• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Hjelde prøvespiller for Brann

Started by Sharpy, February 28, 2005, 00:11:03 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sharpy

En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

Hvis Soma drar til sommeren. Men bare da.
Rød makt på Hansa

Sharpy

Poeng. Men jeg syns ikke vi skal lukke døren for "unge" Hjelde likevel. Han er jo en habil stopper, og Bjarnason viser klare svakhetstegn litt for ofte, syns jeg.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Xminator

KEO

Quote from: "Nixon"Hvis Soma drar til sommeren. Men bare da.

tror det kan være sunt med litt konkuranse på stopper plassene,og skader kan vi jo ikke gardere oss for. Og Hjelde er jo en rutinert stopper som har mye og lære bort. Og spillere som er gratis og ikke krever for høy lønn. JA TAKK
Nu kør vi!

viks

Alle vet jo at det er et tidsspørsmål før Soma drar, til sommeren, til vinteren igjen? Uansett, så er det jo greit og ha en erstatter på plass så tidlig som mulig, og få spilt han inn.

Vi vinner ikke TL med Walde/Klock som midtstopper i år.Ophaug har forsåvidt optrådt greit,men vi er avhengig av og ha to klassestoppere. Se bare på feks VIF og Chelsea. Nøkkelen til suksess ligger i og klare og tette igjen bakover. Når spillerne vet at de slipper inn lite mål,brer det seg en trygghet i laget,og det blir lettere og prestere for de resrterende spillerne.

Men for all del. Jeg vet ikke om Hjelde er en slik klassemidtstopper. Men jeg har hundre prosent tillit til POLs vurderingsevne...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

oppedal

Dette er bra syns jeg. Hjelde er trolig en god spiller (har ikke sett han spille) og kan bli en viktig spiller.

POL sa at vi trenger konkurranse i om plassene og det har han rett i. Det er sunt og kan gjøre enkelte spillere bedre.

Visst Soma forsvinner til sommeren eller etter 2005-sesongen, har vi trolig en erstatter. Visst ikke Hassan El-Fakiri kommer til oss itil sommeren...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

KEO

Quote from: "oppedal"Dette er bra syns jeg. Hjelde er trolig en god spiller (har ikke sett han spille) og kan bli en viktig spiller.

POL sa at vi trenger konkurranse i om plassene og det har han rett i. Det er sunt og kan gjøre enkelte spillere bedre.

Visst Soma forsvinner til sommeren eller etter 2005-sesongen, har vi trolig en erstatter. Visst ikke Hassan El-Fakiri kommer til oss itil sommeren...

El-Fakiri kan vi bare glemme, flere utlanske klubber som er innteresert i underskriften hans.
Nu kør vi!

Geir

Sakset dette fra kjernen.com, og siden karen følger Nottingham, så vet han kanskje hva han snakker om. Time will show.

Quote:
--------------------------------------------------------------------------------

En gammel bekjent, Jon Olav Hjelde, skal prøvespille for Brann i neste uke.

http://www.t-a.no/

--------------------------------------------------------------------------------

Da Nottingham er det engelske laget mitt, har jeg fulgt Hjelde godt gjennom sesongen, og dersom han får kontrakt i Brann vil det være ganske pussig. Hjelde har kun vært 4.-5. valg som midtstopper hos Forest, og selv om han har gjort jobben sin greit de få gangene han har spilt, så er han ikke den spilleren han var lenger. Forest er pr dags dato i bunnstriden i den andre høyeste divisjonen i England, og enn så mye det sårer meg å si dette, så må da til og med Brann være bedre enn Forest og ha større ambisjoner om en erstatter til Soma enn en som ikke klarer å spille seg inn på et engelsk 1.divisjonslag?

