• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hvilken Brann-sang liker du best???

Started by byen e bergen, January 31, 2005, 19:03:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

byen e bergen

Det har jo vært laget veldig mange Brann-sanger opp igjennom årene.

Hvilken av de liker du aller best??

Personlig liker jeg best Den 12 manns "Heia Brann"

En annen sang som er ganske artig er jo Ove Thues "Trener i Brann"
size=18]
SK Brann - Ekte lidenskap har et navn
[/size]

Bombefar

Må si at jeg liker Byen e Bergen når den runger skikkelig på Stadion og Ullevaal

enavgutta

Byen è Bergen er en bra samlende sang på på Stadion. Alle har et forhold til den !

RC

Byen é Bergen....
UTEN at alle KLAPPER når sangen er ferdig...

SKB e BEST!!!

Byen e Bergen e legendarisk!! Liker også Den 12.Mann og Brenne for Brann cd`en :wink:
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Brannfrelst

Byen è Bergen,her kommar Bergen sine gutter,aksjer i Brann,mesterlag. Stort sett alle Brann sanger er best. Finst vel ikke noen dårlige??
2.10.07-Gullet kom hem!

Kristin

"så lenge hjerte står i Brann", er jo faktisk grådig fin!
men ikke mye er like vakkert som gitar klimpringen i begynnelsen av Heia Brann(og hele resten av sangen)

men enig med mangen her, alle brann sanger går greitt!
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

DJ_ADG

Den Tolvte Mann - Koman igjen Brann, Brann I Svart, Dø for brann, Brenne på ny. osv. Alle fra Den Tolvte Mann é bra.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BL

Quote from: "DJ_ADG"Den Tolvte Mann - Koman igjen Brann, Brann I Svart, Dø for bra, Branne på ny. osv. Alle fra Den Tolvte Mann é bra.


koman igjen? dø for bra? branne på ny? Er lov å skrive sånn ca normalt.. eller; e låv og skrivve sån sirka normlt  :roll:
Hansa-
Felt Z

DJ_ADG

Quote from: "BL"
Quote from: "DJ_ADG"Den Tolvte Mann - Koman igjen Brann, Brann I Svart, Dø for bra, Branne på ny. osv. Alle fra Den Tolvte Mann é bra.


koman igjen? dø for bra? branne på ny? Er lov å skrive sånn ca normalt.. eller; e låv og skrivve sån sirka normlt  :roll:


den heter faktsik "Koman Igjen Brann" står det på cd coveret, og eg é liksom ikkje akkuratt den beste i rettskriving.på dne enne der. og den siste var slurv.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Oyvind

Reksten med oslo by. Herligere sang skal man lete lenge etter. Frysninger.

enavgutta

Hehe, regner med at den siste der var ironisk Oyvind.

Oyvind

Nei jeg er faktisk ganske seriøs. Ironi er ganske hyppigt brukt hos meg, men ikke denne gang.

byen e bergen

Quote from: "Oyvind"Reksten med oslo by. Herligere sang skal man lete lenge etter. Frysninger.


Er det den med "spy på karl johan"??  hehe, artig den også..
size=18]
SK Brann - Ekte lidenskap har et navn
[/size]

enavgutta

Hehe, du mener det udødelige refrenget "sjappar vi kan spy på, stedar vi kan sætte i brann" :-D

Oyvind

ja, det er den "spy på karl johan"
Kanskje banal og dårlig tekst vil noen påstå, men personlig synes jeg den er genial. Cupfinale stemning til det fulle.

I dag er dagen kommet som vi har ventet på å vi løfter våre glass for hvordan det skal gå, vi har skulket jobb og skole, og vi har vært på polet og nå stiller vi i Oslo alle mann. HEIA BRANN

Nixon

Quote from: "Oyvind"Nei jeg er faktisk ganske seriøs. Ironi er ganske hyppigt brukt hos meg, men ikke denne gang.


Hyppigt i dine 8 tidligere innlegg?:)

Personlig liker jeg alt med Brann og Bergen i!
Rød makt på Hansa

Henki

"Oslo by" kommer høyt på min liste ihvertfall. Fra den siste 12.mann-platen synes jeg at "Mesterlag" og "Stolt og kry" var de beste!
Ballen skal fremover!

Superjack

Mange kandidater:
topp 8, tilfeldig rekkefølge:
- Byen e Bergen....og laget e Brann, en selvfølge.
-Mesterlag, det var det med cupfinalen og følelser
-Vi kommer (men passer bare til Cupfinalen, den også)
-Dvergene, foret opp på brann (allsangfaktor er viktig),
-Vi går frem, Thue sin mesterlige cupfinalesang
-Vi e de beste, klassikeren
-Den 12. mann, har gjort legende av Paldan og Erik Hanøy.
-Ja, vi har gått på stadion, en som fortjener legendestatus, Terje Bø!

Hvilke andre klubber i norge har en sånn rekke "klassikere"?
Brannsupporter.

Roffarne

Selv har jeg satt Radiofantomene sin "Tenk Så Greit" i repeat bak i hodet.
Umulig Stadion-sang selvsagt, men du verden så lystig!

anita

12. mann sin "Heia Brann" e nok absolutt favoritten, men "oslo by" komme på ein god 2. plass :)

Skikkelige go'sanger så får humøret på topp!

P-K

"Tenk så greit" måtte jo komme fra deg Roffarne. Hvis ikke hadde jeg foreslått den selv.

Ellers er ingenting som "Vi går frem" om høsten.

Litt overrasket over at ingen har foreslått den første Brannsangen jeg lærte...

Heia Brann - Slo en tann - Ut av kjeften på en mann!
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Toa

Quote from: "P-K"
Heia Brann - Slo en tann - Ut av kjeften på en mann!


En klassiker jeg ikke har sunget siden midten av 70-tallet!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Roffarne

Radiofantomene har virkelig ikke fått nok skryt for sitt bidrag, så jeg måtte selvsagt nevne den.
Dessuten står det stor respekt av en sang som selv Harepusen kan kore til.

Hva med å få SS til å synge "Heia Brann, slo en tann.." kommende sesong?
Gjerne med økende tempo og taktfast klapping.

jkippers

Byen e' Bergen er jo en klassiker som går utenpå alt som finnes av fotballsanger i Norge. Stiller sånn sett utenfor konkurranse.

"Heia Brann" fra den 12.mann har også seila opp, og nå tenker jeg på utbredelse utenfor Brann-kretser.

Men "hvilken sang er best" jo et umulig spørsmål da det er mange kriterier å gå etter. Etter humor-kriteriet syns jeg Ove Thues sang om Tore Strand er strålende. Hvordan denne mannen går fra helt til hatobjekt i takt med Branns nedrykk, og det hele kulminerer i at jeg-personen skiter på bilen til Tore Strand er utrolig kostelig.
Gull 09

kirsti

1. Vi e berømte Brann fra Bergen
2. Mesterlag (Den tolvte mann)
3. Heia Brann (Den tolvte mann)

Eg er berre 18 år og langtfrå nokon gamal traver på SS, så det er sikkert  gamle slægere som slår desse, men desse er mine favorittar. På kvar sin måte.
ar du hette og ljå, holder du med rbk.

Kallingen

Mustedikler!

Hasund-sangen er den beste! Vil aldri bli noen bedre heller!:)

Cogito

Foret opp på Brann!
-trekker det lengste strået her.
Den har teksten.
 have a dream!

rødesk

eg synst den gamle "opp på gjerde" var konge, men vist det er av de vi har no så er "byen e' bergen" mitt klare første valg..
oen må gå...!

Go Up