• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

TIFO 2005

Started by Brannfrelst, February 20, 2005, 17:45:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfrelst

NÃ¥ begynner sesongen og nerme seg med stormskritt.
Nå har TIFO gruppen fått 110.000 kroner tilgjengelig,og det er jo storartet!
Burde vi hatt et møte bare for å myldre ideèr og hva som kunne blitt gjort? Satt opp planer og kostnader,dugnader o.l?
Er mindre enn 2 måneder igjen,og vi har vel mye vi må få gjort.
Så håper noen i TIFO gruppen(eller noen andre)har noen formeninger om dette.
Mener vi kan hevde oss i alle fall på topp 3 i år på beste TIFO.
2.10.07-Gullet kom hem!

HaterRævBK

For å kommer med ideer kan dere se på denne siden:
www.ultras-tifo.tk

her e mange tifo bilder....!
Kanskje dere ser hvor langt etter Norge ligger når det gjelder tifo. (utenom klanen)
S slaur.....

DJ_ADG

Eg synnes at tfo-gruppen bør ha en flagg maling dag/helg. Der vikunne fått laget mange vidte falgg og mange to-pins flagg. Kunne vi fått masse falgg på tribunnen hadde det vært ok bra tifo på alle kampene. Stoff til flagg får man kjøpt på Ikea for ca.20kr pr meter, falgg stenger tror eg det é noen igjen fra i fjor og uansett det koster ikkje så mye. Og maling koster ikkje så altfor mye.

På støre tiof menner eg at det bør malles bannere som kan brukes flere ganger. Istedenfor å "sløse" penger vekk på for mye en gangs tifo, men selvsagt at det bør jo også være en gangs tifo. Som eksempel mosaikk og kaos tifo.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Brann-Peter!

Quote from: "DJ_ADG"Eg synnes at tfo-gruppen bør ha en flagg maling dag/helg. Der vikunne fått laget mange vidte falgg og mange to-pins flagg. Kunne vi fått masse falgg på tribunnen hadde det vært ok bra tifo på alle kampene. Stoff til flagg får man kjøpt på Ikea for ca.20kr pr meter, falgg stenger tror eg det é noen igjen fra i fjor og uansett det koster ikkje så mye. Og maling koster ikkje så altfor mye.

På støre tiof menner eg at det bør malles bannere som kan brukes flere ganger. Istedenfor å "sløse" penger vekk på for mye en gangs tifo, men selvsagt at det bør jo også være en gangs tifo. Som eksempel mosaikk og kaos tifo.


Der vet du at jeg er enig med deg! Slik som klanen har hver eneste kamp de ikke har et stor tifo - show, så har de masse flagg, (og da ser det ut som det er bra tifo. det er veldig enkelt, og det ser veldig stilig ut..)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

HaterRævBK

Kaos tifo e noe vi må ha!
Det ser så utrolig fett ut :P
S slaur.....

HaterRævBK

Gidder ikke lage ny tråd for å poste dette:

E det ikke litt flaut å tenke på hvor langt etter Norge og Brann e alle andre land?
No tenker eg spesielt på tifo fronten...
Lag helt ned i 3-divisjon i Frankrike, Italia og muligens flere steder har tifo!
Ikke bare tifo en gang i året, men på nesten alle kampene!!
Flagg og bannere ser du på nesten alle kampene de spiller, i tillegg så har de bluss og røykbomber GANSKE ofte....
Og dette e lag med knappe 1000 tilskuere på gode kamper.
Et annet ekempel på at vi henger langt etter e Sverige og Danmark.
Nesten litt skummelt å se hvor langt etter Brann/Norge er i forhold til våre naboer når det gjelder tifo...
Eneste laget i Norge som har en god bedring e Enga, ellers så e Norge laaaaangt etter alle andre (som vanlig)

Får håpe vår nye tifo gruppe med masse penger klarer å følge etter Enga og lage tifo (stor/liten) på nesten alle kampene i årene som kommer!
S slaur.....

