• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

10 år siden Soltvedtskandalen

Started by Nixon, April 03, 2005, 10:15:56 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Leser i BA i dag at det er 10 år siden Soltvedt fikk sparken og 300 supportere gikk i tog for å støtte han. På noen områder savner jeg de tidlige 90-årene på Stadion. Men ikke når det gjelder alle skandalene. Og dette var vel den største.

Er det noen her som gikk i det toget? Jeg var i utlendighet i hovedstaden og fikk ikke sjansen.

Men jeg var i Kongsvinger i andre serierunde. Vi hadde tapt 0-6 mot Molde (!) i serieåpningen og nå tapte vi 0-1. Husker at noen etter kampen løp rundt banen for å snakke med Thoresen. I avisene dagen etter ble det selvsagt slått stort opp at supporterne skulle TA Thoresen. Bare tull, men det var sterke følelser involvert husker jeg.
Rød makt på Hansa

Grey

Mye har forandret seg siden den gang.. på godt og vondt.. jeg gikk i toget, og husker laziofansen kopierte oss i en lignende sak noen uker senere..  :P

Dette toget endte forøvrig på stadion, hvor vi brøt oss inn og okkuperte store stå i en times tid..
Maybe a Greyhound could be my way

KennethS

Eg gikk i toget. Var også i Kongsvinger.
tå på Brann

Professoren

Gikk også i toget, nok så langt fremme ved "Vi serverer flambert Wulf"-banneret. Glemmer ikke når vi spurtet bort på store stå på et helt tomt stadion! Gode minner...

Nemesis

Er det noen som vet hvorfor han måtte gå egentlig?

Gikk jo rykter om at han hadde vært bortpå konen til Halvar Thoresen... men hvor mye sannhet det er i det vet jeg ikke....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

naitsirk


Laxevaag

Han var en god snik. Han og en annen Brannspiller, husker ikke i farten hvem det var, veddet om hvem som først klarte å bolle konen til tHoresen. Hvem som vant er det vel ingen tvil om.
Og i Kongsvinger? Vi skulle ta tHoresen, men Inge Ludvigsen kom imellom.

Gu kor herlig! For å si det sånn!

Grey

Maybe a Greyhound could be my way

DeeDee

Soltvedt var bortpå konen til Hallvar. Det er ikke bare rykter, for å si det sånn. Sånn sett forståelig at ikke thoresen var særlig hypp på å ha Soltvedt i klubben. Gikk i tog for han likevel.

Go Up