Post Extras:
ndelig SERIEMESTER

Nixon

Synes også at det er litt pussig at vi ønsker en spiller som ikke engang er funnet god nok for et bunnlag i engelsk 1. divisjon.
Men vi vet jo alle at spilletid i utlandet ikke alltid reflekterer om en spiller er god eller ikke. Han kan jo godt få et løft dersom han kommer til Norge. Men dersom Soma blir er min mening at vi da har nok midtstoppere.
Rød makt på Hansa

KEO

Da Nottingham er det engelske laget mitt, har jeg fulgt Hjelde godt gjennom sesongen, og dersom han får kontrakt i Brann vil det være ganske pussig. Hjelde har kun vært 4.-5. valg som midtstopper hos Forest, og selv om han har gjort jobben sin greit de få gangene han har spilt, så er han ikke den spilleren han var lenger. Forest er pr dags dato i bunnstriden i den andre høyeste divisjonen i England, og enn så mye det sårer meg å si dette, så må da til og med Brann være bedre enn Forest og ha større ambisjoner om en erstatter til Soma enn en som ikke klarer å spille seg inn på et engelsk 1.divisjonslag?

Det er vell derfor han skal en uke på prøve spill i klubben. Og jeg tror ikke han blir hentet inn vist han ikke har kvaliteter som er god nok. Og det er vell ikke snakk om at han er en erstatter for Soma. Dette blir jo en signering for å få en bredere stall med tanke på en lang sesong med mye kamper.
Nu kør vi!

viks

Er jo ikke akkurat i ekstase jeg heller. Hjelde er vel ikke akkurat et navn, som får folk til og heve øyenbrynene til uante høyder.

Til tross for dette syntes jeg vi skal gi mannen en sjanse. Er nok av eksempler på flopper som har returnert og motbevist dette gjennom solid spill i TL.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

_owenz_

Engelsh 1. Divisjon er bedre enn tippeliagen pÃ¥ papiret, de har fint rÃ¥d til Ã¥ kjøpe spillere til 25-40 Mill NOK. Selv om det er  1.Div sÃ¥ har lagene fint 30.000 tilskuere til hver kamp. Alt i alt sÃ¥ er nok 1.Div i england endel bedre en Tippeligaen, enkelt og greit fordi de kan betale bedre,...

Man skal ikke se bort ifra at Brann hadde klart å slå ut et engelsk 1.Div lag hvis vi hadde møtt dem i en cup eller noe, men tror ikke Brann hadde gjort det så bra hadde de spilt i ligaen. I cup kan alt skje.

F.eks Vår kjære Olofinjana, hadde store problemer med å få spilletid da han gikk over sundet til England.

owen

Henki

Quote from: "viks"
Er nok av eksempler på flopper som har returnert og motbevist dette gjennom solid spill i TL.

Soma for eksempel... ;)
Ballen skal fremover!

Ã?ge

Er nok som erstatter for Ophaug som mest sansynlig forsvinner til danmark i dag Brann har tenkt å prøve Hjelde.

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=2Q4F10UI55HAXQFIMUNCFEQ?articleID=74447

espen

Quote from: "_owenz_"Engelsh 1. Divisjon er bedre enn tippeliagen pÃ¥ papiret, de har fint rÃ¥d til Ã¥ kjøpe spillere til 25-40 Mill NOK. Selv om det er  1.Div sÃ¥ har lagene fint 30.000 tilskuere til hver kamp. Alt i alt sÃ¥ er nok 1.Div i england endel bedre en Tippeligaen, enkelt og greit fordi de kan betale bedre,...

Man skal ikke se bort ifra at Brann hadde klart å slå ut et engelsk 1.Div lag hvis vi hadde møtt dem i en cup eller noe, men tror ikke Brann hadde gjort det så bra hadde de spilt i ligaen. I cup kan alt skje.

F.eks Vår kjære Olofinjana, hadde store problemer med å få spilletid da han gikk over sundet til England.

owen

Det er hvertfall ikke sant!

Jeg gaar mye paa engelsk foerstedivisjonskamper og jeg vil si at de oeaverste lagene er nok TL standard paa. Men fra midten av tabellen og ned er det stor forskjell..