BL

Quote from: "HaterRævBK"Gidder ikke lage ny tråd for å poste dette:

E det ikke litt flaut å tenke på hvor langt etter Norge og Brann e alle andre land?
No tenker eg spesielt på tifo fronten...
Lag helt ned i 3-divisjon i Frankrike, Italia og muligens flere steder har tifo!
Ikke bare tifo en gang i året, men på nesten alle kampene!!
Flagg og bannere ser du på nesten alle kampene de spiller, i tillegg så har de bluss og røykbomber GANSKE ofte....
Og dette e lag med knappe 1000 tilskuere på gode kamper.
Et annet ekempel på at vi henger langt etter e Sverige og Danmark.
Nesten litt skummelt å se hvor langt etter Brann/Norge er i forhold til våre naboer når det gjelder tifo...
Eneste laget i Norge som har en god bedring e Enga, ellers så e Norge laaaaangt etter alle andre (som vanlig)

Får håpe vår nye tifo gruppe med masse penger klarer å følge etter Enga og lage tifo (stor/liten) på nesten alle kampene i årene som kommer!


Eg vil vel påstå av Klanen er topp 3 på tifo i norden. Og matcher vel flere supporterklubber i mange andre europeiske land. Men husk at Klanen har vel drøye 10.000 medlemer. Sånt blir det penger av, og nok av folk som vil jobbe dugnad.

Eg har ikkje kontroll på medlemstallene på div supporterklubber i de store landene du nevner. Men de ligger nok godt over Klanen. Så de har endå mer penger og flere til å jobbe dugnad.

Grunnen til at det blir brukt så mye bluss og røykbomber i italiensk fotball er vel at det selges rundt stadion før kampstart, relativt billig. Hvis eg ikkje tar helt feil no. Og det står ikkje i far for å bli kastet ut fra stadion eller få en saftig bot. Samme gjelder i Sverige. Der blir det solgt bluss over disk.
Skal du ha bluss her i norge blir det enten båtbutikk (dårlige bluss har eg hørt), bestille over nettet eller ta en tur til Sverige.
Hansa-
Felt Z

HaterRævBK

men ser du bort fra bluss og slikt så henger vi fortsatt etter...
då tenker eg på flagg/bannere som blir brukt vær eneste kamp, også av lag med knappe 1000 folk på tribunen. dvs de har langt mindre medlemmer enn oss.
Hvorfor har de då råd til alle disse flaggene og ikke vi?

Og du nevnte bluss i Sverige:
kan godt hende de seller det over disker, men vi har båtforhandlere og de e det mange av!
Tror ikke det e noe problem å kjøpe det for å si det slik...
I tillegg sÃ¥ kan du jo som du sa bestille fra utlandet,  Verdens største tifo butikk i Italia tror eg har ganske billig tifo.
frakt e heller ikke grusom høy, i tillegg så tar det ikke mange dagene før varene e her så dette e jo ikke noe dumt alternativ!
S slaur.....

bahus

hvis eg ikke tar helt feil så mener eg at bluss og røybomber e ulovlig på svenske og danske arenaer. og at det er klubbene som får bøter når det skjer. arrester meg hvis eg tar feil.
ergen vest bistro boys

HaterRævBK

Quote from: "bahus"hvis eg ikke tar helt feil så mener eg at bluss og røybomber e ulovlig på svenske og danske arenaer. og at det er klubbene som får bøter når det skjer. arrester meg hvis eg tar feil.


Ganske riktig!
Svenske klubber fikk til sammen nesten 1mill i bot i fjor for bluss og slike ulovlige ting...

(kan ikke si det var så mye egentlig)
S slaur.....

rødesk

bare lurer på om det er ulovelig med bluss i royal league?....malmø fansen har blusset i minst to kamper....de må ha fått bot vist det er ulåvelig...vist ikke er det vell ingen grunn for at vi ikke skal gjøre det?
oen må gå...!

DJ_ADG

det går ikkje på ka Royal League sier, men de nasjonale reglene. Malmö FF har nok fått bøtter av det svenske fotball. Mange tror det é lovelig i Sverige, men det é det ikkje, eliteklubbene i Sverige fikk 694 000 kronor i bøtter for det i fjor.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

rødesk

vist vi blusser eller hiver røykbomber mot f.eks ifk på nya ullevi? får vi bot då?
oen må gå...!

