• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva het de......

Started by Bergenser, March 30, 2005, 09:27:17 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bergenser

Hei alle Brann fanatiker

Dagens spørsmål:

7 stk fra Storbritannia har spilt i SK Brann
3 Skotter
4 englendere

Men Hva het de?

Lefty

Her er noen jeg kommer på i farten:

Morley, Winters, Miller, Deans, MacLeod, Schanzenbecker, Baird

Lefty

Flere?

Sharpy

Vi kan jo gå raskt igjennom:

Legenden MacLeod, Pat Schanzenbecker, Trevor Morley (England)

Robbie Winters og Charlie Miller (Skottland)

Et raskt søk på brann.no viser også at en L.Baird, engelskmann forøvrig, spilte for de rødsvarte i 1913, mens skotten George Deans gjorde bergenser av seg i perioden 1917-1920.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Straffe!!!

I tillegg spilte Clive Allen en treningskamp på midten av 90-tallet, på prøvespill for kontrakt. Gamle Clive gjorde en forglemmelig innsats til stor glede for de få fremmøtte og stjal sågar et ferdigscoret mål. Han regnet det nok derfor som helt klart at han ville få kontrakt, men den gang ei.

Jeg mener å huske at dette forøvrig var kampen hvor afrikaneren Lucky Ochori prøvespilte på midtbanen, og lurer på om kampen gikk mot Wimbledon? Til tross for at dette var sommerens aller varmeste dag måtte (Un)Lucky gå av banen etter halvtid, ettersom han etter eget utsagn holdt på å fryse ihjel her oppe i det kalde nord.

Det er vel unødvendig å si at heller ikke han fikk kontraktsforslag...

Nixon

Snakker vi afrikanere på prøvespill glemmer jeg aldri Amadou Nije. Det var vel i 1989 i en sommerlig treningskamp mot Tottenham (?). Husker bare en detalj; en finte som vi aldri tidligere hadde sett maken til. Vi ble alle veldig imponert, men Teitur var ikke av samme oppfatning.
Rød makt på Hansa

Jaja

Quote from: "Nixon"Snakker vi afrikanere på prøvespill glemmer jeg aldri Amadou Nije. Det var vel i 1989 i en sommerlig treningskamp mot Tottenham (?). Husker bare en detalj; en finte som vi aldri tidligere hadde sett maken til. Vi ble alle veldig imponert, men Teitur var ikke av samme oppfatning.


Nije var da vitterlig under kontrakt med Brann i alle fall i en sesong. Husker godt noe som må være den samme finten fra treningskamper på Nymarksgrusen det året, så absolutt ut som en brukbar spiller den gangen, men det ble vel med noen veldig få innhopp.

Jaja

Quote from: "Straffe!!!"I tillegg spilte Clive Allen en treningskamp på midten av 90-tallet, på prøvespill for kontrakt. Gamle Clive gjorde en forglemmelig innsats til stor glede for de få fremmøtte og stjal sågar et ferdigscoret mål. Han regnet det nok derfor som helt klart at han ville få kontrakt, men den gang ei.

Jeg mener å huske at dette forøvrig var kampen hvor afrikaneren Lucky Ochori prøvespilte på midtbanen, og lurer på om kampen gikk mot Wimbledon? Til tross for at dette var sommerens aller varmeste dag måtte (Un)Lucky gå av banen etter halvtid, ettersom han etter eget utsagn holdt på å fryse ihjel her oppe i det kalde nord.

Det er vel unødvendig å si at heller ikke han fikk kontraktsforslag...


Stemmer at denne kampen var mot Wimbledon. Det var vel også på mote å hente inn pensjonerte engelskmenn i norske klubber denne sesongen. Strømsgodset hadde den gamle storscorer Lee Chapman på en kort kontrakt, tror han scoret noe sånt som et mål i en cupkamp, og ellers bare trengte å møte på kampdagene. I stabæk hentet de inn tidligere landslagsspiller Paul Davis, som heller ikke er særlig husket for sine bravader i norsk fotball. Heligvis husket Brann å sjekke både fødselsdato og historikk på spilleren de hadde inne. Clive er vel i dag forøvrig reservelagstrener i Tottenham og ekspertkommentator hos ITV (?). Det har med andre ord bare gått nedover med ham etter at han ikke fikk kontrakt den gangen.

Geir

Trevor Morley, som var sommervikar i Brann noen år, fant seg jo dame her, og bor vel fortsatt i byen.
ndelig SERIEMESTER

Nixon

Quote from: "Jaja"
Quote from: "Nixon"Snakker vi afrikanere på prøvespill glemmer jeg aldri Amadou Nije. Det var vel i 1989 i en sommerlig treningskamp mot Tottenham (?). Husker bare en detalj; en finte som vi aldri tidligere hadde sett maken til. Vi ble alle veldig imponert, men Teitur var ikke av samme oppfatning.


