• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mbulelo Mabizela

Started by atlascopo, February 15, 2005, 15:02:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

atlascopo

Ryktene sier han kommer til Brann.


Han har jo nettop prøvespilt for RBK uten å få kontrakt.

Bosmanspiller fra tottenham.

2rB

Quote from: "atlascopo"Ryktene sier han kommer til Brann.


Han har jo nettop prøvespilt for RBK uten å få kontrakt.

Bosmanspiller fra tottenham.


Kildehenvisning?

atlascopo

Quote from: "2rB"
Quote from: "atlascopo"Ryktene sier han kommer til Brann.


Han har jo nettop prøvespilt for RBK uten å få kontrakt.

Bosmanspiller fra tottenham.


Kildehenvisning?



ikke funnet noe kilde enda. men skal gi beskjed nÃ¥r eg finner.  8)

2rB

Quote from: "atlascopo"ikke funnet noe kilde enda. men skal gi beskjed nÃ¥r eg finner.  8)

Men det såkalla «ryktet» ditt må da vel komma frå ein eller anna plass?


edit:
Ser også på diverse sider rundtom på nettet at denne spilleren spiller midtback eller deffensiv midtbane, men kan også spilla «ytterback» (kva det nå vil sei).

Skulle vel tru at me har god nok dekning her..? Men for alle del - eit prøvespill gjer jo ikkje noko. Kan jo visa seg å vera bedre enn dei me har.

Felt-H kongen

ytterback = høyre/venstreback

jinxter


Felt-H kongen

men hva sier det om spilleren når Rosenborg, som har en gjennomsnittsalder i forsvaret som er høyere enn old boys-laget til Frøya, ikke er interessert? De burde jo etterhvert være desperat etter litt ungt blod...

KennethS

Har ingen tro på dette "ryktet".
tå på Brann

Jaja

Merkelig rykte ja. At han ikke er ønsket i Rosenborg er jo ikke noe under, uten at det nødvendigvis har noe med ferdigheter å gjøre. Utenlandske spillere er jo ikke helt deres stil.

Ellers er vel Mabizela såvidt jeg husker kaptein for Sør Afrikas landslag, har iallefall vært det ved et par anledninger, til tross for at han ikke er gamle karen. Har en skuddfot som har gitt ham et par landslagsmål, og også i debuten sin for Tottenham ble den tatt fram. Tviler dog at han kan spille back. Om så var tilfelle hadde han nok blitt forsøkt på den plassen i tottenham, kriteriet for å få spille på en av backene der fram til i år har jo stort sett vært at en har tilgang på et par fotballsko. Er nok på en av de sentrale plassene han eventuelt ville finnes.

Rimelig sikker på at ferdighetene hans forsvarer plass på et hvert norsk lag, hva personlighet og tilasningsdyktighet gjelder aner jeg ikke. Men jeg tviler meget sterkt på at dette ryktet har noe som helst i seg, han er minst en hylle over det norske klubber har mulighet på.

Digg Jan

Quote from: "KennethS"Har ingen tro på dette "ryktet".

http://www.dagbladet.no/sport/2005/02/15/423498.html

Det er bare til og tro!!
lutt og tull! I år blir det GULL!!!

KennethS

Quote from: "Digg Jan"
Quote from: "KennethS"Har ingen tro på dette "ryktet".

http://www.dagbladet.no/sport/2005/02/15/423498.html

Det er bare til og tro!!


Nåja. får se. Han kan jo spille høyrekant. Men har ingen tro på dette.
tå på Brann

KEO

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Digg Jan"
Quote from: "KennethS"Har ingen tro på dette "ryktet".

http://www.dagbladet.no/sport/2005/02/15/423498.html

Det er bare til og tro!!


Nåja. får se. Han kan jo spille høyrekant. Men har ingen tro på dette.


Kor folk har fÃ¥tt rykter i at Brann er etter denne spilleren er ikke lett Ã¥ si, men skulle det være noe i det sÃ¥ kan brann gjøre ett stort scoop der. At RBK ikke fant han god nok er tull,men ka faen skal de med høyre midtbane spillere,skulle tro at 10 stk var nok. Styrken til Mabizela er fart og skudd. Det denne spilleren sliter med er plasserings evne i det defansive spillet. Men for all del  han ligger noen hakk over det vi har tilgjengelig pÃ¥ stadion i dag. Men jeg er ogsÃ¥ litt skeptisk til spillere som kommer fra denne regionen av verden og som i tilleg har vert proff er en spiller som vil blø for drakten. Men fÃ¥ denne mannen pÃ¥ prøve spill fort!!! vi snakker om en gratis spiller her.
Nu kør vi!

Mico

Ville vært en spennende signing.
Han er ingen høyrekant. Anker på midten, høyreback (som han har fått prøve seg som hos Tottenham), eller midtstopper.
Virker litt "gal".

Dekningen på midtstopper-plass er suspekt, og en spiller som Mabizela ville dermed vært god å ha.