HaterRævBK

Quote from: "rødesk"vist vi blusser eller hiver røykbomber mot f.eks ifk på nya ullevi? får vi bot då?


muligens. Tror Brann eller bbb vil få en liten bot (eller stor) pluss at ifk vil få bot pga dårlig vakthold.
men eg e ikke sikker om det e slik i Sverige
S slaur.....

sekto

Er vel sånn i hele Europa.. Arrangøren får bot for manglende vakthold, men det hadde helt sikkert fått konsekvenser for Brann på en eller annen måte. Så vil du blusse og kaste røykbomber, gå å still deg med IFK supporterne, og gjør det der..

Northside

Hi the tifo of brann is ok  8)

Tjohei

Quote from: "sekto"Er vel sånn i hele Europa.. Arrangøren får bot for manglende vakthold, men det hadde helt sikkert fått konsekvenser for Brann på en eller annen måte. Så vil du blusse og kaste røykbomber, gå å still deg med IFK supporterne, og gjør det der..


Bøter eller ikke.. Det blir en del blussing denne sesongen, det er jeg ganske sikker på..

Vi fÃ¥r heller skylde pÃ¥ N(ø)FF'ene, jeg er skikkelig forbanna pÃ¥ den gjengen, de skal alltid ødelegge all gøyen  :evil:
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

Taz

Quote from: "sekto"Er vel sånn i hele Europa.. Arrangøren får bot for manglende vakthold, men det hadde helt sikkert fått konsekvenser for Brann på en eller annen måte. Så vil du blusse og kaste røykbomber, gå å still deg med IFK supporterne, og gjør det der..


de største klubbene i Italia får 3-4 millioner i bøter hvert år pga av blussing

Tjohei

Quote from: "Taz"
Quote from: "sekto"Er vel sånn i hele Europa.. Arrangøren får bot for manglende vakthold, men det hadde helt sikkert fått konsekvenser for Brann på en eller annen måte. Så vil du blusse og kaste røykbomber, gå å still deg med IFK supporterne, og gjør det der..


de største klubbene i Italia får 3-4 millioner i bøter hvert år pga av blussing


jaja, men de har jo råd til det også...
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

Tjohei

Ta med det dere har av flagg og supporter-effekter på vif kampen, så lager vi show!! 8)
.Nov 2004 Brann-Lyn 4-1.. JADDA!!!!!

SeTrE


BL

Kanari lager flagg og 2-stangs, kjernen gjør, klanen har mange men lager sikkert de og, oddrane maler nok osv osv.

Korfor maler ikkje vi?
Hansa-
Felt Z

DJ_ADG

eg har malt noen, det é lett og gøyt og billig. så eg synnes flere burde gjøreb det. Og kansje en flagg malings dugnad av tifo gruppen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

chris_henrik

Fant disse på en tifo-side. Hadde vært ganske tøft med samme 3D effekten på Hansa. Hvite to-stangsflagg som staver ut BRANN.



<BRANN> ..... DKFM

Grey

Flaggene var bra, dender blussingen var patetisk.. måtte noe slikt aldri skje på stadion..
Maybe a Greyhound could be my way

Brann-Peter!

Quote from: "chris_henrik"Fant disse på en tifo-side. Hadde vært ganske tøft med samme 3D effekten på Hansa. Hvite to-stangsflagg som staver ut BRANN.


Tror ikkje det ville sett så bra ut i Hansa..
bare se på de siste bildene i bildegalleriet, så forstår du..:)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

mr-bolstad

E det planlagt noe tifo mot tromsø?

eg stiller lett på tifo-dugnad på søndag!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Northside

Quote from: "chris_henrik"Fant disse på en tifo-side. Hadde vært ganske tøft med samme 3D effekten på Hansa. Hvite to-stangsflagg som staver ut BRANN


Det kan funke bra på stadde egentlig, men då må de hvite flaggene være mindre, en eller flere med de store hvite flaggene ikke holder de oppe (noe som mest sannsynlig ville kjedd) så hadde hele greien gått i dassen...!

DJ_ADG

Quote from: "NorthsideFCDH"Det kan funke bra på stadde egentlig, men då må de hvite flaggene være mindre, en eller flere med de store hvite flaggene ikke holder de oppe (noe som mest sannsynlig ville kjedd) så hadde hele greien gått i dassen...!