Jeg ville tippet at brann hadde kjempet i toppen i england.

Og angaaende flopper som har gjort stor suksess i TL kan jeg jo bare nevne Saeternes.

Men for all del, la han proeve seg. Han kan vaere en habil spiller for alt jeg vet..

rbk1985

Quote from: "_owenz_"Engelsh 1. Divisjon er bedre enn tippeliagen pÃ¥ papiret, de har fint rÃ¥d til Ã¥ kjøpe spillere til 25-40 Mill NOK. Selv om det er  1.Div sÃ¥ har lagene fint 30.000 tilskuere til hver kamp. Alt i alt sÃ¥ er nok 1.Div i england endel bedre en Tippeligaen, enkelt og greit fordi de kan betale bedre,...

owen

Vær hilset alle Brann-supportere og alle andre brukere av dette forumet. Som dere kanskje gjetter gjennom brukernavnet mitt, er jeg Rosenborg-supporter, og det er jeg som har skrevet det siterte innlegget om Hjelde på kjernen.com sitt diskusjonsforum. Jeg er ikke ute etter å lage kvalm, jeg er her kun for å være med på saklige diskusjoner om fotball, da jeg alltid har funnet det interessant å diskutere med andre som ikke nødvendigvis deler mitt syn på ting.

SÃ¥, til innlegget skrevet av "_Owenz_":

Med all respekt å melde, "_Owenz_", så er det du sier veldig langt fra sannheten! Det har aldri skjedd at et engelsk førstedivisjonslag har brukt 25-40 millioner på en enkeltspiller, og de har heller aldri hatt råd til det. De fleste klubbene i engelsk førstedivisjon, f.eks Nottingham Forest, har stor gjeld, og lever av å selge unge talenter til Premier League-lag (Nottingham Forest hadde i 2001 en gjeld på £40m, 450 millioner NOK, og har siden vært nødt til å selge sine største talenter til Premier League-lag for å holde seg gående; nylig solgte de Andy Reid og Michael Dawson til Tottenham for £8m, nesten 100 millioner kroner). Wolverhampton kjøpte Olofinjana for 20 millioner (?) rett etter at de hadde rykket ned fra Premier League. Det å rykke opp fra 1.divisjon er en økonomisk gullgruve, Crystal Palace regnet blant annet med å tjene 500 millioner kroner bare pga at de rykket opp fra engelsk 1.divisjon til Premier League, selv om de skulle rykke ned igjen i år.

Det som er en vanlig overgangssum i Engelsk førstedivisjon er mellom £100 og £500k (ca. 1 - 5,5 millioner NOK), f.eks kjøpte Nottingham Forest nylig den beste spilleren til Plymouth, David Friio, for £100k. Leeds, Nottingham Forest, Sunderland, Leicester, West Ham og Derby har tilsammen nesten £100m i gjeld (1 milliard NOK), så det å si at det er "vanlig" at en engelsk 1.divisjonsklubb har råd til å bruke 25-40 millioner kroner på enkeltspillere er derfor bare sprøyt!

Når det så gjelder tilskuertall, tar du veldig feil også her. Nottingham Forest, en av de største klubbene i engelsk 1.divisjon, har et snitt på ca 22.000 tilskuere på hjemmekampene, snittet i hele ligaen vil jeg tro er på ca. 18000 (husk at det finnes klubber som Crewe, Burnley, Rotherham og Gillingham i ligaen, de trekker ikke akkurat veldig mange folk på kampene). Det er bare i storkamper, når store lag som Leeds, West Ham, Sunderland, Forest og Wolverhampton spiller, at tilskuertallet kan nærme seg 30,000.

Så til at ikke engang Olofinjana fikk spilletid i Wolves: For det første var Wolves på det tidspunktet de kjøpte ham nettopp rykket ned fra Premier League, og hadde derfor mange ferske penger på bok (det er en god fallskjerm fra PL til engelsk førstedivisjon). For det andre fikk ikke engang Morten Gamst Pedersen spille med en gang i sin nye klubb Blackburn. For det tredje så spiller Olofinjana fast i Wolves (han har spilt i 30 av 34 kamper for Wolves).

