• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Drakten kan forkastes

Started by Sharpy, February 25, 2005, 11:19:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Sharpy

Ja, da kom det som mange av oss har ventet på.

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=74323

Da håper jeg inderlig at vi spiller i fjorårets drakter kommende sesong.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

Interessant. Men hva gjør de da med alle draktene som i skrivende stund er på vei til Bergen fra Kina? Det må jo være snakk om flere tusen. Blir jo litt av et økonomisk tap. Pluss at man aldri i verden vil klare å få tak i nye drakter til alle supporterne før seriestart. Med det vanlige tempoet til Brann vel å merke.
Rød makt på Hansa

andreas27

du sier noe der nixon, var så "uheldig" å få denne drakten til jul og den ser helt jekelig ut.
vist det står i brannsgrunnlov at draktene skal ha röd og hvit farge så bör dettre fölges.

GamleErik

Jeg er ikke jurist, bare så det er sagt, men min fortolkning av

"Klubbens farger er rødt og hvitt. Klubbmerket er i oval utforming med Brann i rødt på hvit bunn."

legger sånn sett ingen begrensning på draktutformingen, så strengt tatt kunne de spillt i fiolilla farger.

Det skal bli interessant Ã¥ se hva vi kommer frem til pÃ¥ Ã¥rsmøtet. Hvis drakten blir forkastet sÃ¥ stiger vel samlerverdien pÃ¥ de bestillte draktene slik at man kan selge dem til overpris!  :P
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

P-K

"Klubbens farger er...." sier ingenting om fargen på drakten nei. Det er mer en svek hentydning til at ting som har med Brann gjerne bør utformes i den fargekombinasjonen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Sharpy

Quote from: "Nixon"Interessant. Men hva gjør de da med alle draktene som i skrivende stund er på vei til Bergen fra Kina? Det må jo være snakk om flere tusen. Blir jo litt av et økonomisk tap. Pluss at man aldri i verden vil klare å få tak i nye drakter til alle supporterne før seriestart. Med det vanlige tempoet til Brann vel å merke.


For å være helt ærlig har jeg ingen tro på at forslaget kommer igjennom. I hvert fall ikke om konsekvensen blir at draktene som skal brukes i år forkastes. Synd for oss som ikke liker det svarte på Branndraktene. Helt kurant for mange andre.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

kabelmann

Personlig håper jeg årsmøtet går imot forslaget. Det nederste bildet i artikkelen viser hvor tøff den nye drakten er.

Stiller meg også tvilende til om klubbens lover legger direkte føringer for drakten.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Uansett tror jeg dette ikke kommer til å skje igjen da reaksjonene har vært for sterke. Om noen år kommer den røde og svarte drakten til å være en fotnote i Brann sin historie. Noe vi kommer til å fortelle barnebarna om...:)
Rød makt på Hansa

Bergen Sin Gutt

Jeg mener at man må være ganske bra brød for å tolke "klubbfargene skal være rødt og hvitt" som noe annet enn at det selfølgelig skal gjelde draktfargene. Hva er klubbfargene da hvis det ikke er fargene på drakten? Setene på Stadion? Trelistene på dassen?? Skolissene til banemannskapet???

Ikke narr meg til å le...

kabelmann

Du glemte det viktigste: logoen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bergen Sin Gutt

Quote from: "kabelmann"Du glemte det viktigste: logoen.


Jeg har ikke glemt noe som helst. Hvis du ser nøye etter, så er "klubbfargene" og "utformingen og fargene på logoen" to forskjellige punkter i Branns Lover.

kabelmann

Jo, men slik jeg oppfatter den er den veldig åpen for tolkning. Klubbfarger kan like gjerne henspeile til logoen som til draktene. Om klubbfargene viser til drakten, hvorfor er det da ikke predefinert farger for bortedraktene? Disse har jo kommet i alle regnbuens farger.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bergen Sin Gutt

Quote from: "kabelmann"Jo, men slik jeg oppfatter den er den veldig åpen for tolkning. Klubbfarger kan like gjerne henspeile til logoen som til draktene. Om klubbfargene viser til drakten, hvorfor er det da ikke predefinert farger for bortedraktene? Disse har jo kommet i alle regnbuens farger.
to forskjellige punkter. Med mindre man var på dritfylla når man skrev ned disse lovene kan jeg ikke med min beste vilje se at punktet med klubbfargene skal leve i hånd i hånd med punktet om utformingen og fargene på logoen. Hvorfor gjenta seg selv?