Den går faktisk ann å ta på Store Stå. FSV Mainz 05 gjorde den tifo'n på en stå tribunne.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

chris_henrik

Quote from: "Brann-Peter!"
Tror ikkje det ville sett så bra ut i Hansa..
bare se på de siste bildene i bildegalleriet, så forstår du..:)


Tja, problemet er vel kanskje at Hansa er delt på langs? Blir også muligens litt vanskelig å stave noe annet 1 og 0 med den type tifo?

Men FSV Mainz 05 hadde i det minste en kreativ tifo som det er verdt å notere seg bak øret. Ikke sååå lenge til vi får ny stadion, OG har 100-års jubileum....
<BRANN> ..... DKFM

mr-bolstad

vi prøver igjen.
e det planlaget noe tifo mot tromsø på mandag?
get land, Eget Landslag.
Brann!!

brannfrik

det e godt mulig men hvis det hadde vært behov for hjelp hadde vært annonsert på forsiden eller på forumet.

SeTrE

Nå så jeg at røyk ble brukt igjen på en tippeliga arena...Start supporterne fyrte opp røyk bomber i gårsdagens kamp mot Viking.... såå ser jo ikke ut som om dette er ULOVLIG som mange her inne mener det er...

Kanskje vi nå skal vudere dette vi oxo....Jeg vejt at mange sitter på røyk bomber, såå oppfordrer til røyk bombe TIFO mot bode Glimt, i neste hjemme kamp, og da gjerne med de store flaggene veien i mellom røyken....

Men det som er viktig er at man har flere enn EN bombe....Burde ha 3 stykker som blir fyrt opp utenfor store stå....

Håper TIfo GRUPPA er åpene for dette!!;)

Brann-Peter!

Spørsmålet er om de sitter på røykbomber..
isåfall kan dette se kult ut, men hvis du tenker på noe uorganisert så tror jeg ikke tifogruppen er mye villig til å gjennomføre det..
det må bli organisert og avtalt med Brann.. det kommer jo mye røyk vet du..
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

SeTrE

Quote from: "Brann-Peter!"Spørsmålet er om de sitter på røykbomber..
isåfall kan dette se kult ut, men hvis du tenker på noe uorganisert så tror jeg ikke tifogruppen er mye villig til å gjennomføre det..
det må bli organisert og avtalt med Brann.. det kommer jo mye røyk vet du..




Jaaaa, klart det må være organisert....

Vejt at det kommer ENDEL røyk, 2 galinger som sendte opp en sånn bombe på u.skolen for 10 årsiden...og skal love deg hele byggningen ble røyklagt;)


Men ser jo ut som om vi må komme med forslag viss ikke skjer det jo ikke en dritt i TIFO gruppa vår...!!

Northside

Dersom det ikke blir organisert noe så kan de som skal bruke det legge de mellom muren og reklameskiltene, då klarer ikke vaktene å fjerne de :P

Håper vi får til noe, tviler på boten blir stor dersom vi skulle få det...

pusuren

Quote from: "NorthsideFCDH"Dersom det ikke blir organisert noe så kan de som skal bruke det legge de mellom muren og reklameskiltene, då klarer ikke vaktene å fjerne de :P

Håper vi får til noe, tviler på boten blir stor dersom vi skulle få det...


Det skjer nok uansett på 16 mai kampen. då har folk drukket og tør mer, og veldig vanskelig og bli oppdaget siden det e så jævlig med folk..

Brannfrelst

Nå er jo den tribunen Menigheden fyrte de opp på ca 10 meter fra banen. En løpebane i mellom. Pluss at det er HELT åpent og ikke noe tak,dvs at røyken forsvinner fort. Store stå er ca 1 meter fra banen,og under tak. Men eg er absolutt åpen for noen bomber 16.mai. Når Store Stå er stappfull. Såg forresten en nytt stilig storflagg idag. Med skrift på,og ikke bare farger.
2.10.07-Gullet kom hem!

