen. Når i tillegg mange av storfiskane Brann har henta (Scharner, Andresen, Soma, Sæternes osv) har sagt at Mjelde har vore ein direkte årsak til at dei har komt til Brann.

Det går ann å ta Mjelde på enkelte taktiske detaljar. Men det er jo ingen trenarar i tippeligaen som har nokke lignande å vise til.. (bortsett frå eggen jr og sr.) Brann har gått ein vei dei siste tre åra. Forbedra seg år etter år.. Det lukter faktisk stabilitet av Brann. Det har aldri skjedd før. Det er Mjelde og Dahl sin fortjenestre.

Synst vg-vurderinga ber preg av at Brann e Brann og dermed ikkje lykkes. Ikkje ein saklig vurdering spelar for spelar, trenar for trenar. Men det e jo forsåvidt ein ærlig sak.

Mr_Soma

Jeg tror ikke Opdal tar seg så veldig nær av dette - heller at han kommer til å få mer selvtillitt, og gjør VG's tips til skamme.

Om han tar seg nær av dette... så har han ingenting i en Branndrakt å gjøre - for da går ihvertfall ting til helvete.

VG betegner jo oss rett og slett som en gjeng outsidere - og ikke overraskende så vil de plassere VIF på topp eller som nr 2.

Men Viking derimot kommer de til å bomme stygt på, sann mine ord.

Hva skjedde på La Manga 1.Februar? Jo Brann rundspilte trønderne og vant 3-1. Hvor var VG da? Ingen ramaskrik den gangen.

Henki

Quote from: "nummer9"
Hadde feks Thorstein helstad spillt for noen andre eliteserie-klubber før han kom til Brann?



Jepp, spillte Tippeliga for Ham-Kam sesongen 1995 og scoret blandt annet mot oss på Stadion.
Så vet du det...  :)
Ballen skal fremover!

nummer9

Ok, tok feil jeg, men tror vel poenget mitt kom frem likevel.

Talentsatsing og Brann er tydelighvis ikke to ord som henger sammen.

Go Up