"Bortedraktene"? Nå håper jeg virkelig at du kødder. De fleste lag her i verden har da hatt bortedrakter i alle regnbuens farger opp gjennom sin historie.

Superjack

Brannsupporter.

grei

La Hasunds vilje skje på jorden så dette går gjennom. Jo fortere den avskyelige svartfargen fjernes, jo bedre.

kabelmann

Om du tolker "klubbens farger" til å være det samme som draktfarger, så velbekomme.

Quote from: "Bergen Sin Gutt""Bortedraktene"? Nå håper jeg virkelig at du kødder. De fleste lag her i verden har da hatt bortedrakter i alle regnbuens farger opp gjennom sin historie.


Hva i all verden har det med saken å gjøre? Om jeg må få trekke inn vanlige firmaer i denne saken, så har de alle fleste firmaer med en komplett profil definert opp et sett med sekundærfarger i tillegg til primærfargen(e). Hvorfor skal man ikke kunne gjøre dette i fotballsammenheng?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bergen Sin Gutt

Quote from: "kabelmann"Om du tolker "klubbens farger" til å være det samme som draktfarger, så velbekomme.


Nei klart at disse statuttene ikke har noenting med Branns draktfarger å gjøre, det er ren slump at Brann har spilt i rødt og hvitt gjennom nesten hele sin historie. Herre min hatt menneske...

kabelmann

Hva de har gjort gjennom hele sin historie vet jeg ikke, så gammel er jeg ikke (at det dog har vært hovedsaklig rødt og hvitt er jeg selvsagt klar over). Det er dog ikke første gangen vi får et innslag av svart, selv om det denne gangen er ganske minimalt i forhold til de svarte shortsene en gang på 80-tallet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bergen Sin Gutt

Quote from: "kabelmann"Hva de har gjort gjennom hele sin historie vet jeg ikke, så gammel er jeg ikke. Det er dog ikke første gangen vi får et innslag av svart, selv om det denne gangen er ganske minimalt i forhold til de svarte shortsene en gang på 80-tallet.


En sesong med svarte shortser for 20 år siden er ingen unnskyldning for å gå i mot egne vedtatt statutter og egne tradisjoner. Vi har også spilt mye i hvite shortser vet du...

Henki

Ballen skal fremover!

Nemesis

Enig i at drakten bør være  rød og hvit............   men synes den nye drakten e grei , sÃ¥ lengen sponsorlogoen pÃ¥ brystet og nummerne pÃ¥ ryggen er hvite..  men pÃ¥ sikt, til neste Ã¥r, bør det svarte vekk!!!

"No ser eg rødt!   No ser eg svart!  No ser eg laget uten bart!"...........blir liksom ikke sÃ¥ j.. bra...........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

kabelmann

QuoteEn sesong med svarte shortser for 20 år siden er ingen unnskyldning for å gå i mot egne vedtatt statutter og egne tradisjoner.


Poenget er at det tydeligvis er flere som ikke ser disse draktfargedefineringene i statuttene like klart som det du gjør. Dersom statuttene kan misforståes så mener jeg at de er åpen for tolkning.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

HaterRævBK

"no ser eg rødt, no ser eg svart. No ser eg fotball laget mitt!......"
nei, funker bare ikke... MÃ¥ ha hvitt :)
S slaur.....