KEO

Quote from: "Mico"Ville vært en spennende signing.
Han er ingen høyrekant. Anker på midten, høyreback (som han har fått prøve seg som hos Tottenham), eller midtstopper.
Virker litt "gal".

Dekningen på midtstopper-plass er suspekt, og en spiller som Mabizela ville dermed vært god å ha.


At Spurs valgte å bruke han på de plassene betyr ikke at det er der han trives best, Han er en midtbane spiller med en følsom høyre fot og stor fart,, da fungerer du på en flanke. De to beste kampene hans i Spurs var innhopp der han spilte høyre flanke. Men skal være enig med deg at denne gutten er litt gal i hode sitt!! Taklingene hans minner mye om S-pearce i sine glans dager.
Nu kør vi!

Xminator

De her greiene med fart og høyrefot, vi sitter vel ikke og leser FM håper jeg?

Kenny

Siden jeg engang nå er stor Spurs-supporter også, så vet jo jeg godt hvem denne karen er. Mbulelo Mabizela ble kjøpt fra Orlando Pirats, der han var kaptein, bare 22 år gammel. Fikk aldri helt prøvd seg der ha hører hjemme i Tottenham, og det er som midtstopper! Riktig det folk sier, med en gang han finner seg til rette, så takler han à-la Stuart Pearce! Har bare fått gode skussmål av de i Tottenham som person og oppførsel. Ingen problemer med han...

Men tror ikke han kommer til Brann  :lol:

Henki

Og hvor gammel er så dette scoopet av en supermannen???
Ballen skal fremover!

KEO

Quote from: "Henki"Og hvor gammel er så dette scoopet av en supermannen???


litt info!!


Mbulelo Mabizela is determined to follow in the footsteps of the likes of South Africa legend Lucas Radebe and make it in the Premiership.
The 22-year-old arrived at Spurs Lodge with the rest of our South African tour party this morning and the club hopes, following successful completion of negotiations, medical and work permit, we will be able to announce his transfer.  

"It's a great opportunity for me to come and join a big Premiership team.

"It's been my biggest dream to come and play in England. Players like Lucas Radebe, Shaun Bartlett and Quinton Fortune have opened the gates for up and coming stars in South Africa. I will try me best to follow them."

Known back home at 'Oldjohn', his mother's maiden name, Mabizela is currently captain of both South Africa and SAPL champions Orlando Pirates.

Considered as the man South Africa will build their defence around in years to come, he was outstanding as the Pirates toppled us 2-1 on our first tour game in Durban last Saturday.

Capped 20 times by his country, he won the SAPL Player of the Year award, Pirates Player of the Year and Players' Player and was voted Footballer of the Year by Kick-Off Magazine last season.
Nu kør vi!

jinxter

Han er 24 år, har spillt 32 landskamper og skåret 2 mål for sørafrika

Mico

Quote from: "KEO"At Spurs valgte å bruke han på de plassene betyr ikke at det er der han trives best, Han er en midtbane spiller med en følsom høyre fot og stor fart,, da fungerer du på en flanke. De to beste kampene hans i Spurs var innhopp der han spilte høyre flanke. Men skal være enig med deg at denne gutten er litt gal i hode sitt!! Taklingene hans minner mye om S-pearce i sine glans dager.


Nå vet jeg ikke hvilke kamper du har sett med ham, men hans største styrker er ikke farten og en følsom fot.
Har aldri sett noen beskrive hans fot som følsom, men han har jo grei fart.
Han er orginalt midtstopper, og det er der han har spillt seg fast for sør-afrika.
Tottenham hentet ham antakelig som defensiv midtbanespiller. Hoddle uttalte i hvert fall at han skulle prøve ham der.
Desverre for Mabizela fikk Hod sparken en måned etter at han ble kjøpt. Kanskje hadde situasjonen vært annerledes om Hod hadde blitt.

Grunnen til at han fikk sjansen på høyreback er nok at Tottenham har god dekning på stopperplass, men ikke på høyreback + at han er litt liten for å være midtstopper.

Håper vi kjøper ham, og da som makker / langsiktig erstatter for Soma.
(skal også sies at han klarte seg helt greit mot united som defensiv midtbanespiller. Noen husker ham kanskje fra denne kampen i høst.)

KEO

[
Nå vet jeg ikke hvilke kamper du har sett med ham, men hans største styrker er ikke farten og en følsom fot.
Har aldri sett noen beskrive hans fot som følsom, men han har jo grei fart.
Han er orginalt midtstopper, og det er der han har spillt seg fast for sør-afrika.
Tottenham hentet ham antakelig som defensiv midtbanespiller. Hoddle uttalte i hvert fall at han skulle prøve ham der.
Desverre for Mabizela fikk Hod sparken en måned etter at han ble kjøpt. Kanskje hadde situasjonen vært annerledes om Hod hadde blitt.