BL

Hansa-
Felt Z

Alexåsane

Veldig bra flagg..!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

TcK

Så flagget ja.. Det var kanon! All ære til dem som har mekket det..

mer av sånt!

tck
Jesus elsker alle barna

SeTrE

Quote from: "NorthsideFCDH"Dersom det ikke blir organisert noe så kan de som skal bruke det legge de mellom muren og reklameskiltene, då klarer ikke vaktene å fjerne de :P

Håper vi får til noe, tviler på boten blir stor dersom vi skulle få det...



Jaaa, mulig at de ikke klarer og fjerne de der...men vi er på hjemme bane, tviler på at vaktene kommer til og prøve og fjerne dissse...Det ville iallefall forundre meg...

Men tviler på at de som sender opp disse røykbombene blir tatt, umlig og få med seg hvem som gjør det, for dissee bombene kan man bare sette ned og stikke fra...

Håper noen tar og ansvar og får til noe...hadde vært knall kult og se stadion helt røyklagt...

Nixon

Apropos tifo: VIF må da snart være utsolgt for skjerf?
http://101prosent.fanzine.no/galleriet/05/vif-brann/6.JPG

Slike bilder må jo få våres tifo-gutter til å grine seg i søvn...:)
Rød makt på Hansa

DJ_ADG

det har ikkje noe med tifo gruppe å gjøre. Men med vanlige folk som ikkje tar opp skjerfene under sanger. De fleste på store stå har skjerf, men mange som ikkje bruker de i sanger.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

SeTrE

Quote from: "Nixon"Apropos tifo: VIF må da snart være utsolgt for skjerf?
http://101prosent.fanzine.no/galleriet/05/vif-brann/6.JPG

Slike bilder må jo få våres tifo-gutter til å grine seg i søvn...:)



Hmm....Vi får tårer i øynene når vi ser dette vi nixon;)


http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=1948

Nixon

Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Nixon"Apropos tifo: VIF må da snart være utsolgt for skjerf?
http://101prosent.fanzine.no/galleriet/05/vif-brann/6.JPG

Slike bilder må jo få våres tifo-gutter til å grine seg i søvn...:)



Hmm....Vi får tårer i øynene når vi ser dette vi nixon;)


http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=1948


Hmm. Hvorfor det? Er jo bare en gjeng med pappagutter fra Oslo Vest...
Rød makt på Hansa

SeTrE

Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Nixon"Apropos tifo: VIF må da snart være utsolgt for skjerf?
http://101prosent.fanzine.no/galleriet/05/vif-brann/6.JPG

Slike bilder må jo få våres tifo-gutter til å grine seg i søvn...:)



Hmm....Vi får tårer i øynene når vi ser dette vi nixon;)


http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=1948


Hmm. Hvorfor det? Er jo bare en gjeng med pappagutter fra Oslo Vest...

Nixon

Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Nixon"Apropos tifo: VIF må da snart være utsolgt for skjerf?
http://101prosent.fanzine.no/galleriet/05/vif-brann/6.JPG

Slike bilder må jo få våres tifo-gutter til å grine seg i søvn...:)



Hmm....Vi får tårer i øynene når vi ser dette vi nixon;)


http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=1948


Hmm. Hvorfor det? Er jo bare en gjeng med pappagutter fra Oslo Vest...


NÃ¥ ble jeg litt usikker her.
Du ser at det er Bastionen som står der?
Rød makt på Hansa

SeTrE

Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "SeTrE"
Quote from: "Nixon"Apropos tifo: VIF må da snart være utsolgt for skjerf?
http://101prosent.fanzine.no/galleriet/05/vif-brann/6.JPG

Slike bilder må jo få våres tifo-gutter til å grine seg i søvn...:)



Hmm....Vi får tårer i øynene når vi ser dette vi nixon;)


http://www.bataljonen.no/visgbilde.php?id=1948


Hmm. Hvorfor det? Er jo bare en gjeng med pappagutter fra Oslo Vest...


NÃ¥ ble jeg litt usikker her.
Du ser at det er Bastionen som står der?



Jaaa..er jo ikke så mojjo for klans gutta og høre at jeg synes Bastionen er bedre enn de;)

Eden

Eg må le.. Virke som om ein snakke om månen og den andre om sola.. =P

Go Up