Bergen Sin Gutt

Quote from: "kabelmann"
Poenget er at det tydeligvis er flere som ikke ser disse draktfargedefineringene i statuttene like klart som det du gjør. Dersom statuttene kan misforståes så mener jeg at de er åpen for tolkning.


Jeg har inntrykk av at de aller fleste tolker den slik jeg gjør det. Men folk er i sin fulle rett til å tolke i vilden sky.

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

grei

Henki prater visdom. Det er ikke lover og regler, men sunn fornuft som tilsier at Brann skal spille i rødt og hvitt.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "grei"Henki prater visdom. Det er ikke lover og regler, men sunn fornuft som tilsier at Brann skal spille i rødt og hvitt.


Korrekt.  Det er likefullt en skandale med de nye draktene uansett hva som er nedskrevet av lover.

Kruxleiven

Quote from: "Sharpy"
Da håper jeg inderlig at vi spiller i fjorårets drakter kommende sesong.


Nei, god forbid. De draktene er sjumilssteg tilbake fra de flotte 1998/99 draktene. Umbro kan ikke lage drakter. Kan vi ikke bare bytte dem ut med en gang? Aller helst vil jeg ha Puma, men hvis ikke det så ville det væørt helt greit å få tilbake Adidas. Til og med Errea lager bedre drakter enn Umbro som bare ikke klarer å komme med et nytt design på 3 år. Jeg liker heller ikke de nye draktene, men jeg vil heller ha dem enn de som vi har hatt nå i 3 år selv om vi kommer til å ligne litt på det vederstyggelige Milan.

nummer9

Seriøst folkens, dere kan ikke mene at man skal ta alle draktene som er bestillt til denne sesongen og kaste de rett på dyngen.

greit nok at det kan legges ned noen retningslinjer som trer i kraft neste sesong igjen, men det for nå være måte på dumskap om man mener at man skal bytte drakter nå. Om noen av dere husker tilbake, så var fjorårets drakter lenge utsolgt i brannbutikken, og jeg tenker derfor det neppe er mange av disse tilovers.

Om man nå skal bestille nye drakter til brannbutikken, kommer de sikkert f*en meg ikke før til 2006/2007 sesongen!

Bra butikk gutter!

Xminator

Regner med at de som styrer og roter forklarer at det vil koste mange penger å bytte draktene *nå*. Og at de i samme setning pålegger Brann å gjøre noe med dette.

Tror selv rødt og sort blir en tillvenningsak. Og når det gjelder "nå ser eg rødt, nå ser eg sort", så kan vi jo fort se litt sort på det utover våren ;)

StoreS gutt 16

Tviler sterkt på at de nye svart/hvitt draktene blir vedtatt fjernet. Kostnadene ved å skifte,+ at det er praktisk umulig å forandre nå, Kina ligger langt vekke og folk ville nok ha refundert de svarte draktene sine.

Men så lenge man skifter til neste år igjen skal vi vel overleve en sesong med "no ser eg rødt, no ser eg svart, no ser eg de som hater bart"

Alexåsane

Quote from: "StoreS gutt 16"Tviler sterkt på at de nye svart/hvitt draktene blir vedtatt fjernet. Kostnadene ved å skifte,+ at det er praktisk umulig å forandre nå, Kina ligger langt vekke og folk ville nok ha refundert de svarte draktene sine.

Men så lenge man skifter til neste år igjen skal vi vel overleve en sesong med "no ser eg rødt, no ser eg svart, no ser eg de som hater bart"


Svart/Rød ja:) nei det tror isje eg heller. blir alt for dyrt!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

gull05

drakten er fin den, men liker bedre de gamle røde-hvite.
ød makt.

Strilen

Quote from: "Superjack"
At en tulling plutselig skal stille opp og be SK Brann bosse alle draktene som er bestilt er totalt fiasko. Den mannen kan ikke ha mye å ta seg til.


Sånn sett kan du jo ikke ha mye å ta deg til du heller som bruker tid til å svare på dette.