Nije var da vitterlig under kontrakt med Brann i alle fall i en sesong. Husker godt noe som må være den samme finten fra treningskamper på Nymarksgrusen det året, så absolutt ut som en brukbar spiller den gangen, men det ble vel med noen veldig få innhopp.


Det er mulig han var under kontrakt. Sjekket litt og fant han her:
http://www.skbrann.org/klubben/samlestats/import
Står oppført med 0 kamper og selvsagt 0 mål i 1989.
Noen som husker hvorfor han ikke engang fikk et innhopp?
Rød makt på Hansa

Jaja

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Jaja"
Quote from: "Nixon"Snakker vi afrikanere på prøvespill glemmer jeg aldri Amadou Nije. Det var vel i 1989 i en sommerlig treningskamp mot Tottenham (?). Husker bare en detalj; en finte som vi aldri tidligere hadde sett maken til. Vi ble alle veldig imponert, men Teitur var ikke av samme oppfatning.


Nije var da vitterlig under kontrakt med Brann i alle fall i en sesong. Husker godt noe som må være den samme finten fra treningskamper på Nymarksgrusen det året, så absolutt ut som en brukbar spiller den gangen, men det ble vel med noen veldig få innhopp.


Det er mulig han var under kontrakt. Sjekket litt og fant han her:
http://www.skbrann.org/klubben/samlestats/import
Står oppført med 0 kamper og selvsagt 0 mål i 1989.
Noen som husker hvorfor han ikke engang fikk et innhopp?


Var sikker på at han hadde iallefall et innhopp, men listen er sikkert korrekt, blander nok med diverse treningskamper. Om jeg ikke husker helt feil kan nok hans manglende tillit ha sammenheng med Teiturs ønske om å matche en ung stril som het Mons eller noe...utvilsomt et stort feilgrep av Teitur.. :wink:

Bombefar

innhopp blir vel bare registretrt de første 75 minuttene eller noe sånt?

Nixon

Quote from: "Bombefar"innhopp blir vel bare registretrt de første 75 minuttene eller noe sånt?


Kan jeg ikke tenke meg. Vet at man må spille i en halvtime for å komme med på spillerbørsene i mange aviser. Men jeg er ganske sikker på at man får en kamp godkjent på statistikken om man spiller fem minutter.
Rød makt på Hansa

Geir

Kampen blir godkjent bare man blir byttet inn, om det så er 89 minutter eller 8,9 sekunder
ndelig SERIEMESTER

Superjack

Quote from: "Jaja"
Quote from: "Straffe!!!"I tillegg spilte Clive Allen en treningskamp på midten av 90-tallet, på prøvespill for kontrakt. Gamle Clive gjorde en forglemmelig innsats til stor glede for de få fremmøtte og stjal sågar et ferdigscoret mål. Han regnet det nok derfor som helt klart at han ville få kontrakt, men den gang ei.

Jeg mener å huske at dette forøvrig var kampen hvor afrikaneren Lucky Ochori prøvespilte på midtbanen, og lurer på om kampen gikk mot Wimbledon? Til tross for at dette var sommerens aller varmeste dag måtte (Un)Lucky gå av banen etter halvtid, ettersom han etter eget utsagn holdt på å fryse ihjel her oppe i det kalde nord.

Det er vel unødvendig å si at heller ikke han fikk kontraktsforslag...


Stemmer at denne kampen var mot Wimbledon. Det var vel også på mote å hente inn pensjonerte engelskmenn i norske klubber denne sesongen. Strømsgodset hadde den gamle storscorer Lee Chapman på en kort kontrakt, tror han scoret noe sånt som et mål i en cupkamp, og ellers bare trengte å møte på kampdagene. I stabæk hentet de inn tidligere landslagsspiller Paul Davis, som heller ikke er særlig husket for sine bravader i norsk fotball. Heligvis husket Brann å sjekke både fødselsdato og historikk på spilleren de hadde inne. Clive er vel i dag forøvrig reservelagstrener i Tottenham og ekspertkommentator hos ITV (?). Det har med andre ord bare gått nedover med ham etter at han ikke fikk kontrakt den gangen.


Bryne fikk tilbud om å låne de ukjente spillerene Giggs og McMannaman for sommeren, da deres respektive klubber Man utd og Liverpool ville at de skulle få matchtrening.
De slo begge igjennom i england den sesongen, tror det var 91/92 sesongen. Bryne takket nei, de var for unge og ukjente.
Brannsupporter.

Go Up