Grunnen til at han fikk sjansen på høyreback er nok at Tottenham har god dekning på stopperplass, men ikke på høyreback + at han er litt liten for å være midtstopper.
Håper vi kjøper ham, og da som makker / langsiktig erstatter for Soma.
(skal også sies at han klarte seg helt greit mot united som defensiv midtbanespiller. Noen husker ham kanskje fra denne kampen i høst.)[/quote]

At han er en defansiv spiller er jeg med på, men han har blitt brukt i det offansive spillet til res.til spurs. Regner med at han har utviklet seg etter en sesong oss spurs,og vist RBK hentet han for prøve spill som midtstopper der opp og ikke fikk kontrakt??? da har de startet med sterke saker i kaffien på lerkendal også!!
Nu kør vi!

Mico

Quote from: "KEO"At han er en defansiv spiller er jeg med på, men han har blitt brukt i det offansive spillet til res.til spurs. Regner med at han har utviklet seg etter en sesong oss spurs,og vist RBK hentet han for prøve spill som midtstopper der opp og ikke fikk kontrakt??? da har de startet med sterke saker i kaffien på lerkendal også!!



Han spillte en del i mer offensive rollen enn midtstopper, men det var nok som stabilisator.
Rosenborg ville vel så på ham som midtbanespiller så vidt jeg registrerte?

Når jeg i dag leser i BA at Opphaug kjemper om den ene stopperplassen går det opp for meg at en ny midtstopper er viktig, selv om Soma nå blir.
Men det virker vel som om dette ryktet bare var tull....

KEO

[Når jeg i dag leser i BA at Opphaug kjemper om den ene stopperplassen går det opp for meg at en ny midtstopper er viktig, selv om Soma nå blir.
Men det virker vel som om dette ryktet bare var tull....[/quote]

Ja jeg vet ikke kor folk har tatt denne linken fra at han er aktuell for Brann!!
Nu kør vi!

ekte kjuagutt


jinxter

tror han ville blitt en bra langsiktig forsterkning jeg

jinxter

og med både andresen og haugen ute med skade, kunne han gjort en god jobb på midtbanen også

viks

Dette må være en av de fjerneste debattene jeg har sett på forumet på lang tid.

Det finnes overhodet ingenting konkret så skulle tilsi at denne spilleren skulle på noensomhelst måte være aktuell for Brann. Likevel debateres han..

Er nå ikke meg som velger hva som skal debateres her, men dette syntes jeg virker helt på trynet.

Finnes det ikke noe Spurs venner debattforum eller sånn på nettet, eller finnes det ikke noe Spurs venner lenger? (Retorisk spørsmål -dvs behøves ikke og besvares...)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Mico

Mabizela er ikke Tottenham-spiller.

viks

Han er no faen ikke aktuell for Brann heller..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jinxter

Quote from: "viks"Han er no faen ikke aktuell for Brann heller..


Beklager, viste ikke at du var ansvarlig for spillerkjøp i Brann. Skal klarere alt jeg sier her om spillere med deg først fra nå av.

KennethS

Quote from: "jinxter"
Quote from: "viks"Han er no faen ikke aktuell for Brann heller..


Beklager, viste ikke at du var ansvarlig for spillerkjøp i Brann. Skal klarere alt jeg sier her om spillere med deg først fra nå av.


E enig med Viks her, vis en link eller noe konkret som tilsier at han i nærmeste fremtid kan havne i Brann.. Han var aktuell for Rosenborg e vi Rosenborg? NEI vi e Brann.. Vi kan jo bruke forumet til og diskutere i de uendelige alle spillerne i verden som vi kunne tenkt oss men spar oss fordet.
tå på Brann

atlascopo


Xminator

Artikkel på VG Nett i dag om VIF+denne spilleren. Det ryktes at han ikke dukket opp på trening etter landslagssamling. Blir derfor overrasket om POL legger penger og tid i dette. Men man vet jo aldri.

P-K

Ser for meg at denne karen hadde blitt en ny Tony. Absolutt ingenting å samle på.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

KennethS

en spiller som har vært aktuell for Rbk og e aktuell for Vif blir fortsatt diskutert her inne ser eg...  vi mÃ¥ ha lite og diskutere :D
tå på Brann

Estranged

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=74781

Mannen har signert for VIF, men:

"...spilleren har skrevet under en kontrakt med en del klausuler som gjør at kontrakten kan elimineres ved slutten av hver sesong, av forskjellige grunner.

- Det kan være hvis spilleren har tilpassningsvansker, hvis det dukker opp noen disiplinære ting, eller om han ikke yter og presterer som vi tror han vil gjøre, forklarer Bohinen overfor VIFs nettside.

- Er det på grunn av spillerens noe brokete rykte dere har slike klausuler?

- Det er noe av grunnen ja, og vi ønsket å gardere oss..."
Det e' godt med alt som e' gjort", sa mannen - han tørket seg i ræven før han dreit.

Xminator

De fikk jo orden på Norman, så de har vel litt erfaring med slikt.

Ser helst Brann holder seg unna spillere med brokete rykte.

Go Up