Og mannen, som du kaller han, bør faktisk respekteres og hedres istedet for å bli kalt tulling. Han er opptatt av identitet og samhørighet (og Brann), noe som avtar mer og mer i dagens fotball. Dette er ikke en diskusjon om draktene er fine eller tøffe, det er en diskusjon om identiteten til Brann og dens fans. Når mannen tar dette opp, er det opp til alle andre som er medlem i SK Brann å enten være enig eller uenig med han. Blir det nedstemt så må han (og jeg) bare godta det. Men han har i det minste brydd seg med noe som opptar han (og mange andre). Og han har i det minste forsøkt å gjøre noe med noe han mener er helt hakkande gale. Og for det skal han ha all ros og ære, da det er mange som ikke gidder å engasjere seg i det hele tatt.

kabelmann

Flott at folk engasjerer seg, for all del. Dette er ting som mange vil ha en mening om. Men å skulle gå til media med dette og legge inn protester på årsmøtet osv. blir for meg litt rart. Det ville ikke vært vanskelig å designe en annen drakt basert på rødt og hvitt som ville vært mye fjernere fra Branns identitet. Hvilken "lov" skulle man da gjemt seg bak? Da ville det hele dreid seg om en smakssak, men jeg mistenker denne fyren for å ha ville protestert da også.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

enavgutta

Var vi ikke enige om at Lokøy & co hadde vært ute og drukket øl, sett Man U kamp, dratt på nachspill, blitt enda mer dritings, funnet frem fargetusjene, tegnet og faxet dette til Umbros kinamann... ville vært legendarisk hvis de klarte å eliminere disse draktene på årsmøtet :-)

Bergen Sin Gutt

Quote from: "kabelmann"Flott at folk engasjerer seg, for all del. Dette er ting som mange vil ha en mening om. Men å skulle gå til media med dette og legge inn protester på årsmøtet osv. blir for meg litt rart. Det ville ikke vært vanskelig å designe en annen drakt basert på rødt og hvitt som ville vært mye fjernere fra Branns identitet. Hvilken "lov" skulle man da gjemt seg bak? Da ville det hele dreid seg om en smakssak, men jeg mistenker denne fyren for å ha ville protestert da også.


Ser frem til forklaringen på hvordan en rød og hvit drakt kunne vært fjernere fra Branns identitet i forhold til denne som er rød og svart. Hvorfor skulle man "gjemme seg bak en lov"? Greit at jeg har vært opphengt i tolkningen av Branns Lover om klubbfarger osv, men det har da med mye annet enn det å gjøre når jeg ikke liker den nye defekte drakten.

Lefty

La oss alle kalle en spade for en spade her inne;

Vi hater drakten fordi den ligner for mye på Uniteds drakter! Jeg kommer ALDRI I LIVET til å tre den på meg! - ALDRI!!!!!


Lefty
(QPR-fan)

DJ_ADG

Quote from: "Lefty"
Vi hater drakten fordi den ligner for mye på Uniteds drakter!
men det e forsatt stor forsjel.
Og for det andre var fjor årets Brann drakt helt den samme drakten som Man Utd hadde som borte drakt i 2001/02

En annen viktig ting Sk Brann har UMBRO. Og dersom Brann drakten lingner på noen andre é det Lyon sinne CL drakter fra 2004/05.

Og eg tror ikkje mange har noe i mot drakten. Men at den é rød og sort. Eg synnes at Brann bør bytte drakt levrandør te, Admiral, Patrick, Lotto eller Puma. Eg liker også Nike, men de nye Nike ballene har eg lagt merke til at keppere har vanskelig med å holde, denne uken har eg sett 5 grove keeper tabber og alle med Nike ball., men det é en helt annen diskusjon.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Bergen Sin Gutt

Quote from: "Lefty"La oss alle kalle en spade for en spade her inne;

Vi hater drakten fordi den ligner for mye på Uniteds drakter! Jeg kommer ALDRI I LIVET til å tre den på meg! - ALDRI!!!!!