Tilslutt: Det å sammenligne nivået mellom engelsk 1.divisjon og Tippeligaen blir veldig vanskelig, men vi så jo hvordan det gikk da Millwall spilte i Uefa-cupen i år, som følge av at de var i finalen i FA-cupen i fjor: 4-2 tap sammenlagt mot et middelmådig Ferencvaros. Engelsk 1.divisjon er en veldig fysisk liga, og det avles stadig frem store talenter fra 1.divisjonsklubbene, men kvalitetsmessig er den nok ikke bedre enn at middelmådige tippeligalag som Odd og Lyn hadde hevdet seg bra. Jeg er rimelig sikker på at Brann hadde klart opprykk om de hadde spilt i engelsk 1.divisjon

Nixon

Når vi først er inne på Rosenborg her. Jeg hadde følt mye tryggere dersom vi hadde snappet Hjelde på bekostning av Rosenborg, slik vi gjorde med Andresen. Men de har ikke engang leet på øyelokket der oppe i bartebyen. Og hvis vi er gullkandidat bør vi ikke nøye oss med noe dårligere enn det de gjør.

Men vi lar han få en sjanse og stoler på at MIM vet hva han trenger.
Rød makt på Hansa

Alexåsane

Quote from: "Nixon"Når vi først er inne på Rosenborg her. Jeg hadde følt mye tryggere dersom vi hadde snappet Hjelde på bekostning av Rosenborg, slik vi gjorde med Andresen. Men de har ikke engang leet på øyelokket der oppe i bartebyen. Og hvis vi er gullkandidat bør vi ikke nøye oss med noe dårligere enn det de gjør.

Så du mener vi skal bare kjøpe spillere RBK er innterisert i? eller over reagerte eg her?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Nixon

Quote from: "Alexåsane"
Quote from: "Nixon"Når vi først er inne på Rosenborg her. Jeg hadde følt mye tryggere dersom vi hadde snappet Hjelde på bekostning av Rosenborg, slik vi gjorde med Andresen. Men de har ikke engang leet på øyelokket der oppe i bartebyen. Og hvis vi er gullkandidat bør vi ikke nøye oss med noe dårligere enn det de gjør.

Så du mener vi skal bare kjøpe spillere RBK er innterisert i? eller over reagerte eg her?

Ja, jeg synes du overreagerte (!) her. Den kunne du spart deg!:)
Rød makt på Hansa

Alexåsane

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Alexåsane"

Ja, jeg synes du overreagerte (!) her. Den kunne du spart deg!:)

Hehe, du kan no være ærlig at det hørtes nesten sån ut;) skal gje meg eg vettu:)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Nixon

Poenget er egentlig ikke hvem Rosenborg har eller ikke har. (Men takk for orienteringen _owenz_). Men litt konkurranse om en spiller, fra egentlig hvem som helst, er et større kvalitetstegn enn om ingen bryr seg når en fallert proffspiller vender hjem.
Rød makt på Hansa

_owenz_

http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050211/SPORT/102110113

Det som virkelig irriterer meg er at Brann(eller et annet topplag) ikke har Olivier Occean i stallen, jeg skjønner ikke hva han gjør i Odd. Nå ser det ut til at han iaf. må spille frem til sommeren i vel... et heller middelmådig lag.

Occean er uten tvil en av Norges største talenter for øyeblikket, og han fÃ¥r sÃ¥ absolutt ikke matchet seg sammen med andre gode spillere slik som han burde fÃ¥tt.  Hadde Odd brydd seg 2 sekunder om Occean sÃ¥ hadde de latt han gÃ¥ til en større klubb. Penger hadde de jo fÃ¥tt uansett ved videresalg.

Nå når de ikke får de 25 mill'ene de forlanger så sløser han bort tiden sin i Odd....

owenz

Go Up