Lefty
(QPR-fan)


Pølsesnakk spør du meg. Jeg hater drakten fordi den er rød og svart, og ikke rød og hvit. Om den måtte ligne på enkelte andre lags tidligere drakter, det bryr meg akkurat der jeg tørker meg med dasspapir.

cyp

Hvor mange "hater-drakten" tråder skal vi ha egentlig? Dette har blitt diskutert så utallige mange ganger. Om Brann spiller i svart-røde drakter neste sesong er det ingenting å gjøre med det. Man skal elske drakten til laget man elsker, uansett farge. Helt forferdelig å lese disse innleggene hvor det virker som om jorden har gått under pga Brann-drakten har en svart stripe.
elt O e snobbete!!

Sharpy

Dette var jo i utgangspunktet en informasjonstrÃ¥d om forslaget som kommer til Ã¥ bli fremmet pÃ¥ Ã¥rsmøtet. Da er det helt naturlig at folk begynner Ã¥ diskutere hva som bør gjøres, i og  med at det er et tema som engasjerer.

Men vi kan jo spørre om noe annet. Er det noen som TROR at dette forslaget vil bli vedtatt, og at årets drakter forkastes? Jeg tror ikke det.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

Jeg tror heller ikke det. Skjønt et årsmøte kan jo være ganske uforutsigbart, litt mobilisering og snakk i korridorene i forkant kan endre ethvert utfall. Såvidt jeg har forstått har denne personen sendt inn et lovendringsforslag som trenger 2/3 flertall. Tror det som sagt ikke, men man vet aldri!
Rød makt på Hansa

howie

Jeg tviler sterkt på at 2/3 av medlemmene vil forkaste årets drakt.

Jeg synes årets drakt er dårlig. Det svarte må vekk og det hvite tilbake...
Men det er for seint og gjøre noe med det nå.
Ikke kast alle de hundre(eller tusen?) draktene som er bestilt. Vi fÃ¥r bare overleve denne sesongen og heller hÃ¥pe pÃ¥ medalje i Royal League, sÃ¥ tenker vi ikke pÃ¥ drakten nÃ¥r tippeligaen er i gang, og vips, vi har gull i tippeligaen!  :)

Men jeg har ikke noe imot all krittiken mot drakten. Ledelsen i Brann bør vite når de har gått på en kjempe smell.
Så syt og klag, og BA får lage noen store avis overskrifter av det hele, som de allerede har gjort...
Bare det ikke bli for mye. Fordi gutta i Brann har gjort en utrolig god jobb i fjor og kommer trolig til og gjøre en minst like god jobb i år, så noen tabber eller uheldig gale valg må vel vi supportere tåle også.

Men da må alle supportere som har tenkt og skaffe drakt i år og vere smarte, og holde ut en sesong til uten drakt vist de er i mot alt det svarte, og vente på neste års drakt som forhåpentligvis blir normal igjen...

kabelmann

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Ser frem til forklaringen på hvordan en rød og hvit drakt kunne vært fjernere fra Branns identitet i forhold til denne som er rød og svart.


Fordi at selv om man nå har byttet ut det hvite med svart, så holder man på det røde som hovedfargen. Om man hadde gått over til en rød- og hvitstripet drakt, en sjakkmønstret drakt (i rødt og hvitt), en drakt a la Fredriktstads etc etc så ville man vært fjernere fra Branns identitet enn det man er med dagens røde og svarte.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Bergen Sin Gutt

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Bergen Sin Gutt"Ser frem til forklaringen på hvordan en rød og hvit drakt kunne vært fjernere fra Branns identitet i forhold til denne som er rød og svart.


Fordi at selv om man nå har byttet ut det hvite med svart, så holder man på det røde som hovedfargen. Om man hadde gått over til en rød- og hvitstripet drakt, en sjakkmønstret drakt (i rødt og hvitt), en drakt a la Fredriktstads etc etc så ville man vært fjernere fra Branns identitet enn det man er med dagens røde og svarte.


Tåpelig svar på en tåpelig påstand. Alle vet jævlig godt at Brann ikke hadde kommet med en sjakkmønstret drakt i rødt og hvitt.

Denne må du nok lenger ut på landet med.

Bergen Sin Gutt

Quote from: "cyp"Hvor mange "hater-drakten" tråder skal vi ha egentlig? Dette har blitt diskutert så utallige mange ganger. Om Brann spiller i svart-røde drakter neste sesong er det ingenting å gjøre med det. Man skal elske drakten til laget man elsker, uansett farge. Helt forferdelig å lese disse innleggene hvor det virker som om jorden har gått under pga Brann-drakten har en svart stripe.


Her var det mye hjernedødt vissvass. Håper du ikke er seriøs? Helt greit at man ikke kan bytte ut den nye defekte drakten hvis man har bestilt tusenvis, men man må sporenstreks ta en avgjørelse om at draktene til neste år skal være røde og hvite. Hvorfor synes du at det er galt at folk reagerer kraftig på draktskandalen? Jeg synes nesten synd på deg. Det er jo klart at det er et sunnhetstegn at folk engasjerer seg så mye. Eller skal alle løpe rundt som hodeløse kyllinger og bare blindt godta alt sirkusdirektørene i SK Brann finner på? Nei takk. Det er klubben vi elsker, ikke sløkkede påfunn eller rævstygge drakter klubben måtte komme med.....

Fra og med i dag skal jeg takke høyere makter for at jeg har et annerledes forhold til mitt elskede SK Brann enn det du har.

Jeg reagerer heldigvis ikke bare med et skuldertrekk(som du tydeligvis gjør) når noe slikt som draktskandalen skjer. Noe som kødder med tradisjoner, identitet, historie, stolthet og ære.

God bedring.

Grey

Skulle gjerne sett at draktene ble forkastet på årsmøtet, til tross for det økonomiske tapet det vil innebære.. Det inntrykket man sitter igjen med gjennom mediene er at brann-styret har tatt veldig lett på hele saken, spesiellt når dem går ut og sier "det er fortsatt hvitt i logoen til Sparebanken vest". Det er gjerne ikke tilfelle, men likefullt skal det svi å gjøre feil. Etter min mening vil det være ris til egen ræv. Håper også at salget av denne (om den ikke blir forkastet) går rett i dass og at Brann brenner inne med ett stort lager.. Prikken over I-en hadde vel vært om og hvis vi skulle vinne serien i år, så gjør vi det i noen drakter som strengt tatt ikke er våre.

Hvordan man klarer å tolke "Klubbens farger er røde og hvite. (punktum)" til å gjelde først og fremst draktene er et stort mysterium. I alle fall når klubblogoen (dens farger og utforming) omtales i neste linje. Dette kunne gjerne vært presisert bedre, og noen klarer desverre dermed å tolke opp og ned i mente. Men hvis en stiller seg selv spørsmålet "hva er klubbfargene til molde, rosenborg?" og så videre, så gir svarene seg selv. Blått og hvitt, hvitt og svart, fordi man med en gang tenker på drakene deres. Med andre ord så er klubbfarger og draktfarger to sider av samme sak.

Desverre blir vi nok torturert med de j..... stygge draktene den kommende sesongen.. desverre vil det nok aldri komme så mye som en beklagelse fra altanen. Desverre har styret klart å distansere seg fra supporterne, igjen..
Maybe a Greyhound could be my way

kabelmann

Quote from: "Bergen Sin Gutt"Tåpelig svar på en tåpelig påstand. Alle vet jævlig godt at Brann ikke hadde kommet med en sjakkmønstret drakt i rødt og hvitt.


Nå må du gi deg. Påstanden var at man kunne lage en drakt som var fjernere fra Branns identitet med rødt og hvitt enn den nye i rødt og svart, noe du avviste. Selvsagt kan man det.

Forøvrig flott at Brann går tilbake til originalfargene for en sesong.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KEO

Nu kør vi!

Go Up